Zenderlijst.

Dat is balen Des, maar goed ze gaan er wel wat mee doen in elk geval.

Eerlijk gezegd mag dat ook wel voor dat geld.

Mocht er nog wat zijn Des, je weet me te vinden gozer. (gewoon voor een bakkie ben je ook welkom, maar dat weet je inmiddels wel he(Y)

Gr.

Wing

Is inderdaad wel balen. Maar welke software geeft Dream Multimedia dan niet uit handen? Reparatiesoftware ofzo? Want de standaard firmware staat gewoon op hun site immers.

het begint een beetje op Microschoft praktijken te lijken bij DMM

B.T.

Ik ga proberen dat aan jou, dat uit leggen,om zo duidelijk mogelijk te zijn.

Even voor op gesteld,ik weet niet zo veel wat jij allemaal wel weet over satelliet ontvangst,daar wil ik even duidelijk over zijn.

Ten opzichte van jou ben ik een PRUTSER.

Ik koop een dreambox,daar zit een stukje firmware in.

Die firmware moet wel gerelateerd zijn aan de handleiding die je er bij krijg.

Anders kom je er niet uit hoe het apparaat werkt.

Als je een andere firmware pakket er op gaat zetten,dan moet je standaard bestanden plaats gaan maken voor het nieuwe,dus daar ga je al?

Dus dan klopt eigenlijk je handleiding niet meer.

Dan praat ik wel over mijn ervaring hier over.

Als ik naar de fabriek instellingen ga,dan krijg ik ook niet mijn standaard instellingen terug.

Zodat ik weer opnieuw zou kunnen beginnen.

De fabriek zet dan wel je internet verbinding,taal en div. andere dingen,maar niet de webcontrol waar ik het laatst over had.

Als dat zo is!hoef ik ook niet mijn dreambox terug te sturen.

Met de nieuwe firmware update die je bij dreambox kan halen daar ben ik ook nog niet achter wat er nieuw aan is.

Dat moet ik je schuldig blijven.

Het kan ook zijn dat dreambox bepaalde bestanden voor zich zelf wil houden?

Dat het misschien ook te maken heeft met de satelliet maatschappijen.

En kan zeggen dat doen wij er bij, niet meer en minder,wat de dreambox eigenaren zelf doen dat moeten zij zelf weten!

B.T, Wing,

Dat doen ze eerst, om te kijken of ik iets stoms gedaan heb, wat makkelijk door hun zelf opgelost kan worden.

Ik moet eerst een klachten formulier invullen met wat de box allemaal verkeerd doet.(te veel)

Daar mee gaan zij aan de slag.

Wat er dan gaat gebeuren,dat heb ik al verteld.

Volgens hun krijgen zij weinig klachten over de box.

Dat moet ik maar voor lief nemen.

Waar zij ook streng in zijn dat je de factuur mee moet nemen anders doen zij hellemaal niks.

Ik had de factuur niet bij me,omdat ik dacht,dat zij ook de gegevens van mij hadden.

Toen ik de box kocht noteerde zij de gegevens van mij op de computer,maar die hebben zij niet meer.

En heb de afspraak gemaakt dat ik de factuur kon faxen,wat ik ook gedaan heb.

Ik heb trouwens de harde schijf laten zitten,en gezegd wat het probleem is.

Dus nogmaals ik wacht rustig af.

Gr Dés

Laatst bewerkt door een moderator:
Ten opzichte van jou ben ik een PRUTSER.
Onzin. Ik mag misschien wel iets van Dreamboxen weten, maar op gebied van veel andere ontvangers ben ik evengoed een prutsen hoor. Daarnaast zijn we allemaal als prutser begonnen want al doende leert men.:)

Bedankt in elk geval voor je nette uitleg. Ik begrijp helemaal het verhaal en het is vrij logisch dat men eerst gaat kijken of de euvels niet berusten op zogenaamde "user error", dus gebruikersfout.

Aangezien er nogal wat aan het handje is lijkt dat me niet het geval.

Het kan inderdaad zijn dat er wat met bepaalde chips is die informatie bevatten die ze niet bekend willen of mogen maken. Een deel is namelijk open source, maar een ander deel niet dus dat zou het kunnen zijn.

Het is echter goed dat de ontvanger met een klachtenlijstje naar DMM gaat, dan kan er eens fatsoenlijk naar gekeken en getest worden.

Het verhaal met de handleiding klopt immers wel, maar DMM verkoopt deze ontvangers ook met de wetenschap dat hun eigen software er niet lang op blijft staan en de ontvangers ook niet zodanig gebruikt worden.

Dus wat support mag je verwachten, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen, succes alvast en nogmaals dank voor de toelichting!

Hoi B.T,

Ik ben nu weer voor het eerst op het internet.

Na problemen te hebben gehad met de aansluiting.

Ik denk zelf dat ze in de buiten kast hebben zitten rommelen,waardoor mijn internet aansluiting ter zielen is gegaan.

Verder heb ik nog niets te melden wat betreft de dreambox.

Ben hem al 1 maand kwijt!

En niets gehoord hoe het er mee staat.

Hoe lang het gaat duren joost mag het weten.

Dus ik moet rustig afwachten,met wat er komen gaat.

Gr Dés

Phoe, is wel lang al, maarja vaak duurt zoiets een week of 6.

Afwachten inderdaad maar. Fijn dat je internet weer gerepareerd is, ik begon je al te missen. Ziggo zeker? Toevallig, vanavond op de biljartclub was ook een van de leden aan het klagen, last van wisselende snelheden, soms 120 mbit soms maar 4 mbit, vaagheid.

Goed dat het weer gemaakt is!

Hee ouwe reus, na je box ook nog je internet naar de haaien, gaat lekker daar bij die gasten kere.

Wanneer kom je weer eens een bakkie doen.

Groet,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan