@The Matrix: Interessante site, ik ontkende ook niet dat je er dingen mee kunt uit en inschakelen. Maar als dat helpt, kun je dat beter weer standaard zetten en die zaken uit je register verwijderen uit de opstartplek.
Op die link staat ook waar je ze kunt vinden en dat gaf ik ook al aan.

Maar inmiddels hebben we al vaker meegemaakt dat iemand zich rot zocht omdat iets niet werkte terwijl het toch correct in het register stond en uiteindelijk bleek dat het in msconfig ergens uitgevinkt stond.
Het gaat er dus niet om of het kan, maar dat het ook op een betere manier kan. Maar ieder mag de methode gebruiken die hij/zij graag wenst uiteraard.
@Algemeen.
LET OP MET SPOTNET DOWNLOADS!!!
Door de plotselinge enorme populariteit van Spotnet door het stoppen van FTD is gebleken dat er paljassen zijn die de Spotnet installatie blijken te vernaggelen.
Een kennis van me heeft bijv. een versie van een site met uitleg gedownload, daarna wenste de pc te herstarten en was hij voorzien van een sterk virus en een rootkit en heeft de pc opnieuw kunnen installeren.
Ik zelf heb een link gebruikt in het topic van FTD en bleek dat na het installeren van Spotnet opeens bij het herstarten een aantal drivers, waaronder de netwerkkaart een dikke minuut nodig hadden om te starten na het starten van windows.
Een herinstallatie van beiden heeft dat probleem opgelost, maar ik bleek niets meer te kunnen downloaden van Microsoft Downloads.
Gelukkig had mijn pc geen virussen en/of trojans, maar er bleek wel dat de certificaten van Microsoft in mijn IE opeens tussen de niet vertrouwde uitgevers stond. Zo gauw ik dus de download wilde opslaan, verbrak mijn IE de verbinding met de download.
En zo heb ik meer vage verhalen al gehoord ondertussen. Dus zorg dat je een goede virusscanner aanwezig hebt.
Installeer liever het volledige .net Framework 4 van Microsoft Downloads, dan een client installatie die met een Spotnet versie wordt meegeleverd en waar je dus niet van weet wat ermee gebeurt is.
Want je zonder .Net Framework 4 wil Spotnet niet werken.
Men zij gewaarschuwd.
Persoonlijk heb ik het kreng er al weer afgekiept. Je kunt niet eens de filters aanpassen. Vergeet je iets of maak je een foutje, moet je het filter opnieuw aanmaken en het oude verwijderen. Dus ik wacht nog even af totdat er een volwassen versie is.
Overigens staat er hier toch nog voor een jaar downloads in mijn FTD.