Zo wordt hacken wel erg simpel !

  • Topic starter drlivingstoned
  • Startdatum
D

drlivingstoned

Zo werd ik onlangs via diverse kanalen geattendeerd op het bestaan van 2VIEW. Een bedrijfje dat bespeelde videocassettes op de markt brengt voor een aangepaste prijs. nadeel.. na 2 keer kijken wordt het gewist. Een aantal slimme (ach) knutselaars heeft het al gekraakt. Geen masterkeys, PPUA's enz maar een paperclip. Het rare is dat 2view zelf al op hun eigen website hiervan melding maakt. Een slimme marketing stunt, of zien ze het gewoon niet meer zitten.? Of een slimme truuk om bespeelde videos onder de (veel te hoge) prijs aan de man te brengen.?

Hieronder een stukje van planet (die schurken die je link stelen en er niets van zeggen). Steel ik ook even van hun, staan we weer 1:1...

De redactie van Planet Multimedia 'sloopte' een 2View band en kwam tot de conclusie dat het kraken van de tape wel erg simpel is. We tonen dit aan met een video-opname (meer dan twee keer te zien). Een 2View videoband wist zichzelf nadat deze twee maal is afgezien.

Een eenvoudig plastic palletje met een magneetje wist de band na twee keer afspelen indien de band nog een derde keer in de videospeler wordt gedraaid. Gisteren berichtten we al dat een paperclip genoeg is om de band nagenoeg onbeperkt te kunnen gebruiken.

Waarschuwing: het ontregelen van het mechanisme om de film van de band te wissen kan wellicht in een aantal landen als onwettig worden beschouwd. Dit is geen aanbeveling om ons verslag na te volgen, maar een journalistiek (relevant) verslag van een te simpele, mondiaal toegepaste technologie. Nederland is het testland voor de videotape, die door een Amerikaans bedrijfje ontwikkeld schijnt te zijn.

ZOlang als het duurt, hier het (uitgebreide URL) van een video instructie .. kijk anders even op http://go.to/hacked2view

http://streams.planet.nl/cgi-bin/reflector.cgi?source=195.121.7.100&type=asf&dir=planet&subdir=multimedia&stream=2view_bb&title=Planet.nl

gegroet, reeds !

 
Da's leuk!! nu snel naar de winkel om paperclips te kopen, waarschijnlijk worden dat schaarse objecten!!!

Niet zo slim van ze om een mechanische manier te gebruiken, ik snap niet dat sommige fabrikanten zo stom zijn om dat toe te passen (immers magneetje eruit, band wordt niet gewist)

greetz, matrix

 
Heb gewoon een schroevedraaier tussen de casette gezet en open gewrikt, één schroefje sprong er spontaan uit. Heb gelijk het hele magneetmechanisme eruit gehaald (kan geen kwaad;-)),

nieuw schroefje erin, klaar.

 
Zitten er geen magneetjes in een C+ kaartje ie de key's iedere keer wist?? :biggrin:

 
misschien moeten ze het dan maar als een geld cassette gaan beveiligen, als je de cassette open maakt dan knalt er een verf bommetje, :)

 
dat zou kunnen en goed zijn voor de verf fabrikanten. Maar als dit geheel zo simpel ligt ja dan moet het wel bijna een marketingstunt zijn laten we eerlijk zijn

 
ik denk dat ze nog wat proberen te verdienen met videobanden, omdat de dvd inmiddels de markt aan het overheersen is.

 
tsja, dat met een paperclip lijkt me sterk hoor. Net als die wilde roddels over Conax & Sky hacks.

Wat voor chips zitten in een paperclip en wie heeft ooit's een hex voor zoiets gezien? Ikke niet

2old

 
Gewoon een soldeerbout op de schroefjes zetten smelten ze er zo uit

Zelf hier kan je een soldeerbout voor gebruiken !

Wat is een hobby toch leuk

Robbie

 
2View, een bedrijf met een revolutionair nieuw product, de 2View-videoband, heeft samen met een deurwaarder een inval gedaan bij een aantal filialen van Bruna.

Volgens de heer F. van den Bengel, juridisch medewerker van 2View, maakt Bruna zich schuldig aan illegale handelingen. "Er worden in de Bruna-filialen apparaten gekocht waarmee de beveiliging van de 2View videocasette te kraken is. Een aantal hackers heeft een programmer ontwikkeld, een zogenaamde 'paperclip', waarmee het mogelijk is een 2View videoband meerdere keren af te spelen. Wij van 2View willen hiermee een krachtig signaal afgeven dat we hard op zullen treden tegen elke vorm van piraterij."

Bij de inval zijn alle paperclips als bewijsmateriaal in beslag genomen. Volgens van den Bengel zal er binnenkort een kort geding dienen waarbij Bruna verplicht wordt alle namen en adressen van klanten af te geven die in het verleden paperclips gekocht hebben. "Wij hebben er alle vertrouwen in dat aan onze eis tegemoet gekomen wordt", zegt van den Bengel, " bij een soortgelijk rechtszaak die mijn neef Freek heeft gevoerd voor Canal+ is ook volledig aan onze eisen tegemoet gekomen".

 
Wij hebben vandaag van deze heer van den Bengel een brief gekregen.

Wij moeten dadelijk alle forumtopics sluiten, het board mag open blijven maar er mag niets meer gepost worden.

Dit vanwege het feit dat wij illegale informatie verspreiden over het hacken van 2 view, verder is door het vorige topic aangegeven waar de illegale apparatuur waarmee dit mogelijk is (zijnde de paperclip) verkrijgbaar is.

Verder is het niet meer toegestaan om een videorecorder te kopen, gezien het daarmee mogelijk is om illegaal gebruik te maken van 2view banden. Binnenkort komen er aangepaste players in de handel, die geen paperclips meer accepteren.

Abonnee's van paperclip b.v. en 2view zullen een ruilactie aangeboden krijgen, waarbij ze gunstig hun huidige videorecorder kunnen inwisselen tegen een 2view player.

 
Wat jammer , ik heb zojuis in onze kantoorboekhandel alle paperclips opgekocht.

Net te laat!!!!

=ILYA=

 
Ik heb hier nog een vernieuwde versie.... het nietje..

zit in een handige dispenser. Geen stukknippen meer van de Paperclips.

Per 100 of per 1000 stuks koriting tot wel 0,5%

dus begin maar met bieden.

Bigbit

 
2View-Video Verder Gekraakt

Vanochtend maakte een hackergroep uit Almere bekend dat na eenvoudige

handelingen met behulp van een spijker de 2View-video - een

voorbespeelde band die zichzelf na twee keer afspelen wist - al direct

voor opnemen gebruikt kan worden, dus zonder eerst de film te hoeven

kijken.

 
weet iemand nog adres waar deze paperclips kant en klaar verkrijgbaar zijn ....

of word dit ook echt hobbyen en moeten we ze zelf maken.

 
Ik ben ook nog opzoek naar paperclips welke niet te warm worden.Tijdens het uittesten bleek na 24 uur kijken dat mijn paperclip krom was getrokken.

Volgens mij ontstaat er weer en " gat" in de markt.

Dus heren producenten ga aan de slag en maakt hitte bestendige paperclips.

=ILYA=

 
Ik heb een paperclip in het stopkontact gestoken om eens te kijken of ik ook het electriciteitsnet kan hacken ... Als ik binnenkort weer mag lachen van de dokter ga ik het nog eens met een goldwaver proberen !

 
@Fjoervretter. Jouw vraag hoort in de Bedelstaf thuis, we staan hier niet toe dat er gevraagd wordt naar illegaal materiaal!

@Superjoop, dat is een fake-hack, let op met die spijker, bij sommige modellen band kan het werken, maar ik heb al mensen gehoord waarbij hun MasterSpoel stuk is gegaan. En dan moet je een nieuwe band halen, we hebben momenteel nog geen reparatiemethode.

 
Ach jongens, dit is toch kinderspel. Ik heb zelfs vernomen dat je zonder paperclip de tape gewoon kunt nullen, dan kun je er zelfs spaanse en franse films op zetten.

 
Geen italiaanse films met ....ullen.Raar, waarom wel spaanse en franse???

=ILYA=

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan