Xsarius pure hd overleden?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb die ontvanger al een kleine 4 jaar, maar sinds vandaag ineens een melding "afstemmen mislukt".

Geen antennesignaal meer, en de datum stond op 1-01-1970, dus mijn vermoeden is dat de tuner overleden is.

Meteen maar een andere dvb-c ontvanger besteld, en de keuze is een Zgemma H9H Combo 4K uhd geworden.

Ik ben benieuwd hoe dit ontvangertje gaat werken. :geek:
 
Geen antennesignaal meer, en de datum stond op 1-01-1970, dus mijn vermoeden is dat de tuner overleden is.
Dat hoeft niet. Als er geen antennesignaal is staat de datum altijd op 01-01-1970 bij deze ontvanger.
Het zou inderdaad de tuner kunnen zijn, maar wie weet misschien ook iets anders?

Al eens andere voedingskabel geprobeerd?
 
Ik denk niet dat dit nodig is @Black Tiger, want de rest werkt allemaal.

Boxje start gewoon op, maar op niet 1 van de zenders is beeld, en de kabelscan doet hij ok niet.
 
Ziggo probleem , zomaar ineens, doen ze eigenlijk nooit..?
Geen ontvangst afstemming altijd weer die 1-01-1970 wie bedenkt dat bij die image bakkers.
Maar goed nu een 4k ontvanger met een prachtig beeld. ?
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het weer! Frequentie was veranderd... :doh:
 
Toch een nieuw boxje erbij?

Zgemma H9H Combo 4K

Fijn ding heb er ook 1 staan
 
@ Freggel, goed hé.
Even voor iedereen die ook tegen dit probleem aanloopt.
Ga naar menu, instellingen, zenders zoeken, kabelscan.
Instellingen van de kabelscan moeten zijn:
Frequentie: 474000
symbolrate: 6875
modulatie: 64 qam
netwerk id: 05555
even opnieuw scannen en opgelost is het weer.

B.
 
Geen ontvangst afstemming altijd weer die 1-01-1970 wie bedenkt dat bij die image bakkers.
Voor zover mij bekend is dat iets wat in de chipset/bios van de apparatuur zelf zit, niet bedacht door de image bakkers.
Vergelijk het met een pc, die stonden vroeger ook altijd op 1-1-1970 nu volgens mij op 1-1-2000 of zoiets als de bios batterij leeg is geweest.

LoL. hij doet het al weer... had al zo'n donkerbruin vermoeden. ;)
 
@boets idd bedankt, maar achteraf gezien had ik al van iemand een mail gehad en deze had exact hetzelfde uitgelegd. ;)
Even niet bij stil gestaan, en teveel gefocuste op het signaal. :stupid:

@Guardian, ik ben benieuwd naar die Zgemma.
 
De Zgemma is vandaag bezorgd, en daar we weer even mee stoeien, want er kan schijnbaar ook Kodi op geïnstalleerd worden.

Wordt tzt een nieuw onderwerp.
 
Vanmiddag de Zgemma aangesloten en ik moet zeggen dat dit ding zapt als een tierelier!
 
Nee joh, ik heb er geen iptv op staan. ;)
 
De Zgemma is vandaag bezorgd, en daar we weer even mee stoeien, want er kan schijnbaar ook Kodi op geïnstalleerd worden.

Wordt tzt een nieuw onderwerp.
Yep kodi draait hier ok met Openpli 8.0 op de Zgemma ( ook op de Maxytec btw )
 
@Guardian , vraagje, welke versie Kodi staat er bij jou op? Als ik hem via de box download, dan krijg 17.6 krypton,
en die is veel te oud.

Ik ben al aan het proberen geweest om er een nieuwere versie op te zetten, maar om 1 of andere reden ziet de box het bestand niet via een usb-stick.
 
Wacht maar even met Kodi Matrix 19.0 want deze heeft een hoop netwerk problemen, slimmer is om nog even een oudere versie te gebruiken bijv. 18.9.
 
@Guardian , vraagje, welke versie Kodi staat er bij jou op? Als ik hem via de box download, dan krijg 17.6 krypton,
en die is veel te oud.

Ik ben al aan het proberen geweest om er een nieuwere versie op te zetten, maar om 1 of andere reden ziet de box het bestand niet via een usb-stick.
He?? met openpli 8.0? hier is het 18.9
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan