Met dat SoftCam menu kun je dus instellen welke emu je wenst te draaien, dat heeft te maken met datgene wat je ziet van "starting radegast" etc.
Je kunt een default ingeven en je kunt bijv. ook zeggen voor die en die provider wil ik iets anders.
Er zijn mensen die zweren bij newcamd en er zijn er die zweren bij radegast.
Je kunt het allebei gebruiken. Maar in feite maakt dat switchen je Dreambox wel trager. Ik zou gewoon zo instellen dat ie voor alles ofwel Radegast ofwel Newcamd gebruikt.
Newcamd werkt wel vaak iets sneller dus zet hem maar op Newcamd, deze is ook goed voor de FTA kanalen.
De FTA kanalen hebben geen emu nodig en zou je in feite dus ook op "common interface" kunnen zetten, maar zoals gezegd, dan gaat ie switchen en dit is gewoonweg niet nodig.
Mocht je een Premiere World kaart hebben, zet dan alles maar op Radegast want Premiere wenst niet te werken onder Newcamd omdat de makers daarvan geen PW support ingebouwd hebben.
Het is op dit moment (nog) niet zo dat je voor bepaalde paketten een andere emu zou moeten hebben bij mijn weten, uitzondering daarop is Premiere. Of het moet al zijn dat er bepaalde exotische paketten zijn die nog apart doen maar ik spreek dan ook over de meest bekeken providers.