vu solo2

Je had op de slaapkamer geen probleem.
Zit die ontvanger daar op een andere lnb?
Anders zet de solo eens op de slaapkamer
 
Hallo Luitjes, :)
Heb nu nog een xp1000 geplaatst en op beide beeld.
Ga nu even niet de solo2 onderzoeken.
Eerst de belasting, dakgoten en tuin verhogen.
Bedankt voor het meedenken maar je hoort nog van me.
rolsat :klappen:
 
Hallo Luitjes, :klappen:

De Vu solo2 doet het weer met het oranje CD kaartje.
Wat heb ik gedaan?
De achterkant van de  chip is beveiligd met plasticfolie, hier was iets losgeraakt met een knik erin.
Heb losgeraakte gedeelte er afgesneden. De kaart in solo2 en proberen maar. Met succes.
Omdat het aan achterkant van chip zit kan dit niet volgens mij.
Dus volgens mij heeft CD heractivatie,de kaart in het weekend niks gedaan.
Misschien andere oplossingen
gr
rolsat :rolleyes:
 
Hallo luitjes,

Weer problemen met mijn vu solo2.
Dit keer zijn er problemen met npo1, npo3, regionale zenders, veronica en de belgen . Geeft halve beelden en blijft stilstaan, dan even zwart, dan weer beeld.
RTL4 ,rtl5, rtl7 zo ook sbs6 en net 5 geven een goed beeld.

Wat heb ik gedaan.
Via spoorzoeker geeft 82% cga beeld en rond 10 Db

Nieuwste flash er op gezet, Enigma 8.Dit geeft geen verbetering. Op de slaapkamer het zelfde.
Ik hoop dat jullie het begrijpen. dit ivm een hersen infarct
gr rolsat
 
LNB defect of een slechte kabel/connector...
 
Hoi rolsat,

Het ziet er naar uit dat de horizontale zenders een probleem zijn, en de verticale niet.
Aangezien je dit op meerdere ontvangers hebt, is het onwaarschijnlijk dat het aan deze ontvangers ligt, en dus meer waarschijnlijk dat het aan de LNB of bekabeling ligt (zoals mimisiku ook al aangaf).
Het kan zijn dat er waterschade in de pluggen is ontstaan, dus dat zou ik het eerste nakijken.
Wanneer dat zo is, een stukje kabel afknippen en er een nieuwe plug aanzetten.
Vervolgens de plug waterdicht maken met vulkaniserende tape.
Oh, ik zou dan ook even in de plug aan de LNB kijken of daar nog wat prut zit, en in dat geval dat er zoveel mogelijk uit pulken.

Sterkte met je gezondheid.
 
Hallo Mas3,

Ik ga de op en aanmerkingen zaterdag of zondag uitvoeren.
bedankt voor de tip
mvg
rolsat
 
Vulcaniserende tape is een crime om dat ooit weer te verwijderen.
Een alternatief is de plug flink insmeren met siliconen vet.
Niet verwarren met siliconen kit.
 
Dat klopt, maar het geeft ook aan dat het een hele goede oplossing is.
Je hoeft ook geen hele rol tape op te maken aan je ene LNB, daar is het spul ook veel te kostbaar voor.
Dus gewoon uitrekken tot 2 maal de lengte die van de rol afkomt, en die goed dekkend om de plug draaien.
1 laagje is genoeg, maar een 2e laagje kan geen kwaad.
Het verwijderen lukt mij het best door het gewoon over de lengte van de plug door te snijden, er dan af te trekken en de zooi weg te gooien.
Want het rolletje was toch nog niet op.
 
Al dat gepiel met siliconenpasta, vulcaniserende tape is waardeloos. Gewoon waterdichte PTC pluggen gebruiken. Erop drukken met een pomptang en het zit rotsvast... LNB vervangen (hoogstwaarschijnlijk defect) en opnieuw proberen...
 
Gepiel met een likje vet ?? En met een pomptang niet?? je zou de lnb plug of aan de rotor maar aan barrels "pompen"
@MAS3 zo kostbaar is dat tape niet bij onze vrienden bij ALI. E
 
Weet je hoe een pomptang werkt? Die 'pompt' de plug aan de coax kabeleinden.. Aan de LNB connector e.d. komt ie niet aan hoor....
 
Weet je hoe een pomptang werkt? Die 'pompt' de plug aan de coax kabeleinden.. Aan de LNB connector e.d. komt ie niet aan hoor....

Ik heb die benaming nog nooit gehoord voor een dergelijke tang (ik hoor ook echt niet alles hoor), en alleen met heel veel fantasie kan ik me voorstellen dat je een plunjerbeweging ziet, en daarmee een relatie met een vorm van pompen.
Voor mij is dat nog steeds een krimptang.
Dit is voor een hobbyist die alleen de installatie thuis in beheer heeft ook nauwelijks te adviseren.
Omdat je de pluggen bij merknaam genoemd hebt, weet ik welke je bedoelt.
Dat is een professionele aanpak met bijbehorende prijzen.
Deze pluggen zijn inderdaad superieur, omdat ze waterdicht aan de kabel bevestigd worden en ook een werkelijk goede mechanische verbinding maken met de kabel.
Dus de kans dat je de kabel uit de plug trekt is nihil, waar dat bij de bekende krimp connectoren heel gemakkelijk kan en na een tijdje bij de schroef connectoren ook mogelijk is.
Spreekt voor zich dat ook hier je de juiste plug aan de juiste kabel moet zetten , en niet moet gaan liggen prutsen om een niet passende plug toch aan de kabel te krijgen.
Er moet ook nog waterdichtheid zijn tussen de plug en de LNB.
De rubber ringetjes die in sommige pluggen zitten zijn wat dat betreft ook niet zaligmakend, en daarom zal ik gewoon de vulkaniserende tape van connector aan LNB tot aan de kabel blijven gebruiken, en adviseren.
 
Ik installeer ook GSO en gebruik uitsluitend PTC pluggen. Gewoon vanwege de kwaliteit en daardoor minder onderhoud.... En ja, dan doe je dat thuis ook...
 
Ik installeer ook GSO en gebruik uitsluitend PTC pluggen. Gewoon vanwege de kwaliteit en daardoor minder onderhoud.... En ja, dan doe je dat thuis ook...
Yep 20 jaar terug een proffesionele tang gekocht en een paar zakken pluggen, heb ik nog steeds plezier van, vulcaniserende tape? als ik het zie knip ik het weg, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Ik zette vroeger die pluggen er op wat bij zo'n LNB bij geleverd werden. Dat zullen vermoedelijk niet de pluggen zijn waar jullie het over hebben. Echter het bleek dat na een paar naar daar toch vocht onderin komt. Niet in druppelvorm maar condens, dat veroorzaakte wel roest.

Dus die dingen gebruik ik niet meer, want ook lastig er af te krijgen en vaak vallen ze uit elkaar als je ze met een tang dan aan raakt. Dus ik draai er een laagje isolatieband omheen of als mijn kennis hier is die ook schotels plaatst die heeft betere tape. Volgens mij geen vulcaniserende maar die plakt wel een stuk beter.
Voordeel is dat je overal goed bij kunt als je het eens wilt vervangen na een paar jaar.

Maar oke als je goed gereedschap hebt is dat natuurlijk weer een andere zaak.
 
Hallo luitjes,

Heb de kabeleindjes ingekort en een nieuwe lnb geplaatst, gaf geen verbetering aan de kanalen.
Ga oudere versie flashen en kijken of een verbetering komt.
mvg
rolsat :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan