Nee hoor Kerstkonijn, de tijd van dit board staat op de juiste tijdzone, zijnde GMT+1 en da's de officiele tijdzone.
De boardsoftware doet niet automatisch mee aan zomer en wintertijd, zouden we hem op GMT+2 zetten dan is het in feite onjuist.
Wat we wel moeten doen is gewoon de tijd van de server zelf een uurtje vooruit zetten, maar de tijdzone behoort eigenlijk gewoon op GMT+1 te blijven staan, net als bij de Dream want dat is nu eenmaal de officiele tijdzone voor de meeste west-Europese landen.
We zullen dus de tijd even aanpassen, handmatig, net zoals we de klok vooruit zetten thuis, maar van de GMT instellingen blijven we af want die staat correct.
Wat betreft de tijd van de EPG, dat klopt, maar is het niet zo dat de providers zorgen voor die now/next van de epg?
Althans ik weet nog heel goed dat ik op de Nokia 9600 ook altijd de tijd een uur vooruit moest zetten, maar dat het o.a. bij C+ altijd nogal erg lang duurde eer die door hadden dat het zomertijd was en de epg aanpastten.
De Duitse zenders stonden dan wel altijd goed. Volgens mij is men daar ook mee aan het klooien momenteel want vanavond bijv. is een tijdlang de epg bij zowel de NL alsook de Duitse FTA zenders gewoon pleite geweest, de now/next was wel aanwezig.
Je kunt dus wel je Dreambox op een "verkeerde" tijdzone zetten maar dan heb je goed kans dat je dat straks als de providers de truuk gevonden hebben, de tijd weer terug kunt gaan zetten op waar hij op hoort te staan.