Wat zijn de meest resistente files ?

R

redneck eyeball

Ik vraag mij af welke files nu het meest aantal attacks doorstaan ?

Je vind overal wel anti-attack files, maar meestal geen verdere uitleg over welke attacks... en ik dacht wel dat er meerdere soorten zijn.

Met andere woorden, welke files kan ik het best op mijn GW laden.

Hardware : Philips ontvanger en GW card.

Enige voorwaarde, de file moet AU zijn.

Wie kan hier op antwoorden ?

Thanks,

Red

 
Amai, dat was blijkbaar een moeilijke vraag ... echt niemand een idee ?

CU

Red

 
Pfoe.. Ik hou me niet zo met die goldkaarten bezig, maar weet wel dat een AU kaart gevoeliger voor attacks is dan een niet-AU. De grap is dat ze voor groepen waaarvan de 01 key publiek is valse keyupdates sturen die door de GW wel en door een originele niet worden geaccepteert. Dit komt omdat in de Pic16F84 te weinig plek was om een goede check op de signatuur te doen. maar misschien zijn er nu files die dat wel kunnen.

Het hangt ook van je receiver af. Gebruik je een officiele dan proberen ze via de MediaHighway applicatie te detecteren of je "vals" kijkt. Dat kan op verschillende manieren.

Wat mij bekend is is:

- Serienummer en seca records opvragen (oude GW's geven dan 0000000 en gaat de ontvanger plat)

- PBM opvragen: indien 8*FF einde verhaal.

- Aantal providers opvragen. Ik dacht dat dat nu de nieuwste truc van de franse en italiaanse c+ was en hier nog niet. Probleem voor de fransen is dat ze soms meer prov's hebben. (Absat en zo). Er is een gw file die bij omschakelen steeds maar 1 provider laat zien, maar dat ding hangt af en toe.

Deze truc treft trouwens ook de MOSC.

Het "veiligste" is met een module te kijken, dan heb je van alle flauwekul geen last. Of natuurlijk een abo ;)

 
Met een Aston module, die software is niet van C+ en ook niet zo te beinvloeden als een media highway tuner.

 
Beetje late reactie misschien, maaar, ik denk dat die files van darksuca tamelijk resistent zijn. Deze file emuleert de originele kaart namelijk behoorlijk uitgebreid. Doordat er zo goed (lees: veel commando's) worden geemuleerd heeft het wel als nadeel dat er in de eeprom (24lc16) maar een stuk of 6 providers passen, alleen met 24lc32 of 64 passen er 16 providers op.

Groet,

C4

 
Bedankt See4 !

Ik heb de files getest, met wisselend succes.

Perfect beeld tot de eerste keyupdate binnenkomt, dan niks meer, en abbo datum staat op 1991.

Ben aan het zoeken geweest op het net, en die mannen hun site gevonden http://www.darksat.da.ru

Nieuwe versie gedownload, je kan nu zelfs de seca startup record ingeven.

Ik ben nu aan het verder testen met de nieuwe versie, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn probleem hem zit in de records van Seca. Ik heb namelijk geen echte keys voor die record, en ook weet ik niet hoe dat zit met de datum van Seca, die staat inderdaad op 1991 ... geen idee of die automatisch zou moeten meeveranderen met de mk01 en ppua van de provider.

Voor alle duidelijkheid, ik heb maar 1 provider op de kaart zitten.

Voor diegenen die deze files niet kennen, ze zien er echt leuk uit ! Ze emuleren zowat alles van een originele kaart ! En op een gewone GW kaart kan je tot 6 providers toevoegen.

Als iemand meer info kan bieden over wat in de Seca record moet staan hoor ik het graag.

CU

Red

 
Geinig! Een linkje voor in het Coole Links forum ;)

Als de kaart echt goed emuleert dan kijkt hij ook naar het laatste byte van het shared adress (ppua). Bij elke kaart in een groep van 256 hoort een byte oplopen van 00 tot FF.

Is de kaart "aangemeld" dan wordt die kaart aangestuurd met een keyupdate over de 01-key. is de kaart niet aangemeld of opgezegd, dan sturen ze afschakelcommandos.

Wat je dus kunt proberen is je laatst byte van je PPUA 1 ophogen en kijken of je prijs hebt.

Even loggen met WB is nog wat makkelijker.

Dus als je PPUA bijv 00 1a 2b 00 is, maak er dan 00 1a 2b 01 van.

Wat ik niet helemaal begrijp is of de kaart een PPV credits emulatie kan, dat zou leuk zijn voor in een box met bijv spaanse soft..

 
PPV credits zijn geen probleem, gewoon met de afstandsbediening credits toevoegen ... tenminste, da's wat ik denk dat er staat, de readme is in het Italiaans ... ik ken wel wat spaans, maar Italiaans, da's wat anders.

je kan ook alle keys via de remote updaten ...

Ik heb nog wat verder zitten spelen, keys ingelezen van originele kaart, startup record juist gezet, serial nummer van de kaart ingegeven etc ...

Zelfde resultaat, bij de eerste update niks meer ... ik gebruik nochtans de zelfde ppua als op mijn MOSC kaart, dus die zou juist moeten zijn, op de MOSC werkt het perfect.

Er moet dus nog iets schelen in die Seca record ... vermoed ik.

Aangezien ik van Seca records niet echt veel verstand heb doe ik een beroep om mijn iets hoger begaafde medemens om deze files eens te gaan testen ... en uiteraard de bevindingen hier te raporteren ...

Misschien iets over de setup, originele seca philips decoder.

CU

Red

 
Als je MK01 en je volledige ppua klopt, en de datum gaat toch op 1-1-92 dan neemt die kaart vermoedelijk alle updates uit de groep aan, dat valt dan tegen qua emulatie. In de doc staat nochtans dat hij naar het F0 nano kijkt.

Als je een tijd wacht, springt ie dan soms weer aan?

 
@ red,

Kun je met de darsuca files, philips en GW met je afstandsbediening de keys updaten?

Nitwit

 
@satslope,

inderdaad, laat de kaart zitten, en opnieuw beeld, datum terug op 30 sept 01.

Het zou toch wel een HEEL erg grote bug zijn mocht hij alle updates uit de groep aannemen en daardoor geen AU zijn ... want in de doc staat wel degelijk AU vermeld.

Het is jammer dat ik nergens een file kan vinden waar alles netjes ingevuld staat om te kijken hoe het hoort...

@nitwit,

inderdaad, ingeven via de remote zou geen probleem mogen zijn.

@All,

Dit is wat ik heb gedaan en ingegeven :

- originele smartcard (wel van andere provider) uitgelezen

- de mk01, 02 en 05 van de Seca record overgenomen

- startup record juist gezet

- serial number van de kaart ingegeven

- signature check aangezet

- checken op 3C bug aangezet

- 1 provider aangemaakt

- mk01, 0c,0d,0e en ppua van die provider ingegeven

- datum van provider op 30/09/2001 gezet

Dat is het zowat, ik zal wel iets over het hoofd zien dat vrij evident zal blijken te zijn ...

CU

Red

 
Probleem opgelost !

Andere MK01 en PPUA genomen ...

Het probleem zat hem toch daar in ...

Snap niet waarom de MOSC dan wel werkt ...

Enfin, DarkSeca werkt dus nu ook 100%

CU

Red

 
@ red,

laat je even weten wat je ervaringen zijn met darksuca (remote , PIN en MKF4.1). Als ik het zo lees is dit een redelijke kopie voor een mosc op een GW. Kan ik daarmee spelen ipv. m'n origineel kaartje

tx.

Nitwit

 
Tis niet echt een vervanging van een MOSC ... met MKF zal je de kaart niet kunnen aanspreken.

Tis gewoon een GW die heel goed een MOSC kan emuleren.

Om die remote toestanden te testen zal ik iemand moeten hebben die de readme uit het italiaans kan vertalen, want ik moet toegeven dat ik van dat gedeelte niets snap ...

CU

Red

 
hier heb je een vertaalsite : kan ook italiaans .http://itranslator.mendez.com/Mendez/MendezEng_us-Entrypage.htm

BTW

Ik vind geen readme bij de files.

Nitwit

 
Ik heb ook een MK00/01 etc in die file gezet en in de decoder gestopt. Sprong na een 15 min. aan en is niet uitgevallen.

Een belangrijkefunctie (waarom die file me interessant lijkt) is dat hij het hexserial goed zet (mits je het goede asciiserial invult)

zet je dan de keys 00 op SECA en prov.1, dan zou de kaart ook AU moeten zijn voor mk01..

 
Hier terug zelfde probleem ... kaart valt opnieuw uit ... datum op 91, nadien komt er opnieuw een update binnen, datum terug op 30 sept 01

Wat heb jij precies allemaal staan in de seca record ? want ik denk dat mijn probleem daar moet zitten ... welke datum heb jij bij seca staan ?

Dit is wat ik heb ingevuld :

Naam : SECA

Provider : 00 00

PBM : FF FF FF FF FF FF FF FF

PPUA : 00 00 00 00

Datum : 31/12/2099

Primary keys :

00 : D7 A4 9F 18 D4 6F BB A7

02 : F0 5E 5A E8 DF C3 A2 7D

0D : F0 5E 5A E8 DF C3 A2 7D

Secundary Keys :

00 : 63 80 93 EB 21 95 55 EC

Serial : 005.280.614

Startup : 00 00 00 00 00 00 00 00 04 00

en twee vinkjes bij de 3C dinges.

Enig idee wat er hier verkeerd kan aan zijn ?

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan