De benzindeprijzen in (1???) Europa.

Wil een bizar verschil! 

 
Nederlanders die nog even goedkoop willen tanken in België lopen vanaf nu het risico op een boete van 4000 euro. De brandstofprijs is in België aanzienlijk lager dan in Nederland, bij sommige tankstations kost een liter benzine minder dan euro.

België heeft tijdens de coronacrisis strengere regels dan Nederland en daarom wordt er stevig gecontroleerd door een speciaal politieteam, meldt Omroep Brabant. "Er zijn lange wachtrijen bij de tankstations. Dat is juist wat we willen vermijden. We willen social distancing", zegt Patrick de Smedt van de Belgische politie.

In België mag je alleen de straat op als het echt niet anders kan en tanken in het buitenland is niet noodzakelijk. Er is daarom besloten hard op te treden tegen de Nederlandse 'tanktoeristen'. Tot nu toe zijn er nog geen boetes uitgedeeld. Mensen komen er nu nog met een waarschuwing vanaf, maar volgens De Smedt gaat dat veranderen. "Tegen de diehards wordt opgetreden."

Bron: NOS.nl

Ik heb nog een aantal Belgische kentekens op voorraad voor €3999,- per set en je extra winst is dus €1,00 als je daar toch gaat tanken. :)

 
Ik hoorde het inderdaad vandaag. Dat is niet mals. Hier blijken ze ook her en der te controleren aan de grens.

Geen idee hoe de brandstofprijs in Duitsland momenteel is. Als Nederland zijn wij het enige land waar nog geen lockdown voor van toepassing is met Duitsland.

Dus misschien komende week nog even boodschappen doen aldaar.

 
Ik vraag me af of die boetes per locatie verschillen? Ik hoorde en las ook bij omroepbrabant dat men een boete van 4.000 euro kon riskeren.

Hier aan de grensregio Lanaken zegt men de 1e keer een waarschuwing, de volgende keer krijgt men een zgn. GAS boete en die is maximaal 350 euro. Dit werd ook door de Belgische Gemeente en de lokale radio alhier bevestigd alsook de De Limburger.

In De Limburger staat echter ook dat er ook boetes van 4.000 euro zijn, dus verschilt het nu per regio? Dat is me niet duidelijk.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200320_00152765/even-tanken-in-belgie-dat-kan-je-4000-euro-gaan-kosten

 
Een boete van €350,- lijkt mij iets billijker maar aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen dat België er voor kiest om het tanktoerisme tegen te houden als het land op slot zit.

Als ik dan weer kijk naar een stukje grens ter hoogte van Baarle-Nassau, ik kan me niet voorstellen dat de Belgische overheid het daar kan handhaven.

 

 

 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan me niet voorstellen dat de Belgische overheid het daar kan handhaven.


We hebben hier ook wel wat stukjes grens waar je zo over zou kunnen. Maar de Belgische overheid zet hier hard op in en er zijn ook diverse zogenaamde "vliegende brigades" onderweg. Men hoeft je dus maar ergens tegen te komen met een NL kenteken en je krijgt geheid een controle.

 
Hier is het niet anders, zo denk je dat je nog in Nederland ben, en zo zit je in België.

 
maar wel Duitsers en Belgen die hier komen shoppen...

 
Nog wel. Wij mogen ook nog naar Duitsland want wij zijn het enige land waar Duitsland zijn grenzen nog niet mee gesloten heeft.

De vraag is of je dat wilt? Maar ik kan het me wel voorstellen van Duitsers en Belgen.

Ik hoorde geruchten dat er a.s. dinsdag ook voor Nederland een lockdown zit aan te komen. Maar ja, je hoort zoveel tegenwoordig.

Als je echter ziet wat er vandaag op Zandvoort loos was? Mafketels! Echt dom volk, die weten echt niet wat er aan de hand is.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/zandvoort-drukte-advies/

Dus als je dat combineert met die winkelende Duitsers en Belgen wat nog steeds naar hier komen zou een lockdown er alsnog wel eens kunnen aan komen.

 
Toch even reageren.

Ik zelf woon tegen de grens aan met België.

Het is niet slim om te gaan tanken, krijg je een boete wanneer je betrapt wordt.

De meeste tankstations laten je daardoor al niet meer tanken.

Dat Belgen hier komen hamsteren is onzin of te wel afgelopen.

De Belgen door de Belgiesche politie tegen gehouden aan de grens en mogen niet de grens over en moeten terug naar huis met een boete wegens overtreden van de regels.

Hoorde net dat de supermarktschappen vanaf zondag leger zullen zijn wegens een storing. Bedankt België.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom dat gehamster?  Er zijn voorraden zat, althans dat zegt men. 

aar ik wou dat men ook de andere dingen eens zag die er nu veranderen door deze crisis! 

Je hoort geen man meer over de CO-2, de lucht wordt steeds zuiverder. Ik mag het niet zeggen, maar ik denk soms echt dat dit een opgezet plan is,

om héél de wereld eens te zaten zien wat er echt gebeurt als we de boel eens voor een paar maanden platleggen, bij de gewone griep vallen er helaas meer doden, maar daar hoor je niets over...

En ohja, er zijn heus genoeg binnenwegen, met de fiets glip je ook overal doorheen als het moet, maar de maatregels worden toch wel drastisch hier in de grensstreek: 





 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ohja, er zijn heus genoeg binnenwegen, met de fiets glip je ook overal doorheen als het moet, maar de maatregels worden toch wel drastisch hier in de grensstreek: 


Wat dit betreft verwijs ik terug naar mijn antwoord in bericht #26, dat is daarin al aangekaart en beantwoord. ;)

 
gisteren even boodschappen gaan doen in Duitsland,

meteen ook de auto volgegooid...1.10 euro p/l tegenover 1.50 euro in NL.

 
Dat klopt, ben er gisteren even geweest om een harddisk in te geven voor ruiling.

De super 98 was daar 1,20 en ik heb zelfs een plek gezien voor 1,14 dus het zijn behoorlijke verschillen.

Helaas had ik m'n tank al anderhalve week geleden gevuld en was er nauwelijks iets uit. :(

Jij ook een mondkapje moeten dragen? Ik kreeg te horen van de winkel dat momenteel in alle winkels in Duitsland mondkapjes verplicht zijn.

De pc zaak was zo vriendelijk mij een te verstrekken zodat ik niet met m'n t-shirt over mijn mond hoefde te blijven staan, ondanks dat ik al geholpen werd en de registratie etc. nog geen 5 minuten duurde. Om het ongemak tegen te gaan zeiden ze.

Dat is nog eens service!

 
Hoera, grens met Belgie weer open. We kunnen weer belgische speciaal biertjes halen en tanken voor € 1,14 per liter.

B.

 
Waar ik getankt had, hebben ze snel de prijzen weer verhoogd, wat eerst 1,22 voor super 98 was is nu 1,28 maar is nog steeds super goedkoop.

De euro 95 stond op 1,17 dus 3 cent meer dan bij jou. Maar vergeleken met 1,48 hier bij de BP is het nog steeds 31 cent per liter verschil en dat is veel.

Ik denk echter dat die prijzen nu snel zullen stijgen nu grenzen open gaan en meer mensen zullen gaan rijden. Dan wordt de vraag groter en stijgen de prijzen ook weer mee.

 
Mij lijkt het veel verstandiger dat Nederland de prijzen voor de benzine verlaagd, zo dat wij zelf hier blijven om te tanken.

En de Belgen de prijzen in de supermarkt naar beneden zo dat hier de Jumbo niet meer geplunderd wordt!

 
Mij lijkt het veel verstandiger dat Nederland de prijzen voor de benzine verlaagd,
Dat gaat niet gebeuren. De prijzen zouden ongeveer gelijk zijn als de overheid het kwartje van Kok zou teruggeven.

Het is bijna niet te doen om nog lager te gaan.

Vaste accijnsprijs in Nederland (ongeacht de benzineprijs) is 80,8 cent. Productieprijs en winst komt daar nog bij. Winst is 10% voor pomphouder en oliemaatschappij. Pomphouder krijgt per liter betaald.

Maar nu komt het.

Over de brandstofprijs, inclusief accijns, heft de overheid BTW. Zie ook deze (klik) pagina van de ANWB. Geen wonder dus dat de pomphouders niet lager kunnen dan houden ze niets meer over.

Nederland zorgt door het stelen van het kwartje van Kok (ja stelen want het zou teruggegeven worden en dat gebeurt niet), zelf voor het tanktoerisme naar België.

En dat zal niet stoppen totdat dit kwartje teruggegeven is.

 
Begrijp ik het goed , dat dat kwartje van toen nu iets is van 11 €ct

Als dat retour komt is het verschil met BE nog erg groot. 

 
Als je het goed bekijkt is volgens mij de Gulden een Euro geworden, en misschien nog wel meer? 

Dus laten we er voor nu €0,25 van maken. ;)  

Maar dan scheelt het nog een hoop! 

Ik geloof trouwens niet dat de grenzen lang open blijven, want ik wou zojuist hier een paar boodschappen doen bij de Appie, maar daar was het onverantwoord druk, niks dan Belgen, het leek wel de dag voor Kerstmis!!!

Dus wijselijk uitgeweken naar de Plus in Zundert Noord...

Maar dan ook nog ff langs de benzinepomp voor een kleine boodschap, sta je daar netjes achter de gele streep, en wil de klant die afgerekend heeft links langs mij naar buiten lopen, dus ik maak een teken van omlopen, en krijg me daar een hoop commentaar van die [gekleurde] gast??? 

Zo gaat het never nooit niet goed komen. :confused2:  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan