Wallbanger/Custwp's hoe moet dat nu?

  • Topic starter CAPTAIN PICARD 2001
  • Startdatum
C

CAPTAIN PICARD 2001

drz

Special Member

Registered: Feb 2001

Posts: 211

Kan ik hier met een gerust hart een vraag stellen over CustWPs ?

__________________

Grt's from D.R.Z. city!

Hier wel :)

niet in een open forum please..

 
[aan iedere SM]

Ja inderdaad, let a.u.b. een beetje op waar men bepaalde vragen stelt of IEKS nog erger.. links zet naar topics in besloten forums!!!

Het is toch gemakkelijk genoeg, achter elk besloten forum staat (SM) in grote letters.:)

Dank voor snelle actie CP!

 
Daar was ik al bang voor, het is af en toe verwarrend om je vraag in het juiste vakje te plaatsen daar deze vraag over het loggen ging.

Maar vriendelijk bedankt dat jullie voor mij dit hebben rechtgezet.

Mijn vraag :

Wat zijn CustWPs ?

Ik krijg deze op mijn logschermpje te zien met daaronder een hele rits data waar zo nu en dan een spatie tussen zit.

Op sommige providers heb ik geen spaties en is alles "vol".

Wat wil dit zeggen?

 
Dat is het laatste byte van de ppua.

bijv. ppua= 00 11 22 xx

de key01+bijbehorende ppua geldt voor een groep van 256 kaarten. Via het F0 nano wordt aangegeven voor welke kaart uit de groep de keyupdate bestemd is. Dit geldt alleen voor originele kaarten.

Zet je dus een 01-key en een ppua in een MOSC, en krijg je geen updates terwijl de 01-key gewoon wel werkt in een emulator dan is de CustWP byte verkeerd.

Deze byte wordt in een bitmap verstuurd waarbij je eerst het F0 nano krijgt, daarna volgt een reeks bytes. Zet je die om in bits ( 1byte= 8 bits) dan krijg je 256 bits.

De eerste bit is de custWP voor 00 11 22 FF

de tweede voor 00 11 22 FE etc.

Staat hier een "1" dan krijgt de desbetreffende kaart een update, staat er "0" dan niet.

Zo'n logprogramma rekent dat fijn voor je om. Kijk maar eens bij provider 000F met de public key (00 02 AB xx of zoiets) dan kom je maar 4 kaarten tegen die nog "geldig" zijn.

 
Ah, zit dat zo!

Nu begrijp ik het volkomen!

Bedankt voor de duidelijke uitleg, Satslope!

Geen wonder dat er een lichte paniek uitbrak bij de moderators, het mij allemaal duidelijk!

 
@Satslope

Zojuist een F0 command gelogd .Ik ontving slechts een paar bytes tw. 6d 88 90 ce be, en daarnaast veel nullen en streepjes. Dus als ik je goed begrijp belooft dit niet veel goeds.

=ILYA=

 
Satslope bedankt voor de uitleg ik snapte er ook niet veel van !

Robbie

 
Is het dan zo hoe meer er ingevuld is (net als een bingo kaart)hoe langer hij mee gaat ? de mk1 en ppua

of hoeft dat niet zo te zijn

Robbie

 
daar kun je wel van uitgaan, dat als er nog maar 5 abos op een ppua zitten de kans groter is dat ze alle 5 hun abo opzeggen dan als ze allemaal nog aktief zijn.

maar als een key publiek is dan is die kans veel groter omdat de hele groep dan naar een nieuwe ppua geupdate worden.

maar deze key van absat is al zolang publiek dat ik begin te geloven dat het absat niet zoveel uitmaakt.

groeten blokker

 
Ik heb onderstaand een nano command F0 in binair omgezet.De Hex bytes zijn verzonnen.Weten jullie hoe je nu aan een PPUA kunt zien of deze b.v. nog geldig is??

Uitgangspunt als vorbeeld :

PPUA 00 12 34 00.

F0 Nano :

AE 8F EC FD DB 75 TO EF

FF FF F9 FF 51 7B EE AA

F1 FB FD CF 7F EF 9D FF

DF 79 FB FF C5 FE 9F 38

Na de conversie wordt het binair:

10101110 10001111 11101100 11111101 11011011 01110101 10101101 11101111

11111111 11111111 11111001 11111111 01010001 01111011 11101110 10101010

11110001 11111011 11111101 11001111 01111111 11101111 10011101 11111111

11011111 01111001 11111011 11111111 11000101 11111110 10011111 00111000

Dus hoe omgaan met CUSTWP (Customer Word Pointer)

b.v. PPUA 00 12 34 ??

Wat betekent b.v.PPUA 00 12 34 7B

=ILYA+

 
Even nog ter duidelijkheid. Je schrijft:

PPUA 00 12 34 00.

F0 Nano :

AE 8F EC FD DB 75 TO EF

FF FF F9 FF 51 7B EE AA

F1 FB FD CF 7F EF 9D FF

DF 79 FB FF C5 FE 9F 38

Dat is dus niet echt hetzelfde als je bij CustWP's ziet staan, want CustWP's in Wallbanger zijn altijd op elkaar volgend, bijv.

00 01 05 09 0A 0F 10 12 13

14 16 18 1A 1F 23 27 29 32

etc.

Maar wat ik van Woutje hoorde is dat Wallbanger met de MK01 logt en zich van de ppua niets aantrekt.

Als ik zelf log bijv met wallbanger op 0019 krijg ik ook een hele doos custwp's binnen.

We blijven bij jouw voorbeeld: Je krijgt dus een reeks van die getalen binnen.

Nu zie je in mijn voorbeeld er 1F bij staan.

Maar het bleek dat als ik 00 12 34 1F als ppua op mijn kaart gebruikte ik geen updates meer kreeg.

Terwijl je toch zou zeggen dat dit wel het geval zou moeten zijn als je die in een custwp tabel hebt gelogt. Daarom heb ik Woutje gevraagd en die kwam met het antwoord dat Wallbanger niet naar de ppua kijkt, ook niet naar de eerste 3 bytes ervan schijnbaar.

Of moet ik de custWP's eerst nog gaan bewerken? Omrekenen of zoiets, voordat ik kan bepalen welke ik daadwerkelijk op de plaats van de xx kan zettenin ppua 00 12 34 xx ofzo?

Kun je het binare verhaal met die enen en nullen ook nog iets eenvoudiger uitleggen?

Want binair rekenen (zelfs hex rekenen) is echt mijn sterkste kant niet en ik denk dat er wel meer dat probleem hebben.

 
Om een decimaal getal naar binair om te rekenen begin je links, de telling is bv 128 64 32 16 8 4 2 1

Voorbeeld we gaan het decimale getal 100 omrekenen naar binair.

100 zit niet in het getal 128 of hoger dat worden dus nullen wel 64, plaats onder 64 een 1

blijft over 100-64=36 hierin zit 32 dus een 1 onder 32

36-32=4 dus een nul op 16 en 8 en een 1 onder 4

er is niets over dus bij 2 en 1 vullen we ook een nul in.

uitkomts 100 dec = 1100100 binaire

 
Oooh, da's een handige uitleg, thanks! Zo snapt de leek het tenminste ook en ik ben echt een leek in binaire zaken.

Dan blijft nog die ene vraag over.

Moet er nog iets met die Custwp's gebeuren voordat je ze kunt gebruiken of kun je zo'n byte wat in die Custwp staat gewoon als laatste byte van de ppua gebruiken?

Dit gezien het feit dat ik wel nog bepaalde bytes in mijn Custwp voor CS kreeg, die dus niet meer in de ppua werkten terwijl de mk01 toch goed was en diezelfde mk01 met een andere byte op het laatste wel werkte.

Het vreemde vond ik dat die niet werkende laatste byte toch in de CustWP voorkwam.

 
Ik heb op een italiaans board enige tijd e.e.a. gelezen over de PPUA en met name de 4e byte.(CWP).Volgens mij moet het bitgetal 1 of 0 in b.v.in de eerste byte t.w.AE toch betekenis hebben.Ik heb begrepen dat er in principe 256 gebruikers c.q. abo zijn.Kortom hoe om te gaan met b.v. 00 12 34 ?? b.v. =AE is voor mij absoluut niet duidelijk.Wat betreft het omrekenen in bits, ik gebruik een calculator hiervoor.Op uitleg van Duck is erg duidelijk.@Duck thanks

=ILYA=

 
ik heb daar nog geen last van gehad als walbanger aangav dat een cwp goed was dan werkte hij bij mij ook, ook was de cwp die bij mij niet meer werkte bij walbanger ook weg.

vreemd vind ik wel dat walbanger voor cyfra 2 lijsten maakt en dat deze verschillend zijn wat dat nou inhoud weet ik zo ook niet

Valid CustWPs CYFRA+/SA: 00 00 65 xx

-- -- -- -- -- 05 06 07 08 09 0A 0B -- -- 0E --

-- 11 12 -- 14 -- -- -- 18 -- -- -- -- -- 1E 1F

20 21 22 23 24 25 -- -- -- -- -- 2B 2C -- 2E 2F

30 31 -- 33 -- -- 36 -- -- 39 3A -- -- 3D -- 3F

-- 41 -- 43 44 -- 46 47 48 -- -- 4B -- -- -- 4F

50 -- 52 -- 54 -- 56 -- 58 -- -- -- -- 5D 5E --

60 61 62 -- -- -- 66 67 -- -- -- -- 6C -- -- 6F

-- -- 72 -- 74 -- 76 77 78 79 -- 7B 7C 7D -- 7F

80 -- 82 -- -- 85 86 -- -- -- -- -- 8C -- 8E --

-- 91 92 93 -- -- -- -- -- -- 9A -- -- 9D -- 9F

A0 -- -- A3 A4 -- A6 -- -- -- AA -- AC -- -- --

-- B1 B2 -- B4 -- -- -- B8 B9 -- -- -- -- -- BF

C0 C1 -- -- -- C5 -- -- -- -- CA -- CC -- CE CF

D0 D1 -- D3 -- D5 D6 D7 -- D9 -- DB -- DD -- DF

E0 -- E2 -- -- -- -- -- -- -- EA EB EC -- -- --

-- F1 F2 F3 F4 -- F6 -- -- F9 -- -- FC -- -- --

Valid CustWPs CYFRA+/SA: 00 00 65 xx

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0D -- 0F

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1C -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- 27 -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

40 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- 55 -- -- -- -- -- -- -- -- -- 5F

-- -- -- -- -- -- -- -- -- 69 6A -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 8B -- -- -- --

90 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- A2 -- -- -- -- -- A8 -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- B6 B7 -- -- BA -- -- -- -- --

-- -- -- C3 -- -- C6 -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- E1 -- E3 -- -- -- -- E8 E9 -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- FF

 
blokker2, zijn onderstaande gegevens uit één en hetzelfde wallbanger log file afkomstig ???

zo ja, zou je mij dat file eens willen mailen, dan kan ik deze vraag aan de maker voorleggen, want dit is wel erg vreemd.

 
Blokker2,

heb jij wellicht 2 verschillende MKo1 keys gebruikt???

Het zou een verklaring kunnen zijn.

groet,

Jan Ty

 
is inderdaad uit een keyfile en met een masterkey zal je hem gelijk even mailen dan kun je het zien

 
Zou het onderstaande geen aanvulling kunnen zijn op het bovenstaande?

Misschien dat er een bepaalde groep "bewerkt"word???

 
Om het eenvoudig omrekenen van decimaal naar binair te verrichten, zoals drz uitlegt, heeft u op uw computer toch een rekenmachientje in uw bureau accessoires. Start dit rekenmachien op in wetenschappelijke mode en decimale mode. Tik bv het getal 100 in en verander nu in binaire mode (of hex mode) en voilà het binaire getal staat er. Eenvoudig toch?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan