Wie heeft de DS9 al werkende ?

De 16F876 heeft 2x zo veel 'pootjes' als de 16f84... andere layout dus.

Grtz,

 
Ik gebruik enkel de 16F876.

ook de cullah soft heeft deze nodig....

Grtz,

 
Ik heb er ondertussen vele uren klooien opzitten, ik krijg mijn 16f628 niet geprogd.

Verify error's op iedere keer een andere plaats, bij het uitlezen lijktde pic goed te zijn geprogd tot ongeveer de plaats waar de verify error zit.

Heeft deze sjip een hogere program. spanning nodig,

of heb ik dit gevoelige sjipje te lomp behandeld en is ie kaput

Groet,

C4

 
Als je icprog gebruikt moet je eens de io delay proberen te verlengen.

Dan komt de fout later of niet meer.

Als hij niet komt, voila.

Als hij later komt, nog wat langer zetten.

Dan moet het lukken.

 
De 16f628 is zo te proggen met ICprog zoals reeds gezegd.

Speel wat met de delay, ik had geluk naar drie keer.

Je kan die 16f628 inplanten op de plaats waar ooit je 16f84 zat.

Even voor Wimpie, met het switchen bedoelde ik inderdaad kaart in en uit.

Maar neemt niet altijd direct nieuwe emulatie aan.

Ondertussen vastgesteld uit andere tests dat het beter gaat met andere patches.

 
Inmiddels werkt het hele zaakje met de 16F628. De HEX versie voor de 16F876 (501 versie) schijnt stabeler te draaien, tenminste bij mij dan.

Layout piccard1 (dil-versie) kan worden gebruikt voor DS9 project, alleen de 16f628 en 24lc65 pluggen.

Grtz Mike

 
Nou ik heb inmiddels een kaartje met een PIC16F628 en een 24C64 er op, dit kaartje is alleen SMD, krijg dus wel de Pic geprogrammerd alleen hoe nu de Eeprom ? Ik kan um dus niet ff van de kaart halen en dat los programmeren.

Ik moet dus neem ik aan een loader hebben voor de 16F628 voor de 24C64, of zie ik het nou helemaal verkeerd.

Dus HELP waar kan ik die loader vinden, ???

 
Probeer he t eens met WinPhoenix en de Winphoenix-Loader (op het net verkrijgbaar!)

Ik heb een MobyDick Programmer en een DIL versie van de Piccard2 en dit dit geeft geen problemen! Zou dus met de SMD versie ook moeten lukken.

Grtz Mike

 
@wimpie,

Als ik de source kode van de 401-versie(voor de 16F628) vergelijk met die van de 501-versie, dan zie ik voor wat betreft het omschakelen tussen providers en codeersysteem, geen veschil.

Gaat het omschakelen tussen een Seca en een Irdeto provider bij de 16F876 automatisch? Als ik tussen seca en irdeto (met de 16f628) wil schakelen moet dit handmatig gebeuren, 3x kaartje in en uit. Pas na 3x switcht de kaart over op OR*/P*.

PLS ADVISE!

Grtz Mike

 
en kan mij nu eens iemand vertellen of die spullen te proggen zijn met een gold programmer ?

CU

Red

 
Als je met je Goldprogrammer een 16f84 en 24c16 kan proggen, dan moet een 16f628 en 24c65 ook geen probleem zijn. Een Ludipipo (DIL)-programmer kun je gebruiken met het programma PIC24c13 van Ome Willem en de 16F628 programmeer je met IC-prog 1.04 (via de JDM optie).

Gewoon een kwestie van testen!

Grtz Mike

 
Ik heb nog in geen enkel programma de keuze zien staan : 'goldprogrammer' .

Wat kies ik ? JDM ?

CU

Red

 
Hi,

ik heb hem dank zij de hulp van een goede vriend ook draaiende hier....

Stef

 
@redneck eyeball: De goldprogrammer werkt alleen met zijn eigen software.

 
Weet iemand al waarvoor de uitbreiding met de schakelaars voor dient?

Ik zie hierbij staan 1,2,3 en auto, is dit soms nodig voor het automatisch omschakelen van de kaart?

Ik heb een 16F876 (20 mhz) al binnen, nu nog op de 24c256 wachten en bouwen maar.

 
Heeft iemand dit al draaiend gekregen in een CI?

Ik krijg het niet aan de praat met de CI, enkel voor I***to.

kan wel de keys uitlezen met HBEMU (voor i***to), maar niet voor de rest.

 
Ik heb de lite versie draaiend in een CI (Freecam2 0.16) met dus een 16F628 en een 24C16.

Maar ik wil meer en ga uiteindelijk voor de "grotere" versie ;).

De 24C64 had ik al een paar dagen in bestelling: die liepen opeens heel hard bij de plaatselijke elektronica-zaak (ze hebben meteen maar een extra voorraadje van die IC-tjes aangelegd :biggrin:)

Vandaag eindelijk mijn 24C64 binnen gehad (merk: Atmel): ff proggen en verder draaien maar ..... dacht ik.

MET GEEN MOGELIJKHEID dus die 24C64 te proggen met de JDM en ICprog of welke andere eerdergenoemde soft dan ook (ook niet met pootje 7 buiten de socket, zoals dat wel gaat met de 24C16).

Ook met Eeprom op de kaart en met loader through PIC programming gaat niet: geen card reset mogelijk.

Heb nu gelezen dat met name die Atmel 24Cxx's nogal lastig (of helemaal niet) te programmeren zijn met de JDM.

Heeft iemand daar toch een oplossing voor? Ander merk Eeprom?

Er draaien immers al heel wat van die dingen: waarom bij mij niet SNIK!?

@See4

Die 16F628 lukte bij mij eerst ook niet: steeds fouten op andere plaatsen. Ik heb nu de options in ICprog ingesteld met "verify during programming" (delay: 20). Het gaat nu steeds goed met programmeren, en ik heb geen fouten meer gehad.

 
@KCPlus

Met de 24c65 lukt het wel via Pic24c13 programma van Ome Willem.

Grtz Mike

 
@MTB

Omschakelen tussen een Seca en een Irdeto provider bij de 16F876 gaat ook niet automatisch. De Cam moet bij iedere verandering van provider of emu steeds een andere ini krijgen. da's de reden waarom we de kaart in/uit moeten steken... (ECM pid zit in de ini dacht ik)

Grtz,

Wimpie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan