VU duo Plus HD Twin turner

volgens de verkoper moeten de longitud en latitud 5.1 & 52.1 voor heel Nederland werken ???
nu weet ik het niet meer ......
 
the matrix;209886 zei:
Hmm je woont dus in Spijkenisse.

Maar als je de gegevens goed hebt ingevuld en de schotel is perfect uitgericht dan hoef je niks te fine tunen .

Fine tunen werkt gewoon perfect trouwens.

Gewoon in de tuner alle satellieten toewijzen onder lnb1 en alles wordt perfect gevonden.

Heb je mijn zenderlijst al eens geprobeerd?


http://www.gzieltjens.nl/the-matrix/e2.zip

ik zal het zo proberen been nog aan het werken :0p
 
louism74;209888 zei:
volgens de verkoper moeten de longitud en latitud 5.1 & 52.1 voor heel Nederland werken ???
nu weet ik het niet meer ......

Beetje vreemde verkoper... natuurlijk is dat niet in heel Nederland gelijkt.
Zoek in google earth je straat en woonplaats die laat de juiste longitud en latitud zien.

Veel succes
 
heb het terug gebracht een nieuwe mee gekregen ... alles werk nu :OP

Thank u all !
 
hmmm een maandag morgen exemplaar waarschijnlijk, tja zoiets zou je met een originele dreambox NOOIT overkomen , ;-))
 
Eind goed, al goed...
Even terzijde: ik heb mijn dreambox 7025+ verkocht omdat ik (en mijn vrouw) zo tevreden zijn met deze VU+ duo...
 
the matrix;209907 zei:
hmmm een maandag morgen exemplaar waarschijnlijk, tja zoiets zou je met een originele dreambox NOOIT overkomen , ;-))

Nou dat kan gebeuren het wordt allemaal in China gemaakt, het is wel vervelend maar ja nu dat ik eentje heb dat werkt ben ik zeer te vrede..
nu nog de card-sharing aan de praat krijgen, heeft iemand hier ervaring mee! heb mijn sky abo besteld maar wil boven ook kunnen kijken op my Dreambox 7000s
 
Oeps, ik dacht dat dit niet mag op dit forum...
 
cardsharen op eigen lokatie lijkt mij geen probleem en zeker niet illegaal.
 
@Matrix en @Ziegler, @louism74 heeft het in dit geval over intern cardsharen, maar hij moet er wel een nieuw topic over openen in het juiste forum, want dat onderwerp is hier niet aan de orde!
 
Ik heb gisteren mijn VU+ duo met 2Tb schijf binnen gekregen. Als je 'm opstart blijft hij melden: "downloaden Enigma 2...". Ik heb hem nog niet aan internet, maar wat moet ik met dit probleem? Het komt soms ook voor dat het beeld langdurig freezed. Is het de bedoeling dat ik een programma als Vlc installeer op de Hdd en ook mijn videoclips er op kan zetten? In de tijd van Irdeto kon ik er goed mee overweg, maar ik ben daar mee gestopt. Het beeld,moet ik heel eerlijk zeggen, was bij mij bijna even goed als Digitenne.
 
2 Tb ??? zo groot...vertel eerst even welk image je erop hebt staan. Video's kun je gewoon op je harde schijf zetten en afspelen. Vlc kan je gebruiken om te streamen naar je computer.
 
Ja, daar was ik al bang voor... Door die onderbreking van 10 jaar ken ik die nieuwe jargon niet. Wat is een image en welke raad je me aan? En... hoe zet ik 'm er op? Ik wil er nog veel meer van leren want die nieuwe VU staat hier nog niet op vol vermogen te draaien.
 
Je hebt een officieel image en daarnaast enkele "hobby-images" die veel meer kunnen en dus voor ons interessanter zijn. Zo zijn er VTI, dreamelite, Open Pli, AAF en nog enkele. Open Pli is een goede starter. Google even naar Open Pli en kies uit de linker kolom "download stabiele versie" voor de VU+ duo. Kies de versie voor USB en zet die op uw reciever.
 
Allemaal heel aardig, maar 't wordt hoe langer hoe moeilijker... zucht. Misschien dat iemand die al veel van VU+ af weet mij zou kunnen helpen met de installatie. Misschien zet ik deze oproep op een verkeerde plek, maar ik word echt een beetje hopeloos omdat het apparaat hier staat en we nog steeds geen gebruik (kunnen) maken er van. Misschien kan je je ervaring delen? Ik woon op de Veluwe.
 
Zie het ook eens zonnig in. Je koopt een Dreambox (achtige) niet voor het gemak.

Je zult je moeten verdiepen hoe een image opnieuw te flashen, Daarna hoe je de de image moet installeren, hoe je de schotelfunctie gereed moet maken en hoe je setting lijst moet aanpassen CCCam moet installeren. enzovoort.


Les 1
Eerste actie is er een nieuwe image inpompen.

Download zoals eerder gesuggereerd Open PLI en zet die op een USB stick

VU uitzetten en dan de USB stick erin en weer aanzetten. De Image start nu op en installeert automatisch de image (zie hiervoor het display) Na installatie apparaat uit USB stick verwijderen en weer aanzetten. volg daarna de instructies om de installatie af te maken.

Wordt vervolgt in les 2
 
Hallo,

Ik ben nieuw en onervaren in de satelliet wereld

@crazymotha
je heb nu bijna een jaar uw nieuwe ontvanger VU, en nog steeds tevreden?

Moet ook een nieuwe ontvanger kopen nu de HD zenders er zijn, ben wel van plan deze VU te kopen
Heb wel nog een vraagje, is er daar een RF uitgang, zodat we ook in de slaapkamer kunnen kijken ...of is er een uitwendige RF systeem aan te koppelen?

Bedankt
Groeten Osty
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan