Corona Virus

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.162
Waarderingsscore
480
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
In hoeverre heeft het virus bij jullie impact?
 
Buiten dat wij meer thuis en binnen blijven, nog niet veel. 

De meeste boodschappen worden thuisbezorgd, en we hebben genoeg gezelschapsspellen liggen,
en er zijn nog films en series zat die we nog niet gekeken hebben.

Verder is het hier in de omgeving lekker rustig, maar we zullen blij zijn dat het weer weg is.
 
Tot nu toe is er binnen mijn kring gelukkig nog niet niemand besmet. Ik kijk zelf wel heel goed uit en het enige wat mij zorgen baart is een bezoek aan de supermarkt. Hamsteren heb ik niet gedaan want mocht het fout gaan dan gaat alles naar de erfgename en die hebben liever geld dan bruine bonen. ;)

Ik heb Call of Duty Warzone maar ge?nstalleerd waarmee ik me een aantal uurtjes per dag vermaak met :gun: (lees flink erger).
 
Valt hier mee, alleen wat verkoudheden die al langer spelen, vooralsnog gelukkig geen Corona. Letten wel goed op en vrouw blijft zoveel mogelijk thuis of in de tuin i.v.m. haar COPD.
Alleen af en toe naar de winkel.
En ik zelf ben gewend binnen te zitten en heb genoeg te doen met de pc, zowel forums alsook games. :)
 
Tja net een stevige verkoudheid achter de rug en als ik het rijtje symptomen af ga, lijkt het er wel erg op.
Maar zal wel niet want ook ik behoor tot de kwetsbare groep, ernstige Copd, hartinfarcten bypasses ed., beroertes en diabetes en nog paar dingen. Was net begonnen aan revalidatie in het Beatrixoord vanwege oa. hartfalen en wordt na anderhalve week opgebeld de boel gaat op slot.

Doorbijten met zijn allen en probeer gezond te blijven
 
Tja, als ik hier naar de gezondheid moet kijken dan hoop ik ook dat dit niet te lang gaat duren.

Het revalidatiecentrum is dicht, dus het gaat nog langer duren voordat mijn aangepaste schoenen klaar zijn.

Vorige week een spier gescheurd in mijn kuit, net degene waar ik vocht vasthoudt, kan de steunkous niet dragen,
maar zal wel moeten, de kuit is veel te strak gespannen als ik deze niet draag, tevens heeft mijn therapeut ook besloten om voorlopig geen behandelingen meer te geven...

Bij de huisarts ben je ook nauwelijks meer welkom, dus vandaag een puffer geregeld via de telefoon, want ik ben al een week of 3 kortademig. 

Maar ach, de boodschappen zijn besteld voor het komend weekend, duurt wel een uur of wat voordat je daar mee klaar bent, maar we gaan sowieso lekker eten, en daarna een spel/sjoelbak van zolder halen,
of een film kijken.

 
Fijne van AH thuisbezorgd,
Wilde de nodige boodschappen gaan indienen zijn ze tot 2 weken vol bezet , geen mogelijkheid tot bezorgen.

Ook nog net niet in aanmerking om om half 7 uit mijn nest te komen voor het 70+ uurtje.
Grrrrrrrrr
Dus we moeten wel  het pad op. Nog 2 weekjes dan mag ik in de rij staan achter de rollators.......
 
Zit de Plus of de Jumbo niet bij jou in de buurt?
 
Ja ook allemaal 14 dagen vol en verderop kun je niet bestellen.

Vanmorgen ff de nieuwe dag om 07u00 bij AH bekeken "vol"
Vanavond ga ik iets na 00u00 eens kijken naar de nieuwe.dag , ik vermoed dat die binnen 1 minuut ook op vol staat.

Mag natuurlijk niet generaliseren maar ik ga ervanuit dat de meeste bezorgingen niet door diegene gedaan wordt die het het hardste nodig heeft.
 
@Matrix, kijk jij dan landelijk of bij de super bij jou in de buurt? 

Want ik bestel hier momenteel bij de Plus in mijn eigen dorp, en kan bijna iedere dag laten bezorgen. Enkel de snelheid van de website dat is een drama momenteel.
Ik weet niet of het bij appi kan, bestellen en zelf ophalen, dan hoef je ook de winkel niet in. ;)
 
Maar even terug on topic!

De gevolgen gaan volgens mij erg ver, heel veel werk is voor niets geweest, en tja, wat brengt de komende maanden??? 

Een evenement kan later in het jaar zijn, en toch nu afgelast worden, gewoon omdat er erg veel voorbereidend werk is! 

Ik neem even een voorbeeld, de jaarlijkse bloemen en fruitcorso's

Het zijn bijzondere tijden en er komen steeds meer alarmerende nieuwsberichten betreft de Corona (COVID-19) crisis, hoewel in perspectief van het echte leed betekent het ook een hoop voor de corsoliefhebbers.

Afgelopen week werd al bekend dat zowel het bloemencorso van Leersum als bloemencorso Bollenstreek voor 2020 afgelast zijn. De organisaties en stichtingen van de diverse corso?s zijn op dit moment druk bezig alle mogelijkheden en opties te onderzoeken.

Wij zullen proberen iedereen zoveel mogelijk op de hoogte te houden betreft de ontwikkeling in corsoland in verband met de Corona-crisis.

Bron: Corsonetwerk



Koningsdag. 5 mei en ga maar door....

De paashaas, mag dit jaar ook in zijn hol blijven, en laten we hopen dat er nog een carnaval 2021 komt???
 
Het zijn inderdaad rare tijden.
Ik moet zeggen dat het toch wel akelig dichtbij komt. Een neef van een collega overleden aan corona.
Eerst leek hij er weer bovenop te komen en leefde weer op en vervolgens valt hij om en dat was het... Heel bizar.

Qua werk is alles wel zo'n beetje stil gevallen. Leveranciers kunnen geen goederen meer leveren waardoor ik ook stil sta.
Een voordeel is dat ik wat meer tijd heb voor de hobby :biggrin:
Ik heb een DJ controller gekocht en ben mijn oude hobby weer aan het oppakken..
Zo heeft elk nadeel zijn voordeel :)
 
Het Corona virus is iets wat zeer serieus genomen moet worden en Ik wil eigenlijk niet te kritisch zijn en schrijven zoals wat er in het begin al allemaal fout is gegaan omdat het virus toch onderschat werd. 

Al met al is het een enorme operatie om al die werknemers, ondernemers en ZZP'ers in zo'n korte tijd van een inkomen te voorzien. Maar van mij mogen ze gewoon Euro's blijven bijdrukken en dat aan diegene geven die aanzienlijk minder inkomsten hebben, zoiets als een basisinkomen.

We kunnen alleen maar hopen dat de dreiging van het corona virus snel afneemt zodat wij de draad weer kunnen oppakken.
 
Ik hoop dat we idd de draad snel weer op kunnen pakken! 

Als je verdomme die mensen op de Haagse markt weer ziet???
Ik had er en hek omheen gezet met een groot slot er op!
 
Naast het covid-19 virus is er nog een ander virus actief en verspreid zich nog sneller,  genaamd het IDIOT-20  virus .

????????????
 
Ik ben niet bang maar wel voorzichtig.

Nu blijft de supermarkt voor mij het grootste pijnpunt dus zou ik voor 2 maanden voedsel willen inslaan dan heb ik nodig:

60 potten groente.
60 eieren
29 hamburgers
29 verse worsten
30 broden
10 pakjes margarine
5 bakjes halvarine
20 frikandellen
10 pakken koffie
6 zakken aardappels ? 5kg
4 zakken patat ? 3kg
4 pakken suiker
4 flacons tandpasta
2 karbonaden (voor de zondag)
2 pakken zout
2 flessen ranja
2 zakken chips
1 shampoo
1 pak vuilniszakken

Ik kan ook:

50 X een pizza bestellen
10 keer Babi Pangang.

Of:

60 X bij een ander gaan uit eten.
 
Je kunt ook 10 kippen en 1 haan kopen ----> eieren, en lekkere verse kuikentjes.

1 koe/geit of schaap deze geven allemaal melk waar je van alles van kunt maken, wat het schaap betreft hangt het af wat voor buren je hebt! [ik moet er niet aan denken want ik heb deze buren]

Maak een vijver en gooi er wat zalm in, en een paar kikkers voor heerlijke kikkerbillen....

Vang van de mest op van 1 van deze huisdieren, kun je brandstof van maken.

Heb je een buitenkraan, sla een put voor grondwater.

Een paar snelgroeiende bomen, voor kachelhout.

En ga zelf van meel suiker en zout een zuurdeeg maken om brood te bakken.

Alternatieven zat om deze eeuw te overleven. ;):biggrin:


En ohja, een vliegenmepper en een rol ducktape om die coronavliegjes plat te meppen!
 
Ik doe niet mee aan die hamster onzin.
 
....ik ook niet, ik houd het bij cavia's.. ;)
 
Ik doe ook niet aan hamsteren maar het volume van mijn wangen zijn inmiddels 3 X zo groot. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan