AOW weg er mee. Jippie VVD

als of iedere ZZP er voor één baas werkt
heb meer klandizie dan 1 persoon
 
Niet iedere ZZP er heeft het goed voor elkaar sat-ed.
Er zijn er ook die amper zelfstandig kunnen werken.
Net als mensen van een uitzend bureau.

IK liep er soms al 14 dagen voor een klus begon. Dat was gewoon om er zeker van te zijn om je te hebben.
Maar ik had ook collega uitzend krachten die blij waren als ze weg gestuurd werden.
Nu is het ook geregeld bij een uitzend bureau dat je pensioen opbouwt maar als ZZP er kan je daar alleen voor zorgen als je meerdere opdracht gevers hebt. Maar als je meer thuis zit dan werk heb je geen mogelijkheid om iets op te bouwen.
 
uitzend werk is heel iets anders dan ZZP
en tuurlijk je moet bij beide dingen proberen te regelen
maar dat wil niet zeggen dat je als ZZP er zelfde bent als uitzend kracht of dat je maar een baas hebt
 
en ik weet niet waarom jij bang bent voor het woord "fascisme", maar het is gewoon een politieke stroming.
Ik ben nergens bang voor, maar het strookt gewoon niet met de werkelijkheid. Ik heb de betekenis gequote en zo lang jij niet kunt aantonen dat die betekenis hier in Nederland van toepassing dan maken we onze regering niet meer uit voor fascistische regering. Ik ben niet bang voor dat woord, maar heb er gewoon een bloedhekel als er dat soort dingen gezegd worden die in WO II genoeg ellende gebracht hebben en die gewoon totaal niet aantoonbaar zijn.
Dus nogmaals, als jij niet kunt aantonen dat Nederland ondemocratisch is en totalitair nationalistisch, anti liberaal en anti-intellectueel dan hebben we het daar niet meer over.
Verder spreek jij over een stroming, waarmee je jezelf weer tegen spreekt, want jij had het over links. En fascisme is niet links, en ook niet rechts, maar daar gaf je ook geen antwoord op.
Dus ik zal het even duielijker zeggen. Niet van die wappie uitspraken van "doe je ogen maar open" maar onderbouw maar met goede argumentatie dat het wel zo zou zijn, want de feiten zeggen dat er geen sprake van is. Als je dat niet kunt dan is dus ook er geen sprake van en noemen we dat ook niet zo. Ik heb er ook nog een andere reden voor dat ik er nogal fel tegen ben maar die ga ik hier niet noemen, kort gezegd ben ik dat ongenuanceerd gedoe een beetje zat.
Als je al iets in die richting zou kunnen noemen is het eerder een enkele partij die alle grenzen dicht wil doen en dan ook beperkt tot die partij. En zelfs dan klopt het nog niet eens.
En die 100 jaar geleden waar je het over hebt, toen waren er een tweetal stromingen, in Italie en Duitsland. En die waren ook heel duidelijk. En in die gevallen was het ook maar 1 partij. En je kunt er dan pas over spreken als er een fascistische regering is als die aan de macht zijn. Ook niet van toepassing hier.

Dat even als reactie, en verder naar de AOW discussie.
 
Ik ben er ook niet zo'n voorstander van om maar gelijk met allerlei termen te gaan gooien. 80 jaar geleden ging het er inderdaad heel anders aan toe hoewel ik wel enkele signalen zie dat het weer opleeft maar zeker (nog) niet in Nederland. Ikzelf verander soms ook van mening maar vaak kan ik wel zien wanneer het fout gaat of dreigt te gaan. Over de meeste politieke besluiten daar pieker ik niet eens over maar zaag niet aan de poten van ons rechtssysteem en de sociale zekerheid. Aanpassingen zijn prima maar maak een systeem en beleid dat jaren in stand blijft en niet zoals het nu gebeurd vandaag gaat het in, morgen draaien ze het weer terug.

Nu zijn wij er in Nederland ook wel heel snel mee om elk persoon een bepaalde stempel op te plakken en gaat het niet om de politieke gedachte dan gaat het wel over een psychische of lichamelijke aandoening, Veel zorgmedewerkers zijn ZZP'ers en die willen ook aan het werk blijven. :biggrin2:
 
Laatst bewerkt:
als of iedere ZZP er voor één baas werkt
heb meer klandizie dan 1 persoon

Langdurig werken voor één opdrachtgever mag niet want dan denkt men het al gauw dat er sprake is van een gezagsverhouding. Maar dat kan met 3 opdrachtgevers minder het geval zijn. Grijze gebieden blijven er altijd.
 
Is het jullie ook opgevallen dat de aow steeds 2 dagen later is. Heeft dat een reden?
 
Nee niet echt veranderd volgens mij.

Betaaldagen 2022​

  • 24 januari
  • 23 februari
  • 23 maart
  • 21 april
  • 23 mei (met vakantiegeld)
  • 23 juni
  • 21 juli
  • 23 augustus
  • 22 september
  • 24 oktober
  • 23 november
  • 22 december
 
Betaaldagen 2021

  • 21 januari 2021
  • 23 februari 2021
  • 23 maart 2021
  • 22 april 2021
  • 20 mei 2021 (inclusief vakantiegeld)
  • 23 juni 2021
  • 22 juli 2021
  • 23 augustus 2021
  • 23 september 2021
  • 21 oktober 2021
  • 23 november 2021
  • 21 december 2021

Er zitten wel soms een paar dagen verschil tussen maar vermoedelijk heeft dat met het weekend te maken.
 
Bij ons is het, volgens mijn vrouw, nu steeds op de 25ste. Ik hou dat niet zo bij want ze doet vrijwel alle boodschappen. En ik heb een telefoon voor "fun". :LOL:
 
Ja the matrix had je nu ook die 7,5% er bij was het minder opgevallen. :LOL:
 
Ik eet alleen nog gezonde dingen the matrix.
Je mag me niet verleiden. En iedereen houdt mij in de gaten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan