Welke adsl provider beste/goedkoopste?

Ik heb ADSL via isdn van XS4..l dus moet geen probleem zijn hier werkt het ook dus lijk me sterk dat bij jou geen adsl via isdn van xs4..l aan geboden wordt.

meschien een vreemde centrale!!!

G.R Pecari

 
Euh.... ik had het over het superfast abo wat ze hebben.

Ziehier de passage op de site van x***ll zelf:

=====

X***LL zal beginnen met de verwerking van een kleine groep van 50 aanvragen om het orderproces te optimaliseren. Op dit moment is het alleen mogelijk Power ADSL aan te vragen voor een analoge telefoonlijn. ISDN zal later volgen. Het product is alleen verkrijgbaar in een doe-het-zelf variant; een monteur inschakelen is niet mogelijk. Gaat u binnenkort verhuizen, dan raden wij u aan te wachten met aanvragen tot u op het nieuwe adres woont. Er zijn namelijk hoge kosten verbonden aan het verhuizen van de verbinding.

=====

Dus het zal best dat ze adsl via isdn leveren, maar niet die snelle wat ik hebben moet. Of het moet zijn dat hun site niet up2date is en ze het inmiddels wel doen, dat is me niet bekend.

 
Opmerkelijk is echter wel dat ze dat hier erg onduidelijk geschreven hebben.

Is het dat wat je bedoelde?

@BT

Inderdaad, dat was wat ik bedoelde

 
Oke, dan begrijp ik ook waarom ze daar zo onduidelijk over zijn omdat ze dus andere ADSL abo's wel middels ISDN leveren.

Beetje raar van ze dat ze dan weer info over een inbelverbinding gaan geven en wap enzo.:)

 
black tiger,

het is zo zoals je schreef, de vergelijking met c- is wel een goede denk ik. ik snap ook niet dat een bedrijf als dit (@home)zo zijn werk en klanten goed kan doen. voorlopig lijkt het er op dat ze dit nog niet in willen zien...

overigens voel ik me persoonlijk niet aangevallen hoor.

kan me voorstellen dat je het effe hebt gehad met @home.

groeten opeltje

 
Ik zelf heb dus zoals je inmidels door zult hebben, je vraag niet goed begrepen ik ging er van uit dat je fast verstond met 1024 maar het moet de nieuwste zijn die ze aanbieden.

Power ADSL

en dat is helaas nog niet via isdn te krijgen maar wat niet is kan nog komen. en daar heb je dus nu niks aan.

G.R Pecari

 
Ach daar gaat het me niet zozeer om, ik kon het alleen effe niet vinden en gezien ik wel eens vaker rare dingen doe de laatstse tijd... :biggrin:

Anyway, er zijn 2 aanbieders die me geschikt lijken, ook gezien hun kortingen, dat is Cistron en Publishnet die uit de testen binnen de top 5 van de snelsten zitten en daarvan hebben deze twee ISDN mogelijkheden en zoals ik al zei die kortingen.

Tot nog toe is er nog geen reactie geweest van @home, zwak want ze moeten binnen 3 dagen antwoorden, maarja, laten we zeggen met het weekend ertussen... morgen zou er toch wel bericht moeten zijn.

 
@ BT :// met cistron zou moet je voorzichtig zijn want dat bedrijf is net standing up van 'n faillissement. wat ik begrijp van de jongens van HCC-delft zijn zij niet al te betrouwbaar, omdat daar nogal wat ( echte !!! ) grootverbruikers zitten en zij denken dat cistron dat niet lang zal vol houden m.a.g. KPN draait de kraan dan weer dicht.

misschien iets om in het achterhoofd te houden bij je beslissing.....

m.vr.gr. SPJ

 
Hartelijk dank voor de info SPJ.

Inderdaad klopt dat, ze wilden landelijk dus eigenlijk gaan doen wat BBned nu doet, alleen zijn failliet gegaan door het vechten tegen grote reus kpn en zijn nu op deze manier begonnen en staan inderdaad nog aan het begin.

Het was me dus wel bekend maar de 3 genoemden, xs4all, cistron en publishweb zijn nu eenmaal top5 van de snelsten en hebben mooie aanmeldkortingen (behalve xs4all want die levert nog niet).

Maar het is wel fijn dat je even waarschuwt. Want anderen die deze overweging misschien ook maken weten dit wellicht (nog) niet.

Gezien de prijsstellingen ging mijn voorkeur tussen die twee toch al weer uit naar Publishweb.

Ik wil alleen nog even zien of ik niet zelf goedkoper aan een adsl router kan komen dan voor 209 euro.;)

En uiteraard nog even zien wat @home als antwoord geeft.

Thanks voor de tip!

 
@ BT :\\ inderdaad cistron draait nu eigenlijk op babynet (kweet niet of ik dat goed zeg) en hun ( HCC-boys ) zeggen dat 't slechts een kwestie van tijd is dat ze weer op de'r muil gaan......

m.vr.gr. SPJ............

 
@BT: Goedkoper kan wel - ik mail wel even een linkje (commercieel).

Trouwens, maak niet de vergissing te denken dat heel Cistron failliet was - het betrof alleen het Telecom gedeelte, niet de Internet-tak. Cistron had hiervoor een aparte BV, en die is inderdaad door KPN de nek omgedraaid. De rest heeft echter altijd prima doorgedraaid.

Enne, Cistron draait volgens mij met BBNet, net met BabyNet (bestaat niet) en dus ook niet met BabyXL.

Hou er overigens wel rekening mee dat je dicht bij een centrale moet zitten om de volledige doorvoersnelheid te halen. Je kan dat testen (postcode) op de site van BBNet (zit zelf op 186 meter, dus ik kan niet wachten tot ook Xs 4 all via BBNET/ISDN gaat leveren...)

 
LoL dan moet ik zeker eens gaan kijken, want ik heb hier ook een centrale wat verderop staan.

Alhoewel ik denk dat het zo'n 250 meter zal zijn in vogelvlucht.

Doch als dat testding je dat laat zien ga ik even kijken.

Snif... daar had ik dus al gekeken, maar ik zie nergens na het testen een afstand tot de centrale staan.

 
Das een mooie link, scheelt zoeken (met een meetlat) naar de centrale.

 
Ik weet niet hoe het in Nederland gesteld is maar hier in Belgenlandje gaat er niks boven easynet voor dsl toegang...

Kijk eens ff op op hun nederlandse site

Deze provider kan ik je ten zeerste aanraden

Ze zijn trouwens enkele maanden geleden overgeschakeld naar enkel bedrijfs abbonementen (wat de service nog veel betermaakt) Dus als je een btw nummertje hebt zou ik voor deze provider gaan

 
Thanks opeltje!!!

Maar milj**r, 1255 meter krijg ik te zien.

Zit ik toch verdju op de centrale in Amby aangesloten terwijl hier notabene in Wyckerveld zowat eentje naast mijn neus staat bij wijze van spreken.:sad:

Die wijk, althans daar waar de centrale ligt, is van hieruit vogelvlucht een goede 250 meter... snif...

 
Helaas moet ik de betrouwbaarheid van deze site sterk in twijfel trekken.

Na het ingeven van mijn postcode en huisnummer zou de centrale 100 meter bij mij vandaan staan.

Helaas de echte afstand is ruim 5 kilometer.

Groeten,

Dirk

 
En weet je dat 100% zeker Dirk?

Zoja, dan zou ik misschien ook geluk kunnen hebben, want zoals ik al aangaf heb ik hier een centrale vogelvlucht iets van 250 meter vandaan.

Anyway, ik bof dus want het is minimaal 250 meter en maximaal 1255, anders vraag ik het eens aan de ptt.

 
@BT

Ik weet het zeker. Wij hebben hier maar 1 centrale en deze staat aan de andere zijde van de stad. Vervolgens lopen de kabels met een grote boog langs een kanaal.

Vul ik de postcode van mijn overbuurman in dan krijg ik een afstand van 3745 meter. Leg ik een liniaal over de kaart dan kom ik ongeveer op deze afstand uit. Maar zo recht lopen de kabels niet.

Geef ik een postcode van de wijk op waarvan ik aan de rand woon, kunnen ze geen adsl krijgen van MXstream. Ik heb al jaren een aansluiting op MXstream. Ik deze wijk woont een voormalige buurman die aan de proef van toen nog PTT meegedaan heeft. In deze proef is de data snelheid 10Mb geweest. Deze proef is zelfs op deze afstand geslaagd.

Bij het uitrollen van MXstream zijn ze terug gegaan naar 1Mb voor de consument. Ook hebben ze een veel lagere grens gesteld aan de kabellengte. Mijn zoon zit zelfs iets verder van deze centrale af. Hij kon geen adsl krijgen van MXstream wegens de grote afstand. Zonnet heeft hier minder problemen mee en heeft de adsl vanuit dezelfde centrale op zijn lijn gezet. Het werkt perfect.

Er zijn dus providers die graag klanten hebben en vanzelf wel zien of het gaat of niet. Ook een meting zegt niet alles. Bij het meten van mijn lijn hield ptt vol dat ik er een kostenteller aan had hangen. Uiteindelijk heeft die voormalige buurman (werkt bij kpn) er voor gezorgt dat het signaal op mijn lijn gezet werd. Het werkt tot op heden perfect.

De hoge snelheid werkt op isdn nog niet gegarandeerd waardoor je het niet zo gemakkelijk krijgen kan.

Groeten,

Dirk

 
Bedankt voor je duidelijk uitleg Dirk.

Er stond geloof ik wel op die site dat men geen rechten aan de afstanden kon ontlenen of dat het kon voorkomen dat het niet klopte, maar het is toch ook fijn om de rest van je verhaal te lezen.

Tot nu toe kon ik bij elke provider waar ik een postcode check gedaan heb ADSL via ISDN krijgen.

Alleen inderdaad wil ik wel wat garanties aangezien ik echt niet langzamer wil dan kabel, en als ik er 2x zo duur voor moet betalen wens ik toch op zijn minst 1,5x de downloadsnelheid te hebben.

Dus misschien toch nog heel ff afwachten, gezien aanschaf van een dbox2 zal ik het opzeggen van mijn abo toch netjes via de opzegtermijndoen, dat scheelt dan weer 1 maand en dan heb ik tenminste weer geld bij elkaar (hoop ik) om die complete aanschaf te betalen, want incl. apparatuur (adsl modem, splitter en prul) ben ik geloof ik toch nog 238 euro kwijt, en voor sommigen is dat misschien niet veel, maar ik vind het wel veel, en als je het omrekent is het toch nog altijd bijna 525 gulden.

Bijna dus een maand woninghuur.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan