Alternatieven voor FTD!!

Hoe zou het gaan met OpenFTD?
Ik zie dat het een Open-Source variant van het Windows programma FTD.
En in tegenstelling tot het Windows programma FTD te draaien is op diverse omgevingen,
waaronder :

Windows 2000/XP/Vista
Linux
FreeBSD
Mac OS X/X86

Is dit ook van FTD en gaat dit dan ook mee ten onder samen met FTD?

Zie screenshot
 
@The Matrix: Het is een verschil tussen het er niet mee eens zijn, en de aanwezigheid van troep.
Wat ik vertelde is gewoon een feit.

Als je die rommel ziet blijft het dus ook gewoon een feit dat je die beter op de juiste plaatsen kunt verwijderen in de registry, dan je msconfig aan te passen.

@Big-Henk: Kortom, ja.
 
En toch..............hebben we dan allebei een beetje gelijk???


http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html

Tabblad Opstarten
Tabblad Opstarten toont alle programma's die tijdens het opstarten van Windows worden geladen. Beslis van elk item afzonderlijk of dat wel gewenst is en of deze niet beter kan worden uitgeschakeld (door het vinkje te verwijderen). Het is w?l zaak eerst te achterhalen waar een item voor dient zodat noodzakelijke opstartitems niet worden uitgeschakeld! Wordt een item gedeactiveerd maar blijkt deze achteraf essentieel en dus onmisbaar, dan kan het item altijd weer met het plaatsen van een vinkje worden geactiveerd.
 
bengy100;214113 zei:
hoe werkt dat Spotnet precies?

Even op Google de zoekopdracht: spotnet invoeren en je krijgt verschillende sites te zien waar je zelfs de complete handleiding kunt lezen.
 
Ik gebruik op mijn Imac "Spotlite" deze is razend snel!
I.c.m. NZBVortex is het helemaal geweldig, dit even voor de Imac gebruikers onder ons.
 
@The Matrix: Interessante site, ik ontkende ook niet dat je er dingen mee kunt uit en inschakelen. Maar als dat helpt, kun je dat beter weer standaard zetten en die zaken uit je register verwijderen uit de opstartplek.
Op die link staat ook waar je ze kunt vinden en dat gaf ik ook al aan.:)
Maar inmiddels hebben we al vaker meegemaakt dat iemand zich rot zocht omdat iets niet werkte terwijl het toch correct in het register stond en uiteindelijk bleek dat het in msconfig ergens uitgevinkt stond.
Het gaat er dus niet om of het kan, maar dat het ook op een betere manier kan. Maar ieder mag de methode gebruiken die hij/zij graag wenst uiteraard.

@Algemeen.
LET OP MET SPOTNET DOWNLOADS!!!
Door de plotselinge enorme populariteit van Spotnet door het stoppen van FTD is gebleken dat er paljassen zijn die de Spotnet installatie blijken te vernaggelen.
Een kennis van me heeft bijv. een versie van een site met uitleg gedownload, daarna wenste de pc te herstarten en was hij voorzien van een sterk virus en een rootkit en heeft de pc opnieuw kunnen installeren.

Ik zelf heb een link gebruikt in het topic van FTD en bleek dat na het installeren van Spotnet opeens bij het herstarten een aantal drivers, waaronder de netwerkkaart een dikke minuut nodig hadden om te starten na het starten van windows.
Een herinstallatie van beiden heeft dat probleem opgelost, maar ik bleek niets meer te kunnen downloaden van Microsoft Downloads.
Gelukkig had mijn pc geen virussen en/of trojans, maar er bleek wel dat de certificaten van Microsoft in mijn IE opeens tussen de niet vertrouwde uitgevers stond. Zo gauw ik dus de download wilde opslaan, verbrak mijn IE de verbinding met de download.

En zo heb ik meer vage verhalen al gehoord ondertussen. Dus zorg dat je een goede virusscanner aanwezig hebt.
Installeer liever het volledige .net Framework 4 van Microsoft Downloads, dan een client installatie die met een Spotnet versie wordt meegeleverd en waar je dus niet van weet wat ermee gebeurt is.
Want je zonder .Net Framework 4 wil Spotnet niet werken.
Men zij gewaarschuwd.

Persoonlijk heb ik het kreng er al weer afgekiept. Je kunt niet eens de filters aanpassen. Vergeet je iets of maak je een foutje, moet je het filter opnieuw aanmaken en het oude verwijderen. Dus ik wacht nog even af totdat er een volwassen versie is.

Overigens staat er hier toch nog voor een jaar downloads in mijn FTD.:)
 
Je kunt de filters wel aanpassen maar dan moet je in de filter.xls gaan editten.

Ik heb bv de filters zoals ze in FTD gebruikt werden naar mijn smaak aangepast.

DIVX,MPG DVD daarin alleen de genres gezet waarin ik geinteresseerd ben

Je moet je je er wel in verdiepen.

Dit is helaas niet deenvoudig maar als je het trucje eenmaal door hebt .....

Als Spotnet een echte favoriet wordt dan zullen veel updates komen , en zoals je zegt is het dan uitkijken geblazen van wie en waar je download.
Download de versies van de originele spotnet website:
http://www.spot-net.nl/
 
Dit is wel belangrijk BT dat je dit zegt.

Blijkbaar zijn een paar zieke lieden de boel aan het verzieken.
Dus inderdaad de files door een scanner bekijken of er iets aan de exe is gebeurt.
En dan is de vraag of dit maar alles is.

En inderdaad van de originele site afhalen.
Hoewel er inderdaad op usenet veel verschenen is.

Grtz.
 
Stichting Brein laat weten dat Spotnet absoluut illegaal bezig is en dat het op termijn net als andere usenet programma's zal worden gestopt.
Die uitspraak van de piraterijbestrijder gaat recht in tegen de bewering van maker Drazix dat Spotnet juridisch onaantastbaar is.
"Het offline halen van Spotnet heeft voor ons geen prioriteit. We beschouwen Spotnet als ??n van de vele usenet platforms en behandelen het als zodanig",
vertelt Tim Kuik, directeur van Stichting Brein. Kuik is zich wel bewust van de sterke groei van Spotnet, maar ziet geen reden om meer aandacht te besteden aan het nieuwe platform.
Het is nu een maand geleden dat Brein de rechtszaak tegen FTD won en sindsdien claimt de stichting een hele serie successen in de stijd tegen usenetfora.
"Met het winnen van de rechtszaak tegen usenetcommunity FTD hebben we een raamwerk voor het offline halen van soortgelijke diensten.
Daar zijn we nu mee bezig." Tim Kuik is tevreden over de voortgang en het resultaat: "De acties tegen usenet fora als FTD zijn tot nu toe zeer succesvol.
In totaal hadden alle community's die we hebben gesloten ongeveer anderhalf miljoen gebruikers."
Volgens Kuik is Spotnet ??n van de vele programma's die de bestanden die op usenet staan toegankelijk maakt.
Hij maakt zich geen zorgen over de bewering van Drazix: "Wij zien geen verschil tussen diensten als FTD en Spotnet.
Wat Spotnet doet is net zo illegaal als wat FTD deed. Ze bieden links aan naar auteursrechtelijk beschermd materiaal zoals films, muziek en games.
De dienst komt vanzelf aan de beurt in de rij usenetcommunity's, die vallen naar aanleiding van de gewonnen rechtszaak tegen FTD."
Maar Spotnet-maker Drazix zegt dat zijn programma juridisch volledig is dichtgetimmerd.
Het grote verschil met FTD en soortgelijke programma's is het feit dat Spotnet geen gegevens haalt uit een centrale database,
maar direct zoekt op usenet. Kuik: "Als blijkt dat Spotnet inderdaad volledig dichtgetimmerd is moet er een wetswijziging komen waardoor ook Spotnet aangepakt kan worden."
Drazix vertelde vrijdag aan de technologiewebsite Tweakers.net dat Spotnet snel groeit sinds de sluiting van FTD en soortgelijke diensten.
De dienst heeft naar eigen zeggen nu al dagelijks tweehonderdduizend gebruikers die meer dan 2,5 miljoen spots (links naar bestanden) doorzoeken.
Het werkelijke aantal gebruikers ligt waarschijnlijk zelfs nog hoger.
Door het open-source karakter van Spotnet hebben inmiddels een aantal software ontwikkelaars hun kans gegrepen om een aangepaste versie uit te brengen.
 
Wat een zak is dat uilskuiken toch!

Eerst zegt hij dat spotnet precies hetzelfde is als FTD.
En dan, als het niet zo zou zijn moet de wet maar worden aangepast aan zijne hoogheid.
Nee, er moet een wet komen op de maffia praktijken van die mafketel.

Wat die sukkel niet ziet is dat FTD een ftp site was.
En spotnet een programma zonder web of ftp site.
Met spotnet kijk je rechtstreeks op usenet zonder tussenkomst van een ander.

Eens kijken of hij ook binsearch ook gaat aanpakken.
Maar dat is een maatje te groot voor de sukkel.
Een andere stap kan zijn dat hij het hele usenet gaat verbieden, of de providers ervan.
Of usenet download programma's.
De kerel lijkt zijn hele verstand verloren te hebben, als hij dat al heeft gehad.

Gelukkig is spotnet open source en kan iedereen ermee verder.
Zodat hij bij iedereen thuis moet gaan kijken of ze spotnet op de pc hebben.

Grtz.
 
Kilroy;214289 zei:
Gelukkig is spotnet open source en kan iedereen ermee verder.
Zodat hij bij iedereen thuis moet gaan kijken of ze spotnet op de pc hebben.
Grtz.

Ik ben blij dat ik een laptop heb, laten ze mijn tenminste een keertje met rust.
:biggrin::biggrin::biggrin:

Gewoon opzouten heel dat BREIN
 
Hoe je het went of keert, Brein zal altijd achter de feiten aanlopen.

Er zal altijd een weg te vinden zijn voor legale download want downloaden is nog steeds legaal.

Als downloaden verboden wordt (bv wet, of ingrijpen door providers) dan stapt iedereen over naar een sukkel abonnement alleen om te surfen want dan is snelheid niet belangrijk, denk je dat de providers daar aan mee zullen werken ??
 
Kilroy;214289 zei:
Wat die sukkel niet ziet is dat FTD een ftp site was.


Nee die kuik is geen sukkel.
Het is gewoon een schoolvoorbeeld 'n links bijdehand lulletje: Links lullen en rechts vullen.
Ach gossie gossie, wat is die man toch bezield met het lot van onze artiesten.
Nou, probeer maar eens uit te vinden wat die soepkip per jaar verdient; zonder meer m??r dan de balkellendenorm.
Het enige wat 'm interesseert is, hoe betaal ik mijn hypotkeek (op tijd).
En hij loopt nou met 'n harde plasser bij zijn opdrachtgevers binnen van kijk mij eens: "Ik heb FTD het zwijgen opgelegd", maar hij laat wijselijk achterwege dat er ? la minute een alternatief is onstaan.
Probleem voor hem gaat worden dat zijn opdrachtgevers ook niet helemaal achterlijk zijn en dit reeds hebben opgemerkt (of gaan doen).
Gaat dus niet lang duren of die (soep)kuik moet het veld ruimen; zie je 'm straks wel weer vanzelf (met een zak geld mee uiteraard) in een of ander onbeduidend gesubsidieerd bedrijfje.
Ellende is, dat je daar niet eens om hoeft te vragen: hij doet dat wel helemaal vanuit zichzelf.
 
www.nzbspots.com/

staat niet zo veel maar is denk dat hij niet bekend genoeg is voor de spotters
maar lijkt het meeste op ftd en je hoeft niks te installeren

groetjes humana
 
Wat zou BREIN hiervan vinden???

Geachte klant,

Ten eerste, we willen u bedanken voor uw klandizie en we zijn zeer gemotiveerd om u in de komende jaren te ondersteunen in het gebruik van onze diensten.
Eweka biedt al tien jaar lang Usenet en internet diensten aan in Nederland en Europa, en we werken elke dag aan het continu aanbieden van de beste toegang voor de laagste kosten.

Zoals velen van u wellicht weten, werd een populaire nieuwslezer onlangs verwijderd uit de markt, hetgeen voor een aantal van u problemen opleverde met de toegang tot Usenet.

Wist u dat er vele verschillende manieren zijn om plezier te hebben van ons Usenet-product?
Een goede nieuwslezer is vereist om te navigeren en de inhoud en de gemeenschappen op Usenet te verkennen.
Nieuwslezer software werkt net als een e-mail client, waardoor het zeer gemakkelijk is om door de berichten en inhoud van verschillende nieuwsgroepen tegelijk te bladeren, terwijl het ook mogelijk is om nieuwsgroepen aan uw favorieten toe te voegen of te abonneren op nieuwsgroepen die u interesseren.

Met uw Eweka account kunt u gebruik maken van een willekeurige nieuwslezer.
We maken geen aanbevelingen, maar hieronder zijn links naar een aantal nieuwslezers die op dit moment populair zijn:

Forte Agent: http://www.forteinc.com/main/homepage.php
Newsleecher: http://www.newsleecher.com/
Mozilla Thunderbird: http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/
Spotnet: http://www.snelrennen.nl/spotnet/
Windows Live: http://help.live.com/help.aspx?proj...=outlookexpresslivev1_proc_addaccount.htm#sr0
Shemes Grabit: http://www.shemes.com/

Tijdens het downloaden van de meeste nieuwslezers, geeft de software zelf instructies voor de juiste configuratie.

Eweka biedt de beste waarde in de Usenet sector.

Eweka biedt onder andere:
* 910 dagen retentie voor alle artikelen in uw favoriete groepen.
* Wij bieden meer dan 100.000 groepen
* Beveiligde toegang via SSL
* De hoogste snelheden en het maximale aantal verbindingen
* Gratis, snelle en betrouwbare ondersteuning
* Handige en snelle betaalopties

Indien u vragen heeft over uw account, betalingen of technische ondersteuning, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via http://www.eweka.nl/nl/support/form/

We waarderen uw klandizie en hopen dat u onze service op prijs stelt.
Met vriendelijke groet,
Eweka Support
 
Hoi Matrix.

Wat is eigenlijk met het eweka forum gebeurd?
Dat was veel bezocht.

Grtz.
 
geen idee kwam er nooit ,had nooit problemen en had er dus niks te zoeken
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan