@Dr.Z Ik zou er zeker eens in duiken. Zoals ik het zie denk ik niet dat Domoticz iets kan wat Home Assist niet zou kunnen. Instellingen kunnen soms wat apart zijn, zeker met Frigate.
Een kennis heeft me hiermee geholpen en de meeste "normale" dingen zoals o.a. stopcontacten en zo en mijn Fritzbox en p1 meter en dat soort dingen herkent hij automatisch.
Zelfs de TV van boven van de vrouw (dus moderne TV) ziet hij, die kan ik wel uitzetten maar (nog) niet aanzetten, misschien is dat een configuratie dingetje, maar ik denk dat jij dat echt leuk gaat vinden.
De stopcontacten werken met Tuya of Zigbee. Daar hebben ze usb stickjes voor zodat je ze ook kunt bedienen via Home Assist. En HA heeft ook een app zodat je dingen ook vanaf je telefoon kunt bedienen net als Domoticz.
En dan kunnen we elkaar hier evt. ook helpen.
Ow leuk
@the matrix dat jij die ook hebt draaien.
Ik wist niet dat HA ook op een Qnap kon draaien. Ik heb hem momenteel lopen op een HP Thin Client T540 met momenteel 4 GB geheugen er in en 256 GB m.2 SSD en een AMD Embedded G-Series GX-215JJ Radeon R2E CPU.
Loopt daar ook nog op. Ik moet alleen niet de detect voor de deurbel camera gaan aanzetten anders schiet de cpu load de hoogte in.
Phew 90 devices al? Dat is een boel.
2 Qnaps voor 4 camera's kan ik begrijpen. Maar misschien loont het zich dan om eens naar die Frigate addon te kijken want daar kun je gewoon gratis camera's in duwen. Je moet alleen zorgen dat je voor de detect een substream gebruikt omdat anders de load omhoog gaat.
Of heb je ze naar Surveillance App gezet omdat daar het opnemen gemakkelijker te doen is?
Ik ben er zelf net pas mee begonnen, gelukkig met hulp anders was ik er denk ik ook nog niet uit gekomen. Ben nu aan het kijken hoe ik een oude Chinese camera erbij krijg, zo'n draaibaar bolletje.
Dat zijn nog http camera's met mjpeg. Was me bijna gelukt, krijg alleen nog een authentication error.
Wat ik echt leuk vind aan die Frigate is de dingen die hij herkennen kan zoals auto's en dan aangeeft van hoeveel procent detectie er aan auto's langs de camera is gekomen zoals in dit voorbeeld.
En hij kan dus ook personen detecteren en geeft aan waar die zitten en hoeveel procent. Dat had ik al gezien bij het langs lopen, maar dat hij dit ook kon was me niet bekend en is echt wel grappig. Kijk naar waar dat vierkantje zit van die persoon detectie.
LoL dat zal
@Dr.Z ook wel leuk vinden.
Frigate kan ook nog meer detecteren, ik dacht een paar dingen meer totdat ik
deze lijst tegen kwam, dat is wel behoorljik wat.
Ik heb nog een HP Prodesk 400 G5 Desktop Mini. Daar zit een i5-8500 CPU in, voor de rest hetzelfde. En ik ben nog er over aan het denken om HA naar die i5 te gaan verhuizen.
De AMD van die thin client waar hij nu op draait is maar 1,5 GHz alhoewel hij in HA terminal 1996.215 MHz aan geeft. Maar dat is slechts een single core.
Hoe dan ook heb ik er al weer het nodige plezier en puzzelwerk aan.