Windows 10

the matrix zei:
Microsoft heeft de windows 10 pro-technical Preview uitgerold
Evaluation Copy Build 9926 is op de laptop van mijn zoon automatisch nadat hij zich voor de eerdere Preview had aangemeld, ge?nstalleerd.

Zou jij hem eens willen vragen hoe groot zijn Windows map nu is, dus niet de gehele  C: schijf?
Bij mij is die nu (Windows 7) zo'n 21 GB met een totaal van 103.500 bestanden. Zo af en toe verlang ik terug naar Windows 98. :)
 
Windows 10 preview met diverse pakketten oa
Office
Adobe audition
Acronis true image
Itunes
Photimpact
Studio webdesign
En nog een zooi utils
Totaal 24 GB
Daarnaast nog de Windows.old map om terug te gaan ca 25 Gb
 
Het vreemde is dat de eerdere preview maar 15gb was zegt hij.bij opstarten krijgt hij een keuze menu . Hij heeft steeds de optie Windows 10 gekozen .

H et lijkt of er 2 operating systemen naar elkaar zijn ge?nstalleerd. Hij gaat die andere keuze eens maken en kijken wat er gebeurd.
Wordt vervolgd
 
Black Tiger zei:
Oh nee bespaar je de moeite. :) Je hebt dus een Audigy 2, dat is al een nieuwer type dan ik zelf heb, da's voor mij voldoende.
Maar vind het al fijn te weten dat hij nog onder Windows 7 kan draaien.

Volgens mij maakt dit niet uit dat jij een oudere versie hebt. Voor een oude soundkaart zal de software automatisch minder opties installeren maar wel de standaard drivers.
Maar frappant is wel dat Windows Media Player standaard de Creative soundkaart niet wil zien en daarom geen geluid afspeelt, maar VLC wel alles ondersteund, pesterijtje van Microsoft? :)

Black Tiger zei:
Ik heb overigens met upgrades bijna altijd gewacht tot het wat goedkoper werd, niet de nieuwste processor maar 1 of 2 daaronder, kon je toch al weer snel een jaar of 3 mee toe. Moederbord kun je goed nemen, tja SSD is een keuze.
Mij boeit het totaal niet of het opstarten wat langer duurt. Als dat de prijs met zowat de helft naar beneden drukt van een hard disk, dan neem ik dat op de koop toe.

Als het bij mij naar behoren werkt dan laat ik het ook maar zo. Zo af en toe wat troubleshoulting en dan werkt het weer naar behoren. Gek genoeg zijn het vaak de updates van Microsoft zelf die zo af en toe het systeem laat flippen. En ik laat zo min mogelijk opstarten zodat het opstarten wat sneller gaat, daar valt heel wat winst mee te behalen.
Maar tegen over vroeger zijn de blauwe schermen met 99% afgenomen. ;)
 
the matrix zei:
Het vreemde is dat de eerdere preview maar 15gb was zegt hij.bij opstarten krijgt hij een keuze menu . Hij heeft steeds de optie Windows 10 gekozen .

H et lijkt of er 2 operating systemen naar elkaar zijn ge?nstalleerd. Hij gaat die andere keuze eens maken en kijken wat er gebeurd.
Wordt vervolgd

Bedankt The Matrix, ook ik wacht maar af want ik ben benieuwd naar zijn bevindingen.
 
Kreeg net door dat de 2e opstart keuze het herstel naar de vorige versie is. Gelukkig had hij dat in de mail eerst gelezen anders was hij de sigaar. Maar waarom een Windows.Old plotseling 10GB groter is , is raar.

Kijken wat hij nog meer ervaart, .
Wordt vervolgd
 
Jakkes. Nja, hopelijk is dat weer uitschakelbaar. Ik hou niet van popups en ook niet van apps op m'n pc. :biggrin:
Search the web? LOL, hopelijk niet de echte want dat was een browser hijacker (malware dus). :)
 
Meer info uit Lelystad

de opstart keuze  is een multiboot functie en kan via msconfig ==> boot verwijderd worden .
Na verwijderen start w10 normaal op zonder keuze menu.

De eerder vermelde disk ruimte was geen 24GB maar 34 GB (was van hem een tiepvoutje)
Dus 10GB meer dan de eerste Preview?????? Waar het hem inzit ??
Een map "recoveryimage"  van ruim 3Gb is wel nieuw wat niet in de preview zat.

Een tekstbestandje hierin zegt:
Upgrade will not replace the on-disk recovery image if this file is present. Do not delete or modify this file.

Build ID: 9926.0.amd64fre.fbl_awesome1501.150119-1648

Zegt hem en mij niks , nodig????

Verder loopt het allemaal volgens hem erg soepel en je went snel aan het tempo, het iets tragere openen van applicaties valt na een paar dagen niet meer op.
Snelheid was al flink verbeterd met win 8.1 en met  de preview , schijnbaar ietsje gas terug genomen voor stabiliteit

Wordt vervolgd
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan