AOW weg er mee. Jippie VVD

Als het salaris en het vakantiegeld nabetaald wordt 'voordat' de bijstand verstrekt werd dan mogen ze het niet eens navorderen
Dat zei ik toen ook maar hij wist het beter. En vermogen ja dat hebben alleen VVD ers Ik ben een berooide rooie.:cry3:

Wat dat betrefd zijn alle bazen gelijk Parabolica. Ik zou ontslagen worden omdat ik mij aan de veiligheidsregels hield.
Mijn opdracht gever,toen og AKZO, vond dat ik mijn werkzaamheden prima op een trap kon doen op 4 m hoogte.
Dan moet je het bord bij de poort eerst weg halen zei ik. Daar staat je werkt hier veilig of je werkt niet.
En overuren was net zo. maar je mocht wel materialen daar voor nemen. En dat heb ik ook altijd gedaan.
 
Dat zei ik toen ook maar hij wist het beter

Ik heb een aantal jaren samengewerkt met de sociale dienst en daar zitten er meer tussen die zo denken maar gewoon hard aangepakt moeten worden.

Ik werkte altijd met plezier bij de Retail organisatie en al vroegen ze het niet ik werkte altijd door mits het ook noodzakelijk was, vaak schreef ik die uren niet eens op. Als de verkoopleider het overwerk verplichtte maar ik vond het niet nodig dan onderbouwde ik dat en dat deed ik ook voor het personeel om ze niet te veel te belasten want ook die hebben recht op een privéleven.

En overuren was net zo. maar je mocht wel materialen daar voor nemen. En dat heb ik ook altijd gedaan.

Was die winkel nou een diamantair geweest of een goudsmederij dan had ik daar ook voor gekozen. :)
 
Ik heg 3x zonnepanelen Pellet cv kachel enz enz. mijn overuren waren wel op.
Het bedrijf is ook nog een keer failliet geweest daar hebben collega's wel meer dan 1000 uren laten liggen.
Ze lachten mij altijd uit en zeiden laat die uren toch staan kun je er eerder uit. Maar er is een spreekwoord over lachen.
 
Rutte is ziek. Ik denk als hij op een operatie tafel ligt hij geen bloed maar euro's krijgt toegediend. Toen hij werd gevraagd over de gaskraan in Groningen lulde hij er gewoon om heen.
 
We hebben het kunnen horen van M R.
Geen koppeling aow.
 
Iedere burger t/m een miljonair aan toe heeft recht op AOW, zo ook hun partner en daarom kost het miljarden Euro's.
En vergeet niet dat veel goed bedeelde gepensioneerde buiten Nederland zijn gaan wonen en alleen als men buiten Europa woont wordt de AOW gehalveerd wat op zich ook al dubieus is.

Rutte vergeet alleen één ding niet en dat is dat mensen met alleen AOW + een klein pensioen en ook nog eens in Nederland wonen het geld binnen een maand grotendeels weer uitgeven in de economie dus ook terugstorten in de staatskas omdat het geld ook echt opgaat. Een gepensioneerde miljonair zet het weg op de bank, maakt het geld op in Portugal of schenkt €100.000,- aan zijn kinderen om een woning te kopen.
 
systeem van de denen in voeren

aow? verplicht in het land wonen en een x in de zoveel tijd melden
 
En vermogen ja dat hebben alleen VVD ers Ik ben een berooide rooie
D66'ers zijn de zogenoemde "elite". VVD is meer voor de zakenmensen die het nog niet zover geschopt hebben...
 
D66'ers zijn de zogenoemde "elite". VVD is meer voor de zakenmensen die het nog niet zover geschopt hebben...
Dit kan ik even niet volgen.
Ze zeggen dat D66 links is hoe bedoel je dan elite. Dat woord past past beter bij de VVD.
 
De ontkoppeling van de AOW zou eenmalig moeten zijn en als het minimumloon eenmaal verhoogt is dan zou de AOW weer aan het minimumloon gekoppeld moeten worden, althans dat zegt Rutte en dat is het plan. Maar zo als altijd kijkt deze man niet verder dan morgen en dan houdt het ook op.

Want als het minimumloon stijgt, wat weer door berekend wordt aan de consument, dan stijgen de prijzen mee en wordt het nog moeilijker voor die ouderen om rond te komen. Dan moeten ze dat weer gaan repareren via allerlei belastingvoordelen of geef het een naam, en theoretisch zal de armoedegrens ook moeten gaan mee stijgen.

Dus als dit allemaal doorgaat dan zien we over 5 jaar de problemen voor de ouderen met een laag inkomen vanzelf wel toenemen maar ik vraag het me af gezien de huidige ontwikkelingen mede hoe Nederland nu stemt, of dit nog te voorkomen zal zijn?

D66 heeft een vooruitziend blik gehad want die heeft ooit de wet 'voltooid leven' er doorheen gekregen voor mensen > 75 jaar, maar die leeftijd kan altijd nog naar beneden. :)
 
Op mijn 17de (1981) school afgerond met behalen van diploma (MAVO 4) destijds stond er gelijk een uitkering klaar ( geloof iets meer dan 300 piek per maand) Ik zei toen gelijk eerst een jaartje niets met die 300 kom ik er wel.

1,5 maand later was ik fulltime aan het werk in de bouw, ik heb tot aan nu toe niet weer thuis gezeten zonder werk, allerlei premies betaald (vroeg-,pre-, VUT e.d ) daar is allemaal niets meer vanover.
32 jaar geleden overgestapt naar een semi-overheidsfunctie ( met voordelen ) alles is weg alle "voordelen".

Inmiddels mag ik tot 67 jaar en 3 maanden dan zou ik 50 jaar hebben gewerkt waar zijn we allemaal mee bezig?
Inmiddels druk aan het "rekenen" :unsure: :

- 2 jaar ziektewet
- 2 jaar ww

Hmm wordt iets aantrekkelijker want ik ga geen pensioen naar voren halen en zelf vroegpensioen betalen omdat ik jarenlang betaald heb voor pre/vroeg pensioen en VUT regelingen.:geek:
 
daar is allemaal niets meer van over.

Eigenlijk schandalig dat dit zo maar kan.

Een kennis van mij die moest opnieuw solliciteren op een nieuwe functie bij zijn werkgever omdat er door een reorganisatie zijn oude functie was komen te vervallen. Hij kon ook meegaan naar andere organisatie met het risico dat hij daar onvoldoende pensioen opbouwde en geen gebruik meer kon maken van de VUT en het vroegpensioen dat hij bij zijn huidige werkgever had opgebouwd. Toen hij er voor koos om toch te blijven kreeg hij te maken met hele negatieve beoordelingen maar hij hield voet bij stuk en later heeft de werkgever ook zijn excuses aangeboden voor deze hele foute procedure.

Maar ook het niet meer kunnen indexeren van de aanvullende pensioenen is gebaseerd op verkeerde argumenten. Dit was alleen maar om een goede reden te hebben om die aanpassingen door te kunnen voeren zonder het risico te lopen op een vol malieveld en museumplein.
 
Op mijn 17de (1981) school afgerond met behalen van diploma (MAVO 4)
Hier exact hetzelfde, zelfde leeftijd, zelfde jaar, zelfde opleiding. Maar ik kreeg geen uitkering voor zover ik weet. Van thuis moest ik gaan solliciteren en 2 maanden later had ik mijn eerste baan als fotozetter bij een drukkerij. Daar ook de MBO opleiding gedaan.
Overheid ook gezeten op het eind, maar heb vaker geen aparte dingen betaald, achteraf gelukkig want dat is nu allemaal weg. En tegen het einde toen ik bij Provincie kwam zag ik het al aankomen dat dit allemaal wegbezuinigd ging worden.
Ze pakken ons alles af.
 
Ik heb niets te klagen , vandaag mijn pensioen uitkering ontvangen en die is spectaculair met 5€ verhoogd . Toch wel tof die nieuwe ouderenkorting en lagere belastingtarieven.
En de aow uitkering dat levert een plusje van 13€ op.

Deze maand loopt mijn smartphone contract af , ik verleng niet, geen nieuw toestel , toestel gaat nog wel een paar jaar mee levert nog eens 22€ per maand op.
Totaal +40€
Tjonge jonge ik ben toe aan het verhogen van mijn plinten ,
 
mensen die op die NSB-er stemmen moeten ze allemaal een n*ks***t geven....man man man wat een drama...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is volgens mij niet helemaal correct.
Ik heb voor de vut betaald en volgens mij is dit bij mijn pensioen opgeteld.
Wat ik niet snap dat ze als je de eindstreep ziet van je af willen. Ze waren boos op mij dat ik er op mijn 63ste niet uit wilde. Ik had 400 euro minder pensioen gehad. Toen het zover was zei ik tegen de baas je kan de vlag uit de kast halen. Toen kwam het verzoek om te blijven.
Achteraf een slecht idee na anderhalf jaar een belasting schuld van 14000 euro.
Nu ik niet meer werk 4000 euro netjes betaald.
Nu weer een van 4000 euro.Ik hoop die laatste 8000 weer terug te krijgen.
 
Dit kan ik even niet volgen.
Ze zeggen dat D66 links is hoe bedoel je dan elite. Dat woord past past beter bij de VVD.
Waarom zou een linkse partij niet slecht kunnen zijn? Kijk naar GroenLinks, ook zo'n partij die marxistisch en communistisch is. D66 is er voor de elite en de VVD voor de zakenlui.
D66 kijkt graag neer op het klootjesvolk en haalt haar neus op voor alles wat geen kunstkenner is en flessen wijn minder dan 40 euro drinkt..
De slogan uit de late jaren '60 dat rechts slecht is en links goed, lijkt gelukkig te zijn doorbroken nu de waarheid langzaamaan doorsijpelt..
..het is helaas andersom.
 
@edbe Ik begrijp de frustratie, heb er zelf ook meer dan genoeg last van, maar laten we het a.u.b netjes houden, dit gaat een beetje te ver, dus graag niet die benamingen gebruiken. Als je dit op Facebook gezet had, dan had je ook nog serieus een kans gehad om een officiële aanklacht van het OM aan je broek te krijgen dus hopelijk gaat dit nu niet gebeuren. Wij zijn ook openbaar en geloven wel in vrijheid van meningsuiting, maar ook in het beschermen van onze leden (zelfs tegen zichzelf). ;)

D66 is er voor de elite en de VVD voor de zakenlui.
Daar kan men over verschillen, persoonlijk ben ik ook van mening dat de VVD zich wel de elite vindt. Ze zijn er voornamelijk voor bedrijven maar met name ook voor de hoge inkomens en dat wordt ook de elite genoemd.
Overigens ben ik ook van mening dat linkse partijen net zo slecht kunnen zijn als rechtse partijen, dat ligt niet aan links of rechts maar aan de standpunten die de partijen er op nahouden.

Maar het land is goed ziek. Wat ik dus niet begrijpen kan, is dat ik 20 jaar geleden niet mee kon doen via een uitzendbureau om het y2k probleem bij politie op te lossen, wegens antecedenten van iemand in de schoonfamilie, nog niet eens in mijn eigen familie dus, laat staan mijzelf.
En dan te horen dat een notabene al veroordeeld terrorist (en geen spijt had!!) wel in de politiek kan en ook nog als adviseur veiligheid???
Dat is toch te gek voor woorden? En dan komt er een motie over om dat tegen te gaan en dan is alleen de PVV, Groep Haga, FVD en de BBB voor en de rest tegen. Dat de PVV en de FvD voor zijn is logisch, van de BBB is tenminste nog te zeggen dat ze fatsoen hebben.
Elke andere partij inclusief Ja21 heeft tegen gestemd. Waarom? Omdat ze zich zgn. veranderd en verbetert heeft? Pardon reeds? Ik werd alleen geweigerd terwijl ik zelf helemaal lief was en zo iemand kan wel een veel meer verantwoordelijkere functie gaan vervullen?
En dan zijn ook nog de meeste partijen het daar mee eens??? Kan iemand mij dit even uitleggen hoe het kan dat men dat allemaal goed vindt?
Ik bedoel, niets tegen mensen van buitenlandse afkomst in de politiek, heb ik vrede mee. Maar een veroordeeld terrorist??? Uberhaupt veroordeeld?
 
Kan iemand mij dit even uitleggen hoe het kan dat men dat allemaal goed vindt?
nee

het is niet meer uit te leggen
zoals al vaker gezegd, als men in die blauwe stoeltjes beland is dat voor hun eigen centjes.
JA21 wie zat daar ook al weer in owja joost
pim aanhanger
had in die tijd ook al mot met die groep en gelijk daarna in de gemeente politiek gestapt
BBB vind ik caroline top mens, hoop dat ze het volhoud
dan mona en pieter samen verder zou mooi zijn dan kan ik mijn stem ook weer ergens aan geven
pvv en forum tja ik ben schuldig lol heb op ze gestemd
de reden? zaak opreukelen das bij forum gelukt pvv wat minder
dus ik ben mede schuldig aan dit zootje ongeregeld! en ik hoop hiermee te bereiken dat het stemgedrag eens gaat veranderen
of iedereen stoppen met stemmen of iedereen op een niet gevestigde partij
in de hoop dat de gevestigde partijen eens gaan inzien dat ze "het volk" kwijt zijn.
maar goed dat zal net als de rest wel niet doordringen en men doet maar wat men wil.
punt is denk ik ook niet om ergens tegen aan te schoppen
punt is een route te vinden die het liefst legaal is om toch je natje en je droogje te krijgen maar snap ook dat mensen moe worden om te strijden.
ben zelf nog redelijk fanatiek en heb "wel eens" mot met een overheids gerelateerde "organisatie"(wou sekte type ik geef toe)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan