Wifi Boosters?

Heb wel gezien zijn kabels cat 6 van puur koper of is dit allemaal niet spannend?
Als je toch gaat veranderen, dan zou ik gelijk naar cat6a of cat7 gaan. De gewone cat6 kan tot 1 gigabit en de cat6a tot 10 gigabit. Aangezien huidige glasvezel al tot 1 gigabit kan zou ik daarom al vooruit kijken en die cat6a nemen, die is nauwelijks duurder. Of als je geld teveel hebt cat 7.
Koperkabel is wel handig, want als je er zelf pluggen op moet zetten met die losse draadjes die je dan weer bij elkaar moet gaan doen, dat is vaak een rot werkje terwijl dat met volle koper veel gemakkelijker gaat.
Let wel even op met de stugheid van de kabel. Hij moet ook weer niet te stug zijn anders kan hij gemakkelijker breken als je hem even om een bocht moet leggen of zo. Breekt niet -zo- gemakkelijk maar van die echt stijve kabel is gewoon niet handig.

Het is een doos met cat 5E kabel.
Dat was eigenlijk wel te verwachten. Cat6 kabels zijn nog niet zo groot in omloopt dat je er al dozen restmateriaal van tegen komt overal.
 
want als je er zelf pluggen op moet zetten met die losse draadjes die je dan weer bij elkaar moet gaan doen
zijn tegenwoordig stekkers waar je de kabels doorheen kunt halen
dus niet dat korte stukjes gepiel tussen je duim en vinger
wel ander tangetje nodig maar die zit rond de 23 €
 
Glasvezelaccount is geactiveerd, de C7 met de originele Ziggo firmware gaat ook als een zonnetje zonder verdere aanpassingen zowel de wifi en de ethernetpoorten werken prima, mis hier en daar nog wat snelheid maar dat ligt aan de kabels (gedeelte is nog cat 5, dus geen 5e) Ga deze vervangen naar cat 6. Is er nog iets waar ik op moet letten als ik deze vervang? Heb wel gezien zijn kabels cat 6 van puur koper of is dit allemaal niet spannend?

B.

Het vervangen van CAT5 naar CAT6 heeft weinig zin.

 
Ik gebruik nog steeds cat 5e kabels van ruim 20 meter
Jaag daar zonder probleem 750Mb door.
 
voor thuis gebeuren is 5e voldoende hoef je echt geen cat 6 voor te kopen
 
gebruik hier sftp cat 7 als "hoofd lijnen" tussen de router en de switchen omdat dat afval stukken in een bouw waren :giggle:
verder gebruik ik sftp cat5e vaste kern van patch paneel naar wand aansluitingen
en de rest is soepel sftp cat5e
denk dat al met al iets van 900 m verspijkerd is
maar goed ben dan ook een touwtjes gek en heb meeste regelrecht van apparaat naar switch lopen anders krijg je ook weer een over kill aan switch en ik vind het netwerk zwakker worden.
als ik ooit nog iets moet veranderen voor snelheid (waar nu absoluut geen probleem mee is) hoop ik dat je over al een glas draadje in kan proppen
 
Even update, heb de kabel van de mediaconverter naar de router en de kabels naar de switchen vervangen , gebruik daar nu cat 6a voor, kabels naar de computers allemaal vervangen naar cat 5e. Net even 3 speedtesten gedaan. Bij Ziggo glasvezel kreeg ik download 844,5 en upload 908,4. Bij KPN glasvezel kreeg ik download 943,4 en upload 937,1 en bij Ookla download 859,35 en upload 937,33. Wow dit is echt belachelijk snel, wat wat kabeltjes veranderen kan doen :giggle:
:giggle:
 
kabels naar de computers allemaal vervangen naar cat 5e.
En als deze later nog eens vervangen worden voor cat6a kan het nog leuker worden. Waarom trouwens deze vervangen door cat5e en niet gelijk ook geupgrade naar 6a? Of ging dat te zeer in de papieren lopen?
 
@tijger, had die cat 5e nog liggen hier en voor alsnog volstaat het zo. Ik heb in prinipe alleen de "hoofdwegen" ge-upgraded naar 6a.

B.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan