AOW weg er mee. Jippie VVD

Nog zo iets:


158q1ov5IKEMHU4IQCI9_21_91ade30e32d40870e85f6a6b8ec3a74f_image.jpg
 
ow dus je mag wel dreigen met een bijl
maar geen fakkel bij je hebben?


en maar raar vinden dat wilders een opmerking maakt over de nieuwe minister van justitie en een veroordeelde terrorist
nou nogmaals
NEE!
het is NIET meer uit te leggen!

wou nog ff toevoegen
"heb er geen actieve herinnering aan"

5 maand voor de fakkel drager en 4 maand voor de vrouw die filmde
en de fakkeldrager van de olympische spelen? voel me daar ook een beetje door bedreigd
bedoel het is wel vuur hij/zij / het kan wel iets in de fik steken
 
Laatst bewerkt:
had in die tijd ook al mot met die groep en gelijk daarna in de gemeente politiek gestapt
Ik weet niet of hij mot had, volgens mij is dat allemaal pas na de dood van Pim geweest. Hij heeft het goed gedaan in de gemeenteraad vind ik zelf.
Wat moet je anders kiezen? PVV is niet voor mij en wil sowieso niet regeren en FvD leek goed maar wordt me nu ook te gek in andere richting uit. Dan blijft er weinig fatsoenlijks over. Zeker als je iets zoekt wat liefst uit de EU wil en zoveel mogelijk af wil van het eigen risico in de zorg.
Ik kijk niet naar poppetjes dus ja die Caroline is wel een topmens, maar wat in het BBB verkiezingsprogramma staat is ook niet allemaal zo mijn ding of nog te onbekend/onduidelijk.

pvv en forum tja ik ben schuldig lol heb op ze gestemd
Pfff schuldig... groot woord. PVV moet er zijn om de boel wakker te houden. Ik weet niet wat je met opreukelen bedoeld, maar dat heeft mijns inziens de PVV meer gedaan dan de FvD. De FvD wel in het begin, toen Hiddema er nog bij zat, ja toen heb ik ook 1x op ze gestemd. Toen het geneuzel begon heb ik er niet meer op gestemd. PVV nooit op gestemd, maar dat moet iedereen zelf weten. Zolang je maar weet dat die niet gaan regeren. Heeft Wilders zelf ook nog zelf gezegd tijdens een interview. Maar hij doet het prima in de oppositie om iedereen op trap te houden. Alleen gaat ie soms wat te ver met zijn uitspraken en da's jammer anders werd ie nog groter.
Dus tja... blijft niet meer zoveel over wat niet gevestigd is en met wat ik wil dus daarom heb ik op Ja21 gestemd en schaam me daar ook niet voor. Vroeger altijd SP gestemd, maar dat gaat niet lukken, zijn sowieso te klein nu.

in de hoop dat de gevestigde partijen eens gaan inzien dat ze "het volk" kwijt zijn.
Zolang gevestigde partijen als VVD en daarnaast nog een andere, dus nu D'66 de grootsten blijven elke keer, zullen ze dat nooit in zien helaas.
Wat mij betreft mag je een partij ook een sekte noemen trouwens hoor. :biggrin:

Die rechtspraak begrijp ik echt totaal niets meer van steeds vaker. :(
 
Die rechtspraak begrijp ik echt totaal niets meer van steeds vaker.
Dan ben je niet de enigste, gekscherend is kromspraak een betere benaming tegenwoordig. Zo kreeg die "Paf-roeper" van antifa een werkstraf van 100 uur, dit staat in mijn optiek totaal niet in verhouding tot zes maanden cel voor het opzoeken van een politica met een fakkel?!
en maar raar vinden dat wilders een opmerking maakt over de nieuwe minister van justitie en een veroordeelde terrorist
Inderdaad, dit is trouwens nog wel een dingetje rondom dat veroordeelde lid van de Hofstadgroep. VVD-prominent Bolkenstein schijnt nogal dikke mik te zijn met die Soumaya.

Om ontopic te blijven een off-topic filmpje van De Speld over de AOW Weg Ermee....:biggrin2:

 
PVV ligt toch wel erg dicht tegen de SP aan en wellicht, als ik ooit nog eens de moeite ga nemen om te stemmen, dat het toch PVV gaat worden.
Bosma vind ik een geweldige politicus en legt altijd de vinger op de zere plek...het zal dan ook een voorkeursstem worden op Bosma.
FvD is zeker nodig voor het tegengewicht, net als JA21.

Dat links fascistische blok is nu wel een keertje klaar..

...en voordat mensen beginnen te steigeren: https://historiek.net/fascisme-ontstaan-betekenis-en-kenmerken/81594/
Zo is de realiteit en niet anders!
 
PVV ligt toch wel erg dicht tegen de SP aan .........
Iedereen die het pamflet - Gastarbeid en Kapitaal - uit 1983 van de SP kent beaamt dat.

Bosma is niet alleen een goed politicus/debater maar ook een geweldig schrijver en tevens ondervoorzitter van de Tweede Kamer. Beter dan die hola van D66. Ik volg zo nu en dan wel debatten en verlang dan echt terug naar Arib van de PvdA...... :)
 
Arib was zeker niet slecht, maar ja, zij was niet van D66 en Bosma ook niet dus moesten beide weg.
De debatten volg ik zeker ook! Soms tenenkrommend, soms hilarisch! Jammer dat ik de rechtstreekse feeds niet meer uit de lucht kan hengelen. Vroeger zat ik precies in lijn met de straalverbinding op 3cm. Tegenwoordig gaat het via streams/internet.
 
Ik zie bij de stem adviezen hier niemand die op Sylvana zou stemmen.
Zo jammer…..





dat er toch mensen op haar gestemd hebben.
 
...en voordat mensen beginnen te steigeren:
Zullen we dat nu eens achterwege laten voordat ik dat woord moet gaan censureren? Want dit is gewoon de grootste onzin.
Heeft ook totaal niets met links of rechts te maken want fascisme is tegenstander van beiden dus ook daarmee zit je er naast.

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.
Dat is totaal NIET van toepassing c.q. aan de orde in Nederland, ondanks wat jij er van vindt, we houden ons hier aan feiten. En feiten prevaleren boven meningen. Dus laten we het nu realistisch houden verder.

De SP ligt dicht tegen de PVV aan dat klopt. Echter de SP wil eigenlijk ergens wel regeren, verder zijn ze socialer, doen niet aan kiezersbedrog en als ze A roepen dan stemmen ze ook A en niet B zoals wel al vaker gebeurde bij de PVV.
Er zitten hele goede medewerkers bij de PVV, dus daar iets niets mis mee. Maar er zitten toch nog wel belangrijke verschillen tussen beide partijen.
 
Den Uil werd door Wiegel uit gemaakt voor sinterklaas. Ik vind M R ook een sinterklaas.
Ik geloof allang niet meer in sinterklaas. Straks massaal voor iemand anders stemmen
 
Ik vind M R ook een sinterklaas.

Dankzij den Uyl konden arbeiders de schoen van hun kinderen vullen maar M. Rutte haalt het er nu weer uit en geeft het aan de beter opgeleiden die iets kopen voor hun kinderen wat niet eens in een schoen past maar waar een schoen wel in past, of te wel een huis. :biggrin2:
 
Dat is totaal NIET van toepassing c.q. aan de orde in Nederland, ondanks wat jij er van vindt, we houden ons hier aan feiten. En feiten prevaleren boven meningen. Dus laten we het nu realistisch houden verder.
Ik weet niet hoe bang jij bent voor de realiteit, maar sorry, dit is dus WEL gaande in dit land! Het is een moderne vorm en ik weet niet waarom jij bang bent voor het woord "fascisme", maar het is gewoon een politieke stroming.
Ogen openen mijn beste!
100 jaar geleden hielden de mensen ook hun ogen dicht en de rest is geschiedenis.

Wanneer jij woorden, meningen of andersdenkenden gaat censureren, dan zou ik eerst eens goed in de spiegel gaan kijken.
Zo kijk ik er tegen aan en misschien met net zoveel angst als jij, maar ik duik niet weg.
 
...we moeten het niet over politiek gaan hebben. eens?
 
Ik heb de laatste dagen hier en daar wat rond gelezen en ik zie best wel in dat de AOW een probleem gaat worden in de toekomst.

Om wat meer over de historie van de AOW te weten te komen kan men hier het beste beginnen. De cijfers van het CBS laten zien dat sinds 2007 weliswaar het aantal gepensioneerde afneemt maar over een paar jaar kan het weer problematisch gaan worden door de sterk toenemende vergrijzing en zal het effect van de latere pensioenleeftijd ook uit gewerkt zijn.

Op zich dus logisch dat de politiek naar een (financiële) oplossing moet gaan zoeken maar vermogende Nederlanders zullen er minder van wakker liggen dan diegene die alleen maar AOW met een klein pensioen ontvangen.

Wat ik las was dat de AOW premie die geheven wordt in box 1, zo'n 22 miljard Euro oplevert terwijl de werkelijke kosten 33 miljard Euro zijn en het verschil wordt nu door de overheid aangevuld. Geeft maar weer aan dat het heel belangrijk is dat de overheid ook correct de belasting int. Maar door vorige de kabinetten van M. Rutte is de belastingdienst volledig uitgekleed. Vakkundige werknemers kregen een oprot premie als ze vetrokken waarvan het merendeel waarschijnlijk wel bij het bedrijfsleven is gaan werken. :)

Ook is Nederland een belastingparadijs zo ook voor belasting ontwijking waardoor ook andere landen hun begrotingen moeilijker rond krijgen.
Ook is te lezen in de statistieken dat de VVD en het CDA altijd zorgen voor oplopende te korten op de overheidsbalans.

Op zich mag de politiek natuurlijk een politieke discussie aan gaan zwengelen hoe het nu verder moet met de AOW maar gezien de ervaringen over de laatste 10 jaar laten zien dat de VVD en het CDA tot het uiterste zijn gegaan waarbij vooral de weerloze burger de dupe is.

En als straks al die ZZP'ers met pensioen gaan dan is het helemaal bingo.
 
Dankzij den Uyl konden arbeiders de schoen van hun kinderen vullen...
Hij pleitte voor elke arbeider een auto - jaren '70? In de jaren '90 hadden we ineens het kwartje van Kok, oftewel de 'puinhopen' van Paars. Over die periode is best wel veel geschreven..... Maar nu..? o_O
 
Ik heb een tijdje gewerkt in de Retailbranche en misschien realiseert niet iedereen het zich, maar het zijn Opa en Oma die de meeste cadeautjes kopen voor hun kleinkinderen van hun AOW en een klein pensioentje. Puur omdat zij willen dat een kind geniet en ook omdat zij dat vroeger niet kregen toen de AOW nog niet bestond.
 
Parabolica daar zeg je wat zzp'ers.
Toen een beetje begon werd ik wel eens gevraagd waarom word je geen zzp'er.
Je kan veel meer verdienen dan nu.
Hij noemde allerlei dingen die hij vroeger niet en nu wel kon. Ik zei nu en straks dan. Of als je ziek wordt. Was geen probleem want mijn vrouw werkt en we hebben geen kinderen. En pensioen dan. Dan werd het vaak stil. Jij bent ouderwets Jan.
 
En pensioen dan. Dan werd het vaak stil. Jij bent ouderwets Jan.

Niet echt het juiste verwijt dat jij ouderwets bent @janblues want het was gewoon een goede opmerking. :)
Er is trouwens een regeling voor ZZP'ers.

Natuurlijk heb ik er niks op tegen dat iemand ervoor kiest om als ZZP'er te gaan werken maar het is te vrijblijvend en het ontlast de werkgever die daardoor minder financiële verantwoordelijkheid heeft en zeker in de bouw speelt dit enorm, project klaar ZZP'er op straat of ziek zoek het maar zelf maar uit.

Het probleem is dat iedereen op zoek is naar meer inkomsten en lastenverlichting waardoor o.a. goede ouderdomsvoorzieningen die in de vorige eeuw niet voor niks zijn opgezet nu onder druk komen te staan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan