BENZINE WEER DUURDER! Gaan we in de toekomst met de fiets naar het werk?

F

format c:

benzine duurder.
huur weer volgend jaar flink omhoog.
het gaat nu wel erg duur worden.
 
Fl. 3,40 per liter omdat er in amerika een probleem is met de olie.

Heb een keer gehoord dat de shell aleen maar olie afnam uit het midden oosten. Het ging daar toen fout en de prijs schoot omhoog, toen werd er verteld dat shell al jaren geen zaken meer doet met amerika.

Of is er toch meer aan de hand.......

:(
Nr.10
 
Originally posted by format c:
benzine duurder.
huur weer volgend jaar flink omhoog.
het gaat nu wel erg duur worden.

Een fiets moet je zo nu en dan ook oli?n.
Dat zullen ze dan wel 80 euro een flesje maken :(
 
En daar doe je dan 10 jaar mee dus een slordige 8 euro per jaar.

Wat is er tegenwoordig toch mis met op de fiets gaan.

Luie donders.
 
Hahaha... zeker nooit met de fiets in Amsterdam geweest.
Die moet je op je nek meenemen de supermarkt in, anders ben je hem gelijk kwijt.

Ons gezin is pas aan de dertigste fiets begonnen :(
 
Dan heb ik het nog te hoog ingeschat met dat flesje olie doe je dus heel je leven en kan via heel wat erfenissen doorgeschoven worden , dus niet zeuren over de olie prijs.

We starten een nieuw topic

Fietsen in en rondom A'dam vele malen duurder dan autorijden
 
Ik deed vroeger alles met de fiets:
Wat is er tegenwoordig toch mis met op de fiets gaan.
Nadelen:
1.) woon/werk afstand is vaak een redelijk eindje
2.) het is koud en je word nat (bij slecht weer) daar kun je je op kleden maar dan moet je wel steeds vanalles weer meeslepen elke dag.
3.) mankeer je iets, dan is fietsen al snel erg moeilijk
4.) fietsen is afhankelijk van welk beroep dat je uitoefent
5.) Bij ons in de stad mag je inmiddels ook niet meer overal je fiets zetten anders wordt ie weggesleept, kost je 25 euro dus ook dit betekent eindje lopen als je bedrijf geen stalling heeft.

Voordelen:
1.) Je komt overal tussendoor, nauwelijks parkeerproblemen.
2.) Het is gezond
3.) Het is gratis

Conclusie: doe mij maar m'n auto.
 
De overheid doet allang een dure duit in het zakje hoor.
Komend jaar zullen ze de prijs niet gaan aanpassen aan de inflatie.
Scheelt je toch alweer 5 cent per liter.
Dus nou ophouden met dat gezeur.
Meer kan er echt niet af, want stel je voor dat ze straks het nieuwe paradepaardje van het kabinet niet kunnen betalen.
Je moet dan denken aan iets als schiphol 2 (in groningen want daar kan de werkgelegenheid nog wel een zetje gebruiken), een direkte tunnel naar Noorwegen of een dergelijk projekt waar we al jaren op zitten te wachten.

Enneh, dat shell de prijs van de afrikaanse olie laat meestijgen met die van de amerikanen is ook heel normaal.
Marktwerking heet dat.
 
Originally posted by Black Tiger
Ik deed vroeger alles met de fiets:

Voordelen:
1.) Je komt overal tussendoor, nauwelijks parkeerproblemen.
2.) Het is gezond
3.) Het is gratis

Conclusie: doe mij maar m'n auto.

Ehhhhh die nummer 2 zou ik er toch tussen uit laten
want zo gezond is dat toch niet hier in de omgeving van Rotterdam zeker niet waar ik woon zo vlakbij meneer de Shell en andere chemie berdijven.

Dus doe mij dan ook maar de auto al moet ik zeggen mijn auto wordt steeds kleiner vorig jaar was het nog een Subaru Lagacy 1.8 toen werd het voor ongeveer iets meer dan een halfjaar een Renault Clio 1.2 en nu is het sinds vorige week een een Toyota Aygo 1.0.
Als het zo door gaat is het over een jaar een Fiets hahahaha
 
LoL... eerst nog een Fiat 800 misschien ofzo, nog iets kleiner dus dan wat je nu hebt. Dan heb je ook geen fiets meer nodig, als de benzine dan op is bind je hem onder de voeten en kun je autopetten, of je koopt er twee kun je rolschaatsen.:biggrin:
 
Mensen in 2006 gaan we er allemaal op vooruit ( nou allemaal )alleen de rijksten natuurlijk het wordt een topjaar zei balkelende al wordt de zorg bijna onbetaalbaar . maar de zorg kan heus goedkoper hoor dan 1100 euro .als die 800 nieuwe amtenaren er maar niet bij hoefden voor het nieuwe zorgstelsel .ook gaan de energy kosten met een kwart omhoog ook de rioolrechten zullen op korte termijn flink stijgen omdat het stelsel verouderd is en niet meegegaan is in bouwprojecten. ook wil men het hemelwater scheiden van huisafvalwater. dus op de schop met die handel. we betalen wel weer. en meer.

We zijn er nog lang niet en als we dit blijven pikken gaan ze gewoon door. ze worden nu een beetje shijnheilig lief omdat de gemeente verkiezingen voor de deur staan ze delen sigaren uit van ons en er zijn weer van die gelovigen die gaan gewoon mee en zolang we niet in opstand komen gaan ze gewoon door. het gaat ja zo mooi . wij nederlanders zijn toch sociaal en medelevend.

Ze mogen er voormij een bom op gooien want slechter als deze afbraak politiek bestaad er niet. maar hoelang laten we ons nog verneuken?? je wordt er nl scheitziek van.dan wil ik het nog niet over de benzine preis hebben.

mvg. sath.
 
Laat ze de benzine maar 10 euro per liter maken want die protestlozen nederlanders komen toch niet in opstand.
Ben ik blij dat ik met de fiets ga.
 
Een merkwaardige bloemlezing van meningen hier!
Laat ik eens wat zand tussen de ketting of in de tank gooien.

Fietsen gezond?
Wel voor je lichaamsbeweging, maar je bent de hele winter verkouden door de vocht en luchtvervuiling (vooral in de randstad).
Verder is de kans dat je fiets gestolen wordt vrij groot.

Een kleine auto dan?
Is voordeliger in verbruik. Maar de kreukelzone is ook erg klein.
Je zit dus veiliger in wat groters, met wat motorkap voor je.
Je kunt zelf voorzichtig zijn, maar anderen zijn dat vaak niet!

De benzine prijs is nu al 1,50 en da's bezopen.
Als die prijs aan de pomp direkt verhoogd wordt heeft dat niets met de olieprijs te maken, want die olie moet nog eerst geraffineerd worden. Je wordt genaaid!

En die olieprijs wordt niet bepaald door vraag en aanbod, maar door de speculanten op de beurs die met olie handelen, en er dus rijk mee worden.

Omdat onze economie draait op het autogebruik (om bv naar het werk te gaan) betekent die dure benzine dat we minder uit te geven hebben. En dat zal de economie weer remmen.
En het ziet er niet naar uit dat de prijs van olie minder zal stijgen.
Geen erg gunstige vooruitzichten dus!
Grtz.
 
Benzine weer duurder?
Wees eens eerlijk wie heeft er nu echt last van? Rijden er minder auto?s? Merk er weinig van, dagelijks zijn er nieuwe en langere files te melden.
Zolang iedereen in de auto blijft stappen, en die tank blijft volgooien? zal er weinig veranderen. Het enige wat zal wijzigen is de prijs?. Er kan dus nog wel een schepje bovenop.
Dagelijkse verhogingen? we werken er toch allemaal aan mee.
Zet dat ding eens massaal een maandje stil, moet je zien wat dat voor invloed heeft.
Nee we eten liever een boterham minder, de heilige koe moet immers grazen.

Wil je iets veranderen beging dan bij jezelf, neem de fiets :)
 
Allemaal egoistisch zelfbeklag.

Hele volksstammen komen om van de honger. Dat probleem kan morgen opgelost worden, maar het interesseert niemand. Ver van je bed...

Ik ben 50 en heb nog nooit een auto gehad. Ik fiets en ik trein.
 
Ja mensen zijn lui zelfs naar de winkel gaan 200 meter verderop gaan ze nog met de auto.
neej ik heb het al vaker gezegd het is onvermijdbaar.
zit je hier maar te typen welk gevoel je daar over hebt dat alles maar duurder wordt terwijl het eigenlijk niets uitmaakt wat je zegt.
binnen nu en 10 jaar komen net als in amerika de bendes in opgang.
 
Die bendes die zijn er dus al. Hier in Rotterdam heb je van die boy's van 12 t/m 18 jaar die meisjes vanaf 8 jaar verkrachten met een groep.

Die gasten worden op gepakt er worden er 3 veroordeeld en de rest is te jong om te worden berecht en die gasten die berecht werden hadden ook al iemand vermoord omdat hij lelijk keek naar ze en omdat hij lid zo zijn van een andere bende.

:(
Nr.10
 
Originally posted by klukje
Allemaal egoistisch zelfbeklag.

Hele volksstammen komen om van de honger. Dat probleem kan morgen opgelost worden, maar het interesseert niemand. Ver van je bed...

Ik ben 50 en heb nog nooit een auto gehad. Ik fiets en ik trein.

Klukje,
jij als oud Grunniger weet dat er hier dorpjes zijn waar je niet anders kan als de auto nemen.
Openbaar vervoer betekent hier b.v. 3 x per dag een bus(naar waar de scholen staan). Winkel die het dichtst bij is 6 kilometer enkele reis en schreeuwend duur. Huisarts is ook lachen die zit in Siddeburen dat is pakweg 35 km.
Heb je die ?s avonds of in het weekeinde nodig dan komt de Huisartsenpost in Delfzijl. Euh komt neen je moet er naar toe in 99,9 % vd gevallen. En ?s avonds en in het weekeinde is er geen openbaar vervoer. Jij weet ook dat er op die plattelands wegen veel en veel te hard gereden wordt, je kids op de fiets naar school is dus Russisch Roulette.
Ik kan nog wel even door gaan maar is niet echt nodig, je snapt zo wel wat ik bedoel.
Generaliseren is nooit goed er zijn altijd gevallen die niet binnen dat plaatje passen.
Avensis
 
Dat ben ik volkomen met je eens, Avensis, en dat geldt niet alleen in de provincie Groningen, maar in grote delen van het land.

Maar dat probleem is zuiver en alleen ontstaan, omdat de overheid noodzakelijke busverbindingen heeft weg bezuinigd.

En dan kom je dus weer bij het probleem, dat hier boven ook al gesignaleerd wordt: de overheid kan dat rustig doen, omdat de Nederlanders niet protesteren. Ze pikken alles...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan