Welke adsl provider beste/goedkoopste?

BT

denk er wel aan als je een modem koopt

dat je dan een ethernet modem koopt

want die kun je software matig aanpassen

zodat het ook een router word

en het heeft nog meer voordelen zoals geen server meer draaien

als je adsl met mensen deelt

maar dat zul je wel weten denk ik

ik heb het hier ook gedaan samen met de buurman

en dat gaat prima en dat voor de helft van het geld HAHA (lol)

 
ik lees nog even verder op het board

en net wat ik al dacht je wist dit natuurlijk allemaal al

maar leuk blijft het wel

 
Yep, maar da's niet erg, beter het zekere voor het onzekere nemen.;)

Ik wou trouwens zowieso de server laten blijven draaien, de firewall opties van linux vind ik toch te mooi en te makkelijk om het achterwege te laten en het ging er ook om dat ik mijn mailserver kon laten blijven draaien, dus zal er toch een pc aan moeten blijven, en dat wordt dus dan die server.

Tot nu toe ben ik nog altijd aan het wachten, ik vind 98 euro toch wel een boel geld, zelfs gedeeld door 2 is het nog 49 euro p/m.

Langzamere aansluitingen wens ik niet want die zijn allen langzamer dan mijn kabelaansluiting.

Ik heb nu een provider gevonden die 2-8mbit voor 92,50 per maand doet, maarja, die wil wel weer 180 euro aansluitkosten. Voorlopig wacht ik af, adsl is een mooie stijging aan het doormaken nu, er zijn allerlei aanbiedingen voor de goedkopere versies en ik ben er van overtuigt dat ik wat later ook nog wel een goed aanbod kan vinden.

 
Het is niet alleen de kabellengte die telt maar ook op welke aderpaar je zit in de bundel, de twisting van de paren is onderling verschillend om overspraak tegen te gaan. In een kabel zitten dus goede en minder goede paren. Wat ook nog mee telt zijn lassen in de kabel, als dit er meer zijn is dit ook van negatieve invloed op de afstand.

Een ander belangrijk punt bij het kiezen van een provider m.b.t. de download snelheid is de waarde van overboeking. Dit houd in dat de totale bandbreedte niet slechts voor jouw alleen is maar deze deel je dus met andere gebruikers. En hoe meer gebruikers er gelijktijdig verbinding hebben des te lager jouw doorvoersnelheid. Veel voorkomende waardes zijn 10, 20 en 50.

Als je b.v. cistron neemt met 7800 kb/s en een overboekingswaarde van 20 kan het dus in het ongunstigste geval zijn dat je maar 390 kb/s overhoud. Vaak kun je ook kiezen voor een overboekingswaarde van 1, uiteraard is dan de prijs ook hoger. Conclusie: staar je niet blind op de maximaal door de provider opgegeven waarde!

KPN biedt op dit moment DSL verbindingen aan onder de naam IDSL, hierbij is de overboekings waarde 1, voor de 256/256 variant betaal je dan 299 Euro per maand. Dit is speciaal voor bedrijven omdat naast de vaste bandbreedte ook een gegarandeerde beschikbaarheid van 99,98% wordt gegarandeerd (tegen meerprijs zelfs 99,99%) en SLA (service level agreement). Je verbinding gaat ook niet via een provider maar de wordt rechstreeks aan de internetbackbone gekoppeld.

Groeten Sat4me2.

 
Correct. Inmiddels is EWEKA het goedkoopst met de 8mbit versie a 92,50 per maand, maar is wel veel duurder met aansluitkosten. Ze staan nu ook wel goed bij speedsuite, maar Publishnet staat daar al heel erg lang 3de plaats en nu al weer een tijdlang 2de plaats.

Ik ga dus voor het iets duurdere maar zeer stabiele Publishnet.

Overleg is gevoerd, per morgen zeg ik de kabel op, die eindigt dan 30 november, en dan hoop ik tegen diezelfde tijd ook mijn aansluiting adsl te hebben, kunnen we blazen.

Geen gezeik meer, zoals nu ook weer zonder waarschuwing een nieuwe news server online te pleuren, die maar weer de binaries 12 uur bewaard, veel kapotte files dus. Newsgroups die er uit worden gehaald zoals alt.binaries.nl.ftp of ftp.nl omdat er teveel illegale zooi op zou staan. Afsluiten van poort 25, geruchten nu weer over afsluiting van inkomende SSH22 poort, weg met die zeik en op naar ADSL!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan