Windows 10

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.515
Waarderingsscore
647
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Geweldig van Microsoft
Windows 10 wordt als deze beschikbaar komt gratis voor bezitters van Windows 7 , 8 en 8.1
 
Ja, echter 1 jaar lang als je hem dan wil houden , omdat je er helemaal aan gewend bent mag je betalen.
 
Is dat zo? vind dat in de berichtgeving niet terug en eens geupgrade altijd geupgrade.

http://www.nu.nl/gadgets/3977167/windows-10-gratis-beschikbaar-gebruikers-van-windows-7-en-81.html

 
Heb ik gisteren nog op tv gehoord, weet niet meer welk programma.
 
Windows 10 wordt als deze beschikbaar komt gratis voor bezitters van Windows 7 , 8 en 8.1
Bijna, voor Windows 7, 8.1 en 10 beta. Windows 8 users niet, die moeten eerst upgraden naar 8.1 via Windows update.

Het klopt inderdaad dat men het eerste jaar gratis kan updaten, daarna moet men er voor betalen. De prijzen daarvan zijn nog niet bekend.
Op deze link staat het er wel bij vermeld.
 
Klopt nog steeds dat het gratis is en gratis blijft alleen de voorwaarde is dan dat je binnen 1 jaar upgrade.

Degene die na 1 jaar upgraden moeten helaas betalen.
 
Ik stelde me al de vraag wat er dan zou gebeuren bij een herinstallatie. Krijg je in dat ene jaar een code of is die gratis update via Windows update?
Want stel na een jaar is je systeem dermate bagger geworden of vernaggelt door malware dat opnieuw installeren de beste optie is. Dan heb je in feite de upgrade binnen een jaar gedaan, maar wat dan?
Als je dan toch opnieuw een code moet kopen zijn we in feite niet veel verder, of je moet het voor elkaar krijgen je systeem goed en snel te houden enige jaren (en je harddisk dus ook), zonder dat een nieuwe installatie vereist is.
Dat gratis zegt me dus nog niet zoveel... eerst maar eens de prijzen zien van die Windows na een jaar.
 
inderdaad waar is het addertje.
Een bedrijf dat zomaar iets gratis weg geeft????
 
ja dat is idd een goede vraag mss aan MS vragen, kan zijn dat je huidige nummer van win 7 of 8.1 of wat dan ook dan omgezet wordt naar een win10 licentie.

makkelijker kan niet.

en ach weggeven deden ze wel meer , zo kon je windows 8.0 officieel kopen voor 19? je kreeg daarvoor een key en een download locatie voor een windows 8.0.iso

Het is afwachten.
 
Nee vergeet het maar. Ik durf te wedden dat het addertje dat ene jaar is en dat het via Windows update gaat gebeuren.
Na dat jaar is het einde oefenen en moet je dan een herinstallatie doen heb je pech en wordt het betalen. Microsoft geeft niets voor niks weg.
Windows 8 kon je alleen open voor die goedkope prijs (zelfs 14,95 volgens mij) als je een Windows 7 licentie al had. Het ging dan feitelijk ook om een upgrade versie en geen Windows 8 installatie versie. Maar is in elk geval wel goedkoop.
Dus moet je ook eerst Windows 7 installeren en daarna kun je pas de Windows 8 upgrade doen via die iso. Of ze moeten zich vergist hebben en de installatieversie op die iso hebben geduwd.
Verschil is dan wel dat je een iso hebt en dus en cd/dvd kunt branden die je telkens kunt gebruiken. Vooralsnog lees ik nog niets van een gratis iso.

Inderdaad is het even afwachten hoe ze die gratis upgrade gaan implementeren, ben benieuwd.
 
Heb je de presentatie gezien? op onzin.nl stond een foto... bijna alle journalisten hadden een apple op schoot.
Prachtig !
 
Wat ik gelezen heb is dat Microsoft met het gratis updaten naar Windows 10 wil proberen om de grote verscheidenheid van de diverse Windows versies aanzienlijk te verkleinen. Zo kan Microsoft enorm veel besparen als XP, Vista en Windows 7 snel verdwijnen en Microsoft zich nog maar op ??n operatingssysteem of twee gelijkwaardig systemen (Windows 8.1 en 10) hoeft te concentreren. Maar ik denk ook dat Microsoft zo de ingezakte PC markt een impuls kan geven en dat de consument, en zeker bedrijven, PC systemen aanschaffen die Windows 10 aankunnen.

Dus het zijn eigenlijk twee vliegen in ??n klap. En je kan niet verwachten dat men om het jaar een nieuw operatingssysteem moet aanschaffen en daar steeds voor moet gaan betalen.
Ook kan het zo zijn dat Microsoft hoopt dat de consument volop applicaties gaat aanschaffen wat ook weer geld oplevert waardoor het OS systeem in prijs kan dalen zodat men Windows blijft aanschaffen en niet overstapt naar Apple.
 
Dat klopt Parabolica, die gedachte zit er zeker achter. Maar ik heb toch het idee dat een hoop mensen, met name bedrijven, eerst eens gaat afwachten wat het gaat worden en wat de nieuwe prijzen worden.
Bedrijven, zeker de grote, gaan niet zo snel over op een nieuw OS, kunnen dat vaak ook niet. Er zullen er vast ook zijn die eens op zoek gaan naar iets anders omdat ze dat overstappen elke paar jaar een beetje beu worden. Er zijn al bedrijven over op Linux.
Ja oke, die moeten ook geupgrade worden. Bij Centos en velen nog via een nieuwe installatie als je bijv. van 5 naar 6 moet. Maar als ik het goed begrepen heb kan dat bij Debian al gewoon met de package manager.
Groot voordeel van Linux is dat het erg backwards compatible blijft. Zo kan ik mijn Soundblaster Audigy niet meer op Windows 7 gebruiken. Wel op Centos 4, 5, 6 en ook het nieuwe 7, geen enkel probleem. Als ik me niet vergis kun je er nog een matrixprinter op laten draaien. Vergeet dat maar bij Windows.

Dus elke Windows upgrade is niet alleen een OS upgrade maar maakt hardware upgrades vaak ook noodzakelijk, met bijbehorende extra kosten waar lang niet iedereen op zit te wachten. Dat is wel iets wat Microsoft parten speelt en blijft spelen.
 
wat de hardware betreft heb je volkomen gelijk , en zelfs nog erger diverse programma's werken niet of half bij eenvolgende upgrade,

Soms is het mogelijk het bewuste programma op te starten met een "oudere versie"  bv start as windows xp.

Maar daar komt ook een einde aan, het zou van de zotte zijn dat een OS niet meer ondersteund wordt en wel de oudere programma's

Maar ja koop maar eens een apple iphone, na 2 jaar geen IOS ondersteuning meer en nieuwe apps werken er niet meer op, dus het kan nog erger in de smart wereld.
 
Inderdaad Black Tiger, bedrijven kijken eerst de kat uit de boom voordat zij overgaan om iets nieuws aan te schaffen.
En de hardware ondersteuning (zeker op de wat oudere computers) loopt met Windows niet bepaalt soepel. Als een fabrikant voor zijn Vista computers (Acer bijvoorbeeld) geen ondersteuning geeft voor Windows 7 dan krijg je problemen.
 
Maar de oudere computers zijn ook maar zeer beperkt met het geheugen wat je nodig hebt voor Windows 7, 8.1 en straks Windows 10. Maximaal 4Gb met een oud moederbord en DD2. Hiervan gebruikt Windows zelf al heel wat in de achtergrond en zeker in de 32bits gaat Windows daar heel slordig mee om. Een spel wat ik speel loopt in Windows 7 maar net. Maar in Windows 8.1 ook dit spel getest en met dezelfde hardware configuratie loopt het wel beter maar kom je (video) geheugen tekort.

En dus is een hardware upgrade om Windows straks fatsoenlijk te laten draaien gewoon noodzakelijk.

Trouwens vreemd dat bij jou de Soundblaster Audigy in Windows 7 niet werkt? Het heeft mij enige moeite gekost maar bij mij werkt hij wel zij het met iets minder opties maar wel volledig in surround. Ik heb hiervoor het stuurprogrammaversie 5.12.1.2020 (16-10-2009) ge?nstalleerd van Creative.
 
Dat is wat ik bedoel Parabolica, terwijl een oude computer met een duo core en 4 GB geheugen nog behoorlijk snel werkt op de nieuwste Linux versie. ;)
Overigens is DDR2 wel erg ver terug in de tijd. DDR3 was al sinds 2007 in gebruik, dat is dus een kleine 8 jaar. Als je men nog met een pc van 10 jaar terug zit te werken wordt het sowieso tijd om de hardware eens te upgraden.

Heeeejjjj.... misschien heb je wel gelijk Parabolica. Ik heb in het begin toen windows 7 uit kwam een test laten doen op XP nog en toen gaf de windows 7 test aan dat de Audigy niet ondersteund zou worden. Creative schreef toen ook dat er geen update van de driver zou komen.
Schijnbaar heeft het zoveel klachten geregend dat ze dat wel gedaan hebben later. Want ik had de gewone eerste Audigy, dus niet de 2, 3, 4, 5, SE, Platinum of dat soort types.
Heb nu inderdaad ook een driver gevonden bij Creative zelf:
Creative Sound Blaster Audigy-serie stuurprogramma 2.18.0017 (2010).

Maar jij hebt een versie 5.x uit 2009??? Heb jij zeker een ander type Audigy dan ik heb?
 
Black Tiger zei:
Maar jij hebt een versie 5.x uit 2009??? Heb jij zeker een ander type Audigy dan ik heb?

Dat moet ik even opzoeken want dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Ik gebruik de software autoupdate van Creative zelf en die komt met de aanbevelingen.
Ik zie nu dat er een versie SB Audigy 1.4.92 klaar staat die ook geschikt voor alle SB Audigy versies.
 
Effe snel door mijn oude meuk heen gestruind maar ik kon zo gauw niet de doos vinden, maar volgens mij heb ik de SB Audigy 2. Als ik weer de stof uit mijn PC ga zuigen zal ik even lezen wat erop de soundkaart staat. :)

Mijn DDR2 geheugen is misschien wel oud maar werkt (net zoals bij mij met af en toe wat haperingen) nog prima als je er niet te veel van eist.
En even een hardware upgrade doen is toch wel kostbaar. Ik heb pas nog zitten rekenen maar een nieuw moederbord, processor, DDR3 geheugen (8GB), een videokaart, een nieuwe voeding met 700 Watt, en eventueel een SSD harddisk. En als je nu niet kiest voor de betere hardware dan raak je binnen 2 jaar weer achterop. Het nieuwste aanschaffen is het kostbaarst en even wachten tot prijs wat daalt dan voldoet het al niet meer. 

Anders dan het was met bijvoorbeeld XP, kan je nu bijna niet meer overzien wat er in de achtergrond draait met Windows 7 en 8.1. Ik denk dat je met Linux veel meer controle hebt omdat je grotendeels zelf kan bepalen wat je installeert en naar je eigen behoefte.

Persoonlijk wil ik wel de regie over mijn PC behouden en niet dat allerlei applicaties (van derde) ongezien informatie laten verzenden. Ik heb ook geen behoefte om MS OneDrive (Cloud) te gebruiken (nu ingebakken in Windows 8.1.) zodat ik overal bij mijn documenten en foto's kan want het gevaar dat andere en ook de hackers er later bij kunnen is maar al te groot. Even iets verkeerd instellen en je vriend(in)en zien dingen waarvan je dat liever niet zou willen. :)

Je moet steeds meer extra aandacht hebben voor je bescherming van je priv? data maar aan de andere kant maken software ontwikkelaars het steeds aantrekkelijker voor hackers dat als zij eenmaal binnen zijn er ook een schat aan informatie is te vinden. Ik vraag het mij dus af of met Windows 10 het er allemaal beter op wordt speciaal voor gebruikers die voor het gemak kiezen om altijd bij hun informatie te kunnen.
 
Oh nee bespaar je de moeite. :) Je hebt dus een Audigy 2, dat is al een nieuwer type dan ik zelf heb, da's voor mij voldoende.
Maar vind het al fijn te weten dat hij nog onder Windows 7 kan draaien.

Ik heb overigens met upgrades bijna altijd gewacht tot het wat goedkoper werd, niet de nieuwste processor maar 1 of 2 daaronder, kon je toch al weer snel een jaar of 3 mee toe. Moederbord kun je goed nemen, tja SSD is een keuze.
Mij boeit het totaal niet of het opstarten wat langer duurt. Als dat de prijs met zowat de helft naar beneden drukt van een hard disk, dan neem ik dat op de koop toe.

Cloud ga ik absoluut ook niet gebruiken, ook om de reden die jij zegt. Heb er geen behoefte aan dat anderen toegang zouden kunnen hebben tot mijn documenten ook al zijn ze misschien niet zo interessant.
Er wordt teveel gespeeld op cloud en delen en "alles op alle apparten" en dat heeft zijn voordelen, maar men vergeet toch veelal mogelijkheden voor mensen die dat absoluut niet willen.
Ik heb dus ook mijn twijfels er aan of het wel beter wordt met windows 10. Wie weet. Sneller misschien ja. Beter?? Heb hier betaald voor officiele windows 7 versies en de oudste is nu net 2 jaar oud, dus die blijven voorlopig nog wel effe draaien.
 
Microsoft heeft de windows 10 pro-technical Preview uitgerold
Evaluation Copy Build 9926 is op de laptop van mijn zoon automatisch nadat hij zich voor de eerdere Preview had aangemeld, ge?nstalleerd.

Zijn bevindingen: De update duurde vrij lang en in die tijd je laptop dus onbryikbaar ,
Het blijft Windows en is trager in opbouw dan Windows 8.1, voor de rest is het weer zoeken waar zitten de functies die je gewend bent.
Een geluk zijn programma's werken tot nu toe nog steeds. De meeste iconen zijn veranderd hebben een smaakvoller presentatie.
Alleen na herstart moest hij de toegang tot lokaal netwerk actieveren die was op slot.
Op de taakbalk is een plek gereserveerd voor search the web, wat daar de bedoeling van is is hij nog niet achter .

Naast het bekende  klokje staat ook de datum en een message icon die actuele meldingen oppopt. zoals you heave new apps  that can open these files .

Dat is wat hij gemailed heeft.

Dus niet spectaculair

Mijn geluk hij woont in Lelystad ;-) 



 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan