Corona Virus

Tja idd er werd gegraaid, maar wat mij bevreemd is dat in die gouden tijd niemand maar ook niemand bezwaar had om het dak van de pensioenfondsen weer te kunnen sluiten.

Ook zo dat kwartje van kok. Totaal geen weerstand, immers de inflatie was superhoog en je salaris vloog omhoog en de rentes waren torenhoog. Effectieve hypotheken halveerden binnen 10 jaar.

Maar nu er algemene malaise heerst schreeuwt iedereen moord en brand.
Aan wie moet het kwartje terugbetaald worden ??
Aan wie moet de pensioengraai terug betaald worden.

Volgens mij zijn er dan heel veel profiteurs die daar geen recht.op hebben..

Ik zal het wel verkeerd zien.Maar mi heeft dat gegraai geen negatief effect gehad op ons huidige zeer luxueuze leven.

Kreten als de gepensioneerden zijn schatrijk en gaan allemaal met hun camper naar Spanje overwinteren.
Komop zeg we leven niet in het stenen tijdperk.

 
Black Tiger zei:
Als er iets is wat we voor je kunnen doen, laat het ons weten. Ik weet 100% zeker dat er meerdere mensen hier aanwezig zijn die je op een of andere wijze willen helpen indien mogelijk.

Idd. MAS3 Heel veel sterkte voor je. Wellicht dat we iets voor je kunnen betekenen.
 
Klopt, maar van die graai is volgens mij nooit beloofd dat we dat terug kregen, dat kwartje wel. Maar feitelijk moet die 30 miljard ook terug, want dat is geld wat voor ons opzij is gelegd voor later en niet voor de staat haar uitgaven.
Het blijft een zootje daarboven. En we zijn nog niet klaar. Ik zie de toekomst met veel huiver tegemoet, gezien de uitgaven van de overheid voor de corona crisis gecombineerd met het feit dat het schijnbaar recent bevestigd is dat de VVD nog altijd de grootste partij is.
Als die weer winnen met de verkiezingen komend jaar hou ik echt mijn hart vast.
 
Ik heb ook wel een mening over hoe er het in de toekomst aan toe gaat. :)

Het schandaal rond het graaien in de pensioenkas is misschien nog el groter dan jullie vermoeden, het begon onder Lubbers maar ook bedrijven deden er later aan mee hoewel die het later wel hebben terugbetaald.

Het beleid van de VVD en de betrokken kabinetten, daar was in de vorige jaren het beleid er vooral op gericht om het geld weg te halen waar het volgens hun niet nuttig was, en dat waren over het algemeen vaak de zwakkere onder ons. Aan elke verandering zat meteen een bezuiniging gekoppeld en uiteindelijk ging het feitelijk niet om een verbetering van de dienstverlening van de overheid naar de burger toe maar om een ordinaire manier van hoe kan ik me zakken vullen als overheid. Rutte kreeg het voor mekaar omdat de burger zelfredzaam moest zijn, en daarbij gebruikte hij dan zijn oh zo beroemde glimlach. Nu staan werknemers en benadeelde die getroffen zijn door al die bezuinigingen vooral te janken en veel zal teruggedraaid moeten worden wil de maatschappij weer een beetje sociaal gaan functioneren.

Ook het beleid tijdens deze Corona crisis maakt het weer duidelijk hoe o.a. het VVD beleid een verkeerde uitwerking heeft op onze samenleving. Eerst een routekaart opstellen waarmee bedrijven en burgers proberen hun plannen te maken, maar er wordt constant vanaf geweken in Den-Haag. 

Vorige week zei Mark Rutte nog dat als er in de toekomst meevallers zijn en lastenverlichting mogelijk is dat die naar de middenklasse gaat, waarom niet gelijkmatig verdelen? Iedereen heeft het zwaar onder deze omstandigheden en door de steeds sterkere prijsstijgingen o.a. van levensmiddelen maar ook de eigenbijdrages plus de financi?le tegenvallers, die zijn voor de lagere inkomens niet meer op te brengen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan