Windows Update KB2901983 fix

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.887
Waarderingsscore
1.039
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Het is gebleken dat afgelopen dinsdag bij de update van .Net Framework 4.5.2. het Nederlands taalpakket (KB2901983) steeds terug komt als update op een aantal systemen.

Mocht dat het geval zijn kun je dit als volgt oplossen:
1.) Download de Microsoft .NET Framework 4.5.2 (Offline Installer) voor Windows Vista SP2, Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1, Windows Server 2008 SP2, Windows Server 2008 R2 SP1, Windows Server 2012 and Windows Server 2012 R2
http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=42642 en voer dit uit.
Dit bestand is voor zowel 32-bits alsook 64-bits systemen.
2.) Kies voor installatie herstellen. Het systeem zal bestanden controleren en .Net Framework opnieuw installeren.
Daarna moet de pc herstart worden.
3.) Het taalpakket KB2901983 zal daarna opnieuw verschijnen. Laat het opnieuw installeren en start daarna de pc op.

Als het goed is krijg je na deze herstart een bericht dat de installatie van de updates gelukt is en zul je KB2901983 niet meer terug zien.
 
Is dat die update die bv spotnet vernaggeld.
En zou die niet gefixt worden door ms ?
 
Ik weet niet of dat de update is die spotnet vernaggelt. Weet alleen dat dit een update is van eergisteren, dus afgelopen dinsdag.
En ik neem aan dat MS die misschien ook zal fixen, maar op deze manier gaat het wat sneller. ;)
 
Ik hweb deze updated gisteren apart gehad en is gewoon goed ge?nstalleerd, en mijn spotnet werkt ook nog steeds goed dus begrijp niet wat jij bedoelt met: deze updated vernaggeld Spotnet.
 
how how Jack ik vroeg of deze update die update was die spotnet liet crashen en of deze daarvoor aangepast was.

Heb nog eens gezocht en uiteraard ook gevonden:

Spotnet werkt niet meer.  Spotnet wordt plotseling afgesloten na het open en sluiten van spots (na Windows Updates van 09-09-2014)
Het betrof hier een update van Windows met name KB 2977629.

Deze update moest je destijds ook verwijderen om spotnet weer goede te alten werken , misschien is je dat destijds ontgaan of nooit die update binnen gehad

Dus daarom mijn vraag of de nieuwe update waar BT het over had dit probleem had opgelost of weer ge?ntroduceerd had.

Ik hoop dat je het nu WEL begrijpt

 
Ahzo... dan had ik het ook verkeerd begrepen. Nee deze introduceert alleen het probleem dat de update KB2901983 (nl taal update) steeds weer terug komt op sommige computers.
 
Ikke snap het nu ook maar volgens mij heb ik die KB 2977629 updated nooit gehad.

En heb hier alles op automatisch staan dus hoe kan het dan dat ik die updated niet heb gehad.
 
misschien heeft het te maken met welke Windows versie je hebt of welke verise  Internet Explorer je hebt.

Heb mijn zoon vanavond  gevraagd of hij de KB fix heeft gehad die BT gemeld heeft en nee die heeft hij niet gehad omdat hij een Engelse versie Windows gebruikt.

Dat zal dan de reden zijn waarom de een wel een update krijgt en de andere niet afhankelijk van Windows versie en wat je ge?nstalleerd hebt.

Als ik laat zoeken naar updates dan meldt Windows altijd welke updates voor mijn systeem te downloaden zijn , dus MS weet precies wat ik op mijn systeem heb.

Ook komt er een melding dat er belangrijke Office updates zijn.
 
Die .Net framework update 4.5.2 is voor alle talen. Maar de Nederlandse taalmodule, die KB2901983 waar ik over sprak, krijg je dus inderdaad niet op Engelstalige versies.
Daarnaast doet dit probleem zich zoals gezegd ook niet op alle computer systemen met Nederlandstalige Windows voor, bij een aantal gaat het ook goed.
Op Fun las ik zojuist van iemand die het wel tegen is gekomen en het heeft kunnen oplossen met bovengenoemde fix, dus heb er toch iemand blij mee kunnen maken. ;)
 
Volgens mij heb je wel gelijk Black Tiger, onder windows update staat dat hij goed is ge?nstalleerd, maar als ik kijk bij nieuwe updates dan staat deze update daar weer klaar om te downloaden.

Maar hij word nu niet automatisch ge?nstalleerd of gebeurd dat bij de volgende update van windows.

En nog wat anders, had toch die updates van office die niet wilde installeren, wel kwam er vandaag achter dat office niet meer werkt, wilde een bestandje openen maar deed het niet meer, wel jammer dan, volgens mij moet ik nog ergens een geregistreerde versie van office hebben liggen op cdrom, dus die dan maar eens opnieuw gaan installeren als ik hem nog kan vinden.
 
Stoute jack.
De?nstalleren opnieuw installeren en dan bij Windows updates andere Microsoft pakketten automatisch updaten uitvinken.
 
Maar hij word nu niet automatisch ge?nstalleerd of gebeurd dat bij de volgende update van windows.
Klopt, dat deed hij bij mij ook niet maar hij gaf wel steeds de melding dat er nog een belangrijke update klaar stond. Er is kans dat ze het bij de volgende update gefixed hebben, maandje wachten dan.
Anders kun je de methode proberen die ik aangegeven heb.

V.w.b. Office... even de tip van The Matrix opvolgen, de updates voor Office uitschakelen.;)
 
Of via spotnet "KMSpico 1004 Stable" downloaden installeren en klaar
 
the matrix zei:
Of via spotnet "KMSpico 1004 Stable" downloaden installeren en klaar

Helaas of begreep ik het niet goed dat na dit te installeren office weer zou werken.

Kan in ieder geval geen word bestandje meer openen.
 
OMG :eek:

Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb,  ik dacht dat je Office niet meer kon gebruiken omdat ie gevalideerd moest worden, dat bestandje " valideert" alleen.
waarschijnlijk is er toch meer mis met je installatie.
 
Nee hij opende een file en zei dan dat die niet meer werkte en moest worden afgesloten.

Maar goed was het zat en office totaal verwijderd en een andere 2010 versie uit de nieuwsgroepen ge?nstalleerd en daarover dat KMSpico  ge?nstalleerd
Tot op heden werkt alles weer goed, kijken hoelang het duurt.

Heb wel mijn offici?le office op cdrom gevonden maar kan de key nergens meer vinden pfffffffffffffffffffffffffffffffff
 
Ik heb wel eens ergens gelezen dat wanneer MS spul niet geactiveeerd is dat je eerst een melding krijgt dat je moet activeren , daar staat een bepaalde tijd tegenover
Als die tijd verstreken is dan wordt het spul niet meer bruikbaar mss is je dat overkomen

Maar goed  voorlopig ben je gered met KMSpico ;-)  Activation tool
 
Waar kan je in office 2010 eigenlijk zien dat hij geactiveerd is of kan je dat niet zien in word of bv. excel
 
Open Word of Excel of welk Office programmaonderdeel dan ook

Klik links boven op bestand en vervolgens in het popmenu op "help"

Daar staan de gegevens van het product
 
Zo kun je volgens mij ook de officiele key bij Microsoft weer opvragen dacht ik.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan