De benzindeprijzen in (1???) Europa.

Dat is ook weer zo , 

Tja dat van die gast, die hebben nu vanwege de demonstraties allemaal lange tenen en zijn zeer snel van hun stuk gebracht. 

Wees wijs en ga zelf een paar stappen op zij. Dat voorkomt discussie en mogelijk ziekenhuis bezoek door je familie. 

Zo doe ik het , het heeft geen zin om met 3/4 asocialen in NL te gaan bekvechten, krijg je hartkloppingen van. 

 
Sorry @Matrix, ik ga in dit geval echt geen enkele stap opzij! 

Wij dragen hier heel de dag mondkapjes om voor het vreten te zorgen??? 

Half november komt er weer een boot deze kant op die dit volk dolgraag mee terug neemt in een jute zak...

 
Begrijp ik het goed , dat dat kwartje van toen nu iets is van 11 €ct
Hoe bedoel je? Kwartje is een kwartje. Ja oke, als je het omrekent naar Euro. Maar inmiddels betaal je nu 1 euro waar je eerst 1 gulden voor betaalde. Dus het kwartje van toen is inmiddels ook gewoon 25 cent geworden.

De benzine was in 1991 immers ook wat goedkoper. :)

Freggel heeft ook die gedachte. Dus ik blijf het een kwartje noemen. Een euro kwartje dan.
 

Nee Freggel, Rutte moet niet gaan denken dat 1,5 meter het "nieuwe normaal" is. Er is geen nieuw normaal. Er is normaal en er zijn maatregelen i.v.m. ziekte. Als het vaccin er is gaan we weer fijn terug naar normaal, dus een nieuw normaal met 1,5 meter gaat hem niet worden.

Maar het gaat ook niet goed komen zoals de mensen zich nu gedragen, ze doen alsof alles weer vrij gegeven is zoals voor Corona. Daar komt nog wel wat van, ben ik ook bang voor inderdaad.

 
Kun je zien hoe ik me verdiep in benzineprijzen. Ik ging ervan uit dat dat kwartje als losstaand bedrag in de totaalprijs zat.

Wij hebben milieubewust geen auto, nooit gehad. Iets wat je niet hebt kun je ook niet missen. 

Heb wel een viertakt snorscootertje vanwege artrose in onderrug kan ik niet meer fietsen en ik tank nu euro98 omdat e10 de motor en pakkingen van de snor kaduuk maken. 

En let op ik tank 4 liter per 6 weken. Dus mij zal die prijsoorlogen een biet zijn. 

 Voor boodschappen heb ik geen 4 wieler nodig , dinsdag een lijstje maken en vrijdag laten bezorgen kost me 20€ in de maand. 

 
Voor boodschappen heb ik geen 4 wieler nodig , dinsdag een lijstje maken en vrijdag laten bezorgen kost me 20€ in de maand. 
Kans dat wij dat straks ook zo gaan doen. Die 20 euro in de maand zijn het geld niet, verzekering en wegenbelasting kosten veel meer.

Maar wij willen nog wel eens grote boodschappen gaan doen met veel frisdrank of boodschappen in Duitsland en dan is een auto wel handig. Dit is al niet meer zoveel als voorheen en zal nog meer afnemen als onze jongste dochter ook het huis uit zal gaan.

Scootertje is er ook nog, rijdt de vrouw veel op, zij tankt 2x per maand voor 5 euro.

 
Nu de roverheid de accijns op benzine weer aangepast heeft vandaag maar weer even 7 kilometertjes doorgereden naar onze zuiderburen. Tank volgegooid met 44 litertjes euro 95 á 1,628. Prijs hier 1,929. Verschil 0,301 x 44 = 13,24. Gelijk ook 15 litertjes euro 98 meegenomen voor de zitmaaier á 1,873. Prijs hier 2,169. Verschil 15 x 0,296=4,44. Verschil totaal dus 17,68. Mooi dat 1 Europa. Maar goed dat ik vlak bij België woon.
 
Ja dat voordeel hebben wij hier gelukkig ook. Mijn tank zit echter nog vol met Euro 95 E5 van Duitsland, die was iets van 1,76 per liter. Normaliter als ik in Belgie tank ga ik voor de Super 98 E5 en dan gaat ook een kruikje voor de scooter mee dus hier ook blij dat we aan de grenzen wonen.
 
Vandaag de tank maar weer eens geladen á 0,35 euro/ kWh er ging 40 kWh in en ik kan er weer 350 km. Nu was hij niet helemaal leeg maar ik ben d’r nog steeds erg blij mee en nu nog meer met die rovers hier.
 
Hoe lang duurt het vol laden van zo'n ding?
Stel ik wil naar Amsterdam, dat zijn dan ongeveer 250 km. Dan wil ik ook wel naar huis terug kunnen. dus moet ik hem weer vol laden. Stel dat ik met rondrijden en laadpaal zoeken 300 km gebruik moet ie dus weer vol geladen worden.
Dat zal niet binnen een uurtje zijn, toch? Of hoe lang duurt zoiets nu bij elektrische auto's?
 
Een snellader brengt in een kwartiertje a 20 minuten de accu van de auto naar 80%. Daarmee kun je wel weer redelijk thuis komen.
Het aantal laders in Nederland is best aanzienlijk, zeker nu er een parkeerverbod geld bij een laadpaal en de eigenaren de auto moeten weghalen wanneer de auto vol is.
Een elektrische auto laden bij een openbare laadpaal, is soms net zo duur als een tank benzine, dus daar schiet je niets mee op.
De actieradius van een moderne elektrische auto is inmiddels zo rond de 400-600 km en er komen modellen aan met het dubbele. (en wordt het ook voor mij interessant)

Al met al een prima investering als je een eigen laadpaal hebt en zonnepanelen, anders is een goedkoop tweede handse benzine auto stukken goedkoper :)
..helaas kan ik voor 40K aan aanschaf heel wat keren tanken! :tong:
 
Tip, als je bij de Lidl boodschappen gaat doen kan je je auto daar gratis opladen, ik dacht max 12 minuten
 
..helaas kan ik voor 40K aan aanschaf heel wat keren tanken! :tong:
kreeg een poosje terug de tip over een accu op wielen die een karretje mag trekken dus ik ff op gasp... nl
gebruikt beginnen die bij 60k..
denk dat het enigste electrike rijden ik nog mee ga maken op een scoot mobiel is
 
Een elektrische auto laden bij een openbare laadpaal, is soms net zo duur als een tank benzine, dus daar schiet je niets mee op.
Serieus? Nou dat schiet dan niet echt op, dan moet je dus al je eigen lader bij je hebben en bij vrienden/kennissen kunnen laden als je ergens heen gaat.

Nja ik zie het wel, ik hou het maar bij mijn oude "kraksjees" zoals ze hier zeggen, die doet het nog prima. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Och @Black Tiger , wanneer je een auto niet vaak nodig hebt, geen lange afstanden hoeft te rijden, dan is droog zitten en een goede radio belangrijker dan de motor die er in zit.

Zelf heb ik de keuze gemaakt voor een 250 jaar oude diesel wat 1:24 rijdt en nog een beetje comfortabel zit, want ik zie een auto persoonlijk niet als een statussymbool en ben er ook niet echt zuinig op.
Het is heerlijk om niet bij elk krasje in de stress te schieten. :)

Laatst had ik s'avonds in een regenbui op een parkeerplaats een aanrijding(kje). Iemand reed zachtjes tegen mijn bumper aan, verontschuldigde zich en wilde de schadepapieren er bij halen.
Mijn opmerking: "Mevrouw, als u kunt aanwijzen welke kras u gemaakt heeft, dan gaan we verder"...... "oh" was haar antwoord.
...Ik zeg "fijne avond mevrouw". :)

..ok leuk verhaal, maar ik zag geen enkele nieuwe kras dus was er geen schade en dus nam ik niet de moeite om in de regen dit verder af te handelen.
Natuurlijk had ik er misbruik van kunnen maken, maar aan zo'n samenleving wil ik niet meedoen.
..er zijn al teveel van die graaiers en hebzuchtige idioten..
 
Een elektrische auto laden bij een openbare laadpaal, is soms net zo duur als een tank benzine, dus daar schiet je niets mee op.
Als je het over snellaadstations hebt kan het kloppen maar de tarieven bij een openbaar laadstation (laadpaal aan de straat) 22kw/h zijn echt maar 0,35 euro. Hiermee tap ik ik dus 22 kw/h als er maar 1 auto staat te laden, staan er 2 dan wordt het helaas 11kw/h.

Poosje geleden ben ik naar een Xpeng wezen kijken. Tis wil een Chinees maar er zijn al veel lovende woorden over geschreven. Dus afwachten hoe restwaarde wordt enz.
 
Het is heerlijk om niet bij elk krasje in de stress te schieten. :)
Exact dat is ook de reden dat ik blij ben geen nieuwe auto te hebben. Er zitten allerlei krasjes op, zowel vandalen alsook van mensen die niet uitkijken met deuren open doen enzo. Maar hij rijdt goed en redelijk zuinig en goedkoop in verzekering en wegenbelasting en brengt me waar in wezen moet. Dat is het belangrijkst. Heb zelfs een tijdje zonder radio gereden.;)
Hij is inmiddels ook al 23 jaar oud, maar zou je niet zeggen als je 'm ziet, ondanks de krasjes.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat straks met 2de handsjes gaat draaien. Want van de nieuwere zullen de accu's wel goed zijn. Maar zullen die elektro auto's ook 23 jaar mee kunnen, of zijn we tegen die tijd voor een bak geld aan nieuwe accu's toe, oftewel.... worden die auto's eigenlijk duurder dan huidige oude 2de hands benzine auto's.

Het is dat de wegenbelasting zo duur is. Liefst had ik weer gewoon een diesel busje zoals ik enkele keren had, ook ideaal voor uit te stappen met mijn rug. Maar ik ga geen 100 euro per maand belasting betalen voor die paar kilometer wat ik nog rijdt per maand.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan