CCcam 2.3.0

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
2.3.0

Wie dacht dat CCcam niet verder ontwikkeld werd... ;-)

v2.3.0:
-add seca tunneled nagra card support (may need card reset to see new revision after updating)
-add SID LIMIT (see CCcam.cfg for details)
-several smartcard fixes
-several network fixes

Download hier
 
Nieuw in v2.3.0:

# Option to limit the number of sids active on a single smartcard within a given time period
#
# SID LIMIT: <device> <maxsids> <timelimit>
#
# example: handle max 4 different sids every 11 seconds
#
# SID LIMIT: /dev/sci0 4 11
 
als ik dat goed begrijp, en we stellen dit zo in, en je bent met voldoende kaarten op een server.
dan hoef je verder dus niets meer af te spreken?
dan regelt cccam dis gewoon zelf?
zou wel mooi zijn.
gr blokker
 
Dat weten we ook niet, maar zo hebben wij het ook begrepen. Laten we hopen dat het werkt en je normaal kunt sharen thuis want je zit zo aan 4 of meer cm's als je een paar ontvangers hebt en dan ook nog opneemt.
 
Als ik hem op mijn server gebruik dan ziet hij mijn lokale kaart niet in entitlements.
Dit krijg ik dan terwijl mijn CCcam.cfg niet veranderd is.

card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
no or unknown card inserted
 
wat voor kaart? in de dreambox word de seca 2 kaart niet gezien.
gr blokker
 
Klopt, normaal geef je in je cfg in: seca handler=2 om seca2 prioriteit boven seca3 te geven, echter in v.2.3.0 werkt dit niet want, zoals blokker1 al aangaf, wordt de zwarte seca2 kaart niet herkend.
 
Hoe bedoel je met zwarte seca kaart. Het is een originele kaart en hij is ook niet zwart van kleur. Ik ben niet zo thuis in hoge school CCcam. Maar wat kan ik hier aan doen of hoe kan ik dit instellen en waar in het CCcam.cfg?
 
zwarte of rode of groene of oranje, orgineel zijn ze allemaal. maar de eerste 3 zijn seca 2 en sommige mensen met een simpel abo hebben die nog steeds in gebruik.
en zou dat je probleem kunnen zijn. als je een oranje hebt is er wat anders aan de hand.
daarom is het belangrijk als je wat vraagt dat je zo veel mogelijk gegevens erbij geeft.
gr blokker
 
betekent dat met mijn zwarte kaart die idd niet herkend wordt in CCcam2.3.0 , dat deze dan ook niet opgewaardeerd wordt op het einde van de maand?
 
:[ By the way de zwarte kaart werkt niet icm CCcamV2.3.0 DAMNED

Of de makers van CCcam dit nog herstellen blijft dus een ?
 
blokker1;219340 zei:
zwarte of rode of groene of oranje, orgineel zijn ze allemaal. maar de eerste 3 zijn seca 2 en sommige mensen met een simpel abo hebben die nog steeds in gebruik.
en zou dat je probleem kunnen zijn. als je een oranje hebt is er wat anders aan de hand.
daarom is het belangrijk als je wat vraagt dat je zo veel mogelijk gegevens erbij geeft.
gr blokker
Bedankt blokker, dit is al wat duidelijker voor mij. Ik heb de groene kaart m.a.w. die gaat niet werken in CCcam 2.3.0 of kan ik dit toch ergens instellen in de .cfg?
 
nee heb er zelf ook een, en ben ook al aan het zoeken geweest maar kan er nog niets over vinden. misschien dat er een bug in de nieuwe cccam zit en word het opgelost in een volgende versie.
gr blokker
 
Ok? dat wordt struinen dan. Zodra ik iets meer weet laat ik het direct weten. Ik denk dat er meer zijn zoals wij ;)
 
Ok, een nieuwe "techische" vraag/theorie...

Is het nu zo dat bij de kaart van TVV en in de toekomst waarschijnlijk die van CDS 4 kanalen kunnen worden gedecodeerd of dat er 4 ontvangers op kunnen worden aangesloten?

Als ik in CCcam de SID limiet aanzet en inschakel op 4 dan kunnen er maximaal 4 kanalen gedecodeerd worden. Is dit nu ook de oplossing?

Voorbeeld: Ik zorg dat er maar 4 SIDS van een kaart kunnen worden gevraagd bijvoorbeeld NED1, NED2, NED3 en RTL4. De rest blokkeer ik.
Kan ik dan met meer dan 4 ontvangers naar NED 1 kijken? De kaart hoeft dan namelijk niet meer dan het maximale van 4 SIDS te decoderen.
Of ziet de kaart (Naar mijn idee onmogelijk) ook echt de hoeveelheid aanvragen op 1 en dezelfde SID?

Theroretisch:

Ik zorg voor een hele stapel kaarten die ik allemaal 4 andere SIDS laat verwerken, die laat ik samenkomen op 1 hoofdserver. Daar log ik in met 20 ontvangers (Allemaal in mijn thuisnetwerk, ik woon nogal groot! :lol:) Elke aanvraag wordt nu naar alle kaarten gestuurd, maar enkel de kaart met de juiste SID decodeert het aangevraagde kanaal en overschrijd dus nooit het maximale van 4 SIDS.
Naar mijn idee zou dit dan moeten kunnen gezien er nooit een 5de SID aan 1 en dezelfde kaart wordt gevraagd.
Dit alles werkt natuurlijk alleen als de kaart niet "ziet" hoeveel aanvragen er zijn op 1 en dezelfde SID.

Wie o wie weet het antwoord op de vraag: gaat het nu echt om het aantal aanvragen/ontvangers of om het aantal SIDS...

Wellicht dat dit te testen is met een TVV kaart. (Ik heb er helaas geen een.)
 
Super bedankt
Vraagie...
Komt deze versie ook als .ipk bestandje uit ..
Dat vind ik ff veel gemakkelijker ( en dus veiliger :) )
Greetz
Fred
 
Nee voor OoZooN niet. We kunnen wel eens kijken of we iets voor je in elkaar kunnen zetten,maar duurt ff want we zijn druk met familie, bezoek e.d.
 
Ha ha ...
Druk waarom dan ... de hobbie gaat toch voor alles ....
Geintje, iedereen prettige Feestdagen en een voorspoedig 2012
We merken het vanzelf wel wanneer er iets uitkomt
Greetz
Fred
 
Niet getest, maar probeer deze eens en laat weten of het is gelukt. Let wel deze is alleen voor OoZooN (enigma2) images
 
Nope sorry werkt niet
Krijg een foutmelding bij installatie ervan
Greetz en thks
Fred
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan