Dood van P. Fortuijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sja,...ieder heeft zijn eigen mening erover, maar het komt er wel op neerd, dat Pim het niet verdient heeft! Hij is ook een mens, met een mening in een vrij land!

Ook al was het een andere politici van groenlinks ofzo, niemand heeft dit verdiend!

Dus ook pim niet

 
wie kaatst kan de bal verwachten

Ja maar geen kogel, dat is weer wat overdreven he!

 
@Robbie: ik plaatste die opmerking om te voorkomen dat linkse en rechtse tegenstrevers zich hier tegen elkaar gaan uitspelen en uitdraait op ordinaire ruzies.

Beetje flauw van jou om zo te reageren.

Ik vind het ook waardeloos dat zoiets in Nederland gebeurt, kennelijk is nu juist de vrijheid van meningsuiting een straf aan het worden hier in tolerant NL. En waarom mag dat niet? Omdat er kennelijk een handjevol idioten bij zitten die geld teveel hebben en als hobby dan maar stichting gaan oprichten voor de "onderdrukten" en die zich dan gaan profileren met enorme grote monden waar wij dan absoluut niet negatief op mogen reageren op hun "goede" werk. Doen we dat wel, dan worden wij voor alles en nog wat uitgemaakt. Wat recht van meningsuiting????

Pim Fortuyn ging dwars door die kritiek heen en moet dat met z'n dood bekopen. Waar gaan we heen met tolerant Nederland....

(moet je opletten wat voor straf de moordenaar krijgt, dan weet je wat ik bedoel)

Grtz van een treurige Bullet

 
Sorry PauK. Ik respecteer je mening maar ik ben het er niet mee eens. In jou visie van wie de bal kaatst kan het terug verwachten zou het dus zo wezen dat je hier in dit democratische land niet meer als individu kan zeggen wat je echt wilt zeggen. Als dat echt het geval zou zijn denk ik toch echt dat ik een andere stek op deze aardbol moet gaan zoeken om mijn leven verder voort te zetten.

Hoorde vanmiddag op de radio 1 van de wijze gasten zeggen: "Wat deze man bezielt heeft moet het Pieter Baan Centrum maar gaan uitzoeken" . Sorry maar als je dit soort daden uithaalt dan is voor mij persoonlijk het laten uitzoeken door het Pieter Baan Centrum al een gepasseerd station. Helemaal geen uitvluchten van me vader sloeg me vroeger en ik heb een slechte jeugd gehad maar gewoon op zijn Amerikaans straffen en dan desnoods, al vind ik het moeilijk om het te zeggen, ook maar een stoel uit Amerika importeren voor de extreme gevallen.

Nederland is aan het verloederen. Dat zie je niet alleen aan deze aanslag maar je zag het daarvoor al bijv afgelopen zondag ook. Ajax wordt kampioen. Het feest wordt om begrijpelijke redenen op een parkeerplaats gehouden en denken 1000 mensen dat zij zich boven de gevestigde rechtsorder kunnen stellen en gaan rellen op het Leidscheplein. Sorry maar dat kan niet. En wat erger is we hebben het zelf in de hand geholpen. Want immers de mensen die daar bij die rellen aangehouden werden liepen 10 uur later al weer op straat en moeten over een jaar voor een rechter verschijnen om een boete te horen eisen van 100 euro. Amerikaans straffen die gasten. Gelijk 5 jaar de cel in. Wedden dat 99% van de raddraaiers dan even passen voor de volgende rel.

 
@bullet:

Gelijk heb je!

Er gebeurt hier in nederland zoveel! Maar de straffen die worden uitgedeeld zijn gewoon te "mager".

Moet je eens zien wat er met zoiemand in Amerika zou gebeuren,....oei,...dan had ie toch pech! Maar ja dit is nederland, hier kan dit allemaal!

 
@ Satwatcher: Het is niet mijn visie hoor, dat wie kaatst de bal verwacht. Ik vind ook dat je in een democratisch land binnen redelijke grenzen moet kunnen zeggen wat je wilt. Maar da's precies de kern, 'moet kunnen' - Pim had natuurlijk zijn mening moeten kunnen geven zoals hij dat wou. Maar hij had wel kunnen verwachten dat hij dan ook negatieve reacties op zou roepen, en helaas is dat dus ook gebeurd.

> "Wat deze man bezielt heeft moet het Pieter Baan Centrum maar gaan uitzoeken" .

Lijkt me wat voorbarig, motieven zijn nog niet bekend, maar in principe lijkt iemand op deze wijze handelt mij niet helemaal 100% - dus dat moet het PB dan maar uitzoeken.

> ook maar een stoel uit Amerika importeren voor de extreme gevallen.

Precies, dat helpt, in Amerika worden nooit moorden gepleegd :)

> Nederland is aan het verloederen. Dat zie je niet alleen aan deze aanslag maar je zag het daarvoor al bijv afgelopen zondag ook. Ajax wordt kampioen.

Helemaal mee eens, dat Ajax kampioen werd was voor mij ook het toppunt van verloedering. Ze verdienen het ook niet, die schwalbe van Machlas staat mij nog in het geheugen gegrift! :)

 
daar gaat het niet om PauK

Maar jij zegt doodsimpel:

Wie de bal kaatst kan .........

Ok, mee eens, maar op dit moment is het wel erg ontoepasselijk!

Er is iemand vermoord omdat hij een mening had!

Als hij nu alleen maar negatieve meningen tegen zich had, dan zou ik met je spreekwoord instemmen, maar er is hier wel een mens vermoord,...dat is wat anders dan negatieve opmerkingen vangen.

 
Met de elektrische stoel overhalen los je niets op, eerder veroorzaak je daarmee dat mensen die eenmaal gemoord hebben en weten dat ze daarvoor gepakt kunnen worden omdat bekend is dat zij dat hebben gedaan, over nog meer lijken zullen gaan om vrij te blijven, ongeacht wie er voor hun neus staat.

Maar ik ben het toch niet met Pauk eens.

Ik blijf van mening dat de man te rechts wordt afgeschildert. En laten we wel wezen, wat hij nu gewoon uitsprak, werd ook al door Bolkestein uitgesproken (en die werd vlug teruggefloten) en door anderen gedacht.

Ja hij heeft gezegd dat de moslimcultuur een achterlijke cultuur vond, maar hebben ze hem ook laten uitleggen waarom hij dat zo dacht? Denkelijk is deze ene uitspraak weer vlug uitgebuit om hem zwart te maken. Zeker, andere partijen hebben ook hun recht om hun mening te zeggen, maar zoals ze dat deden, de vergelijkingen die ze trokken (Mussolini, Hitler en anderen) waren wel heel erg grof, en ongeacht of dit nu de oorzaak van de moord geweest is of niet, ze hebben hem geholpen door de media wel degelijk gedemoniseert, iets wat andersom echt niet mogelijk was.

Dan terugkomend op de moslimcultuur. Waarom mag hij dat niet zeggen? Waarom gaat dat te ver.

Denk er eens een uitleg bij, die geef ik je eens om over na te denken.

In de moslimcultuur moeten de vrouwen achter de man lopen, hier in NL zelfs liefst gesluierd, en de vrouwen moeten alles doen wat de man zegt.

Zeg dit eens tegen een vrouw in NL, die zal je echt wel voor achterlijk verklaren. Dus zo gezien is de moslimcultuur vergeleken bij onze cultuur achterlijk. Waar heeft Pim dan ongelijk? Probleem is dat niemand waarschijnlijk uitleg hierover gevraagd heeft aan Pim omdat men dit vrijwel zeker niet wilde horen, want nu hadden ze een one-liner waarmee de media hem weer fijn zwart konden maken.

Dus hoe je denkt over een geloof of cultuur mag je dat dan niet zeggen? Waarom niet?

En waarom mag een Imam dan wel zeggen dat wij heidenen zijn en daarom gelijk staan aan varkens? En meer van dat soort uitspraken, en die wordt ook nog vrijgesproken door een rechter bij een aanklacht, omdat dit aan het geloof gelieerde uitspraken zijn? Pardon??? Dus een grondwettelijk recht op eigen mening mag niet gezegd worden, maar personenuit een niet in de NL cultuur thuishorend geloof mogen dus wel rascistische, denigrerende en discriminerende opmerkingen maken omdat het geloof dat zo predikt?

Vind je dat wel normaal? Ik vind dat te gek om los te lopen in dit pokkeland, en dan geef ik nog niet eens de moslims de schuld, maar de regering die zoiets allemaal maar toestaat.

Zo gauw wij "zwarte" of "buitenlander" roepen, dan kunnen wij boetes betalen en wordt "ho even" geroepen, maar andersom kan schijnbaar alles?

En dat is wat Pim ook aan de kaak heeft gesteld of heeft willen stellen, en verdomd dat ie gelijk heeft.

Ik wil hierbij niet zeggen dat moslims achterlijk zijn, ik zal ook niet zeggen dat de moslimcultuur achterlijk is, persoonlijk vind ik de moslimcultuur wel heel erg vreemd, maar wat vrouwen betreft zou hij me best bevallen.;)

Waar het mij om gaat is dat hij op iets wordt aangevallen waar a.) geen uitleg over gevraagd wordt en

b.) dat ook een mening is die men gewoon moet kunnen verkondigen, zeker als anderen ook (nog ergere) uitlatingen over ons mogen doen.

Dan die zwarte op de lijst. Jij stelt dat hij die genomen heeft om een goed beeld over te brengen en hij niet echt wat van politiek weet.

Dan stel ik je een andere vraag. Ken jij buiten Pim ook maar 1 iemand die politiek wel iets te vertellen heeft? Nee dus, het is allemaal in de gauwigheid een bij elkaar geraapt zootje, en dat was omdat Pim gezien het tijdgebrek niet anders kon, daarom was PIM ook de lijst Pim Fortuijn, vrijwel geen hond weet wie er verder nog op die lijst staat.

Als laatste punt... De vvd heeft ook van die ideeen, alleen zeggen die dat niet zo hardop.

Pim en de VVD samen zou een heel gevaarlijke combinatie kunnen zijn geworden want dat zat er wel dik aan te komen als hij gewonnen zou hebben.

Maar Pim had genoeg sociale ideeen en linkse ideeen om niet tot extreem rechts te behoren. Gewoon rechts wel.

En als we eerlijk naar de huidige politiek kijken, dan zitten er genoeg rechtse rakkers in, en ze hebben ons genoeg aan gedaan de afgelopen 8 jaar.

De cda als "linkse" partij is evengoed niet te vertrouwen en de vvd nog minder.

Voor de rest vertolkte Pim meer wat het volk dacht, daarom heeft hij ook zo'n aanhang gekregen.

Het werd ook eens tijd dat eens naar het volk geluistert werd.

Dan als laatste over de moordenaar.

Pieter Baan centrum? Zijn ze gek geworden? Die gast wist precies wat ie deed, die is niet gek, dit is gepland geweest van tevoren, hij was bekend bij inlichtendiensten, meteen na zijn arrestatie heeft hij als eerste naar een advokaat gevraagt en verder gezegd geen verklaring te willen afleggen.

En zo iemand willen ze gek laten verklaren door PBC? Die lui zijn dul. Die gast is 100% bij zinnen.

Draaien we de zaken eens anders met een groot vraagteken.

In de politiek wist niemand wat ze met Pim aanmoesten of hoe hem aan te pakken en ze zweetten allemaal bloed omdat vrijwel zeker was dat hij grof zou winnen.

Laten we eens wat dingen bekijken en verder afwachten.

1.) Is het niet typisch dat net als bekend wordt dat hij de meeste zetels zou behalen hij op diezelfde dag vermoord wordt

2.) Is het niet vreemd dat BVD etc. naar Pims veiligheid gekeken zouden hebben en dat natuurlijk niemand kon denken aan een persoon die alleen handelt uit boosheid, maar het dus wel vreemd is dat die persoon niet bij politie, maar wel bij inlichtendiensten bekend is.

3.) Stel je eens voor je bent politicus en je gaat grof verliezen voor wat in jouw ogen een racist of extreem recht is. Waar schrik je dan van bij zo'n moord? Dat ze hem vermoord hebben? Nee. Welke uitspraak hoor je het meest? "Dat zoiets kan in Nederland", stel je eens voor, die lui zijn niet verschrokken en aangedaan van Pims dood, maar door het feit dat hun nu onder de neus wordt gedrukt dat hun zoiets dus ook zou kunnen gebeuren?

Dan de straf.

1.) Waarom wordt hier nu het PBC weer bijgehaald terwijl het zeer twijfelachtig is dat die man wel abnormaal is

2.) Gelet op bovenstaande, wil ik wel eens weten wat voor straf die man krijgt. Laten we daar eens op letten, wedden dat ie er niet voor jaren achter gaat?

De straf zoals ik hem zie:

1.) PBC verklaart de man gek en hij krijgt een kleine straf en TBS (die dan ook vrij snel zal afgelopen zijn.

2.) De man "heeft op een of andere wijze kans gezien om zelfmoord te plegen in zijn cel"

3.) Door een vormfout is de man straks niet meer vervolgbaar of moet tijdelijk losgelaten worden waarna hij prompt naar het buitenland vertrekt.

Laten we dit eens afwachten, maar ik twijfel er heel zwaar aan of deze man echt zoals een moordenaar voor een jaar of 12 achter de tralies gaat....

Ik weet niet of dit allemaal waar is, maar zoals ik al zei, laten we de zaken eens omdraaien met een heel groot vraagteken en eens zien wat er dan gebeurd.... misschien worden er dan nog wel heel andere conclusies over de moordenaar (en dan dus misschien ook de mensen die er wellicht achter steken) getrokken.

En nogmaals.... Ik ben geen voorstander van Pim Fortuyn, maar wel een heftig tegenstander van de gezapige maatschappij van Nl waarbinnen niets meer kan en mag, zelfs niet meer je eigen mening zeggen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Pauk

Iemand die iemand in koele bloeden, ongeacht wie het is, vermoord moet voor de volle 100 % kunnen worden aangesproken voor zijn daden. In Nederland lijkt het soms wel of het Pieter Baan Centrum belangrijker is dan de gang naar de rechtbank. Immers kan je daar de mensen ervan overtuigen dat je een slechte jeugd heb gehad dan ben gewoon veel sneller verlost van de straf die je krijgt voor de daden die je gepleegd heb. In Nederland vertroetelen we de daders van dit soort dingen veel te veel waardoor een klimaat geschapen is dat niet goed is. Een klimaat van je kan van alles doen want je krijgt in Nederland alleen maar zware straf als je de overheid tilt door bijvoorbeeld belastingfraude en niet als je zomaar op straat iemand die je tegenstaat neerknalt.

Natuurlijk bestaan er in Amerika ook moorden. Jarenlang heb ik me getroost met woorden als dat kan alleen daar en niet hier maar de realiteit is dat het nu hier ook kan. Als we nu niet paal en perk willen stellen aan de verloedering van de maatschappij dan zal je aan IEDEREEN moeten laten zien dat het je echt de neusgaten uitkomt wat er nu allemaal gebeurd in Nederland. Dat kan niet als je voor een moord op iemand zeg en schrijf 8 jaar de cel in moet en dan ook nog eens zoiets van vroegtijdige vrijlating heb in het kader van goed gedrag. Wat een goed gedrag was het namelijk toen je iemand neerknalde. Nee laat zien dat het je ernst is. Veel maar dan ook veel hogere straffen. En dan voor bepaalde extreme gevallen die herhaaldelijk hetzelfde levensrovende delict plegen dan maar die stoel importeren. Was er altijd fel tegen maar nu is voor mij het punt bereikt dat ik zoiets heb van hier en geen millimeter meer verder. En dat van klein vergrijp tot groter vergrijp. Strenger straffen en mensen laten zien dat het je menens is.

Enkele voorbeelden:

Voetbalvandalen jarenlange celstraffen geven bij herhaaldelijk wangedrag maar ook in het verkeer. Te hard rijden en niet aan regels houden. Met geld los je het niet op dus dan maar massaal rijbewijzen inleveren voor de echte revidisten. Geen leuke dingen allemaal maar als we nu verder gaan dit land te laten verloederen gaat binnen no time het recht van de sterkste gelden en koop je binnenkort in plaats van een nieuw zomerjack een kogelvrij vest.

 
Ik kan het nog steeds niet bevatten en de tranen schieten nu nog bijna in de ogen als ik die man op tv zie spreken......

Ik ben er best kapot van geweest de afgelopen 24 uur.

Eindelijk iemand die de politiek weer de moeite waard maakte, word ie gelijk neergeschoten omdat iemand het niet eens was dat hij voor bontfokkerijen was, ofzo iets vaags.

Ik ben van mening dat de dader was ingehuurd door een persoon of groepering!!

Iemand van een dierenbevrijdingsfront doet zoeits niet.

We trappen er weer masaal in de verhaaltjes van de overheid, en nu Pim er niet meer is kan niemand de waarheid boven tafel halen.

Die man is gewoon opgeruimt omdat ie te gevaarlijk werd voor de overheid...Wedden?!

 
Ik ben het helemaal eens met BT SW en DRZ.

Dit is nu het gevolg van dat zo "tollerante" nederland.

Als je eigenlijk nadenkt, dan is er een keer iemand die voor verandering in de politiek zorgt die zorgt dat de mensen weer naar de stembussen gaan en die wordt op een koele lafhartige manier op straat (die hij veiliger wou maken) afgeknald.

Dan beginnen bij mij onderhand ook de handjes te jeuken hoor.

Dit is voor mij de zwartste dag uit de geschiedenis.

 
Troost je DRZ, ondanks dat ik ook niet achter al zijn ideeen stond, ben ik ook al sinds het gebeurd is verdwaast en kijk liever niet als ik hem hoor spreken op tv.

Het is dan zo onrealistisch, net alsof hij er nog is, terwijl ik nog bezig ben te beseffen dat hij er niet meer is, en het is nog niet tot me doorgedrongen.

Nog nooit heb ik eigenlijk wakker gelegen van een politicus, of iemand anders die vermoord werd.

Heb ik wel erg gevonden uiteraard, maar heeft me persoonlijk niet geraakt.

Dit wel, vraag me niet hoe het komt want ik weet het niet, zal ook nog wel een paar dagen duren.

In elk geval sta je zeker niet alleen met zo'n gevoel, kijk maar eens naar tv.... zegt genoeg.

 
1. Niemand verdient een kogel

2. Dingen zeggen als "De islaam is een achterlijke godsdienst" en dat toetsen aan de hand van "vrouwen-discriminatie" is ronduit belachelijk en een verwijt voor de "ik weet niet hoeveel miljard" moslims die er op deze bol leven... hoezo niet uiterst rechts ???

3. Ik heb zojuist ff dat laatste interviews gehoord van 3fm denk ik waarin alle lijsttrekkers 20sec de tijd hadden om over de meest belangrijke onderwerpen hun stadpunt te geven ....

Nu vraag ik me nog altijd af wat die kerel te vertellen had ....

Buiten "grenzen dicht" en "buitenlanders integreren" kwam er eigelijk niet veel uit ... is dat niet typische rechtse oppositie praat ??? daar bestuur je geen land mee hoor..

milieu ... ?? we gaan rusland wat helpen .. daar is de euro meer waard

verkeer ??? tjsa wat doe je aan files....???

onderwijs?? macht aan de leraars .... ???

en ga zo maar verder .....

drugsbeleid?? stikkie mag , handel legaliseren, hard drugs?? ja,nee.. anders kunnen we niet mee met europa ????

Je kan nu wel zeggen dat die man voor zijn mening uitkwam, maar was die mening dan zo goed of vooruitstrevend ???

4. Het ergste van deze laffe moord is natuurlijk dat jullie, moesten de verkiezingen doorgaan, jullie opgescheept zitten met een bende apen die niks te zeggen hebben en enkel op de lijst van pim stonden omdat je moeilijk een partij kan hebben met 1persoon....

5.In Belgie leven we hier al in zo'n situatie waar alle gevestigde partijen moeten samensmelten om een blok te vormen tegen uiterst rechts ... Nu is dat cordon sanitair wel een leuk ding, maar dan zit je met het probleem dat al die andere partijen(rood,blauw,groen) het met elkaar moeten eens zijn, waar ze vroeger het tegen elkaar konden opnemen(democratie weet je wel?)

6. Persoonlijk ben ik het woord "integreren" kots beu gehoord

ooit al eens gehoord van samensmelten ???

Moest je zelf ooit naar het buitenland verhuizen

, zou jij je perfect integeren ? Hell no !! Ik eet jullie kaas graag,ik drink graag griekse wijn, ik hoor graag marokaanse muziek ..., ik draag graag turkse leren vestjes, ik eet graag egyptische pitta's

Waarom zou een allochtoon zich al een Nederlander moeten gedragen ? Is een allochtoon die Nederlands spreekt dan minder alochtoon mischien ? Mischien begint onverdraagzaamheid hier wel...

 
@BT:

> Ja hij heeft gezegd dat de moslimcultuur een achterlijke cultuur vond, maar hebben ze hem ook laten uitleggen waarom hij dat zo dacht?

Ik heb het betreffende interview zelf gezien/gelezen, en ook zijn toelichting gehoord. Dat is hem dus wel gevraagd. Trek ook de parallel met zijn uitspraak over het afschaffen van het discriminatieverbod. Ook dat is breed uitgemeten, en ook daar zat wel een toelichting achter.

Pim heeft zich in een ding vergist: als politicus worden je woorden anders gewogen dan als columnist. Een columnist of commentator kan alles zeggen op welke manier hij maar wil, mensen voelen zich dan misschien wel beledigd maar niet bedreigd. Als een politicus hetzelfde zegt wordt dit eerder als een directe bedreiging gezien.

> ze hebben hem geholpen door de media wel degelijk gedemoniseert

Pim is natuurlijk ook gemaakt door de (met name TV-) media. Er was geen discussieprogramma of actualiteitenrubriek of hij werd er door uitgenodigd. En er was ook nauwelijks een inhoudelijk kritische houding naar Pim, iedere journalist vond het al wat leuk dat er weer eens wat te beleven was. Hij is te snel groot geworden, en dat loopt helaas vaak verkeerd af.

> In de moslimcultuur moeten de vrouwen achter de man lopen, hier in NL zelfs liefst gesluierd, en de vrouwen moeten alles doen wat de man zegt.

Dat klopt dus niet. In de koran staat hier niets over. Het zijn bepaalde groepen binnen de moslimcultuur die dit uitdragen, maar dit is zeker geen algemeen gebruik. In NL hebben wij veel traditionele moslims (uit bergdorpjes in oosten turkije bijvoorbeeld) die dit soort gebruiken wel hebben, maar in Urk doen ze ook de meest gekke dingen - da's niet representatief voor de hele nederlandse cultuur. Kijk ook eens in Maleisie, Egypte, Indonesie, noem er zo nog maar een paar op - daar werkt dit heel anders.

> Dus hoe je denkt over een geloof of cultuur mag je dat dan niet zeggen? Waarom niet?

Van mij wel hoor. Helaas zijn geloofsbeleiders zelf meestal wat minder tolerant.

> En waarom mag een Imam dan wel zeggen dat wij heidenen zijn en daarom gelijk staan aan varkens?

Ik geloof dat-ie dat alleen over homo's zei...

> omdat het geloof dat zo predikt?

Daar is een precedent voor in NL - ook een aantal klein-rechtse politici hebben al voor de rechter gestaat met uitspraken over homofielen die ze ook vanuit de bijbel deden. Die waren even kwetsend, en ook zij kwamen er op grond van dat grondrecht (wat dat is het dus in NL) mee weg.

> Zo gauw wij "zwarte" of "buitenlander" roepen, dan kunnen wij boetes betalen en wordt "ho even" geroepen, maar andersom kan schijnbaar alles?

De laatste keer dat ik keek was "buitenlander" nog geen discriminerende uitlating, maar "neger" schijnt nu wel ter discussie te staan :)

> Nee dus, het is allemaal in de gauwigheid een bij elkaar geraapt zootje, en dat was omdat Pim gezien het tijdgebrek niet anders kon, daarom was PIM ook de lijst Pim Fortuijn, vrijwel geen hond weet wie er verder nog op die lijst staat.

Mee eens.

> Pim en de VVD samen zou een heel gevaarlijke combinatie kunnen zijn geworden want dat zat er wel dik aan te komen als hij gewonnen zou hebben.

Mwah ... misschien samen met CDA, alleen hadden ze het niet gered. Ik denk dat het echter CDA-PVDA-Groen Links wordt. Dat krijgt GL trouwens hetzelfde probleem, want om te zeggen dat ze daar nu zo'n sterke lijst hebben....

> Maar Pim had genoeg sociale ideeen en linkse ideeen om niet tot extreem rechts te behoren. Gewoon rechts wel.

Da's ook een manier om hem te classificeren, we middelen het gewoon :)

> Pieter Baan centrum? Zijn ze gek geworden? Die gast wist precies wat ie deed, die is niet gek, dit is gepland geweest van tevoren, hij was bekend bij inlichtendiensten, meteen na zijn arrestatie heeft hij als eerste naar een advokaat gevraagt en verder gezegd geen verklaring te willen afleggen.

Nou, zo werkt het BP niet helemaal - niemand wil hem gek verklaard hebben, BP ook niet, zij onderzoeken dat nu juist. En bekend zijn bij inlichtendiensten zegt in dit land niet zoveel, zodra je je iets uit het midden begeeft sta je als potentieele terrorist te boek. Mient-Jan Faber is ook bij de inlichtingendiensten bekend...

> Draaien we de zaken eens anders met een groot vraagteken.

In de politiek wist niemand wat ze met Pim aanmoesten of hoe hem aan te pakken en ze zweetten allemaal bloed omdat vrijwel zeker was dat hij grof zou winnen.

Dat klopt.

> 1.) Is het niet typisch dat net als bekend wordt dat hij de meeste zetels zou behalen hij op diezelfde dag vermoord wordt

Kan de laatste druppel geweest zijn.

De rest klinkt mij een beetje als een conspiracy theory in de oren, is alleen maar speculatie.

> 1.) Waarom wordt hier nu het PBC weer bijgehaald terwijl het zeer twijfelachtig is dat die man wel abnormaal is

Pardon? Hier begrijp ik niets van! Het gaat er niet om of je twijfelt of iemand abnormaal is, het gaat er om dat je aantoont dat-ie normaal is! Da's het principe in een rechtstaat.

Daarbij, waar iedereen zich in vergist: iemand die 'abnormaal' is krijgt TBS. En daar ben je heel wat slechter mee af dan met gevangenisstraf, laat ik je dat vertellen! In een gevangenis pas je je aan aan het regime, je zit je tijd uit, je weet hoelang je moet zitten, dus het is overzienbaar. In TBS zit je ook vast, moet je daarnaast nog in therapie, wordt je jarenlang doodgeanalyzeerd, en is het hoogst onzeker of je aan het eind van de opgelegde periode ook vrij komt - als de staf je niet voldoende genezen vindt plakken ze er weer een jaar aan vast. Er zitten mensen voor vijftien jaar in TBS die met een gevangenisstraf van 4 jaar vrij hadden kunnen zijn. Er zijn dan ook zat verdachten die zich tot het uiterste verzetten om maar 'normaal' de gevangenis in te kunnen.

@DRZ:

> Eindelijk iemand die de politiek weer de moeite waard maakte, word ie gelijk neergeschoten omdat iemand het niet eens was dat hij voor bontfokkerijen was, ofzo iets vaags.

Ik ben van mening dat de dader was ingehuurd door een persoon of groepering!!

Iemand van een dierenbevrijdingsfront doet zoeits niet.

Erg voorbarig allemaal - die link is absoluut niet aangetoond. De man zat ook op volleybal; gaan we dan ook een link leggen met de Nevobo?

@Iceke:

> Waarom zou een allochtoon zich al een Nederlander moeten gedragen ? Is een allochtoon die Nederlands spreekt dan minder alochtoon mischien ?

Nou, enig aanpassen mag best wel gevraagd worden. Een eis om goed nederlands te spreken verhoogt de kansen op de arbeidsmarkt beduidend, wat ook ghettovorming weer tegengaat - dus ook daar is niets mee mis.

 
@Pauk, ik denk dat wij het in grote lijnen wel eens zijn.

Wat betreft de conspiracy theorie, ja daar doelde ik dus inderdaad op, maar daarom dat ik er ook duidelijk bij schreef "stel je eens voor" en "vraag je eens af" met de vermelding om eens af te wachten wat er met de verdacht zou gebeuren, om te zien of er voor dit soort gedachten een bodem zou kunnen zijn, het zou mij in elk geval net verbazen als dit zo mocht zijn. Dus ik zeg niet dat het zo -is- het is maar een gedachtenspeling.

@Iceke: [qoute] Waarom zou een allochtoon zich al een Nederlander moeten gedragen ? Is een allochtoon die Nederlands spreekt dan minder alochtoon mischien ? Mischien begint onverdraagzaamheid hier wel...

Jazeker, en dan mag jij me eens uitleggen waarom hij zich niet zo zou moeten gedragen?

Ze wonen hier, ze leven hier, hebben zich aan de Nederlandse wetgeving te houden, een hoop zijn er vluchteling en zijn dus in feite opgevangen en te gast in dit land.

Mijns inziens moet er dus zelfs een plicht zijn om goed Nederlands te kunnen spreken.

Een vriend van me heeft zich een vrouw getrouwd uit Macedonie, enorm aardige meid, maar ze moest wel binnen 2 jaar goed Nederlands kunnen spreken.

Waarom zou dan ook niet zo'n regel toegepast kunnen worden op allochtonen? Velen zitten hier al meer dan 10 jaar en je kunt ze nog nauwelijks verstaan of je krijgt een "iek niet begrijp".

Italiaans was mij vreemd, maar na 6 weken kon ik mij al heel goed verstaanbaar maken... waarom kunnen sommigen dan niet eens NL schrijven na 10 jaar?

Maar dat even er buiten gelaten, de hoofdmoot is dat men hier te gast is en inwoner van Nederland, en zich derhalve ook grotendeels als Nederlander dient te gedragen.

Daarmee bedoel ik:

1.) De taal goed machtig zijn in woord en geschrift binnen een bepaalde periode

2.) Zich neerleggen en zich houden aan de Nederlandse wetgeving net zoals wij Nederlanders dat ook doen.

3.) Niet zo vlug "discriminatie" roepen en zich ook zelf inzetten voor samensmelting.

Voor de rest mag hij best zijn eigen cultuur of landgoed houden, zolang dat niet storend is voor anderen.

En nu we het daar over hebben..... Waarom moeten hier in Nederland opeens overal ayatollah torens gebouwd worden?

Laatst mocht een kerk hier zelfs zijn klokken op bepaalde tijden niet meer luiden omdat dit storend was voor de Islamieten die dan in gebed zaten, nou vraag ik je! En dat is precies waar ik op doel als je met mij spreekt over aanpassen aan de NL cultuur.

Ik neem die mensen niets kwalijk, zij vragen gewoon en zij krijgen het, het zijn de "grote heren" daarboven die het hun geven, dus die moet men aankijken, niet de allochtonen, Islamieten en andere buitenlanders.

Zoals je zelf al zegt, er is een bepaalde groep uitbuiters, maar ook een heel groot deel waar je echt zelfs fijne buren aan hebt.

@Pauk, nog even over de Imam. Klopt, de uitspraak over varkens was over homo's. Maar kort geleden heeft ie weer voor de rechtbank gestaan en toen was het een belediging aan het adres van Nederlanders of onze cultuur, ik ben helaas vergeten waar het precies over ging.

Anyway, daar werd hij vrijgesproken omdat dit vanuit hun geloof mocht.

Natuurlijk heb je gelijk dat rechtsen ook zo zijn vrijgesproken, maar daar gaat het me niet om.

Het gaat mij er om dat je dus niet eens meer je mening kunt zeggen zonder dat al gelijk "discriminatie" of "racisme" wordt geroepen, en dan heb ik het echt niet alleen over buitenlanders of allochtonen, want daar zijn er genoeg van die werken en hun best doen en die je best als buren zou willen hebben, ik heb zelf ook kennissen en vrienden onder allochtonen, waarom ook niet?

Ik spreek dan ook over de kleinere groep, die we tegen moeten gaan, en goed, ik ben ook rechts ja, maar dat wil niet meteen zeggen dat ik meteen maar overal tegen ben wat met buitelanders of wat dan ook te maken heeft, of dat men mij rascist moet noemen want da's onzin.

Ik zeg ook niet dat iemand dit momenteel doet, ik probeer alleen aan te geven dat mensen zo vlug een stempel wordt opgedrukt (dat gebeurd evengoed bij asielzoekers, buitenlanders en allochtonen, moslims en islamieten) terwijl men dus in feite niet zo vlug een stempel moet zetten, maar eerst eens verder moet kijken dan de neus lang is en eens goed nadenken over wat de mensen te zeggen hebben.

Pauk, je schreef dat je de toelichting van Pim had gehoord, kun je daar iets van schrijven of toelichten? Want wat ik schrijf was maar een gedachtengang van "wat een uitleg zou -kunnen- zijn" en in feite ben ik nieuwsgierig naar de uitleg die Pim er aan gaf.

Want zoals ik al eerder zei, hij had rare ideeen erbij en ik ben het lang niet met alles eens, het enige wat ik aangeef is dat hij als rechts dient te worden betitelt (als we hem al in een hokje willen duwen), niet als extreem rechts.

Er zaten enkele extreemrechtse ideeen bij, maar evengoed zaten er ook sociale of linkse ideeen bij en dan noemt men hem ook niet meteen extreem links of wel? :)

 
@Satwachter:

De stoel hierheen halen lijkt mij wat overdreven!

Ik zal het echter zeker niet erg vinden, als de straffen hier wat worden verhoogd.

Nederland is gewoon een "MILD" land, waar alles mag, waar je celstraffen krijgt, waarvan de dagen op je handen en tenen te tellen zijn! Dit slaat gewoon nergens op, dat dit hier in dit land kan, dat dit in deze tijd nog kan (het is GVD al 2002) het is niet meer zoals vroeger, waar je alles kon doen, we zijn toch geen kanibalen meer?

@DRZ:

Het heeft mij ook hard geraakt! Normaal raakt het mij ook niet hard, als een of andere man/vrouw word neergeknalt, maar dit blijft toch nog even in mijn geheugen gegrift! hij maakte politiek leuk! Hij deed wat aan die saaie debatten!

@BlackTiger:

Wat betrefd wat je zei over de straffen in Nederland, ben ik het zeker mee eens,...lijkt wel dat als je nederlander bent, dat je nog minder geluk hebt dan als je van ergens anders naar ons toe komt,...

@All : Als ik eerlijk moet zijn, zie ik in alle verhalen van jullie wel wat logica van de mening!

Maar ja,..iedereen die hier tégen PIM was, die is het er toch wel zeker mee eens, dat een kogel wel wat véél is geweest ?

Hij mag dan misschien wel een racistische opmerking hebben gegeven, maar dat is ook weer een mening,....

Hij had op z'n minst mogen zeggen: Ik vind ....

Maar het is en blijft een Mening!

Dan is er ook nog, dat PIM goede ideeën had!

Ik had hem best wel eens als Minister President willen zien, hoe hij het had gedaan! Hij zal het zeker niet slecht hebben gedaan, want dat ik nu sta te springen om KOK daar nog langer te zien zitten....nee dank je dan maar iemand anders!

Dat ie voor Extreem rechtse persoon word uitgemaakt is zoals je in mijn andere posts kunt zien, niet waar.

Hij had een paar dingen niet moeten zeggen,...maar hij was zeker GEEN EXTREEM RECHTSE, je hoort me niet zeggen dat ie links is, of dat ie in het midden zit, hij was gewoon rechts, maar EXTREEM RECHTS is wel een te "groot" woord voor deze man!

Pim is inderdaad, zoals PauK zei, misschien ietswat te snel omhoog gegaan in de Media. Hij had zich beter wat rustiger kunnen houden,..want ik denk ook dat de opmerkingen die hij maakte, gewoon eruit floepte, omdat hij opeens zoveel media om zich heen had! Ik wil niet zeggen dat hij het niet meende, want hij meende het waarschijnlijk wel!

Maar ook op dat punt kom je weer erbij:

Dit is een land met vrije meningsuiting!

Er zijn wel meer dingen, die buitenlanders raar aan nederlanders vinden! Is daar al ooit iemand voor neergeknald omdat hij dat zei?

Volgens mij niet hoor, waarom zou Pim Fortuijn dan nu al dood moeten? (19 feb. 1948 - 2002)

Wat betrefd die man dat ie niet goed bij zinnen was, klopt niets van,,....zoals BT zei: Als jij kan zeggen dat je eerst een advocaat wilt en geen verklaring aflegt, dat ben je zeker niet goed bij zinnen? Duh !?! Tuurlijk ben je dan goed bij zinnen, als je dat niet was, zou je wel wat hebben liggen leuteren daar en je advokaat vergeten! Ze moeten deze man gewoon levenslang geven!

Hij heeft (@*&$&$ een einde gemaakt aan het level van een mens!

zo, dit was mijn preek van deze keer,..ik hoop toch echt, dat jullie redelijk genoeg zijn, om in te zien, dat zelfs Pim geen kogel verdiende!

 
@BT: Het verhaal rond die 'achterlijke cultuur' staat me nu niet meer in detail bij - ik heb even rondgekeken. Het ging om een interview in de Volkskrant.

[citaat]

> 'Ja die islam, die zondert mensen af. Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken. Nou die kun je pakken. Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur.'

[/citaat]

De exacte link staat op:

http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1013233831741.html

Hij heeft hier ook nog een monderlinge toelichting opgegeven, maar die staat me niet meer bij. Dit was dus net na het 'varkensincident' dat al even aangehaald is, dat moet wel meegenomen worden in de beoordeling.

 
Originally posted by Black Tiger En nu we het daar over hebben..... Waarom moeten hier in Nederland opeens overal ayatollah torens gebouwd worden?


Laatst mocht een kerk hier zelfs zijn klokken op bepaalde tijden niet meer luiden omdat dit storend was voor de Islamieten die dan in gebed zaten, nou vraag ik je!
Inderdaad BT, dat kan hier allemaal. Maar probeer maar eens een hervormde of een katholieke kerk te bouwen in Arabie of Iran/Irak, ik denk dat je het lichaam al vol lood hebt zitten als je nog maar net met de fundering bezig bent.

Grtz Bullet

 
Wat betrefd achterlijke cultuur heb ik zondag jl een interview met Pim Fortuyn gezien met een islamitishe turkse vrouw die in nederland is geboren, en daar legde Pim op een heldere manier uit wat hij met achterlijke cultuur bedoelde.

En daar was niks geen extreem rechts geluid te horen maar gewoon zoals het is.

Hij noemde zelfs het koninklijk huis een achterlijke instelling.

Omdat Willem Alexander verliefd is geworden en graag met Maxima verder wil, maar dat hij dan wel eerst toestemming moet vragen aan 125 mensen van de politiek en dergelijke.

Dat is toch eigenlijk ook een schande.

En ik moet zeggen daar had hij ook wel gelijk aan, zoals met zoveel punten.

Als Pim meer politie op straat wil hebben omdat de burgers zich niet meer veilig voelen op straat, dan komen die er want daar was hij al mee bezig in Rotterdam.

Maar als de gevestigde order meer blauw op straat wil hebben zie je ze alleen maar langs de snelwegen en autowegen staan om euro's te incasseren zodat ze hunzelf kunnen financieren en dus de burgers leegzuigen.

En dan maar af en toe een belastingverlaging of zalmsnip invoeren, want ja dat houd het gepeupel wel rustig.

Maar het is gewoon een sigaar uit eigen doos.

Nee wat Pim verkondigde was gewoon de roep van het volk, maar werd altijd verdraaid door de media alleen als je live debatten had kon je horen wat hij zei, en daar was mi niks mis mee.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan