Waarschuwing Gemini 4.3 schakelt clonen uit (wist de bootloader)!!!

Corrupte firmware maakt maakt het hardware matig onmogelijk . en de ellende die je er van hebt.

Troyans zet je ook niet voor de lol in pc. het is vervelend als het spul niet naar behoren werkt. of in erge geval niets meer te benaderen is.dus clynisch dood is.

___________________________________________________________________________
 
maar nu even voor de technici... een stuk software kan hardware toch niet kapot maken. Wellicht dat een normale eindgebruiker (en dat zijn de meesten toch) er niks meer mee kan, maar met de juiste software of j-tag moet je toch die kloon weer aan de praat krijgen....
 
Wat een Kilo Utrecht Tango streek is dit.
Zelfde truc als een tijdje geleden met de Magic Module.
Als DM hier echt achterzit, gaat mijn tupperwarebak echt de deur uit en kies ik voor een andere Linux bak.
 
Je zou met software wel hardware stuk kunnen maken maar da's heel moeilijk.

In dit geval is het inderdaad gewoon dat op een of andere manier die flash buiten bedrijf wordt gesteld.
Je zult dus opnieuw de flash er in moeten zetten middels bijv. een JTAG.
Een andere manier is er niet aangezien hij niet meer luistert naar seriele nullmodemkabel.

Doch hier zijn weer kosten aan verbonden en ik wil de mensen niet tellen die niet weten hoe of waar ze dit doen moeten en een hoop ellende er van hebben.

Het lijkt er op dat als het inderdaad de drivers zijn, dat dit puur opzet van DM is om de clonen buiten gebruik te stellen.
Gemini implementeert ze echter onder het zgn. mom van "ja maar wij gebruiken gewoon de officiele nieuwe drivers van Dream".
Yeah right, en wat is daar dan beter aan?

Zoals gezegd heb ik geen clone maar je naait er de eindgebruikers mee, echt niet de fabrikant hoor, die zet er wel oudere firmware op die wel werkt.
Dus het is hoe dan ook de verkeerde wijze om cloneprodukten aan te passen.
 
Nog erger wordt het dat die "reparatie" niet uitgevoerd zal worden door die DM lui en je zit dan echt wel met de gebakken peren.

Of er iemand in de buurt woont die hier handigheid in heeft is de vraag en voor je het weet wordt het opsturen naar een vriendelijke behulpzame zakkenvuller die hier weer profijt van heeft.

Daar gaat je voordeel van een clone.
 
Exact, daar gaat je voordeel en wie heb je ermee? Echt niet de fabrikant.

En je haalt er echt geen clonebezitters mee over om echte DM's te gaan kopen, in tegendeel, je jaagt ze als DM zijnde tegen je in het harnas.
 
OK de clones worden gevonden door een mac adres controle welke in de head.ko zit.

In de bovengenoemde link kun je de oplossing ook vinden, boxen zijn iig niet for ever dood.

Advies van mij ( als jullie dat al interresant vinden :) ):

Gebruik de DS team images in die 500 tjes die gebruiken die head.ko uit de sources van DMM niet.
 
Dat is dan duidelijk??????????????

Ik geloof niet dat iemand van de 500 clonen begrijpt wat je hiermee bedoeld, Guardian.

Nu graag in het Nederlands.
 
Juist dat dachten we ook. De box is iig niet kapot. En inderdaad heb je de fabrikant er niet mee. Bedankt voor de reacties.
 
the matrix;190195 zei:
Dat is dan duidelijk??????????????

Ik geloof niet dat iemand van de 500 clonen begrijpt wat je hiermee bedoeld, Guardian.

Nu graag in het Nederlands.

In de CVS van Gemini zit een mac adres check ( in de head.ko file ) deze controleerd wat het mac adres van de box is :

Als het mac addres begint met 00:09:34:xx:xx:xx dan is het OK deze adressen zijn van DMM.

Als het mac addres begint met 00:12:25:xx:xx:xx dan is het foute boel deze adressen zijn van motorola company, wanneer dit mac adres gevonden wordt, wordt de bootloader gewist van de box en doet ie het vervolgens niet meer.

TAV DS team images : Deze hebben sinds kort hun eigen CVS gecompiled met een eigen head.ko compleet herschreven.

Toch kan het geen kwaad als je mac adres met 0:12:25 begint om even de mac-changer te gebruiken.

( Nederlands genoeg? )
 
Bedankt voor de uitleg Guardian.

@Allen:
Gewone gebruikers die niet zoveel op forums komen kunnen toch denken dat ie stuk is.
Ik blijf het asociaal vinden zowel van DM alsook van Gemini. De Gemini 500 images zullen dan ook van mijn site verdwijnen.

Daarnaast heb ik de thread titel aangepast naar een meer duidelijke en meer waarheidsgetrouwe omschrijving.:)
 
Perfect BT.

Al met al vind ik het een actie die niet door de beugel kan, niet door DMM en ook niet door Gemini team.

Maar je moet voortaan voorzichtig zijn met alle nieuwe images ( tenminste als de CVS van een nieuwere datum is dan die van Gemini 4.3.0 ).
Het kan zijn dat diezelfde check ook daar dan inzit, de reden dat die Nabilo nog draait is omdat die CVS van een oudere datum is.

Dus alles na 16-02-2008 zal verdacht blijven!!
 
Yep groot gelijk Guardian, het zal oppassen blijven.
Gelukkig hebben de meesten van ons er weinig last van gezien het feit dat we een originele Dream hebben.
 
Er schijnt een oplossing te zijn.

Hi!

So that the program Dreamflash v0.1 DanMark works (tested personally) with jtag, the jtag can only have resistences and they can't have more than 10cm.
The connections are:
LPT--------------> Dreambox/Clone
2 --> 100 ohms --> 11 ( Halt)
3 --> 100 ohms --> 9 ( Tms )
4 --> 100 ohms --> 7 ( Tck )
5 --> 100 ohms --> 3 ( Tdi )
11 --> 100 ohms --> 1 ( Tdo )
25 ------------------ 16 ( Ground)

Th pins 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 e 25 of the port LPT must be shunted between themselves, like commercial jtags has.

Now, The cience of the thing (thanks to Matrix10 tip) is doing the connect and turn on the box at the same time.

With the tests done I've understood better how it works great:
The secret is in 1º do connect to the program and then turn on the clone, but with a certain delay. This delay depends on the speed of your CPU, the faster CPU's, minor the time/delay (between 0 e 1 seconds).
Change the priority of the program jtag_windows.exe on the task manager for the real time which must turn more real the delay itself, once the program will give maximum priority of the use of the CPU.

About the timming, if it shows you only "ERROR:register test failded" then the jtag is ok, but you have turned on the box sooner then expected, if it shows you the 4 times "ERROR: communication with LPT/JTAG", then you must turn on the box sooner, or the jtag isn't ok.
Remmember that you must connect the box always after making connect on the program.

After you must warp/straight the pins on the adaptor switch of the box, so it fits faster on the electric switch.
By end, you must use an electric switch easy to fit, I have used one triple (from the bad ones), but I had to dismount it and press their electric pins to don't make bad contact.
When doing "write" the program sends immediately the boot, that is the file "blimg".
The file present in this attachment is the boot of a DM500 and tunner ALPS of CRC-32 9055B110, once again thanks Matrix10, because I've tested a boot that were supposed to be for the DM500 and ALPS and it didn't worked, and this one in the attachment is guaranteed it works.
after sending the boot of 128KB by Jtag, you can turn on the box with dreamup and by rs232 send an image (with exception of Gemini 4.3.1 because some people say it kills clones... :biggrin:)
Regards
FME_fta
 
Hmmmmmm even wat later ik heb hier nu zo'n mooie kloon staan welke image zal ik er nu op gaan zetten.
 
Goede vraag, de Nabilo V08 ging nog, ook nog de Darkstar, maar of de Darkstar II ook gaat betwijfel ik en zeer zeker geen Gemini > 4.2.
 
Tja wat is wijsheid het ding zit nog nieuw in doos en staat al maanden op me te wachten totdat ik er wat op ga zetten.
En ik vind het zonde om die ontvanger zo te laten staan.
Wie geeft goede raad?
 
Nabilo 0.8 werkt top!
 
Ja dat had ik ook al geschreven Beros.:)

Maar je kunt dus ook de Mac-changer gebruiken zo lees ik van Guardian in zijn post iets hoger. Dan zou je er meer in kunnen zetten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan