Wie heeft de DS9 al werkende ?

Het proggen van de 24c64 gaat inderdaat goed met een JDM,

als je pin 7 uit de connector laat.

heb ds9 getest op een Micronik met CI modulle.

alles werkende (16f876+24c64), maar ik moet de ci her booten met de geselecteerde codering, nadien de kaart in en uit tot ie werkt.

led's

groen rood rood groen

1 0 1 1 ir*et*

1 1 0 1 via*

1 1 1 1 beta

1 1 0 0 s*c*

omschakeling tussen ir*et* & beta gaat wel automatisch.

met via* draait deze beter dan met een orginele CI, hij hangt steeds niet!!!

 
Na 2 ATMEL's 24C64 te hebben geprobeerd, geef ik het maar op.

(f. 12.50 geïnvesteerd, wie is geïnteresseerd ;))

@Mike The Bike

Heb nu een 24C65 in bestelling.

(pin7 schijnt in deze ic geen interne aansluiting te hebben)

@xxr221

Welk merk eeprom 24C64 gebruik jij?

Sprak daarnet iemand die een "24C64N" ic-tje had zonder nadere merkaanduiding, die werkte wel gewoon met JDM en de pin7 truc.

thnx

 
ic is ook zonder merk aanduiding

br24c64

0031 H95

dit is alles wat op de eeprom vermeld is.

 
Ook ik ben toe te voegen in het rijtje van wie hem al werkend heeft.

Te gek wat je allemaal kunt ontvangen ook buiten Astra Hotbird:

5° OOST.....

11,804 H Barker Channel - Ticket 1 - 2 - 3

11,823 V DR 1 - DR 2

11,881 H Travel Channel - TV 3 Latvia - TV 3 Lithuania

11,977 V Viasat + - TV 6 - Nickelodeon - 3+ - Viasat Sport - BBC World - Hallmark - MTV Nordic

12,034 H PIN 24 - TV 1000-2 - TV 1000-3 - TV 1000-Baltic - TV 1000-Cinema 2 - TV 1000-Cinema 3 - RTL - VH-1

12,054 V TV 3 Sverige - TV 3 Norge - TV 3 Danmark - ZTV - TV 1000-1 - TV 1000 Cinema 1

12,380 H Viasat 3 - TVN Chile Viasat - ORT Int. Viasat

1°WEST 12,054 H - NRK 1 - NRK 2

5°WEST 12.543 H - BRTV

12,669 H - RTL 9

 
Op diverse plaatsen in dit board lees ik dat verschillende mensen DS9 aan de praat hebben gekregen op de Humax.

Na een aantal weken uitproberen is het me echter nog niet gelukt.

Ik heb momenteel patch 2.4 allcam (nl versie) draaien.

De gebruikte kaarten zijn : 16f628 / 24c64

Diverse files geprobeerd: Duck (aangepast met picbin), devoy, alfredo, ....

Pogrammeren doe ik met de Mastera zoals het elders op dit board beschreven staat (met Ic prog en picbin).

Hoe komt het dat dit niet wil lukken? Wie wil me een zeker werkende file sturen?

Toch enkele pluspunten: Alfredo's file voor viaccess werkt op een gewone goldcard in de Irdetocam.

Versie 2.4 lijkt stabieler te werken indien je de CI-cam toch gebruikt.

Alvast bedankt voor je hulp.

 
@Derek,

Wat lukt er niet precies ? Het proggen van de PIC op zich, een bepaald codeersysteem van de 3 ? niets ? of ....?

 
@Gizmo

Ik denk dat het proggen goed verloopt. Tenminste ik krijg toch geen foutmeldingen.

Ik volg de werkwijze zoals beschreven door marciemarc onder DS

9 programmeren met MasterA

Dus eers de picfile met IC prog en dan de eeprom met Picbined.

De laatste file die ik geprobeerd heb ik bij de Duckfiles gevonden.

Hier heb ik met picbin de keys aangepast want dit waren de oude.

Ik heb ook al een aantal keer de kaart uitgetrokken en terug ingestoken maar toch krijg ik op geen enkele zender beeld. De patch zal wel in orde zijn denk ik want met een Goldcard kan ik via de inbedded irdetocam naar Viaccess zenders kijken.

Kortom ik weet niet waarom het niet lukt.

 
Heb vandaag gelezen dat v502 snel uit gaat komen en dat deze autoswitching is tussen de prov in 5400.

Afwachten dus !!!

 
Vreemd,

Ik heb zowel IC prog en Picbin opnieuw geïnstalleerd op mijn Pc en dezelfde file nog eens proberen te laden en ... nu werkt de kaart wel. Viaccess, zonder problemen, Seca, op de meeste providers, maar geen Irdeto.

Nu nog proberen om Irdeto bij op de kaart te krijgen.

 
Gisteren ben ik ook aan het klooien geweest op een GW

na een paar uur en enkele herprogrammatie's ben ik er in geslaagd de seca taquilla en D+ er uit te toveren weliswaar niet alle zenders , maar het geeft hoop

dit alles op een nokia 9800s met CI 4.6

irdeto lukte evenwel niet

dus moet het toch ergens te doen zijn om alles erop te krijgen Is er reeds iemand in geslaagd op een 9800s seca en irdeto werkende te krijgen ??

 
ik snap het niet want hier werkt alles naar behoren en dat proggen doe ik allemaal op een jdm zowel de pic als eeprom en het draait en heb geen fout meldingen met het proggen als je maar de vertifyen in het proggen mee neemt en niet er na

heb hier Smd en dill alles werkt

Suc6

 
Hoi allemaal

Ik lees dat vele problemen hebben met de piccard2 en DS9

nu hebben ze bij satarmy de silvercard ontwikkeld en die zou het uitstekend doen met DS9 heeft iemand daar ervaring mee??

 
Even ter info:

Nokia 9500 + DVB200 + gemodificeerde cam + DS9 kaart

Alles loopt perfect Irdeto, Seca, Viaccess en ORF/PW

Enige nadeel is dat je de cam moet resetten via menu.

Verder is het een lust om mee te spelen zo...

 
Ik had op 12-7 de kaarten van Visoduck geprogrammeerd gekregen, 16f876 en 24c64. Nu komt er een vriend bij mij, die heeft een piccard 2 bij wavercard.com gekocht. Ook met dezelfde ic's maar een grotere 18f876 en een 8pins 24c64 op voetje. Ik krijg op deze kaart de pic pefect geprogd met IC-prog1.04 en de MasterCrd programmer in mode 2.

De eprom echter laat zich niet programmeren op de manier zoals ik dat eerder deed met die kaarten van visoduck. Dus picbined in JDM mode, en dan de MasterCrd in mode 3. Wat ik ook doe, delay aangepast, met loader in de pic (hoefde eerst dus ook niet), phoenix mode met picbined (6.0Mhz, 3.57Mhz), Ic-prog geprobeerd, met pin 7 uit het voetje.... niks werkt op deze wavercard.com-kaarten (hij had er gelukkig 2, kun je dus ook uitsluiten dat de kaart kapot is)

Alle truuks in dit topic al geprobeerd, ik krijg die eprom niet geprogd. Weten jullie nog raad?

op de eprom staat:

mal n

24c64 6

90md41

 
Ik heb de Amon 2.2 er in de cam.

 
@marciemarc

zelf heb ik ook die viso duck kaarten en ook de mastercrd 2 progger, deze kaarten kon ik eerst niet proggen met ic prog, maar door de optie wis alle instellingen in ic prog uit te voeren en toen opnieuw proberen lukte het me wel, misschien dat het ook zo lukt met die kaart van wafer.com

 
Die tip van Master28 klopt wel degelijk (bedankt). Heb hier ook weken zitten klooien met een SMD kaartje pic16f876 en eeprom atmel 24c64, kreeg deze eeprom niet geprogt daarom met de moed der wanhoop nog eens het board overlopen en daar zag ik deze tip. Het proggen verliep nu zoals het hoorde. Kaartje werkt nu fantastisch met de allcampatch en de nieuwste files ds9v502. Het switchen tussen verschillende paketten verloopt nu bijna feilloos. :) :) :)

Groeten,

exDumber

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan