Wintertijd

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vannacht wordt om 3:00 de klok weer een uur teruggezet, dus we kunnen weer een uur langer pitten...
 
En dan begint de miserie om alles terug goed te krijgen bij C+ :biggrin:
 
Nu weet ik nog niet hoe het morgen met de now/next verder zal gaan maar je zult het niet geloven.... voor de eerste keer in x jaar is het hun gelukt de zaken goed te krijgen, de klok geeft hier op de NL zenders momenteel de juiste tijd aan...
 
Nou et gebeurd niet vaak maar dit keer kunnen we C+ een pluimpje geven want alles werkt goed,, de tjd en ook de now/next is goed aangepast :)
 
kunnen we daar niet allemaal een mailtje naar toe sturen voor deze keer met een dikke pluim

lijkt er op dat er toch nog iets gedaan word met die verhoging van onze abo's
 
Ja van al die 500% opslag de laatste 5 jaar hebben ze nu 1 persoon in dienst genomen die weet hoe de winter- en zomertijd op tijd in te stellen.:biggrin:
 
IK STA ECHT VERSTOMD
daarom nu pas mijn reactie :biggrin:
 
Ze moeten het afschaffen die flauwekul. het brengt geen zoden aan de dijk is reeds bewezen. alleen worden twee keer per jaar de bio. klok van mens en natuur doorelkaar geschut.

Met de zomertijd en langere licht s.avonds brengt de mens tot meer actieviteiten dus gaat meenstal met een energy bron gepaart.

Ook die langere licht avonden heeft invloed op kind/ouderen. i.v.m niet gelijk kunnen slapen. sommige mensen hebben er problemen mee.

Het idee stampt van 1907 toen de veldwachter nog op een varken reed.gaat men nu enorm energy sparen dat zal enorme gevolgen hebben in werkgelegenheid en kosten van kuub/kw/liter. zal fors toenemen want de winst moet elk jaar verdubbeld worden.

En alle veranderingen aan klimaat is al net zo lang gaande als de aarde bestaat.dus door vermindering van co,2 uitstoot los je dit niet op.

Alleen wij als onderdanen worden elke dag uitgemolken door multi en kapitaal.het fenomeen is af te lijden van het leven in een mierenwereld.

Helaas kunnen we niet terug dit zal grote gevolgen hebben en ons zelf vernietegen. het zelfde gebeurt nu ook. alleen is het een kwestie van tijd zolang het goed gaat dus.

Ik ben niet G.B HILTERMAN.Maar heb wel mijn eigen kijk en laat me zomaar niet meeslepen met een horde.

Alleen bereik je niet veel. EENDRACHT MAAKT MACHT.is verre van weg. zoals in de jaren 60/70. tegengas aan het kapitaal bestaat niet meer.



sth.
 
Tja ik weet het niet. Ik weet wel dat het de biologische klok enigszins kan ontregelen maar er zijn ook hopen mensen die er weer snel aan gewend zijn.
Wat mij betreft mochten ze de wintertijd afschaffen, zet de boel om naar zomertijd en laat het daarop staan.
Want 's winters zijn de donkere dagen waarin mensen toch veelal minder vrolijk worden, ook de gezonde mensen.
Er bestaat zoiets als daglichttherapie dus d.w.z. dat daglicht goed voor een mens moet zijn. Als je in de winter de boel terugschakelt, wordt het opeens ook weer een uur sneller donker. En echt eerder licht wordt het niet.

Persoonlijk vindt ik het wel prettig die zomertijd, wat later licht, nog wat buiten kunnen zitten in de vroege avond-uren. Inderdaad ook nog wat meer kunnen doen.
Maar 's winters de boel terugzetten is dubbel op, dat is al een gure koude tijd dus da's al minder en dan ook nog eens die klok terug....

Dus vandaar.. ik ben voorstander van een definitieve zomertijd.:biggrin:
 
Dat kan niet BT.
Jij streeft naar een utopie.
De maatregel levert zomertijd op, niet "wintertijd".
Als je de maatregel afschaft, leef je in de werkelijke tijd.
De zomertijd is een verschoven tijd.
Maar iedereen denkt uiteraard dat wanneer je een zomertijd hebt, er ook een wintertijd moet zijn.
Maar die wintertijd bestaat dus officieel helemaal niet.
 
Kunnen we dit draadje sluiten, we zij n alweer bijna aan de zomertijd toe.

Hihihi,

Bert
 
IDD:biggrin:ie winter tijd is gewoon de normale dag uur indeling zomertijd is in het leven geroepen door een malloot.

Trouwens zomer of winter maakt mij niets uit. maar voorkeur is winter die hete zomerdagen loopt ook ieder te mekkeren o wat is het heet.

Maar ja een zeeklimaat is nu eenmaal zo stabiel weer is maar zelden.

En die bio klok tja sommige hebben geen last van omschakeling en een deel zit er weken mee en in erge gevallen zijn er mensen die pas weer op regel zijn als de klok weer terug gaat.

Ook de natuur gaat er anders op reageren (zomertijd) dieren tonen ander gedrag van nestelen en voedsel zoeken. ook krijgen ze met lange licht zomeravonden minder rust .

En mensen die vroeg weer op moeten slapen slechter als het om 22.30 nog licht is.

Het hoofddoel was energy besparing en een stukje veiligheid om iets als ik me herinder maar geen van beide heeft zich bewezen.

Het was niet voor de mens bedoeld. maar ja sommige vinden het prettig zomers lange avonden. daar kan ik ook mee leven.

Maar als ik mocht kiezen dan ommiddelijk stoppen. en waarom er bepaalde europees landen niet mee doen heb ik nooit begrepen.

Tevens had ik laatst gehoord dat er meer protest komt van organisaties naar de vrom toe als ik het goed heb. dus wie weet.


BW:B.T ik weet wel waarom hoor bikinie,tijd he ha ha.



Grtz:Sth. siberie
 
Nou moet ik toch effe wat corrigeren.
Die zomertijd is wel ingevoerd onder het motto energie besparing.
Maar hij bestaat al langer. Dat weet ik helaas niet precies meer.
Maar voor en tijdens de oorlog (WO-2) hadden ze hem ook al.
In Engeland hadden ze tijdens de oorlog zelfs double summer time (een uur extra) om zo in dezelfde tijdzone te zitten als Europa.
Dat kwam hun planner blijkbaar beter uit in verband met hun bommen campagne op Duitsland.
Immers heeft Engeland een uur tijdsverschil met Europa.
Zij hebben immers hun GMT (Greenwicht Mean Time) of UTC. En wij zitten op GMT+1
Het zijn dus puur keuzes in welke tijdzone welk land zit.
Dat kan voor Europa makkelijk op zomertijd (GMT+2) vast gezet worden.
Technisch correct zou het volgens de lengte graden moeten waarin onze globe is verdeeld.
Maar in de praktijk volgen we lands of continents grenzen.
Er is een tijd geweest in het verleden dat ieder land en stad zijn eigen tijd bepaalde.
Dat veranderde toen bv de spoorwegen een universele tijd nodig hadden.
Zodat ook alles klopte en werkte.
Dus BT, je maakt nog kans met je suggestie!

Grtz.
 
Jij streeft naar een utopie.
De maatregel levert zomertijd op, niet "wintertijd".
Klopt, maar ze -noemen- het wel wintertijd, vandaar dat ik ook die benaming gebruik. Het is me bekend dat wintertijd eigenlijk de gewone normale tijd is, maar die normale tijd bevalt me niet.:)
Ik streef dus niet naar een utopie want ik streef niet naar wintertijd, als die niet bestaat zou dat een utopie zijn. Maar ik streef naar zomertijd en die bestaat wel, alleen is dat ook weer een utopie in de context dat men waarschijnlijk nooit zoiets zal invoeren.:(

@stephopper:
maar voorkeur is winter die hete zomerdagen loopt ook ieder te mekkeren o wat is het heet.
Hoor je mij niet echt over mekkeren, ik heb dit jaar wel gemekkerd van "o wat regent het toch weer veel deze zomer". En terecht!

@Kilroy: bedankt dat je me toch nog wat hoop gegeven hebt.:biggrin:
 
voor mijn twee naar school fietsende tieners is het wel fijn dat ze nu weer een tijdje uitstel hebben met in het donker naar school toe te gaan.
gr blokker
 
Nou, als laatste dan nog een opmerking.
Ik heb het hier al eens eerder vermeld, maar er is een leuk progje dat heet geoclock.
Dat laat in realtime de zons opkomst/ondergang/twilight zien.
Je kunt uit diverse soorten maps (kaarten) kiezen.
Je moet de coordinaten van je locatie alleen invullen.
Die zijn voor Nederland ongeveer 5 graden oost en 52 graden noord.

Wat die tijdzones betreft, voor wie het nog niet helemaal ziet:
Omdat de aarde in 1 dag om zijn as draait en dat 24 uur is hebben we ook theoretisch 24 zones van een uur.
Omdat de aarde een cirkel is en de omtrek dan uit 360 graden bestaat, is 1 uur dan 360/24=15 graden.
Nu hebben we afgesproken dat de 0 meridiaan over Greenwich loopt.
Van daaruit gaan we 180 graden naar het oosten wat +12 uur wordt.
En 180 graden naar het westen wat -12 uur wordt.
Bij mekaar zijn dat dus weer 24 uur.
Welk land in welke tijdzone zit wordt dan tijdens internationale conferenties besloten.

Grtz.
 
Dat ik enkel even voor de slaapkoppen door wou geven dat de wintertijd weer in ging. :biggrin:
 
Oh BT, je bedoelt dat men vroeger dacht dat de aarde plat was!
Ja, die dat gingen bewijzen zijn over de rand gevallen, haha!

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan