Ziggo/service.

@ Black tiger   Deze kun je zelf aanbrengen ze sturen deze voor je op.

Al diverse aangesloten de eerste waren inderdaad alleen aan te sluiten als je een speciale schroevendraaier had.

Maar dit is veranderd , ze sturen je deze op met een installatie papier .

Hij word hetzelfde aangesloten dan een normale coax doos..

 
@scubadiverWanneer is de laatste keer dat je dat gedaan hebt? We hebben het over die wat aan de groene kabel komt, toch? De AOP?

Die werden vroeger ook standaard meegeleverd maar dat is niet meer. Ik heb ook nooit een aparte schroevendraaier nodig gehad.

Ze worden ook niet meer opgestuurd. Alleen de splitters en filters krijg je opgestuurd. Of heet zo'n filters soms UMU? Die filters worden wel nog gestuurd.

De AOP echt niet meer.

Deze zomer zelf nog twee keer aan de hand gehad bij kennissen die een ouder model hadden. Werd ook door de monteur bevestigd dat dit al enkele jaren niet meer opgestuurd wordt maar dat hier een monteur voor moet komen. Vermoedelijke reden is dat ze toch door de mensen niet goed gemonteerd werden en vaak onnodig gestuurd werden (kostenpost) omdat er al goede aanwezig waren.

Maar ik bedoel dus dat echt gecontroleerd moet worden of het aanwezige AOP model niet te oud is.

 
Er is mij uitgelegd dat ik de Umu een kwartslag moet draaien en deze er dan zo af kan pakken.

Dan moet de nieuwe splitter er op, en via die een nieuwe witte kabel naar het modem, en dan rechtstreeks met de andere kabel naar de Horizon,

want de aansluiting die in de woonkamer zit werkt hier ook niet op.

Er zit ook een nieuwe aansluiting bij voor in de woonkamer eventueel.

Ik ga het morgen gewoon proberen.

 
@ black tiger  dit is nog vorige maand gebeurt , deze was gestuurd door ziggo zelf .

Met opdracht kunt U zelf wel monteren.

En klopt Freggel1 hij word hetzelfde aangesloten als het oude kastje.

Groene kabel in umu kastje. alleen kijken dat buiten mantel(koper) niet aan de binnen mantel komt. storingen.

De UMU heeft maar een "uitgang" daar de splitter opzetten een kabel die met een f-connector gaat naar modem.

De andere gaat naar je horizon en het maakt niet uit welke uitgang van splitter je gebruikt.

 
@scubadiverIk ben toch eens gaan zoeken.

Dit is is de UMU (klik) waar jij het over hebt?

Zoja, dan is dat de signaalverdeler, niet de AOP waar de groene kabel in binnen komt.

Dit (klik) is de AOP waar de groene kabel in komt.

Als je die nog gekregen hebt is dat apart. Wij krijgen deze niet meer toegestuurd, ook niet als je zegt dat je het zelf kunt. Vandaar dat ik er even op door ben gegaan.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is mij uitgelegd dat ik de Umu een kwartslag moet draaien en deze er dan zo af kan pakken.
is dus een splitter die op het Abonnee Overname Punt zit.

deze zijn niet retour geschikt

dit is de nieuwe



mocht er nog een ouder AOP zitten met radio en tv aansluiting er op zou ik hem door de monteur laten vervangen want ze zijn wel los te krijgen maar dat kost je weer eurie's en we blijven Nederlanders toch?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep we blijven Nederlanders @sat-ed, maar ik heb er eentje overgehouden. :biggrin:  

Vandaag dus even bij de buurvrouw geweest, en de boel aangesloten, de oude UMU verwijderd, en de AOP op het aansluitpunt geklikt,

nieuwe kabel naar het modem, en een nieuwe coax-kabel rechtstreeks naar de Horizon. 

Ik had daarbij geluk want het oude aansluitpunt wat in de woonkamer zit, zit aan de andere kant van de muur,

dus dat punt verwijderd, en door het gat wat toen ontstond de nieuwe kabel van het AOP naar de woonkamer door dat gat, plaatje er over,

en aangesloten.   

Alles werkt, en ik heb een AOP over, want ik had via iemand al een pakket gekregen, maar Postnl heeft het andere pakket wat verzonden was

vandaag na bijna 3 weken toch nog bezorgd. :biggrin:  

 
toch nog rap gedaan @freggel1

van zondag binnen en nu op woensdag werkend lol

valt dit nou onder een "vitaal proces" ?

?

 
Nee hoor @sat-ed, gewoon een moment genomen dat ik er tijd voor had, om de buurvrouw ook even uit te leggen wat voor opties er allemaal op die Horizon zitten. ;)  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan