VU+ duo chrash met 2 CI-modules

ziegler

New Member
Lid sinds
5 jun 2006
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ik heb een VU+ duo met OpenPLi, 2 officiele smartkaarten en 2 officiele CI modules. Bij gebruik van de 2 modules blokkeert de reciever (crash). Wanneer ik via Cccam alleen de 2 smartkaarten gebruik, is er geen probleem. Ook niet bij gebruik van 1 smartkaart en CI-module. Alleen wanneer ik beide modules insteek! Mijn reciever is nog in garantie en ik stuur hem op naar een erkende hersteller. Na 67 dagen krijg ik hem terug met een briefje erbij: ?geen enkele open-source linux ontvanger heeft een goede CI handling voor 2 CI modules, dat dit dus niet werkt is normaal? Uw reciever is volledig in orde!
Bij het aansluiten blijkt dat de VU+ duo zo dood is als een pier. Geen lichtjes op het scherm, geen gezoem, geen koeling. Ik heb nog de kabel vervangen en een ander stopcontact gekozen maar hij doet het niet. Ik mail naar de hersteller en die antwoord: ?voordat de reciever hier buitenging is hij uitvoerig getest en functioneerde hij prima??
Mijn vraag aan het forum:
-zijn er nog gebruikers die dit probleem met de 2 ci-modules voorhebben?
-wat is mijn garantie nu nog waard als de hersteller zulke onzin verkoopt?
Ik wil de Nederlandse verkoper en de Nederlandse hersteller niet met naam vernoemen want ik moet waarschijnlijk nog aankloppen bij hen voor verdere opvolging?
 
Beetje erg vreemde reactie van die hersteller. Natuurlijk worden de ontvangers getest voordat ze de deur uitgaan, lees: verkocht worden. Dat heeft niets met eventuele problemen daarna te maken en nog wel in de garantietijd. De hersteller moet gewoon de ontvanger in orde (laten) maken. Twee dingen:

1. wij zouden een dergelijke reactie van de hersteller op papier vragen, dus vraag of de hersteller zijn mening/opmerking/reactie schriftelijk aan jou wil bevestigen, zeker nu de ontvanger nog in de garantietijd zit.

2. Neem eens contact op met de importeur c.q. degene die ze in Nederland importeert.


CI modules moeten gewoon goed werken en dat doen ze ook. Natuurlijk is de kaart-CI combinatie van belang voor een goede werking. Welke CI heb je en welke kaart(en).
 
Schriftelijk antwoord heeft hij al, want hij heeft het antwoord van de hersteller immers per email gekregen.
Dat is tegenwoordig rechtsgeldig.
http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/
Het gaat hierbij om dit stukje:
Nu kan in een e-mail een overeenkomst worden gesloten, maar er kan ook enkel eenzijdig iets worden verklaard. Bijvoorbeeld "ja het was mijn schuld dat je auto beschadigd is" of "ik heb je server gehackt". Een dergelijke verklaring in een e-mail kan dienen als bewijs bij de rechter. Het is geen dwingend bewijs in die zin dat de rechter het moet geloven. Maar je komt een heel eind, zeker als er een digitale handtekening op staat.
Een digitale handtekening is dus niet perse nodig. Maar misschien is het wel handig om nog eens te vragen zijn antwoord per briefpost te versturen.

Ik zou inderdaad zeker eens contact met de importeur opnemen. Want als de ontvanger bij de reparateur nog werkte voordat hij de deur uit ging, kan hij alleen stuk zijn gegaan door transportschade en dan heeft de reparateur hem onvoldoende veilig verpakt.
Daarnaast lijkt het me sterk dat een ontvanger daardoor op die wijze stuk gaat.
 
De verkoper volgt mijn redenering en heeft gemaild naar de invoerder in Duitsland. Ik heb alle mails en brieven van de laatste 2 maanden veilig bijgehouden! Maandag stuur ik de box terug naar de hersteller met nogmaals de vraag voor herstelling van de CI-modules en ook omdat hij nu niet meer werkt.
Ik heb 2 TV Vlaanderen kaarten samen met de offici?le CI-modules van TV Vlaanderen. (??n smartkaart heb ik geruild met een CD kaart van familie in Nederland en die gebruik ik op de camping in de weekends)
 
De verkoper volgt mijn redenering en heeft gemaild naar de invoerder in Duitsland.
Misschien kun je beter het antwoord van de importeur even afwachten? Misschien geeft die wel als antwoord hem rechtstreeks naar hun te sturen. En dan is ie al weer weg naar de hersteller voor weet ik hoe lang....

De hersteller moet het anders sowieso fixen, er bestaat in Nederland zoiets als reparatiegarantie, da's wettelijk dacht ik 3 maanden. Weet niet zeker of dat ooit nog gewijzigd is.
 
Thx, is reeds opgestuurd op vraag van verkoper. Wanneer ik meer weet laat ik dit hier weten.
 
De VU+ duo is terug gekomen van herstelling (voeding defect) maar het probleem met de CI-modules is voorgelegd aan VU Duitsland. Dus dat is nog afwachten...
 
Een defecte voeding kan ook leiden tot problemen wanneer 2 modules zijn ingestoken.
Want dat zijn dan 2 stroomgebruikers extra.
Het is dus mogelijk dat het voedingsprobleem al langer speelde en uiteindelijk tot het einde van die voeding heeft geleid.

Heb je nog eens geprobeerd of je probleem nu is opgelost ?

Die opmerking over 2 modules gelijktijdig in relatie met Open Source ontvangers klinkt mij nogal onzinnig.
Nou weet ik niet wat er gebeurt met 2 gelijke modules want daar heb ik zelf niet mee gespeeld.
Maar wel met 2 verschillende modules (Irdeto en een niet originele Seca module).
Dat werkte gewoon, totdat de Irdeto module problemen kreeg (en dat lag dus aan de module en niet aan de kaart of ontvanger).
Er zijn ook genoeg voorbeelden op de verschillende fora terug te vinden van anderen die met 2 (verschillende) modules werken en daar niet over klagen.

Dan een onderzoek van 2 volle maanden, met als resultaat "dat is normaal en hoort bij het ontwerp", das te gek voor woorden.
Ik zou ze die 2 maanden abonnementskosten terug vragen.
Als je al een andere ontvanger die je nog had liggen hebt kunnen gebruiken, hoeven zij dat niet te weten.
Of heb je zolang een apparaat ter beschikking gehad ?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan