ik heb een vraag en even voorstellen.

Hoi Annemarie,

Een null modem kabel is een kabel die je in je seriele poort op je pc hangt en deze vervolgens aan de seriele uitgang van je box aansluit .

Het is dus een vrouwtje/vrouwtje kabel, hierdoor communiceer je rechtstreeks tussen je ontvanger en PC.

Als ik naar je toe kom neem ik dat ding mee, ik hoop alleen dat er op jouw PC nog een seriele poort zit want de meeste nieuwe PCs hebben dat niet tegenwoordig.

Mocht dat het geval zijn dan is er nog geen man overboord, neem ik wel een verloopstuk mee van USB naar serieel komt het ook goed.

Groetjes,

Wing

 
Haal hem dan wel bij een sat.winkel.

Anders krijg je een verkeerde.

Kabeltje kost nog geen 5 euro geloof ik.

 
Het gaat helemaal goed komen hoor en dank voor je wel gemeende raad.

Mvg Annemarie

 
Ha mannen,

Er bestaat al een poosje een USB RS-232 Serial Adapter,

Kan je gewoon op je laptopje aansluiten en draaien.

:biggrin::biggrin::biggrin:

Nr.10

 
Dat klopt, nummer 10, maar die dingen werken niet altijd even betrouwbaar.

Wanneer er met een seriële kabel ook de andere aders dan alleen de tx en rx gebruikt moeten worden, voldoen veel van die verloopjes niet.

Dat gezegd hebbende, ik heb het zelf nog niet getest met dreamboxen, maar wel met mijn Cube Revo.

En daarmee gaat dit goed.

Overigens heb je dan nog steeds een nullmodem kabel nodig, de verloopjes hebben een "mannetje" eraan net zoals de ontvanger.

 
Ik zie wel wat wings mee neemt dan weet ik er ook over mee te praten.Ook over de nul kabel.

Een paar dingetjes weet ik al over mijn dreampje.

Hoe een reboot doen,

Welke software er op zit.Jullie zullen in een deuk liggen maar gisteren wist ik nog niets echt niets.Het enige wat ik wist was mijn tv aanzetten en mijn smartcard activeren.

Van de pc weet ik aardig wat die kan ik zelf bouwen en vind ik nog leuk ook:) Dus met mijn dreambox komt het met wings zijn hulp wel goed.:)

Mvg Annemarie

 
Ik had in het verleden ook het probleem dat ik geen poort meer had op mijn laptop, USB adapter gekocht en ik kon met mijn nullmodem kabel alles weer.

;)

Nr.10

 
@ MAS

Je schreef:

Dat gezegd hebbende, ik heb het zelf nog niet getest met dreamboxen, maar wel met mijn Cube Revo.

En daarmee gaat dit goed.

Overigens heb je dan nog steeds een nullmodem kabel nodig, de verloopjes hebben een "mannetje" eraan net zoals de ontvanger.

Als het mannetje vrouwtje is maar een nulmodum is vrouwtje vrouwtje.

In mijn pc zit een mannetje en de ontvanger ook.

Mijn usb adapter is ook een mannetje.

 
Aan het USB verloop kabeltje zit een mannetje en dat was waarover ik het had.

Dat is net zoals wat er een een pc zou zitten die voorzien is van een seriële poort, want dat moet die adapter nou juist bieden.

Ik weet dat een nullmodem kabel een kabel is die aan beide zijden een "vrouwtje" heeft.

Behalve dat, zijn de aders niet 1 op 1 aangesloten, maar zitten minimaal de aders 2 en 3 aan de beide zijdes gekruist en zitten de beide aders 5 aan elkaar.

Heel veel nullmodemkabels laten het daarbij, de kabels die ik gebruik zijn volledig bedraad (want die maak ik zelf).

De reden is wat ik eerder al noemde, sommige zaken willen meer pinnetjes gebruiken dan alleen die die in het originele ontwerp alleen bedoeld waren voor de dataoverdracht en daarvoor dan de besturingssignalen ook gebruiken.

Een mannetje vrouwtje kabel, behoort een verlengkabel te zijn waarin wel de aders 1 op 1 horen te zijn aangesloten.

Maar je hebt altijd eigenwijze fabrikanten die het net weer anders moeten doen als afgesproken is.

 
Hoi mede Sat freaks.

Annemarie haar probleem gaat de 18 de opgelost worden.

Wing vliegt er ff heen om te helpen, ik zal ook gelijk kijken naar de uitrichting van de schotel en zal het signaal na meten en evt. proberen te verbeteren.

Groetjes,

Wing

 
@Bones: Ik ga het regelen op een of andere wijze. Kan het alleen niet met mijn eigen account doen i.v.m. bepaalde admin extra's en dan wordt het in 1x teveel van het goede.

@Annemarie:

Jullie zullen in een deuk liggen maar gisteren wist ik nog niets echt niets
Nee we liggen niet bepaald in een deuk. We hebben het immers allemaal moeten leren en gaan ook vanuit die insteek met andere beginners om.

Dus sterker nog, gezien wat je eerder vermeldde qua leeftijd en kennis op dat moment, vind ik persoonlijk dat je al een behoorlijk stuk opgeschoten bent in die zeer korte periode en da's al een compliment waard.

V.w.b. het flashen van een Dreambox hebben we overigens een mooie handleiding in de handleidingen sectie, voorzien van afbeeldingen.

Maar ik zie dat Wing je komt helpen, dat is ook mooi, want eigenlijk is het redelijk eenvoudig om te doen, maar het is wel fijner als je het een keer gezien hebt en er iemand bij is voor het geval dat er iets niet lukt, dat gelijk verholpen kan worden en evt. geleerd kan worden hoe ook zulke gevallen op te lossen.

 
Wings binnen kort gaat mijn box dreamen hoor. Er is een pm naar je toe met alle info die je nodig heb.

Mvg Annemarie.

 
Hartstikke mooi!

Veel plezier alvast, ik weet zeker dat je dan ook meteen weer een hoop bijgeleerd hebt als hij weer weg is.

Wing39, super!(Y)

 
@BT.... Dat spreekt toch vanzelf, juist omdat Annemarie blijk geeft van leergierigheid en de moeite doet om met gerichte vragen te komen vind ik het juist leuk om haar op weg te helpen.

Iedereen een fijn weekend.

Groet,

Wing

 
Heel erg bedankt voor al je harde werken aan mijn Dreambox wat een werk .

Ik heb in elk geval wat meer van de dream op gestoken .Dank heel veel dank wings.Geweldig je geduld en toewijding.

Groetjes Annemarie:)

 
Dank je wel Annemarie, dat is heel lief, maar ik had liever een ander resultaat geboekt.

Wellicht dat een van onze mede forumers nog suggesties heeft.

Wat is namelijk het geval heren.

Ik heb Annemarie haar box voorzien van Nieuwe Gemini 4.60 software en de nieuwe CCcam 2.21

Nieuwe zenderlijst erin gezet, en wat schetst mijn verbazing, de ene keer wel kanalen op de Astra 1 maar lang niet alles, dan weer helemaal niets.

Hotbird scant wel normaal kanalen in.

Dus toch maar op het trapje geklommen en begonnen bij de LNB's

2 Alps LNB, verbonden met een twee poorts DiSEqC s switch, meter op afzonderlijk Astra 1 en Hotbird kop gezet, prima Signaal.

Kabel weer terug ingedraaid,in de LNB's de kabels uit poort A en poort B van de switch afzonderlijk weer op de meter gezet, wederom geen signaal verlies.

Vervolgens alles weer netjes ingedraaid en binnen de meter op de kabel gezet en de instellingen in de meter aangepast op DiSEqC 1.1, op beide satellieten wederom prima ontvangst in de 71 en 80%

Alles geprobeerd maar Astra 1 wil maar niet fatsoenlijk scannen en locken, doet dat volgens mij op de Hotbird ook niet helemaal goed, want komt met iets meer dan 900 zenders op de proppen.

Ik krijg bijna de indruk dat er iets met de tuner in de box zelf mis is.

Nog overleg gehad met een oude rot in het installatie vak en die had het zelfde idee.

Heeft iemand nog suggestie's want ik voel me erg lullig dat Annemarie nu nog steeds niet correct geholpen is.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Wing

 
Misschien is het een idee om er een settinglijst in te zetten? @Matrix heeft er pas nog 1 gemaakt. Als je die er in zet hoef je geen scan te doen en dan daarvan uit kijken of hij wel alles pakt.

Suc6

;)

Nr.10

 
@Nummer10, Ook dat heb ik gedaan, en elke keer de melding service could not be found.

Het is echt om er hopeloos van te worden maat.

Thnx voor het meedenken.

Groetjes,

Wing

 
Wings maak er maar geen drama van hoor :)je hebt mij in real mee gemaakt een dag lang we komen er wel uit.Ik wil zelf een nieuwe zenderlijst er in gaan zetten want overal lees ik (removed service) meters lang lees ik dat.

Ik heb de handleiding daar voor op deze site zien staan enkel mijn dreamboxedit ziet er anders uit.

Nu ga ik zenderlijsten zoeken en dan maar de stap nemen.

Eerst wil ik jullie complimeteren de leden en modjes voor de wijze waarop jullie hier met een vrouwelijk forum lid omgaan.

Ik ben de af gelopen twee jaar op vele sat forums geweest met mijn vragen maar GEEN respons!!!!!!!!!!!Dit forum vind ik een zes sterren forum omdat jullie wel reageren op een vrouw.

Mij met raad en daad hebben bij gestaan en mij als VROUW serieus nemen.

Daar kan menig satellite forum nog iets van leren.

Annemarie heeft gesproken.

:applaus:

Ik zal laten weten hoe het verloop is met mijn dreambox.

Mvg Annemarie

 
Ik heb Annemarie haar box voorzien van Nieuwe Gemini 4.60
Euh... Gemini 4.60 is niet de nieuwste van Gemini hoor.:)

Maar maakt niet uit, het is wel een van de besten van Gemini vind ik zelf, uitstekend geschikt voor op een DM500.

Het probleem wat jij omschrijft heeft een neef van mijn vrouw ook. Ik heb al vanalles gedaan. Een ontvanger die op zolder op dezelfde schotel aangesloten zit heeft totaal geen problemen.

Het kan dus niet aan schotel, diseqc of lnb liggen zou je zeggen.

De ontvanger is het ook niet want als die bij mij thuis staat doet ie wel gewoon alles wat hij behoort te doen. In dit geval gaat het om een DM7000.

Wat er dus met de DM500 van Annemarie aan de hand is weet ik niet, maar het zo ook nog eens heel goed de kabel kunnen zijn. Ergens een sluitinkje, kabelbreuk of een scheurtje of vocht. Zoiets is moeilijk te vinden en kan soortgelijke problemen ook veroorzaken. Alhoewel het dan wel weer vreemd is dat het op de Hotbird wel goed gaat.

Maar zoals gezegd, bij de neeft van de vrouw exact hetzelfde, heel vreemd.

@Annemarie:

Mij met raad en daad hebben bij gestaan en mij als VROUW serieus nemen.
Ik vind het bijzonder beschamend te moeten vernemen dat andere forums je geen of nauwelijks antwoord geven omdat je een vrouw bent. Wat ons betreft is dat niet van belang namelijk. Het forum is opgericht voor mensen met interesse in deze hobby danwel van kijkplezier via de satelliet wensen te genieten.

Daarbij is het totaal onbelangrijk of betreffende vrouw, man, onzijdig, opa of oma is want satelliet kijken is van elke leeftijd en wij proberen iedereen met een probleem dan ook gewoon serieus te helpen.

Maar toch hartelijk bedankt voor het aan ons gemaakte compliment, dat doet ons allen goed en is voor ons tevens een bewijs dat we inderdaad op de juiste wijze bezig zijn.

Bij deze ook nog een compliment aan jou omdat je zo volhardend bent geweest om het na die teleurstellende ervaringen toch steeds opnieuw te proberen, in dit geval op ons forum.(Y)

We blijven benieuwd naar verdere ontwikkelingen, alvast veel plezier met de Dreambox zover.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan