zwarte vlek op gebrande DVD

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Sinds een paar dagen zie ik, dat als ik een DVD heb gebrand er soms 1 of meerdere zwarte vlekjes op de DVD zitten.

Komt dit omdat mijn DVD brander aan zijn eind is en binnenkort helemaal niet meer brand of is er een andere oorzaak.

DVD brander zou toch wel wat jaren moeten meegaan of niet.

En kan dit nog verholpen worden eventueel of niet.

is mogelijk dat hij overleden is maar meestal word hij eerst langsamer en daarna gaat hij fouten maken misschien slechte dvd dat de brandlaag loslaat probeer eens een ander merk
groetjes frans

Geen idee ik wel is dergelijks gezien maar toen lag het aan de gebruikte dvd's waarvan de top laag los liet tijdens het branden.
Dit gaf ook vlekjes aan de onderkant.
En lag niet aan de brander want die doet het bij die gene nog steeds

Ik heb altijd traxdata gebruikt,, maar moet wel zeggen dat het deze keer een aanbieding was,, maar hou het wel in de gaten,, want het is nog niet steeds op elke DVD te zien,, soms wel soms niet.

Langzamer is die in ieder geval niet,, zal morgen eens een muziek CD branden,, kijken of die het daar ook op doet.

Kontroleer eens de "ongebrande" DVD's , hou die eens voor een sterke lamp om te kijken of je oneffenheden ziet.

Ook is het interessant om te weten of die zwarte plekjes ook voor leesproblemen zorgen.

Kopieer zo'n miskleun eens terug naar de HD kijken of ie leesproblemen geeft.

Omdat je over een aanbiednig praat kan het ook een "afgekeurde" partij zijn.

Even off-topic een aanvulling geven.:)

DVD brander zou toch wel wat jaren moeten meegaan of niet.
Neen, een dvdbrander gaat net als een cd brander een aantal branduren mee.
Dat komt in de prakijk wel vaak neer op een aantal jaren inderdaad, maar er zijn lieden......

Ook als je schijfje vuil is (er zit een stofje op) wanneer ie de brander in gaat, of wanneer de lade van die brander vuil is krijg je een dergelijk effect.
Het is maar de vraag wat jij als zwart omschijft.
Loslaten van de reflecterende laag is snel herkend; je kunt dan op die plaats dwars door het schijfje heenkijken.
Wanneer je schijfje inderdaad vuil was, dan zie je een donkerder plek op de plaats waar dat vuiltje zat.

Er was ooit eens een programmaatje waarmee je een soort van visitekaartje van je cdtje kon maken als ie maar voor een klein gedeelte gevuld werd met nuttige data.
Dat werkte op exact dezelfde manier.
Door met verschillende patronen te branden, kun je (als die patronen maar vaak genoeg herhaald worden) leesbare afbeeldingen op een schijfje maken.
Eventueel nog in verschillende gradaties ook.
Ook het tegenswoordige lightscribe principe is hierop gebaseerd, alleen draai je daarvoor je schijfje om en brand je een extra aangebrachte laag op de cd die hiervoor geoptimaliseerd is.

Ik had voor iemand een dvd gebrand waar een zwarte plek op zat en hij zei dat die in zijn DVD speler van 400 gulden of euro daar ongeveer vast liep.

Maar bij mijn dvd speler van 150 euries loopt die niet vast.

Maar hoeveel branduren gaat die dan ongeveer mee,, is nu 2 jaar oud,, gemiddeld 10 DVD''s per week X 10 minuten is dus 100 minuten X 52 is dus 5200 branduren per jaar.

Maar zoals gezegd,, ga nog wel proberen met audio Cd en ook effe met een ander merk DVD.

Raadsel van de week:

Een dvd brander heeft beperkte branduren, klopt

De laser zal dan intensiteit verliezen wat neer komt op een lagere brand temperatuur wat data verleis betekent

Hoe krijg je het dan voor elkaar om BRANDPLEKKEN te maken???????

@jack

Mogelijk heb je die volledig zilverkleurige Traxdata's gebruikt? Daar heb ik hier ook nogal uitval van. Ik schat zo'n 7 a 10 schijfjes op de 100. De zilverkleurige schijfjes met zwarte opdruk waren stukken beter, maar zijn niet meer te verkrijgen.

Over de branduren het volgende: ik heb uit de specifikaties van LiteOn gehaald dat ze ca. 70.000 uur halen voor ze de geest zouden moeten geven, afhankelijk van een stof- en rookvrije omgeving!

Die brandplekken zijn mij ook een raadsel! Ik zie op RW schijfjes ook wel eens zwarte plekjes, maar dan heb je het over een fractie van een milimeter. Overigens gaan ze dan niet echt lang meer mee.

Bij mij gebeueren altijd rare dingen hehehehe

Maar goed,, heb dus vanavond effe 5 audio cd''s gebrand en die waren allemaal perfect,, dus denk ik toch dat het komt vanwege slechte kwaliteit DVD''s,, maar wel raar want zitten er 10 op eenspin,, en nieuwe opengemaakt en daar had ik het ook,, maar kan natuurlijk een slechte partij zijn geweest.

Ha, ha, heb er hier nog 400 van die krengen liggen. Maar Traxdata is momenteel aan het klooien. Kijk maar naar de media code's. Als ze hier op zijn, dan wordt het hier ook maar eens Platinum. Ik heb hier de NEC1100 geflashd naar NEC1300 en daar branden de Platinums ook lekker snel mee en nog nooit uitval gehad!!!

Ja klopt,, heb hier ook die zilverkleurige,, en viel me inderdaad op dat bij laatste bestelling een andere code werd gebruikt :)

Volgende keer ook maar eens een ander merk gaan proberen. :)

ik brand ook op platinum zowel + als - en heb nergens problemen mee brand uren van een dvd schrijver weet ik niet maar bij mij gaat hij ongeveer 1/2 jaar mee maar ik meer problemen met de lezer bij on the fly copieren om de 3 maanden de lagers er uit begint hij altijd op het eind te rammelen heb er nu 2 schrijvers in gezet kan ik software matig wisselen meschien dat dat beter gaat
gr frans

Hoe krijg je het dan voor elkaar om BRANDPLEKKEN te maken???????
Daar ga ik niet over.:biggrin:
Misschien is ie dus nog niet op en brand hij te hard.:)

Nee echt, serieus, geen idee, misschien de media of klopt er iets anders niet, ik weet alleen dat ze een bepaald aantal branduren hebben, meestal wel een doos meer dan door de fabrikant aangegeven, dus dat zit wel snor.
Maar hoe brandplekken kunnen ontstaan kan ik niet zeggen, ben niet thuis in laser-technologie en een aantal anderen hebben er ook al op gereageerd dus misschien staat daar het goede antwoord wel bij.

Nou ik heb dit weekend 5 DVD''s gebrand uit een nieuw pak en die waren allemaal perfect.

Dus dan hou ik het er maar op dat er een aanrtal slechte dvd''s tussen zaten..

Ga dat wel effe doorgeven daar waar ik ze besteld hebt bij de volgende bestelling.

Strak plan, zou ik zeker even doen.
Of gewoon volgende keer een echt merk bestellen (niet zijnde Platinum of Princo). :)

Nou word ik wel erg nieuwsgierig BT. Waarom noem je Platinum in ??n adem met Princo???

Nou Blokr, dat staat er toch bij?
Misschien dat de kwaliteiten tussen Platinum en Princo ook nog wel verschillen, met Princo kun je nog wat meer pech hebben als je een slechte batch hebt, maar het zijn beiden merken die ik niet zou kopen oftewel, zoals het er staat, koop liever een echt merk.;)

Er zijn wel een boel mensen die met Platinum geen problemen hebben, maarja die waren er met Princo ook dat wil dus niets zeggen. Als ik echter de ervaring van Platinum CD media erbij optel dan kan men wel stellen dat dit merk ook niet tot de top behoort.

Mmm, sta er echt van te kijken. Ik lees nl. veel over ervaringen met dvd's en je bent de eerste die iets slechts over Platinum schrijft. Platinum is nl. geen prut, maar gewoon top kwaliteit. Afkomstig van Ricoh en bijzonder stabiel in het branden, nagenoeg geen misbranders en de schijven blijven erg lang goed. Zelfs de prijs is momenteel wel heel erg scherp, ca. 35 cent per schijf. Dat 'echte' merk kan dan alleen nog Verbatim zijn. Maar goed, jij schijnt er slechte ervaringen mee te hebben, dus ben ik erg benieuwd wat er niet aan Platinum zou deugen. Ik benieuwd......

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan