ik heb een vraag en even voorstellen.

A

Annemarie

Ik ben Annemarie een heuse senior vrouw van 66 jaar jong.Mijn passie is de pc en de satellite met mijn dreamboxje 500s.Ik sta hier als lid onder mijn echte naam dus geen nickname en ben al een tijdje lid van dit forum.

In mijn werkzame leven was ik docent en nu mag ik van mjin pensioen genieten.Stom genoeg kon ik hier niet vinden waar en hoe ik een nieuw topic aan kon maken,Richard dank u wel voor u hulp en aanwijzingen!

Ik wil graag hulp vragen om met mijn dreambox 500s overweg te kunnen ik weet er niets van.

Ik heb een basis pakket van canal digitaal en sinds ik dat heb (ik had eerst fam pakket) krijg ik alleen maar BVN. Na contact met Canal Digitaal zei men daar dat ik nieuwe software in mijn dreambox moest zetten.Helaas weet ik daar nog niets over.

Misschien is er iemand op dit forum die mij stap voor stap wil helpen.

Mvg Annemarie

 
De kaart is nieuw juist omdat ik geen zenders kreeg en de activatie er van doe ik elke 2 uur maar helpt niets.

Canal Digitaal blijft er bij dat er nieuwe software op mijn dreambox moet.

Mvg Annemarie

 
Eerst welkom op het board.

Dan is de hamvraag welke software staat er nu op je Dreambox?

En hoe worden de zenders gedecodeerd je hebt daar een cam voor nodig de bekendste is CC cam de laatste versie is 2.21 die starten en de kaart met de chip naar beneden in de kaartgleuf.

Als je er software op hebt en je box hangt aan het internet kun je CC Cam downloaden bij de makers van de software vaak is het Gemini of PLI.

We lezen het wel en helpen je er wel door.:)

 
Geen probleem heren, zogauw Annemarie contact opneemt met mij ga ik haar een dagje helpen met haar boxje, is een uurtje heen en weer voor me .

Overigens, voor allen een goed en gezegend 2011

Groetjes,

Wing

 
Aart

Ik heb die Cc soft er op staan en zoals je had kunnen lezen Aart ik heb totaal geen verstand van de dreambox laat staan aan mijn pc hangen.Ik heb nu ned 1,2 en 3 er op en BVN :lol:

Ik heb een dubbele kop op de schotel hotbird en astra maar de hot laat bijna niets meer zien heel vreemd.

Overigens wens ik iedereen een gezond 2011

Mvg Annemarie

 
Hoi Annemarie,

Ik kom uit Den Haag, ik heb je een pm gestuurd om je te helpen, laat maar weten of je hier behoefte aan hebt, ik heb namelijk nog geen antwoord van je gekregen.

Groetjes,

Wing

 
V.w.b. de hulp, graag gedaan, ik ben Richard.:)

Fijn te zien dat het gelukt is in elk geval met het posten en ook welkom op Satellite Fun. Tevens ook de beste wensen voor 2011!

Ik heb nu ned 1,2 en 3 er op en BVN
Ja da's een beetje weinig, maar betekent wel dat de kaart in de ontvanger werkt, alleen update hij dus nog niet.

Maar je hebt de kaart wel op dezelfde wijze in de ontvanger gestopt? Dus met chip naar boven of beneden hoe die eerst zat?

Ik lees dat het hier om een DM500s gaat. Heb je deze inmiddels ook al eens herstart? Want die DM500 ontvangers willen soms niet goed meewerken.

Vaak helpt het dan om via het menu naar uitschakelen te gaan en daar te kiezen voor "de ontvanger herstarten" (niet enigma herstarten maar echt de ontvanger).

Dan wil het vaak plots wel lukken.

Maar zoals gezegd, misschien had je dat al eens gedaan.

 
Richard ik heb de herstart gedaan en heb nu enkel BVN nog maar over.Dus dat was niet wat wij willen .Maar ik geef de moed niet op hoor.Zijn er nog meer acties die ik kan doen? Verprutsen kan ik toch niets geen beeld is geen beeld

Ik zou wel eens willen weten welke vrije zenders astra nog meer heeft en of die bij elkaar te zetten zijn.

Ik heb vragen genoeg enkel weet ik niet waar ik over praat ik lees op het forum allemaal dingen dat ik denk oeiiiiiiiii ik moet nog veel leren.

Mvg Annemarie

 
Wordt bij de herstart wel je CCcam meegestart of start ie Common Interface op?

Als Common Interface wordt meegestart is het logisch dat je geen beeld hebt op de rest van de kaart want dan worden de gecodeerde kanalen niet gelezen.

Om zeker te zijn dat je signaal hebt op ASTRA of HOTBIRD zou je eens het volgende kunnen doen

MENU->Zenders Zoeken-> Signaal meting

Dan zou je moeten zien of je een Sync en Lock hebt op beide satellieten.

Als dat zo is dan kan het zijn dat je CCcam niet gestart wordt maar Common Interface

We leggen je later dan uit hoe je eventueel de rest van je instellingen kunt aanpassen.

 
Ook dat heb ik al gedaan in het setup menu maar nope.Ik heb dat cc menu er op met boeketten enz.

Als je nog meer tips heb dan ben ik van de partij.

Mvg Annemarie

 
Probeer je box eens opnieuw op te starten , als het goed is zie je op een gegeven moment tijdens het opstarten een popup verschijnen of de tekst, Newcamd started Common interface of Newcamd started CCcam 2.1.4

Dan weten we namelijk of de CCcam wordt gestart.

Groetjes

Wing

 
Wing mijn Cc software is 1.3.1 misschien is die software wel te oud zou dat kunnen?

 
Als CC cam al zo oud is zal de software van je ontvanger dat ook wel zijn volgens mij kun je dan het beste eens helemaal overnieuw beginnen en begin met nieuwe software daarna zou je de box op het internet moeten aansluiten en een verse CC cam er op en een nieuwe zenderlijst waarschijnlijk is het allemaal zo oud dat er niet veel meer klopt.

Je moet dan wel een seriele nulmodem kabel hebben en een PC of laptop met een compoort aansluiting.

Verder is het een kwestie van veel lezen, hier in het forum bij handleidingen staat hoe software op een Dreambox te zetten in de downloads hier staat een progje "Dreamup" plus Nabilo software voor een DM500 andere is ook mogelijk zoals je nu bezig bent schiet het niet op.

Heb je de kabel niet of geen geschikte pc moet je zien dat je iemand zoekt in Amsterdam die je even verder kan helpen dus het boxje even kan upgraden.

Nou laat maar horen wat je hebt en niet hebt.:)

 
Hoi Annemarie,

Ik heb een null modem kabel, geef maar een seintje maak ik je box helemaal weer up to date.

 
Hoi Wing, ik vind je echt een klasse goser!:klappen:

Groetjes,

Bones

 
Inderdaad "Grote Klasse" Wing39.

Multispeed

 
Elkaar helpen is de basis jongens, ga me nou niet te veel veren in mijn achterste steken word ik dadelijk giga verlegen

Maar kan iemand me nog met mijn topic helpen , krijg er totaal geen respons op

Groetjes,

Wing

 
@BT

Ik wilde Wing39 een extra reputatie geven omdat hij zo geweldig is; maar als ik op de reputatie-button klik krijg ik de melding:

"Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Wing39"

Maar ik had Wing nog nooit een extra reputatie gegeven; wil jij hem aub een extra reputatie geven, want mij lukt het dus niet.

Alvast bedankt,

Bones

 
Leuk al die reactie dat geeft de burger moed.

Een pc heb ik en een nul kabel is dat gewoon een internet kabel?

Pc is geen probleem hoor die heb ik wel de pc is mijn passie.

Lief he dat wings mij komt helpen.Als ik die materie onder de knie heb kan ik mensen ook weer helpen.

Maar ik vind dat iedereen die een reactie heeft gegeven die veer moet krijgen:)

Mvg Annemarie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan