VU duo Plus HD Twin turner

@osty,

Als je met een RF-systeem audio / video uit tulppluggen bedoelt, ja die zijn aanwezig.

Voor alle andere die antwoorden, ook ik had in het begin wat moeite met Linux / Enigma 2 etc.
De antwoorden die je krijgt zijn, voor een onwetende, soms niet te begrijpen. Dit is g??n verwijt, maar denk hier eens aan.
Zo was er een antwoord dat je een image kan veranderen door de VU+ met een USB stick te flashen. Iemand die totaal geen verstand heeft van een Lınux-ontvanger snapt hier niets van.
Gelukkig had ik nog een kennis, met div. Dreamboxen, die mij op weg heeft geholpen.
Nu is het voor mij ook een "fluitje van een cent" om bijv, een image te veranderen etc.
Dus hou er rekening mee als je een antwoord geeft.

Greetz, Togan.
 
Hi Togan,

ok, dus als ik goed kan lezen ben je ook zeer tevreden van je VU+ DUO Twin HD ontvanger.

zal mij er eentje bestellen, en misschien uw indien nodig een PM sturen als het niet lukt

RF modulator zal ik apart kopen, zo kan het signaal ook langs de distributie kabel tot in de slaapkamer komen

Groeten .. Osty
 
@osty: de VU+ duo is een prima toestel die doet waarvoor hij gemaakt is, namelijk blitz satellietplezier! Een RF-uitgang zit er niet op, wel video uit, scart en ook HDMI uitgang zoals Togan reed zei. Ik gebruik een draadloos kastje om de tv signalen over te zetten naar de TV in de slaapkamer. TV kijken op mijn PC en alle PC's in mijn netwerk gaat via de netwerkkabel. Veel kijk en hobby-plezier
 
osty;213107 zei:
Moet ook een nieuwe ontvanger kopen nu de HD zenders er zijn, ben wel van plan deze VU te kopen
Bedenk dat een VU+ Duo weliswaar 2 tuners heeft, echter er zit maar 1 decoder in !!!

Er zijn slechts twee ontvangers op dit moment die 2 tuners hebben en ook 2 decoders, dat zijn de Clark Tech en de DM8000. Hierdoor lijkt het alsof de VU+ Duo kan concurreren met voornoemde twee ontvangers maar dat is dus verre van waar. Het hebben van 1 decoder, zoals de VU+ Duo heeft, heeft wel degelijk beperkingen.

Ook de nieuwe DM800 die dit jaar op de markt komt, zal 2 tuners kunnen herbergen maar ook die nieuwe ontvanger heeft maar 1 decoder en dus een beperking.
 
osty is blijkbaar van plan een VU+ duo te kopen voor zo'n 425 euro. Ik weet niet of hij ge?nteresseerd is in een DM van meer dan 900 euro. Als die 425 euro zijn budget is dat hij wil spenderen aan een reciever, dan is de VU+ duo een mooie en betrouwbare hobby reciever. Dit was ook het onderwerp van deze post van crazymotha.
 
Dan kunnen we hem nog blijer maken, kijk eens rond op internet, er zijn al zaken die hem onder de ?400.-- verkopen.
Had ik een week kunnen wachten, dan had ik zo ?30.-- kunnen uitsparen.
Maar een vriend van mij heeft hem meegebracht toen hij tijdelijk in NL was.
 
Maar oke dan,

Welke twin pvr met 2 decoders raad je me dan aan???
 
Ik heb de "raad" van crazymotha gevolgd en vorig jaar een VU+ duo (twin pvr met 2 decoders) gekocht en heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop.
 
De VU+ duo blijft een goede aankoop. De ontvanger is gewoon rete stabiel, en doet wat hij moet doen. Er verschijnen regelmatig update's van de software.
 
ik weet niet wat het verschil is tss een dm8000 en een vu+duo uitgezonderd dat er bij de dm 4 tuners erin kunnen. het zijn toch alletwee linuxboxen en met multiboot op de vu kan men gelijk welke image eropzetten zelfs een van een dm8000 heb hier de VTI 2.5 image erop een externe hdd van 1.5T vanuit den aldi en een dvd writer van +/- 35€ aanhangen en die doen allebei meer dan hun job.Prachtig boxje die vu+duo.Kan gebruikt worden als netwerk hardeschijf (doe ik ook) films opnemen vanaf mijn dm800 op de hdd van de vu+ alles kunnen bekijken op mijn netwerk aangesloten apparaten vanaf de vu
groeten aan iedereen
 
Hallo vrienden.
Ik ben een LEEK,ken weinig van Ontvangers en denk me ook een VU+DUO met extrerne schijf van 1T aan te schaffen,ik heb een draaibare schotelantenne. Nu ik ben geen computer Flick,ook mijn vragen om inlichtingen worden maar zo en zo beantwoord.
MIJN ZORG IS: Kan ik zonder computer mijn posten bij verandering van Freq.automatisch
uploaden,zodat ik geen computer nodig heb.
Mijn grote dank vooreen antwoordje op mijn vraag
 
Er zijn diverse verschillen tussen een VU+ Duo en een Dreambox HD.

Ten eerste is het prijsverschil. VU+ DUo kost rond de 400 Euro en een DM8000HD rond de 800 Euro. Dat is natuurlijk een groot verschil. Maar er is meer...

Een VU+ Duo heeft weliswaar 2 tuners maar slechts 1 decoder (!!!), terwijl een DM8000 HD plaats heeft voor 4 tuners (bijv 2 satelliet tuners en 2 kabeltuners) en heeft twee decoders.

Daarnaast is er een toenemende trend waar te nemen dat steeds meer plugins (en die heb je toch al snel nodig op de enigma2 ontvangers) maar ook images niet meer op een VU+ e.d. functioneren, omdat ze niet door de hardwarecheck komen. Dit geldt overigens ook voor clone boxen.

Wat je ook kunt doen i.p.v. een VU+ Duo kopen is twee dreamboxen 500HD kopen. Een dm500HD heb je voor rond de 300 Euro en dan heb je ook twee tuners maar ook twee decoders en bovendien geen last dat plugins niet door hardwarechecks heen komen.

Zoals met zo veel hangt veel af van je beschikbare budget maar ook hier geldt: goedkoop kan wel eens duurkoop worden (op termijn).
 
Op de vraag betreffende of je je ontvanger ook zonder computer kunt bedienen.

Hmmm Als het alleen gaat om het vernieuwen van de zenders dan kan dat rechtstreeks via ontvanger.

Je kunt zenders laten zoeken maar dan moeten ze nog gesorteerd worden en dat is op de ontvanger niet te doen.

Ook zou je standaard zender lijsten direct er in kunnen zetten maar dan heb je een internet vebinding nodig.
Je kunt ook zenderlijsten op internet downloaden maar dan moet je die er met de pc UPLOADEN naar de ontvanger.

Mijns inziens is, welke dreambox je ook kiest of dit nou een dreambox of een VU + of een ander linux systeem, dan is een computer en internet aansluiting een must . Zonder PC en Internet is het behoorlijk behelpen. en kun je beter een Canal+ gecertificeerde ontvanger aanschaffen.

Succes
 
Dat zijn wijze woorden die Matrix hier schrijft.
Inderdaad zonder internet, heeft welke Linux box dan ook geen toegevoegde waarde.
 
De keuze is en blijft niet eenvoudig: heb ik geld dan koop ik zonder twijfel de DM8000 (900 euro). Anders 2 x DM500 voor 600 euro is blijkbaar ook geen slechte optie. De VU+ duo voor 400 euro lijkt mij voldoende voor de "normale" satellietkijker. En wat gezegd van de clone boxen? Een DM800 clone voor 140 euro en een DM500 clone voor 160 euro? Nu hoor ik goede recensies van de QBOX MINI HD Twin DVB-S2, een linux reciever uit de UK voor zo'n 250 eurokes...Volgende maand ga ik een nieuwe reciever kopen maar welke?
 
Wat de VU+ Duo en andere soortgelijke ontvangers betreft lees dit ook even.
 
Oei, dan kunnen ze de relook, kathrein en in feite elke linuxbox die enigma 1 of 2 gebruikt beboeten, man man man... Dit brengt misschien telenet of belgacom op gedachten (lol)
 
Ik heb hier de xtrend 9000 en vu plus kunnen testen werkelijk allebei een genot om mee te werken..
 
dag VU Duo Freaks! Mijn naam is Mark en heb net mijn VU duo aangeschaft en sluit me graag aan bij de fanclub :biggrin: Werkt goed en voor 375 op de kop getikt :banaan:
 
Ge zult geen spijt hebben van de VU+ duo...ik heb er de open PLI beta op draaien en die doet het nog altijd heel, heel goed!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan