Zonnepanelen, tips gevraagd?

Die is al veel gewend en maakt zich niet zo druk meer
Details:
2 keer met de scooter onderuit knieen kapot en grote teen uit de kom wat later bleek dat het kraakbeen tussen de twee kootjes weg was geslaan. Heb nu aangepaste schoenen (bergschoenen meindl met een kevlar plaat om de teen niet te buigen. Half uurtje lopen en dan komt de pijn.

Van de ladder gedonderd omdat die wegzakte en ik me stevig vast hield aan een parasol. Gevolg met de stuit op een betonnen blok 3 weken niet kunnen zitten op een gewone bank/stoel moest tijdelijk aangepast worden met aparte  stuitkussen.

2 weken geleden aan het behangen zekering bij wandkontactdoos uitgedaan. (de verkeerde) krijg me toch een optater.

Tijdens schilderwerk flikkert de net ingesopte roller uit mijn hand de trap af naar beneden slechts 3 treden niet geraakt. Maar wel een half uur schrobben , gelukkig plafondverf.

Binnen kort op tv mijn man is een kloten klusser.

Ow ja en altijd mijn gereedschap niet meer te vinden. Heb 40 schroevendraaiers en waar ze allemaal liggen??
 
Even een oud topic omhoog schoppen, de kogel is door de kerk hier, na het aanvragen van wat offertes worden er hier binnenkort op het dak 11 zonnepanelen op het dak gelegd.

Net niet genoeg om mezelf te voorzien van de stroom die hier verbruikt wordt, maar het begin is gemaakt.  8)

 
Gefeliciteerd , een van de beste investering die je kunt doen! :klappen:

Mijn installatie ~4000kW op jaarbasis heb ik nu 3 jaar en heb al de helft van de investering eruit.
Deze maand tikt lekker aan kom in de buurt van 600kWh.

Totaal dit jaar zit ik op 1600 kWh dus deze maand is subliem
 
@Matrix is eindelijk een keer positief over iets wat ik doe, ik ben blij dat het geen nieuwe fiets was! :biggrin: 

Binnenkort komt men met een afspraak en de levering/plaatsing van de panelen, hopelijk zet de zomer zich door. 

Ik ben stiekem wel een beetje benieuwd naar de werking van deze dingen.
 
Mag zelf ook niet klagen heb ze ook nu 3 jaar en heb de 15,023 MWh aangetikt.
De elec rekening is nu mooi heeel laag.
Dus freggel1 goede keus.
 
Ik zit ongeveer op hetzelfde niveau 14Mwh

Rekening 20? per maand .Verwacht dit jaar teruggaaf. Energieslurpende keramische kookplaat vervangen door zeer effectieve inductiekookplaat en uitzonderlijke meimaand. Meer terug krijgen als je teveel levert gaat niet op. Dan blijft vastrecht alleen over.

En gegarandeerd dat de regering bij forse toename zonnepanelen je gaat zien als ondernemer en dan krijg je niet meer net zoals nu de overheidsheffingen terug.

Het is toch wel toevallig dat de regering wil hebben dat voor 2021 iedere woning is voorzien van ern slimme meter.
Met mijn draaidingetje valt niet te bepalen wat de zon heeft geschonken.
Met een slimme meter is alles wat binnenkomt en uitgaat te monitoren en op dat moment wordt het voordeel van zonnenergie flink beknot van ca 20ct naar 9ct per kwh.

Maar de komende jaren voorlopig nog flink profiteren.


 
klopt eerst lekker maken en als bijna iedereen het heeft alles terug draaien.
Is zo wie zo niet re?el je krijgt een paar cent voor terug leveren maar betaald wel volle pond als je zelf iets nodig hebt van hetgeen je zelf produceert.
Tevens alles vervangen voor led ,enige wat ik nog gebruik is gas voor warm water en verwarming,maar dat wil ik nog veranderen.
Beste zou zijn leiding kappen en accu's plaatsen,maar die zijn nog te duur.
 
Mijn plan gaat in de toekomst nog verder, op mijn garage ligt nog asbest ( wat na onderzoeken toch niet zo schadelijk is als men denkt ) , maar zodra daar een nieuw dak ligt, dan ga ik er daar ook installeren, maar dan ga ik die gebruiken om alles wat op 12 volt zit in de tuin en binnenshuis daarmee te voorzien.

Ik heb nog geen ervaring met de accu's die je er bij kunt nemen maar daar kom ik tegen die tijd wel achter.
 
Hoeveel heb je er nodig? :)
 
Heb je er nog liggen dan? Gooi dan de kofferbak maar vol volgende week.
 
Ja hoor zonnepanelen eigenaars worden weer gestraft door kwiebes.

Hoe zit het met het flink isoleren van je woning zodat  je  gasrekening flink omlaag gaat, ga je daar straks ook voor betalen omdat dat minder gaat  opleveren???

De idioot snapt het niet

 
Ik heb het ook gelezen @Matrix, alles waar wij hier in ons Nederlandje  trouw aan mee doen wordt na een korte tijd "voordeel" weer te geniet gedaan door die graaiers!!! 
Ik denk dat die prutsers geld nodig hebben om hun naam te veranderen? 

Blubbers, Prutte, en nou Kwiebus.  :pfff:

 
Ik heb dit jaar al meer bij elkaar geoogst wat ik de rest van het jaar niet meer ga opmaken..
Met 4 paneeltjes gemiddeld 5KW per dag, terwijl ik hooguit 1 a 2 KW gebruik. Ik ben al aan het kijken naar een L/L warmtepomp of een warmtepompboiler.

De prijzen van zonnepanelen zakken met de dag.
 
Huh 1-2 kw per dag daar neem je toch geen zonnepanelen voor ben je een kluizenaar.

Ik verbruik per dag ruim 16kW en schraap nu ca 25 kW per dag maar dat is maar 3 maanden zo.
5000 kW per jaar verbruik en ca 4000kW aan zonne energie.
 
kennis van mij heeft 24 panelen liggen en heeft 2 airco's aangeschaft met verwarming erop en heeft alleen nog maar gas nodig voor de douche keuken alles op een inbouw boiler
 
Split level airco is idd omkeerbaar en zeer efficient voor licht bijverwarmen.
Maar als het 20graden vriest dan ga je dat niet redden ik neem aan dat hij die airco's niet in een kamer heeft hangen.

En bovendien is electrisch verwarmen Ca 3x duurder in vergelijk met gas...

En met het zonnepanelen gedoe door overheid rampzalig in de toekomst.

Snap niet dat die kennis nog gas aanhoudt vastrecht is torenhoog t.o.v gebruik.



 
@ The Matrix, alles in huis is duurzaam uitgevoerd hier.
De meter draait zelfs nog terug wanneer de wasmachine staat te draaien! :biggrin:
Het enige puntje zijn de twee servers die staan te draaien, maar zoals gezegd houd ik erg veel over daar ook alle verlichting in LED uitvoering is.
Ok, er komt bij dat ik overdag niet veel thuis ben vanwege werk en dergelijke.

ja, hooguit 2Kw per dag gemiddeld, meer verbruik ik niet.
..behalve als vriendin langskomt, dan zijn wonderbaarlijk alle stopcontacten bezet en brand er overal licht waar geen mens aanwezig is..ook overdag.. :biggrin:

 
Aha duidelijk verschil met hier.

Stadsverwarming , geen gas, alles op electra.
Airco, , inductie kookplaat, magnetron/oven combi, wasmachine afwasmachine droger en 24u/d radio aan op radio 10 , beide niet uit huis te slaan. En uiteraard alle lampen vervangen door LED maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Voorbeeld , boven de eettafel zaten 3x 40watt en bij duisternis was het toch lekker.warm onder die gloeipitten
vervangen door 4 watt LED zelfde lichtopbrengst maar nu kil en dus kouwkleum google girl zet verwarming al ietsje hoger.

Nu de hele Verwarmings regeling vervangen door honeywell evohome en daar snapt ze niks van, de techniet....


Wij zijn met zijn twee?n en ik begrijp nog steeds niet waarom de afwasmachine iedere dag moet draaien.
Heb het met haar overgehad, komt ze met dan doe jij de afwas maar en komt met een link dat afwassen met de machine maar 30ct kost.

Ook voor ??n kopje thee kwakt ze 1,5 liter water in de snelkoker. Ook hier dringt niet door dat 1/3 liter genoeg is.
Staat op klikt de laptop aan en gaat vervolgens buiten zitten met de ipad. Laptop blijft hele dag gezellig op fakeboek staan. Pffff
Ach verder is ze wel lief.
 
Een duurzame toekomst begint volgens mij toch echt met duurzame vrouwen :biggrin:
..enfin, we moeten er maar voor zorgen dat de dames hun leventje in luxe kunnen houden. Tenslotte is de auto ook voor de vrouw uitgevonden. :)
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan