De vlag kan uit

...en nu maar hopen dat zij niet weer demissionair verder gaan en het weer een jaar gaan rekken..
 
Hoera! 🥳 :bier: (YY)🥳
Het werd tijd!
Maar volgens mij heeft Rutte gewoon hier op aangestuurd omdat hij dan zijn rug recht kan houden door te stellen dat hij het geprobeerd heeft en dan ook weer premier kan worden. Want ze staan nog altijd grootste in de peilingen.

Het is maar de vraag of CDA en CU nog demissionair verder willen gaan. In principe kunnen we in oktober dan weer verkiezingen krijgen, maar ik zie het aankomen dat die VVD dat weer gaat winnen.
En als dat gebeurt kunnen ze weer de langste coalitievorming ooit organiseren en blijven ze weer veel langer aan de macht terwijl iedereen ze weg wil hebben.

Dus hoera dat het gevallen is maar ik ga pas echt feesten als er een kabinet komt zonder VVD en zonder D'66.
 
Ik zie het al voor me , kwekkebek van der Plas minister president. 🙈🙈
 
Maar volgens mij heeft Rutte gewoon hier op aangestuurd omdat hij dan zijn rug recht kan houden door te stellen dat hij het geprobeerd heeft en dan ook weer premier kan worden. Want ze staan nog altijd grootste in de peilingen.
Maar wie wil er nu met hem samenwerken, er zijn nogal wat denken gebeurd waar zijn naam aan verbonden is zoals Caroline v/d Plas het zei. Daar in tegen dit Wilders wel een toenaderingspoging.
Eerst maar eens kijken hoelang ze het kunnen rekken.
 
Och als de VVD een klein draaitje naar rechts maakt heb ik niet zoveel problemen met de VVD, over het algemeen kan ik mij wel vinden in de meeste rechtse standpunten.Maar moet ook eerlijk zeggen dat SP en PvdA ook best prima agendapunten hebben. Heb alleen een hekel aan die groene klimaatridders de zogenaamde "linkse" juppenpartijen zoals groen links en D66. Maar ja denk dat mijn standpunt daarin wel bekend is.
 
Ik vind niet dat het voorheen goed was maar de val maakt het echt niet beter en gezien de peilingen zal de VVD gewoon weer als winnaar uit de bus komen.
Ik snap niet wat er mis is met Nederland maar kennelijk is de groep mensen welke de zaken op financieel gebied op orde hebben toch groter dan de minder bedeelde nederlander.....
De minder bedeelde nederlander wordt gewoon weer de dupe van het grote geld, dat laatste is al heel lang het geval, het is van groter belang dan het welzijn van de burger.
 
De VVD is het probleem niet, Rutte is het probleem! Een progressieveling hoort niet thuis in een conservatief/liberale partij.
 
Maar moet ook eerlijk zeggen dat SP en PvdA ook best prima agendapunten hebben. Heb alleen een hekel aan die groene klimaatridders de zogenaamde "linkse" juppenpartijen zoals groen links en D66
Vroeger ging ik stemmen nadat ik partijprogramma’s naast elkaar had gelegd, maar ja dan kom je er snel achter dat, dat niets waard is en dat alle partijen uiteindelijk voor het pluche kiezen en dat ze niets meer weten over het partijprogramma. (Lekkere belangrijk, we zitten toch in het pluche, wie had dat gedacht?)
We wachten de partijprogramma’s maar weer af en misschien kunnen we een poll beginnen, wie gaat het met wie doen en wie wordt er minister president?
 
De VVD is het probleem niet, Rutte is het probleem!
Rutte is onderdeel van de VVD en hij voert toch grotendeels partijbeleid uit, ik blijf van mening dat de VVD de afgelopen 12 jaar afbraakbeleid heeft gevoerd, het is er zeker niet beter op geworden, hooguit slechter.
En het schiet dus ook niet op gezien de kans zo groot is dat Rutte terug komt, net als de vorige keer toen het kabinet viel over die toeslagenaffaire. En dat is ook nog steeds niet opgelost.

De minder bedeelde nederlander wordt gewoon weer de dupe van het grote geld, dat laatste is al heel lang het geval, het is van groter belang dan het welzijn van de burger.
En de VVD zorgt daar mede voor. Want dat is juist de partij voor mensen met het geld. Zag je ook wel met dat gedraai van hypotheekrente aftrek en toen weer niet en dividendbelasting afschaffen om Unilever hier te houden en toen dat niet lukte was dividendbelasting ook niet meer belangrijk, het is 1 groot zootje en dan hebben we het nog niet eens over de schandalen gehad de afgelopen jaren. En dan wordt iemand als Jorritsma ook nog eens boven water gehaald. Er gaat teveel mis ook met de VVD bewindspersonen zoals te zien was de afgelopen jaren.
Het gaat bij meerdere grotere en/of regeringspartijen teveel over de eigen air en roem en te weinig over het landsbelang.

@boets Bepaalde rechtse standpunten kan ik mij ook in vinden, maar ik heb liever een socialere partij.
Bijvoorbeeld een kabinet met SP erbij. Die echte linkse handel zoals Groenlinks en D'66 hoeft voor mij ook niet.
Wat dat klimaatgebeuren en juppiepartijen betreft zitten wij denk ik wel op 1 lijn. :)
En ik ben ook nog altijd voorstander van partijen die het eigen risico uit de zorg willen en partijen die uit de EU willen (maar dan wel terug naar een EEG vorm).
 
@ tijger, SP en PvdA, prima, zijn partijen die in principe voor de arbeiders en minder bedeelden opkomen (dus echt links). Maar om Groen Links en D66 als linkse partijen te bestempelen gaat er bij mij niet in, heeft niks met links te maken, zijn gewoon partijen voor het juppenvolk. Zijn gewoon rijke "dus absoluut geen linkse rakkers" die denken de wereld te kunnen redden met hun klimaatplannen en weet ik al niet meer, maar wel twee auto's voor de deur hebben staan en vervolgens 1 of 2 keer per jaar (zonder schaamte) in het vliegtuig stappen om op vakantie te gaan.

B.
 
Ik hoop dat er nu 1 en ander gaat veranderen voor de hardwerkende mensen, en ook voor degenene die te hard gewerkt hebben of pech dat ze niet meer kunnen.

Die klimaat gekken moeten nu maar eens na gaan denken, zeker over die 28 miljard die gebruikt zou worden om de opwarming met 0,000036 terug te dringen.

Die kale Voldemort was van plan om het eigen risico nog verder te verhogen, en wat allemaal nog meer.

Ohja, suikertaks, ik wist niet dat dit er was, maar per 1 januari wordt een liter cola een kwartje duurder.

Ik vindt dat het asiel beleid ook flink op de schop moet! Onze eigen kinderen staan jaren op de lijst voor een huurwoning, maar die andere die krijgen binnen een paar maanden tijd een huurwoning waar ze met 9 man in kruipen, alles van witgoed en dergelijke wordt er binnen gereden, en dan toch nog klagen dat het huis wat ze gekregen hebben te klein is?????

Veel slechter kan het volgens mij niet, ik zal blij zijn dat ze opgerot zijn, en dat wij hier in het voorseizoen weer lekker in de geur van de ds zitten, en dat de boeren gewoon weer kunnen doen waar ze goed in zijn.
 
Laatst bewerkt:
Maar om Groen Links en D66 als linkse partijen te bestempelen gaat er bij mij niet in,
Dat heb je goed. GroenLinks is nog steeds wolf in schaapskleren en heeft roots met de CPN (oa) en D66 heeft zichzelf als "progressief" beschouwd, en zijn eigenlijk een partij voor moraalridders, milieuactivisten en meer van die figuren die heel dicht tegen het fascisme aan zitten...
 
Voor degenen die denken dat het zo slecht nog niet was met een VVD kabinet, nog even een herinnering.

afbeelding.png
 
Jeetje BT denk je dat hij zich dat nog kan herinneren? En dit is nog niet alles.
 
snap waarom jullie aandacht besteden aan deze landverrader
 
Ach we moeten het ergens over hebben @edbe. ;)

Zo heb ik ook iets te doen hier.

Maar mijn eerlijke mening, voor mij hoeft dit ook niet.
 
dat hij zich dat nog kan herinneren?
Hij zeker niet. Want hij heeft al eerder "actieve herinneringsproblemen" gehad.

@edbe Het is gewoon een uitlaatklep, en het is nieuws. Net zoals veel andere zaken die we hier in de kletspraat bespreken. Daarom is het ook de kletspraat. En heel veel mensen zijn blij dat het kabinet gevallen is en het is gewoon even fijn dat te kunnen uiten.
Maar mijn eerlijke mening, voor mij hoeft dit ook niet.
Waarom doe je er dan aan mee? Want jij gebruikt het zo te zien ook als uitlaatklep, toch? ;)
 
Ik vind dat deze houding van hem te doorzichtig is. Het is geen domme man.
Waar gaat hij ons mee verassen.
De vvd is de grootste dus daar kan niemand omheen. En de pvv wordt door iedereen genegeerd.
 
rutte heeft zijn baantje allang binnen net al de rest die "uit" de politiek gaan.
die duiken zo ineens weer ergens op
of hij gaan ook het eerste jaar 2.8 miljoen euro binnen harken als zijn voorganger bak elende
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan