Welke mediaspelers hebben jullie?

Welke mediaspeler heb jij?

  • Google Chromecast

    Stemmen: 7 43,8%
  • Nvidea Shield

    Stemmen: 3 18,8%
  • Apple TV

    Stemmen: 3 18,8%
  • Raspberry PI

    Stemmen: 1 6,3%
  • MINIX

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xiaomi Mi Box

    Stemmen: 1 6,3%
  • Android Box

    Stemmen: 6 37,5%
  • Andere mediaspeler(s)

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16
In de huidige Up/Down Link nr 7 staat een stukje van mij over mijn stream ervaring bij NPO Start. Hier geef ik info over de apparatuur..

Mijn mediaplayer is een Intel NUC (NUC7PJYH), voorzien van W10 Pro. Foto's en video's speel ik af met Kodi. De NUC is verbonden met een Onkyo HT-R393. De meegeleverde 6 luidsprekers waren best goed, maar vielen door de mand bij het beluisteren van klassieke concerten. Nu heb ik 2 luidsprekers (stereo) waarbij ik 4 kanalen van de Onkyo niet gebruik. De luidsprekers heb ik gekozen in een luistersessie bij een audiozaak met luisterruimte. Het werden: Neat Iota Alpha.

Ooit had ik een chromecast gekocht. Dat was een mislukte aankoop omdat deze niet compatibel is met gebruik van een vpn.
 
Ik zie dat op dit forum een paar bezitters van Onkyo zijn. Zelf heb ik de Denon AVR X2500h. Dat was voor mij ook de reden waarom ik op zoek was naar een mediaspeler die ook Dolby Atmos ondersteund (en dus de reden waarom de Google Chromecast af is gevallen).
Het nadeel van Atmos is dat de gebruikte kanalen af kan wisselen aangezien er in principe 7 vloerspeakers en 4 plafondspeakers (subwoofer niet mee gerekend) mogelijk zijn. Denon heeft zelfs een 13 kanaals receiver (7.6.2?).
 
Keuze: Andere mediaspeler(s)

Mijn mediaspeler is een zelfbouw systeem uit 2015 met OpenElec (Kodi), gebaseerd op de Van Medevoort HDHTPC.

Specs:
Behuizing: SilverStone MILO ML04
Moederbord: Gigabyte GA-F2A88XM-D3H
Processor: AMD A serie A8-7600 - 3.1 GHz
Geheugen: Kingston HyperX FURY 4GB
SSD: Samsung 850 EVO 120GB
HDD: WD Red WD40EFRX 4TB
CPU Koeler: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Voeding: Be quiet! System Power 7 350W

623f41a331bfc-001.JPG


623f41b569100-002.JPG


623f41c1af2fd-003.JPG
 
Waarschijnlijk bedoel je dat niet. maar het is ook streamen: bij mij staat heel veel de internet radio aan met een keur aan muziekzenders zonder dj's of reclame. Met de radio verbonden is een USB HDD waarop mijn volledig geripte CD collectie staat.
 
Hoi Boudeman, allereerst van harte welkom op Satellite Fun.

Inernet radio is inderdaad eigenlijk ook een vorm van streamen. Heb hier nog een NAS waar niet alleen films maar ook geripte muziekcd's op staan, die kan men door het hele huis gebruiken.
Internet muziek is inderdaad ideaal als je veel naar muziek luistert, dan krijg je het grote bomen en bos verhaal want er is zo vreselijk veel internet radio te vinden dat er altijd wel goede muziekzenders te vinden zijn.
Dus ja dat valt wat mij betreft zeker ook onder streamen. Leuk!
 
Internetradio gebruik ik zelf ook regelmatig, net als DAB+
 
Google chroomcast, RaspberryPi, Samsung tv, Teufel sounbar streaming.
 
Heb een Mi Box 3 met AndroidTV 9, dat ding is al jaren oud en kreeg een paar maanden geleden nog een update, Gebruik hem voor Netflix, Disney+, Prime, TVMucho(voor de Engelse Freesat zenders), NLziet, diverse andere apps van Spaanse TV zenders en Kodi als mijn vaste mediaspeler. Kastje werkt hier prima voor ons. Heb bijna nog geen 4K materiaal zolang alles nog zijn best doet hier blijft dat zo.
 
Ik zit naar de handtekeningen van Peer te kijken ………
“Onder een appelboon vallen geen peren”

Gaat het over een over een appelboon of gaat het over een appelboom.
Bij mij vallen er nl. iedere jaar regelmatig peren onder de appelboom en andersom.
(Iets met vogels). 😉
 
  • Wow
Waarderingen: Peer
@BT. Ik zag dat je pas pas een like had gegeven van de foto van het chalets op FB…..
Daar zie je één perenboom in bloei, daarnaast staan de appelbomen.
Maar de roodborstjes en koolmezen zijn dol op fruit, op het moment dat we ze willen plukken zijn de vogels ons al voor geweest en als ze op een tak landen dan valt er al fruit naar beneden.
 
van de foto van het chalets op FB…..
Ja maar ik had niet op bomen gelet, dus ging alleen uit van je reactie hier en dan vindt je normaliter geen peren onder een appelboom door vogels. Die liggen dan onder de perenboom of e.e.a. moet wel erg dicht naast elkaar staan. Vandaar.
Waren trouwens wel leuke chalets. Hebben jullie er maar 1 of zijn jullie een camping begonnen? ;)
 
@BT ik typte chaletje maar er is blijkbaar chalets van gemaakt. Helaas kan ik dus ook geen camping beginnen.🤣
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan