Wanneer gaat men over tot uitzetting?

Ja ze zongen beiden, waren een duo, maar de overlast ging over de muziek die ze wel eens op hebben staan. Die ene was wel grappig, die zei dat ze de buren er maar uit moesten gooien en dat hij met alle plezier er naast wilde wonen... LoL.:biggrin:

Het is hier in de buurt 's zomers vaak hetzelfde. Ben er niet van gecharmeerd. Is niet erg als iemand eens een nummertje of twee wat harder zet om extra te genieten. Moet kunnen.:)

Maar er zitten erbij die de hele dag met de deuren op en de boel hard hebben staan om te verkondigen dat ze een bepaald soort muziek mooi vinden of omdat ze dat lekker vinden, maar dan op die wijze dus niet aan anderen denken.

Netjes is het niet. Anderen hoeven niet mee te "genieten" van die muziek en willen ook graag van de zomer met de deuren open van het lekkere weer genieten en leukere geluiden zoals de vogels, zonder verplicht naar muziek (die je niet leuk vindt) van anderen te luisteren of hoofdpijn te krijgen van de bass van rijdende superdisco's die voor de deur urenlang aan het testen zijn of alles goed ingebouwd is.

Maarja... ook dat is weer een andere zaak, gelukkig is die trent weer langzaam aan het afnemen, teveel gehoorschade misschien.;)

 
Maar voor ons is het nog steeds dagelijkse kost!

Het gaat van kwaad tot erger, ik zal heel het verhaal maar weer besparen, maar het wordt erger en erger, de politie is vandaag weer 2 keer bij bovengenoemde op bezoek geweest, en ik ook!

Afgelopen zaterdag staat hij op straat zowat te vechten... En wat er dan 's nachts allemaal nog gebeurd.

We zijn constant aan het praten met de verhuurder ( thuisvester ) en de politie, maar die komen weer met wetten en verplichtingen.

Een quote uit een mail tussen hun en ons.

In Nederland is het zo dat mensen steeds langer zelfstandig moeten kunnen wonen met hulp aan huis, om kosten te besparen. Ik vrees dat deze tendens alleen maar groter zal worden. Thuisvester is een sociale woningcorporatie die geacht wordt zich te richten op deze doelgroep, evenals andere corporaties in Nederland. Problemen in de woonomgeving ontstaan en de overheid verwacht steeds meer dat mensen in de wijk dit zelf met elkaar oplossen.
Wij vragen toch niet of men zulke personen bij ons in de wijk weg willen zetten, met hun bezuinigingen! Moeten we het dus op de Amerikaanse manier op gaan lossen?

Freggeltje wordt niet snel boos, maar het lontje is kort aan het worden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn constant aan het praten met de verhuurder ( thuisvester ) en de politie' date=' maar die komen weer met wetten en verplichtingen.[/quote']
Hoi Freggel, ik raad je ten zeerste aan om te blijven klagen en rapporteren bij de politie; ook prima dat je die email-wisseling tussen de politie en jou bewaart.

Koop speciaal een agenda in het Kruidvat of in de Primera voor €2,00 voor deze zaak en schrijf daarin alles op, print de emails uit en stop ze in een mapje.

Later kan niemand zeggen dat je het langs je heen hebt laten lopen.
 
@Bones, ik weet nog niet hoe ik het precies aan moet gaan pakken, maar ons probleem is op dit moment dat ons woongenot aangetast wordt doordat de regering de woningcoörperaties verplicht om mensen als deze te huisvesten tussen gewone burgers en als er problemen zijn dat wij dit samen op moeten gaan lossen?

Ik ga deze week eens wat telefoontjes plegen naar de gemeente en desnoods wat andere instanties, zoals BT, om eens te kijken wat er tegen te doen is.

Want kortom, het gaat om ons woongenot, en niet om van die mensen die "ziek" zijn.

Ps, waarschijnlijk gaat de Freggeltgrot op korte termijn hierdoor in de verkoop. :sad:

Dan maar geen BBQ.

 
Ik heb zojuist een email van je beantwoord met wat juridische mogelijkheden. Er is daarvan ook al hier iets beschreven.

De woningstichting is gewoon verantwoordelijk, je moet alleen zorgen dat je ze een schop tegen de kont kunt geven om adequaat in beweging te komen. Daar heb ik wat tips voor beschikbaar gesteld.;)

 
Ik heb zojuist een email van je beantwoord met wat juridische mogelijkheden.
Bedankt voor de mail, hier kunnen we hopelijk iets mee, ik hou je via de mail verder op de hoogte. ;)

 
Meneer gaat een officiële waarschuwing krijgen van de Thuisvester, en we zijn weer een stap dichterbij om tot uitzetting over te gaan.

Alleen die procedure kan tot 9 maanden gaan duren.

 
In dringende gevallen kan men dat volgens mij ook wel bespoedigen.

Maar in elk geval heb je dan al het argument dat er reeds een waarschuwing gegeven is, dat werkt dan ook weer wat sterker in contact met bijv. politie.

 
BT, de politie wordt zovaak als mogelijk ingelicht, en afgelopen weekend zijn ze alweer geweest...

Hij heeft volgens mij vorige week ook een paar nachtjes mogen slapen aldaar, maar dat weet ik niet zeker.

 
Prima... al het zich weer voordoet, gewoon de bouwvereniging ook weer met een paar man gaan bekutten. Zorgen dat ook daar de klachten aanhouden, van meerdere buren liefst.

 
Het is alweer een tijdje geleden dat dit topic gestart is, maar hij heeft het voor elkaar, de procedure wordt gestart.

De laatste tijd valt hij weer helemaal in herhaling, dus men gaat proberen via de rechter het huurcontract te ontbinden.

Maar ik vraag mezelf wel af wat er tegenwoordig toch aan de hand is, want het lijkt dat men de grip op de woonwijken op het sociale gebied aan het kwijtraken is???

Afgelopen vrijdag kregen we hier een brief van onze gemeente over het feit dat het afval niet op de juiste tijdstippen aangeboden wordt, en dat er in de verkeerde weken verkeerd afval staat en dus blijft staan.

Nu voel ik mezelf niet aangesproken, maar verder op in onze straat staat er idd van alles, grof vuil, op straat, wat dus niet opgehaald wordt.

Ik snap zelf niet dat er een hele wijk aangesproken wordt, en niet de vervuilers zelf?

En nog even een andere: Sinds een aantal jaar woont er in een naastgelegen straat een zgn oorlogsvluchting, een Afghaan...

Met deze man gaat het goed zolang hij zijn medicijnen inneemt, maar zodra hij die weer vergeet, dan komt hij los.

Hij heeft al een keer al zijn meubels naar beneden gesmeten, en als hij het aan heeft dan krijst hij alles aan elkaar op straat.

Een tijdje terug ook weer tot 2 keer toe en de tweede keer was het rond middernacht, al vloekend en tierend loopt hij over straat, en gilt heel de buurt wakker...

Ikke dus op straat, ben wel klein, maar heb hem dus op mijn manier verzocht om als de wiedeweerga naar zijn bed te gaan en ons met rust te laten.

Daarna hebben we hem gelukkig niet meer gehoord.

maar moet het tegenwoordig nou echt op deze manier???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is alweer een tijdje geleden dat dit topic gestart is' date=' maar hij heeft het voor elkaar, de procedure wordt gestart[/quote']Gefeliciteerd!

....Ikke dus op straat' date=' ben wel klein....[/quote']Leuk grapje freggel!:), je bent langer dan ik!
 
@Bones, ik heb hulp ingeschakeld want Freggels zijn klein, maar ( ik haal mezelf wellicht weer iets op mijn dak...) Griezels zijn onze grootste vijanden, maar met een roestvrijstalen pijp van een meter en een griezel van 6 meter gaan er veel op de loop als je daar mee loopt te zwaaien... :biggrin: ;)

Jammer dat je zo affentoe van die noodgrepen moet doen om rust in de straat te houden.

 
Ik snap zelf niet dat er een hele wijk aangesproken wordt, en niet de vervuilers zelf?
Hoe wil je de vervuiler aanspreken als je niet weet wie de vervuiler is? In zo'n geval duw je een brief bij zo'n beetje alle wijkbewoners in, om iedereen op z'n plichten te wijzen. Men hoeft zich immers niet aangesproken te voelen als men zich aan de regels houdt.

Daarnaast is het natuurlijk ook een beetje tussen de regels door te wijzen op de sociale controle zo van "wij weten dus niet wie het gedaan heeft, als jullie het wel weten...".

Voor de rommel die er ligt kun je zowel bouwvereniging alsook gemeente aanspreken.

V.w.b. mensen met medicijnen, tja... moeten ook ergens wonen he. Kan lastig zijn als ze in je buurt wonen maar wat wil je dan doen? Een aparte wijk inrichten waar alleen maar van dat soort types wonen? Lijkt me niet de bedoeling, niet gezond en niet sociaal.

Het is nu eenmaal een beetje een lastige problematiek.

Maar in elk geval wel goed dat ze nu eindelijk een uitzettingsprocedure gaan beginnen voor die ene gast. Proficiat!

 
Het was me weer een avond! Het is helemaal uit de hand gelopen, hij ging helemaal door het lint.

Er was brand in een huis hier in de straat, en hij is daar naar binnen gegaan om er iemand uit te helpen halen, maar te lang in de rook gebleven, en moest behandeld worden door het ambulancepersoneel, maar dat vertikte hij, en vloog ze zowat aan...

Daarna is hij zijn huis ingevlucht, en men heeft geprobeerd zijn voordeur in te beuken ( de politie ). Dit was niet gelukt, en toen hebben ze hem aan de achterzijde opgepakt.

 
Tjongejongejonge... zo iemand hoort volgens mij toch in een behandelinstelling.;)

 
Tjongejongejonge... zo iemand hoort volgens mij toch in een behandelinstelling.
Helemaal met je eens.

Gelukkig is de uitzettingsprocedure gestart!

 
Dat hij hulp nodig heeft dat roep ik al sinds dat hij hier woont, misschien dat men dit na het voorval van afgelopen maandag eindelijk begrijpt.

Alleen, hoe dronken en stoned hij ook was, hij kwam gisteren bij mij nog aan de deur om zijn excuses aan te bieden, want hij wist zich toch nog te herinneren dat ik nog geprobeerd hem om hem de ziekenwagen in te krijgen/sleuren...

Dit was dan ook voor mij, tegen beter weten in, de allerlaatste poging.

Die taak is niet aan ons als de bewoners, maar voor de desbetreffende instanties.

 
Ja je ziet ook wel dat zo iemand geen slechte bedoelingen heeft maar het gewoon niet meer tegen kan houden en niet meer weet.

Anders ging ie geen excuses aanbieden en ook niet proberen iemand uit een brandend huis te redden. Feitelijk is het dan best jammer te zien dat juist zo'n mensen die goede bedoelingen hebben, aan andere dingen zo kapot gaan en niet geholpen worden.

 
@Freggel, kun je niet een webcam of IP camera plaatsen zodat we het live kunnen bekijken?

(en eventueel opnemen) ;)

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan