Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk genoeg tot 01 januari 2022? :biertje:
En als het kan nog wat voor een langere periode. :)

Nieuwe variant coronavirus ontdekt in Zuid-Afrika.

Wetenschappers in Zuid-Afrika hebben een nieuwe variant van het coronavirus ontdekt. Ze weten nog niet of die besmettelijker is dan bestaande varianten of gevaarlijker voor mensen als ze besmet raken.

De B.1.1.529-variant kent meer dan tien mutaties. Dat is volgens de ontdekkers een reden tot zorg, omdat hij daardoor mogelijk makkelijk overdraagbaar is.
 
Waar maken we ons toch druk om.
Morgen gaat iedereen winkelen BLACK FRIDAY.
Hoezo corona wanneer wordt we een keer wakker.
 
..dan krijgen de mensen de 'black corona' variant en schiet BLM weer uit haar sloffen omdat het racistisch is..
 
Waarschijnlijk zullen deze varianten zich na zo'n 3 dagen wel weer aanmelden in Nederland en wel via Schiphol.
 
VK en Israël. En waarom doen Nederland en andere landen uit Europa niet? Pffff....
 
Nederland heeft vroeg in de ochtend al maatregelingen getroffen.

Sinds 12.00 uur is er een vliegverbod van kracht vanuit Zuid-Afrika en andere landen in zuidelijk Afrika na zorgen over de nieuwe variant van het coronavirus die daar werd ontdekt. Er zitten sinds vanochtend 600 passagiers vast in het vliegtuig op Schiphol en die eerst getest moeten worden. De B.1.1.529-variant is inmiddels wel al aangetroffen bij één persoon in België.
 
De mens denkt met al haar arrogantie dat zij boven moeder natuur kan staan...

De mens zal moeder aarde wel even bedwingen.
4,5 miljard jaar bestaat de aardbol al, 3,5 miljard jaar is er leven en de natuur, de mens is er net pas 2 á 3 miljoen jaar en sinds 20000 jaar heeft de mens bedacht dat er onzichtbare opperwezens bestaan, bedacht dat zij onsterfelijk was en dat er leven na de dood is.
Jawel, er is evolutie gaande want diezelfde mens met al haar arrogantie heeft nu "leiders" die denken moeder natuur wel 'even' te verslaan.
Zij heeft een paar succesjes geboekt, waarvan men nog maar moet afwachten of dat blijvend is en gaat nu een strijd aan tegen een niet levend stukje code.

Geweldig!!!
 
Omicron rules!!

Over enkele weken topscorer

Nu 1 of 2 in België . Heb ik eerder gehoord. Na 2 weken alles plat.
Omicron heet het virus , volgens virologen in Z Afrika is dit virus van status "variant of interest' aangepast in 'variant of concern"
 
iu
 
Ehm, zie even mijn posting ergens rond 17 november.
Misschien dat de link niet representatief is, maar er zijn mensen die mijn angst delen.
Vaccinatie zorgt voor extra mutaties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pfoef, ik heb eigenlijk zin om een lang verhaal te typen, maar ik doe dit even niet!

Verruim gewoon de tijden dat winkels open zijn, en laat mensen hun boodschappen doen wanneer het hun uitkomt, we leven in een 24-uurs maatschappij/economie, dus gooi die toko's dag en nacht open, ipv ons allen de boodschappen te laten doen in een 12-uurs tijdsbestek!

Verspreiden.

Ik zit hier ook al een tijdje te wachten op een oproep van het ziekenhuis, de neuroloog, het is niet levensbedreigend, maar ik lig er wel nachten wakker van, dus het lontje wat opgeladen moet worden wordt steeds korter...

Ik woon hier in het grensgebied met België, en weet dat daar gewoon vuurwerk verkocht mag worden.
 
Vaccinatie zorgt voor extra mutaties.
Daar geloof ik niet in. De Stentor staat voor zover ik weet niet bekend als nep nieuws site maar geven ook wel eens het woord aan de andere gedachte in opiniestukken (maar da's opinie, geen onderzoeksresultaat). Verder niets mis mee, zolang men weet dat het een opinie is.
Maar diegene wat hier aan het woord is, dat is een radioloog en geen immunoloog. En die Robert Malone wat daar aangehaald wordt, is ook al eerder teruggefloten in een factcheck en nog een andere factcheck.
Voor zover ik begrepen had blijft een RNA virus sowieso muteren dus als dit al zou kloppen, wat maken die paar dan nog uit?
Natuurlijk zijn er mensen die jouw angst delen, maar ik vraag me nogmaals af of die angst dan wel terecht is?
En die cijfers van nu zijn niet van die nieuwe mutatie maar nog altijd van de D variant die al zo lang rond waart.

Het klopt ook gewoon aantoonbaar niet wat die radioloog zegt. Kijk maar naar Afrika, daar is ook al de tweede variant terwijl daar nauwelijks vaccinaties zijn. Delta variant kwam uit India, ook nauwelijks vaccinaties. Britse variant hebben we hier nauwelijks last van gehad, maar volgens mij waren daar toen ook nog niet eens de vaccins.
Maar er zijn ook zaken die wel kloppen, bijv. dat een 100% vaccinatiegraad het virus ook niet gaat stoppen. En nog wat andere dingen zoals dat het beleid van de overheid nergens op slaat. Nu ook weer half zacht, alles om 17.00 dicht.
Ik ben echt benieuwd of dat wel gaat helpen. En er zijn veel mensen die liever hadden gehad dat alles gewoon 2 weken helemaal dicht ging en daarna de zaken weer open.
Dat heeft weer andere nadelen.

Het probleem hier in Nederland is dat er een enorme groep zich gewoon niet aan maatregelen houdt en dat helpt dus bepaald niet mee en die dragen dus zelf bij aan hetgeen waar ze over klagen. Als je kijkt naar bijv. China en Japan waar Covid zowat weg is.... en wij blijven hier maar sukkelen.

dus gooi die toko's dag en nacht open
We gaan juist verder terug omdat blijkt dat lang alles open dus duidelijk niet helpt.

Wat we hier moeten doen in dit land? Zorgen dat er meer zorgpersoneel komt. Want dan kun je dat ook gewoon een stuk makkelijker aan. En het is ook geen slecht idee wat er al geopperd werd op TV om mensen voor de gewone zorg zolang naar de prive klinieken te sturen. Dan is er meer lucht en meer mogelijk in de normale ziekenhuizen.
Ja dat kost misschien iets meer dan een regulier ziekenhuis. Maar wat kost het niet aan vergoedingen nu weer aan alle bedrijven? Volgens mij is dat bakken duurder dan de prive klinieken mee te laten helpen met de normale zorg en operaties die zij kunnen uitvoeren.
Wordt gewoon niet over nagedacht door het kabinet.
 
Voor zover ik begrepen had blijft een RNA virus sowieso muteren dus als dit al zou kloppen, wat maken die paar dan nog uit?
Natuurlijk zijn er mensen die jouw angst delen, maar ik vraag me nogmaals af of die angst dan wel terecht is?
Ik heb hier gisteren nog eens over nagedacht en mijn conclusie is dat een virus in feite alleen kan muteren wanneer het kopiëren fout gaat.
Het is immers RNA wat wil zeggen dat het niet leeft.
Het is in feite zoals alle cellen die zich kopiëren in het lichaam, bij elke kopie kan het fout gaan, wat bij mensen "veroudering" heet en zo langzamerhand een deprimerende term begint te worden...bij mij wel tenminste. :LOL:
Ook kan een cel wel eens geheel de verkeerde kant op delen en dan spreekt men over 'k**ker'. (ah dat woord is gecensureerd, waarschijnlijk vanwege misbruik, maar had liever het beestje bij de naam genoemd)

Als een virus de verkeerde kant op gaat, en dit is dan een stukje RNA wat geen controlerend orgaan heeft als bij de menselijke cellen en wat DNA heet, dan kan een virus een compleet andere variant van het origineel gaan worden, wat in feite is gebeurd bij covid.

De vergissing die ik heb gemaakt en blijkbaar sommige andere mensen ook, is dat alleen bacterie immuun kan worden van een medicijn door zichzelf aan te passen, wat in feite een duidelijke mutatie binnen het lichaam is.
 

B.
 
Ik ga er niet meer verder over discussiëren want zelfs wetenschappers spreken elkaar tegen hoe Covid zich ontwikkeld of in de toekomst gaat ontwikkelen

Wat ik wel weet is dat zoals het er nu aan toe gaat dat het dweilen is met de kraan open. Als nu al 10% van de passagiers besmet is op een vlucht, hoeveel besmette passagiers kwamen er dan eerder aan in Nederland en andere landen, en niet alleen vanuit Zuid Afrika? Blijkbaar, en nu ook bewezen werkt het testen voor het vertrek ook niet.

Wat ik wel weet is dat het noodzakelijk dat er een buffer gecreëerd gaat worden zodat het moeilijker wordt voor Covid 19 om zich te verspreiden. Met het "rabbit haemorrhagic disease" gaat het er niet anders aan toe. Beide virussen hebben een bepaalde overeenkomst maar Covid is gelukkig iets milder voor ons.
 
Verruim gewoon de tijden dat winkels open zijn, en laat mensen hun boodschappen doen wanneer het hun uitkomt, we leven in een 24-uurs maatschappij/economie, dus gooi die toko's dag en nacht open, ipv ons allen de boodschappen te laten doen in een 12-uurs tijdsbestek!

Zo denk ik er ook over (spreiden), maar tegenover de horeca en andere branches zou dit tot flinke protesten kunnen gaan leiden.
 
is dat het bewuste "konijnen ziekte" die ,gemaakt door de mens, er voor moest zorgen dat de konijnen populatie naar beneden ging?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan