wie heeft er een moteck v box type 2 te koop

Moteck.. dan heb het toch over een rotor?

Moteck stuurt toch 36V ? Dan kan er een actuator of gregorian mee aangestuurd worden, een diseqc motor wordt vaak 'uitgescholden' voor een rotor.

Ja de moteck stuurt een actuator superpowerjack aan
Als de sateliet ontvanger aan zet staat op het moteck kastje display eerst p02 en er na blijft er er2 op staan .
alles word nog door gemeten .
Ik wou stroom op de motor zetten .
Maar de man die alles wil door meten zegt niet doen .
Je kan de stroom ook verkeerd aansluiten .
Dus een boekje van de actuator super powerjack en van de moteck v box 2 is welkom
Ik wil foto,s plaatsen die staan op de computer maar dat lukt niet wat mag ik anders doen

Laatst bewerkt:
@karin, foto's plaatsen kun je hier met image hosting, dat staat hier rechtsboven onder speciale service,

100-4777.jpg

100-4778.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de afbeeldingen gefixed door niet werkende linkjes weg te halen.
Hier is een handleiding om afbeeldingen te plaatsen op dit forum.

Het zou kunnen dat de actuator is vastgelopen, heb ik ook eens gehad. Dan geeft hij diezelfde foutmelding aan.
Dat ligt meer voor de hand dan dat het Moteck kastje stuk is.
Je zou met een 12v voeding de actuator kunnen testen of hij nog wenst te bewegen of niet. Zoja, dan is het de Moteck, zonee dan is de actuator stuk.

Ik wou de actuator testen maar de man die alles komt door meten zegt dat mocht ik niet zelf doen want ik weet niet waar de kabels van de voeding aan moeten zegt hij maar wie weet het wel ?
Want het kan nog wel even duren voor de man alles komt door meten .

maar wie weet het wel
Mischien achter in de kap.
Zag alleen dat er verschillende types zijn van 12 tot 36 volt.
Zou hem anders aanvliegen in dit geval.
Meten op de stuurkast
Komt daar geen spanning uit weet je al heel veel.
Dan zou het nog kunnen zijn dat er een zekering uit ligt omdat de motor vast zit maar dat moet vrij simpel te vinden zijn.
En je weet tevens als daar wel iets uitkomt welke spanning op welke draad komt.
Voor het zelfde geld is het niet eens de motor of de besturing maar een kabel breuk

De spanningsdraden voor de motor zijn meestal dikker dan de terugmeld draden, althans dat is meestal het geval.

Ik heb ook ooit gehad dat de motor muurvast zat en heb ik die volledig uitelkaar moeten halen om het ding weer gangbaar te krijgen, hij hangt dan ook in weer en wind buiten en dan mag dat na 20 jaren trouwe dienst best wel eens gebeuren ;)
Uit de Motek hoort 36V te komen op het moment dat je die aanstuurt, er worden dan direct pulsen terug verwacht, als die niet komen krijg je een error melding en dat zou die error 2 bij jou wel eens kunnen zijn.

@Tech
Dat zijn dus nog steeds die motoren uit mijn jeugd
(Toen de lnb nog een los motortje had voor horizontaal en verticaal.)
Maar dan zou er aan een kant de 36 v polariteit gewisseld worden en de ander gaat naar een reed contact met een magneetje er voor aangedreven door de motor.
Heb de foto,s ook nog eens bekeken.
Als de bekabeling in dit geval ook al een jaar of 20 zo hangt...
Zo te zien rubber tot aan de schotel
Niet tot en met de schotel lol

Ik heb die motoren ook gehad, ik had destijds een polarmount met een 3,5mtr schotel met een enorme actuator eraan, die werkte met een opto-coupler maar het resultaat is hetzelfde als met een reed-contact, het scheelt alleen een ader :)
De polarizers hadden ook drie draden zodat je nog iets kon finetunen, dat waren nog leuke tijden waar je nog flink kon sleutelen om iets uit de spikes te halen….Echostar LT8700 tijden ;)

Hallo Mensen .
Ik heb de actuator getest met een12 volt voeding .
De actuator draait niet .
Moet de actuator compleet vervangen worden ??
Of iets achter in waar de draden zijn aan gesloten ??
Zie de foto van de achterkant waar de draaiden zijn aangesloten .

schakelaar boven in is je puls gever
een draad kun je herleiden naar bruine kleur uit
2e van de schakelaar kan ik niet met zekerheid zien

de rest lijkt me zwart en blauw voeding
maar hoezo 12 volt?
is de motor 12?
en zou voor dat je die spanning er op zet toch ff die stuurkast los halen

schotel zit niet vast geroest op het draaipunt?

Hallo Sat-ed .
Ik heb het kapje aan de achterkant van de actuator er af gehaalt
in de binnenkant van het deksel stond wat de draaiden zijn van de motor .
Iemand vertelde mij je kunt er 12 volt spanning op zetten .
Om te kijken of de actuator nog draait .
Dat heb ik gedaan .
Maar de actuator draait niet meer .
Dus moet ik een andere actuator ???
Of alleen een onder deel ??
De actuator / motor is 36 volt .
Wie weet wat ik het beste kan doen ??

36 volt er op zetten? Motortje uit elkaar halen? WD40 op het asje spuiten en zorgen dat dit in het motortje gaat lopen? Kruipolie?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan