Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
Een voorbeeld van sommige procedures toen met wat slapstick gehalte.
Roland Beamont (inmiddels overleden) was tijdens WO2 fighter pilot bij de RAF en werd toen uitgeleend aan Hawker waar hij voor de Typhoon en Tempest en de latere Fury/Seafury de aanvals taktieken ontworp.
Na WO2 werkte hij voor English Electric waar hij ook de Canberra en de twee straals Mach 2 Lightning testte die 30 jaar in dienst bleef.
Ook vloog hij in de USA alle typen via uitwisselings programma's.
In de 60-er jaren werd hij gebeld met de mededeling dat hij snel naar Amman in Jordanie moest en daar een Lightning moest vliegen voor de Koning Hussein.
De Lightnings werden ingevlogen vanuit Cyprus en de rest vertelt de ambassadeur u.
Dus vertrok hij naar Amman waar hij de party ontmoette en de Ambassadeur kwam direkt to the point en zei: er is een probleem want de Koning vliegt in de twee zitter trainer T5 en hij wil dat u de een zitter F3 demonstreert maar ook de T5 vliegt.
Maar de RAF vindt dat omdat het RAF toestellen zijn die ook door RAF officieren gevlogen moeten worden.
Toen zei Beamont, als de RAF officier de trainer vliegt en ik de F3 vond de RAF dat wel goed.
Maar het was niet goed want de volgende morgen was de Koning "not amused" en bleek dat men hem verteld had dat Beamont de Koning niet wilde vliegen.
De demonstratie van de trainer vond plaats en de Koning mocht een stukje zelf vliegen en toen gaf Beamont weer een spetterende display.
Koning Hussein was een jonge sportieve fitte kerel met volledige piloten licentie.
Het kreeg echter nog een staartje want tijdens de display kregen de vrouw en dochter van de Commander in Chief een rondleiding in de Koninklijke stallen en toen de dochter een Arabische hengst zag zei ze: wat een mooi paard, dat zou ik ook wel willen hebben.
Koninklijke eer gebood toen dat dat ook gebeurde.
Dus werd later een RAF tansport toestel gestript en het paard hierin naar Cyprus vervoerd.
Dat paard zag al deze toestanden niet zo zitten en zeikte en scheet de boel onder met als gevolg dat snel sterke corrosie aan het toestel werd gevonden.
De missie was niet zo'n succes want Jordanie liet zich Starfighters onder de prijs aansmeren door de Amerikanen.
Onze Nederlandse Koninklijke familie heeft altijd sterke banden gehad met de Jordaanse.
Koning Hussein is altijd zendamateur geweest en heeft ook contact gehad met Nederlandse en dat ook via QSL kaarten bevestigd.
Grtz.
Roland Beamont (inmiddels overleden) was tijdens WO2 fighter pilot bij de RAF en werd toen uitgeleend aan Hawker waar hij voor de Typhoon en Tempest en de latere Fury/Seafury de aanvals taktieken ontworp.
Na WO2 werkte hij voor English Electric waar hij ook de Canberra en de twee straals Mach 2 Lightning testte die 30 jaar in dienst bleef.
Ook vloog hij in de USA alle typen via uitwisselings programma's.
In de 60-er jaren werd hij gebeld met de mededeling dat hij snel naar Amman in Jordanie moest en daar een Lightning moest vliegen voor de Koning Hussein.
De Lightnings werden ingevlogen vanuit Cyprus en de rest vertelt de ambassadeur u.
Dus vertrok hij naar Amman waar hij de party ontmoette en de Ambassadeur kwam direkt to the point en zei: er is een probleem want de Koning vliegt in de twee zitter trainer T5 en hij wil dat u de een zitter F3 demonstreert maar ook de T5 vliegt.
Maar de RAF vindt dat omdat het RAF toestellen zijn die ook door RAF officieren gevlogen moeten worden.
Toen zei Beamont, als de RAF officier de trainer vliegt en ik de F3 vond de RAF dat wel goed.
Maar het was niet goed want de volgende morgen was de Koning "not amused" en bleek dat men hem verteld had dat Beamont de Koning niet wilde vliegen.
De demonstratie van de trainer vond plaats en de Koning mocht een stukje zelf vliegen en toen gaf Beamont weer een spetterende display.
Koning Hussein was een jonge sportieve fitte kerel met volledige piloten licentie.
Het kreeg echter nog een staartje want tijdens de display kregen de vrouw en dochter van de Commander in Chief een rondleiding in de Koninklijke stallen en toen de dochter een Arabische hengst zag zei ze: wat een mooi paard, dat zou ik ook wel willen hebben.
Koninklijke eer gebood toen dat dat ook gebeurde.
Dus werd later een RAF tansport toestel gestript en het paard hierin naar Cyprus vervoerd.
Dat paard zag al deze toestanden niet zo zitten en zeikte en scheet de boel onder met als gevolg dat snel sterke corrosie aan het toestel werd gevonden.
De missie was niet zo'n succes want Jordanie liet zich Starfighters onder de prijs aansmeren door de Amerikanen.
Onze Nederlandse Koninklijke familie heeft altijd sterke banden gehad met de Jordaanse.
Koning Hussein is altijd zendamateur geweest en heeft ook contact gehad met Nederlandse en dat ook via QSL kaarten bevestigd.
Grtz.