Dood van P. Fortuijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al de ingezonden items gelezen en het valt me op dat

er verstandig wordt geschreven en nagedacht. Een verademing.

Te vaak hoorde ik de laatste tijd menigeen slechts na praten

wat in de "Links" georiënteerde Media werd geroepen.

Veel mensen hadden weer hoop vooral op het gebied van

veiligheid en de geweldige problemen in diverse woonwijken.

De nu ontstane idioterie van bedreigingen aan politici,

journalisten, TV-programma's zijn van een vorm die in veel

overbevolkte woonwijken, vooral in de grote steden, al schering

en inslag waren want hoe vaak werd iemand niet bedreigd alleen

maar omdat hij of zij iemand geen voorrang verleende of ergens

iets van durfde te zeggen.

Nu het echter uit die woonwijken ook anderen begint te raken

wordt er moord en brand geschreeuwd, opzich terecht, maar

wel een beetje laat.

Nu begin ik echter bang te worden dat Dhr. Fortuijn straks

voor niets blijkt te zijn gestorven vooral omdat sinds

donderdagavond, 9 mei, politici van de gevestigde partijen weer

in de Media verschijnen en het pseudo-intellectuele geneuzel

gewoon weer doorgaat en je bijna kan voorzien dat na 15 mei

alles weer gaat zoals voor de tijd dat Dhr. Fortuijn op het toneel

verscheen.

Ik heb de afgelopen dagen van Tijn, Pronk, Melkert, Rosemüller

en Bolkestein gehoord en dat geeft weinig tot geen hoop op enige vorm van verandering of verbetering. Triest.

Wat daar uit voort kan komen voorspelt niet veel goeds, je

zal maar hoop geput hebben uit Dhr. Fortuijn en binnen de

kortste keren er niets meer van terug zien.

De enige hoop voor Fortuijn-aanhangers is dat erg veel mensen

toch op Fortuijn gaan stemmen omdat anders de boodschap

helemaal niet in Den Haag aankomt.

Multispeed

 
@Iceke, nog even terugkomend op jouw reply.

Het is wel verschrikkelijk als dat in Belgie zo toegaat dat je al er uit gekiept wordt omdat je met "de verkeerde mensen" omgaat.

Dan vooral deze zinsnede stoort me:

"Luid die stomme klokken dan gewoon 5 minuten later, iedereen tevreden , probleem opgelost... waar jullie je kunnen aan storen sech "

En dat is nu net een van de commentaren die de regering ook geeft en waar Nederlanders niet tevreden mee zijn.

Wat je hier aangeeft is dus dat wij Nederlanders ons in ons eigen land dus moeten aanpassen aan de buitenlanders????? Sorry hoor, maar Nederland is in eerste instantie nog altijd voor Nederlanders en als er iemand zich aanpassen moet zijn het de mensen die er later zijn gekomen.

Dus waarom moeten wij die klokken dan 5 minuten eerder gaan luiden en niet zij hun allah 5 minuten later roepen? Dat is net het probleem.

Wij moeten ons steeds maar weer opnieuw aanpassen aan de wensen van mensen die hier in dit land te gast zijn, dat is toch te gek om los te lopen?

Op de rest ga ik dus nog niet eens meer in, dat moet onderhand wel duidelijk zijn.

@Kirech we doen hier niet aan politiek, dit het kletspraat forum, hier spreken we ook over formule 1 en alles waar we ons eens graag over loslaten, waarom niet over politiek?

Dat wil niet zeggen dat we dus als board aan politiek gaan doen.

Je moet het kletspraat forum eigenlijk totaal los zien van de rest van het board.

Je gaat toch immers in de gsm forums ook niet zeggen dat het jammer is dat daar niet over satelliet gesproken wordt, wel? :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Multispeed. Het is mooi om te zien als iemand eens echt de moeite neemt om een discussie door te lezen en er dan ook met goed commentaar op terugkomt, het maakt daarbij niet uit of dat commentaar dan voorstander of tegenstander is, het is gewoon een goed iets.

Ik vind het echter bijzonder jammer dat de LPF besloten heeft een lijsttrekker pas -na- de verkiezingen bekend te maken, dat zouden ze zeker ervoor moeten doen, dat maakt dan ook weer meer duidelijk voor de mensen die nu alsnog LPF willen stemmen, we weten immers totaal niet (en dat is de verwarring die er heerst) of ze wel zullen doen wat Pim wilde.

Het feit dat ze dus pas te laat (in feite) een lijsttrekker kiezen maakt die twijfel alleen maar groter en het is niet netjes ten op zichte van je kiezers aangezien die lijstaanvoerder dan ook nog zou kunnen meedoen in mediadiscussies de laatste paar dagen.

We zullen zien wat er van komt na de verkiezingen, maar een stelling heb ik persoonlijk betrokken en dat is dezelfde die jij ook weergeeft, je hoort ze allemaal praten, je leest op hun gezichten af dat ze bij zichzelf denken dat ze weer wat rustiger kunnen gaan zitten want de onruststoker (Pim dus) is er niet meer met als gevolg dat het er dik op lijkt dat ze zich weinig van Pim's boodschap (en dus de boodschap van het volk) aantrekken.

Dat is de enige reden dat ik hoop dat een andere partij dan de bekende partijen en aangezien er niets beters is dus liefst de LPF of Leefbaar Nederland (waar Pim oorspronkelijk vandaan kwam) zo groot worden dat de gezapige partijen geen kans krijgen.

En Iceke, we maken ons net zorgen hierover en er is nu zo'n heise over, omdat we net niet willen dat hier in Nederland gaat gebeuren wat in Belgie klaarblijkelijk al als "normaal" wordt ervaren.

Belgie heeft dus onvoldoende gedaan aan protest van het volk, tegengaan van corruptie en wat dies meer zij. Naar mijn persoonlijke mening dan.

 
Op die laatste postings ga ik niet op ingaan... Ik hoop dat jullie er uitkomen (Dit is puur Nederlands politiek en daar kan ik niet over meepraten)

@Bt

""

En Iceke, we maken ons net zorgen hierover en er is nu zo'n heise over, omdat we net niet willen dat hier in Nederland gaat gebeuren wat in Belgie klaarblijkelijk al als "normaal" wordt ervaren.

Belgie heeft dus onvoldoende gedaan aan protest van het volk, tegengaan van corruptie en wat dies meer zij. Naar mijn persoonlijke mening dan.

""

1. Het vlaaams blok wordt hier gewoon gezien als een racistische oppositie partij - ze hebben 1 standpunt en dat is buitelanders die zig niet gedragen buiten, en daar blijft het zo ongeveer bij.

2. De Mentaliteit op het punt van corruptie van een Belg is helemaal anders dan dat van een Nederlander blijkbaar.. Wij tillen niet zo zwaar aan zwartwerken, steekpenningen, ...... Is maar normaal dat de politiek weinig doet aan korruptie , iedereen ontduikt hier geld... :) Dit Is de nationale Sport !!!!

Wat ik als Belg danweer wel raar vind is dat blijkbaar niemand aanstoot neemt aan de ideeen van Pim & zijn partij.... maar langs de andere kant wel een kogel door die man zijn kop schiet...

Hier wordt ook hard geroepen naar Filip de Winter , maar als die man 1 keer naar Nederland komt heeft hij geen ruiten meer in zijn wagen staan.... Ze hebben in Belgie het wel al eens een Clublokaal annex cafe van het VB in de fik gestoken, maar dat had de cafebaas zelf gedaan... hij had blijkbaar nieuwe meubelen nodig (hij dacht waarschijnlijk dat de verzekering goed uitbetaald, Nationale sport, weet je wel ?)

Zolang het VB hier nog niet een meerderheid haalt (en dus in de oppositie blijft) maak ik me geen zorgen.... Men weet hier maar al te goed dat die enkel moet aanklagen, niet de problemen oplossen... Verder heb je in Belgie stem plicht, men moet dus gaan stemmen , alle protest stemmen gingen dus sowiso naar het VB, ik dacht dat dit in Nederland ietsjes anders lag

 
Ik vind alleen dat als je dus eerst van plan was op Pim Fortuyn te stemmen, dat nu hij dus vermoord of zeg maar gewoon geliquideerd is z,n gedachtengoed dus wel moet doorgaan en dat is dus een taak van de 49 mensen die hij zelf geformeerd heeft. En daar zijn dus kiezers voor nodig, en natuurlijk zitten daar haken en ogen aan maar dat is het ook als je op een andere partij stemt. Toen Pim uit leefbaar nederland werd gezet omdat hij een uitspraak deed die volgens LN niet kon( wat ik overigens waardeloos vond en Jan Nagel dus precies hetzelfde als die andere partijen reageerd als het woord discriminatie valt wat dus niet als discriminatie bedoeld was)

Moest hij dus in zeer korte tijd een partij formeren wat zoals hijzelf memoreerde a hell of a job was, maar wat hem dus wel lukte en bleek dat het hem ook lukte een waarschijnlijk hoge verkiezinguitslag te halen. En nu hij er niet meer is verwacht ik van zijn partij dat ze er alles aan doen om zijn visies en oplossingen te realiseren en dat kan alleen als je dus op de LPF stemt, want als dat niet gebeurd heeft Pim het allemaal voor niets gedaan en vergeet niet dat hij het niet om het geld hoefde te doen want hij had het goed maar hij had zoals hij het zelf memoreerde een opdracht, alleen heeft hij de kans niet gekregen om het af te maken.

Ik hoop dus dat de leden van zijn partij er verstandig en met veel wijsheid zijn gedachtengoed tot een goed einde brengen.

Want als je nu zegt, ach Pim was een leuke jongen en een leuke afwisseling, en we gaan maar weer door zoals het was, had Pim er net zo goed niet aan hoeven te beginnen en had hij nu nog geleefd, en natuurlijk is het nu een risico maar ik zeg maar zo,

Niet geschoten is altijd mis.

Ik ga in ieder geval as woensdagavond voor te tv zitten en wacht met spanning op de uitslagen.

Groeten fredje

 
Ik ben bang dat het feit dat LPF geen nieuwe lijsttrekker heeft willen kiezen voor de verkiezingen hun veel stemmen gaat kosten.

Gisteren zag ik al dat ze volgens prognoses in het programma "waar stem ik op" waar een honderdduizend mensen via internet aan heeft meegedaan, de LPF toch verlies heeft geboekt in vergelijking met 5 mei (want er werd dus ook gevraagd waar je op 5 mei op gestemt zou hebben) en LPF zou nu dus nog maar 30 zetels halen i.p.v. de 35 op 5 mei.

LPF zou dus het gedachtengoed kunnen verder brengen, maar ze doet er mijns inziens te weinig moeite voor en neemt verkeerde beslissingen, vooral dus betreffende de nieuwe lijsttrekker. Dat gaat hun een behoorlijk aantal stemmen kosten.

En terwijl iedereen dus fijn zat te bakkelijen op tv is LPF niet te zien geweest, terwijl ze net nu dingen weer duidelijk en kenbaar hadden moeten maken, zonder lijsttrekker kan dat niet, dus ook hier verliezen ze in feite weer terwijl het niet nodig was geweest.

Die dingen bij elkaar opgetelt ben ik nu al van mening dat de partij dus niet genoeg over dit soort belangrijke dingen nadenkt en heb ik nauwelijks nog vertrouwen in hun handelen na de verkiezingen.

Ik was er over aan het denken op hun te stemmen toen Pim er nog was, nog niet overtuigt maar ik dacht er wel al over.

Nu ik dit soort zaken zie gebeuren raak ik er meer en meer van overtuigt dat het nu niet meer de goede keuze zal zijn.

Maar goed, ieder zijn mening en ideeen. Ik gun het ze wel, vermits ze de ideeen van Pim (de mening van het volk dus) op een ongeveer gelijksoortige manier naar buiten blijven brengen.

Als ze goede zaken doen dan stem ik over 4 jaar wel op hun.

 
Het ergste van alles is dat die meneer melkert alle afspraken negeerd om geen campagne te voeren tot de verkiezingen.

En wat denk je? kom ik die gluiperige kop van dat stuk verdriet in enkele actualiteitenprogramma's tegen wat mij dus vreselijk boos gemaakt heeft!

(sorrie voor het taalgebruik en het demoniseren van meneer

Melkert, maar het is mijn mening)

En meneer Melkert moet onze premier worden?

Als deze man nu al maling heeft aan ieder in het kabinet, en dus ook aan het volk, dan kunnen we een fijne toekomst verwachten met meneer Melkert.

Waarschijnlijk worden de wensen van de Nederlanders compleet genegeerd en gaat deze meneer zijn eigen weg als een soort van moderne dictator!

Mijn advies: Stem wat je wilt maar geen PVDA (Partij Van De Afbraak)

Overigens ben ik na de tragische dood van P.Fortuyn een zwevende kiezer geworden.

Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten kiezen al gaat mijn voorkeur toch nog uit naar LPF.

Deze partij krijgt een lijsttrekker die minstens zo mondig is als PF maar met meer ervaring in de politiek en word inderdaad bekendgemaakt na de verkiezingen.

Volgens mij is een stem op LPF geen verloren stem omdat het haast niet slechter kan in de politiek.

Vergeet niet dat op dit moment alle politici onervaren zijn en dat ze allemaal nog moeten leren om naar het volk te luisteren!

 
Tss, nu kwam ik dit weer tegen waarbij mijn nekharen gelijk rechtovereind stonden.

Weer een politicus met respect voor het volk en zijn collega's.

--------------------------------------------------------------------

Kandidaat-Kamerlid D66 gaat toch campagnevoeren

Uitgegeven: 13-5-2002 6:51

AMSTERDAM - Kandidaat-Tweede-Kamerlid I. Yildirim voor D66, doorbreekt de campagnestop. Zondag tijdens een Turks festival met als thema 'samen leven samen strijden' was hij aan het campagne voeren voor zichzelf.

Op de vraag of hij de stilgelegde verkiezingscampagne hiermee niet doorbreekt zei hij: "Ik ben het er niet mee eens dat de campagne is stilgelegd. Kiezers hebben er recht op om te weten wat ik denk en wie ik ben".

In een Turks- en Nederlandstalige folder vraagt de D66 kandidaat Yildirim om voorkeurstemmen. "Als ik met uw steun word gekozen voor de Tweede Kamer", aldus de campagnefolder van de D66-kandidaat. Yildirim staat niet op een verkiesbare plaats op de lijst. Alleen met voorkeurstemmen kan hij gekozen worden.

Bron: NU.nl

 
@BT:

> Ik ben bang dat het feit dat LPF geen nieuwe lijsttrekker heeft willen kiezen voor de verkiezingen hun veel stemmen gaat kosten.

Ik denk dat het hun juist veel stemmen oplevert. Veel mensen die anders niet waren gaan stemmen of nog zweefden zullen nu uit emotionele overwegingen op Pim stemmen - zeg maar een protest tegen de moord. Ik vind het ook een erg onfris idee dat LPF Pim op de kieslijst laat staan. Respect voor je lijsttrekker hebben houdt m.i. in dat je hem wel van je lijst haalt, maar dan zijn gedachtengoed uit probeert te dragen. Waar andere partijen zich ingetogen gedragen, probeert de LPF op dit moment als enige partij nog munt te slaan uit zijn dood (zie acties advocaten, interview Parool, kieslijst) - erg treurig allemaal.

[edit: ik vergis me, ook Teevens van Leefbaar Nederland probeert politieke munt te slaan uit Pim's dood - LPF is dus niet de enige]

> LPF zou nu dus nog maar 30 zetels halen i.p.v. de 35 op 5 mei.

Zoveel peilingen, zoveel meningen.... we zullen het zien. Ik denk ook dat hun nieuwe voorzitter (dus geen lijsttrekker!) geen erg gelukkige keus lijkt.

> En terwijl iedereen dus fijn zat te bakkelijen op tv is LPF niet te zien geweest

Nou... ik heb ze veel vaker gezien en gehoord dan alle partijen bij elkaar hoor.

@Drz:

> Het ergste van alles is dat die meneer melkert alle afspraken negeerd om geen campagne te voeren tot de verkiezingen.

Er is een nogal vage afspraak gemaakt - geen campagne, wel standpunten uitleggen. Ik kom Rosenmuller, de Graaf, leden LPF, Kok enz. overigens ook allemaal tegen, niet alleen Melkert. Dat van die gluiperige kop ben ik overigens wel met je eens :)

> Als deze man nu al maling heeft aan ieder in het kabinet, en dus ook aan het volk

Het is dus GEEN kabinetsafspraak, daar heeft het kabinet niets over te zeggen - het is een afspraak tussen de lijsttrekkers. Geen formele status dus.

> Deze partij krijgt een lijsttrekker die minstens zo mondig is als PF maar met meer ervaring in de politiek en word inderdaad bekendgemaakt na de verkiezingen.

Een lijsttrekker kan je niet na de verkiezingen bekend maken - wat zou-ie dan moeten trekken? Ben wel benieuwd wie je bedoelt, want ik heb nog niets gehoord? Wat zou overigens de reden zijn om hem pas na de verkiezingen bekend te maken, als het zo'n goede vent is?

> Volgens mij is een stem op LPF geen verloren stem omdat het haast niet slechter kan in de politiek.

Nee, alleen een niet uitgebrachte stem is verloren, ga in ieder geval stemmen.

> Vergeet niet dat op dit moment alle politici onervaren zijn

???? Er zitten er toch een aantal al meer dan 10 jaar in de kamer ????

> Kandidaat-Kamerlid D66 gaat toch campagnevoeren

Ik hoorde daar de Graaf ook al over, die was hier ook niet bepaald blij mee! Maar ja, wat doe je hier als lijsttrekker aan?

 
Laatst bewerkt:
Verkiesbare positie of niet, als er gezamenlijk een afspraak gemaakt wordt om geen campagne te voeren, dan moet zo'n Yihidingens of hoe heet ie, die op plaats -tig staat dat ook niet doen.

Ik zie dat gewoon als een gesprek aan respect en tevens als iemand die zich niet aan gezamenlijke afspraken kan houden (wat je soms toch doen moet ondanks dat je het er niet mee eens bent, meeste stemmen gelden, dat is democratie!).

Zo'n persoon is in mijn ogen onbetrouwbaar en daar zou ik dus al zeker niet op gaan stemmen. En dat heeft er verder niet mee te maken of ie buitenlander is of niet.

Partij Fortuyn zal vrijwel zeker mijn stem ook niet krijgen omdat ik het onbetrouwbaar vind een lijsttrekker pas na de verkiezingen bekend te maken.

 
Het gaat de meest negatieve kant op die je maar kan wensen op dit moment. Natuurlijk is er een campagnestop maar die wordt door wel meer mensen geschonden.

Als ik nu de Telegraaf leest en zie een paginagrote bedankbetuiging van LPF na de moord van Pim Fortuyn dan denk ik toch. Leuk idee maar dit is natuurlijk ook campagnevoering. Want er wordt wel aan het eind van de dankbetuiging opgeroepen LPF te stemmen. En als je dit dan los van de campagnevoering wil maken had je dit ook makelijk een donderdag in de krant kunnen zetten. Nog een soort van campagnevoering voor LPF komt uit het advocatenkantoor Spong en partner. Juist net voor de verkiezingen komt men met aanklagen en op een zodanige manier dat sommige politieke figuren nogal negatief voor het daglicht komen. Ook dit had net zo goed een donderdag gekunnen lijkt me.

Men heeft het al dan niet terecht over het kweken van een haat tegen Fortuyn in de periode dat hij nog bij ons was maar ik kan nu minimaal hetzelfde zeggen van aanhangers van Fortuyn en wat nog erger is van mensen direct leidinggevend of binnen de lijst Pim Fortuyn. Als ik dan hoor dat mensen als Kok, Melkert en Rosenmuller direct verantwoordelijk worden gehouden voor de dood van de heer Fortuyn door de nieuwe voorzitter van LPF dan wordt hier wederom een sfeer van haat gekweekt en doet men hetzelfde wat men de tegenstanders van Fortuyn verweet. En excuses na het geven van het interview en na het zien van de zeker gerechtvaardigde reakties die deze opwekte zeggen mij totaal niets. Een voorzitter van een politieke partij kan deze fouten niet maken en dient zich direct te beraden over zijn positie binnen de binnenlandse politiek. Voor mij was het in ieder geval precies het voorval waardoor ik mijn twijfelende stem aan LPF voorgoed niet geeft aan deze partij. Het zegt mij namelijk genoeg als de nieuwe voorzitter, de man die dus de leiding moet geven aan LPF, nog geen twee dagen na het aanvaarden van de functie zo direct en grof te fout in gaat en zegt dus voor mij voldoende over de kwaliteiten welke op dit moment aanwezig zijn binnen de lijst LPF.

En dan moet ik steeds weer denken aan de woorden van Harry Mens en Pims broer Mart. Het het beter geweest na het verdwijnen van Pim de partij op te heffen. Je moet er toch niet aan denken dat mensen als de nieuwe voorzitter Langendan van de LPF het in dit land voor het zeggen krijgen.

Sorry Pim, ik geloofde echt in jou, je had mijn stem voor de volle 100 % gekregen maar de mensen die je nu moeten vervangen bij je landelijke lijst Pim Fortuyn maken er een gigantische puinhoop van.

 
Ben niet zo'n politikoloog en wil me ook niet in deze discussie mengen maar ik meen ergens gehoord te hebben dat LPF helemaal geen nieuwe lijsttrekker mag benoemen zo vlak voor de verkiezingen.

Schijnt dat dit bij wet bepaald is,hoe krom die soms ook is.

 
Citaat pauk:

>>>???? Er zitten er toch een aantal al meer dan 10 jaar in de kamer ???? <<<

Dat mag dan wel zo zijn Pauk, maar dan hebben ze het al 10 jaar verkeerd gedaan.

Het is duidelijk dat de kabinetsleden moeten leren om naar het volk te luisteren, en in die zin zijn ze onervaren.

Mij benieuwen wat er gaat gebeuren op de grote dag morgen, maar één ding is zeker:

Het is jammer dat we de spectaculaire overwinning van Pim Fortuyn missen!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen is het zover, ben benieuwd wat het gaat worden. Wat zeker is, is dat ik niet op de "gevestigde" partijen ga stemmen.

Op de sbfles6 site kon je een dingens doen, een vragenlijst van een stuk of 15 vragen ofzo beantwoorden, aan de hand van die antwoorden werd dan een stemadvies gegeven.

De antwoorden die je dan geeft worden vergeleken met de verkiezingspunten van alle partijen.

Het best kwam voor mij de VVD uit de bus en daarna een andere grote partij, de LPF pas als 4de meen ik.

Maar de VVD is dus iets waar ik echt niet op ga stemmen, en andere partijen ook niet.

Dus ofwel ik blijf lekker thuis of ik stem deze of gene andere oppositiepartij, misschien wel LN, maar geen groen, geen milieu, en geen gevestigde partijen maar ook geen LPF meer.

 
Wat is het geworden BT?

 
26 zetels voor de LPF maar een mijns inziens veel te grote winst voor het CDA.:)

Maar ik begrijp wat je bedoelt, en ik kom er rond voor uit, ik heb er 2x over gedacht vandaag om alsnog te gaan stemmen, maar ben tot de conclusie gekomen dat geen enkele partij mijn stem verdiende.

Als Pim nog gezeten had, dan had de LPF mijn stem gekregen, met het gerommel wat ze nog voor de verkiezingen klaarspeelden had ik er onvoldoende vertrouwen in.

Jammer, want geen stem is een verloren stem, maar liever een verloren stem dan met tegenzin stemmen op een partij waar ik niet op wens te stemmen.

Over 4 jaar (of misschien eerder) zal ik eens een nieuwe poging wagen.

 
Dat is ook toevallig BT, ik dacht er gister namelijk net zo over.

Mijn stem heb ik inderdaad ook maar weggegooid omdat er geen alternatief voor Pim is, en aangezien ik niet weet hoe je blanco moet stemmen heb ik dezelfde beslissing genomen.

Het is jammer maar het is niet anders.

De partij LPF bestaat ongetwijfelt uit goede mensen maar de meeste zonder politieke ervaring en met een instabiele instelling.

Vanmorgen las ik het bericht dat ze een aantal standpunten van Pim Fortuyn teruggedraaid hadden en heb het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen door niet te stemmen.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de LPF omdat ze waarschijnlijk zonder Pim een soort van VVD/CDA partij worden.

En die hebben we al meer dan genoeg gezien!

 
@bt @drz

Het valt me wel een beetje van jullie tegen dat jullie niet gestemd hebben, want als Pim nog geleefd had was jullie stem hoogstwaarschijnlijk bij de lpf beland.

Ik heb wel op de lpf gestemd simpel weg omdat mijn stelregel luid "er is geen een onmisbaar" en omdat het de taak van de lpf is om Pim z,n gedachtengoed zo goed mogelijk uit te dragen.

Want als ik het goed begrijp waren jullie het voor het merendeel wel met Pim eens, en dan begrijp ik niet goed dat jullie dat nu weer laten varen omdat de lijsttrekker er niet meer is.

En natuurlijk moeten we het nu afwachten hoe het verder gaat,

maar om op voorhand te zeggen ze hebben geen ervaring dus zal het toch wel niks worden vind ik ook niet een sterke opmerking. Vergeet niet dat er toch een 1560000 kiezers op de

LPF hebben gestemd die toch vinden dat er iets moet veranderen.

En als ik dan Tom de Graaf en ook Paul Rosenmoller hoor dat er met een jaar wel waarschijnlijk wel weer nieuwe verkiezingen komen vind ik dat een belediging aan de kiezers.

Met het eerste debat hadden de PVDA D66 en groenlinks direct al laten weten niet met de LPF te willen samenwerken, en zie het resultaat ze zijn nu afgestrafd voor deze onzinnige uitlatingen.

Maar het schijnt dat ze r nog niks van geleerd hebben en dat getuigd m.i. wel van een arrogantie die zijn weerga niet kent.

Maar goed we zullen afwachten hoe het komt, maar om op voorhand te zeggen het word toch niks dat gaat mij net iets te ver, en zeg je eigenlijk dat het maar weer zoals voorheen moet, en dat is volgens mij toch het laatste wat we willen.

Groeten Fredje

 
@Fredje.

Ik wil niet op voorhand zeggen dat het mis gaat, maar als je de postings goed leest, dan zie je diverse argumenten mijnerzijds waarom ik niet meer op de LPF wilde stemmen na Pim's dood.

Zeker, ik wil wel dat Pim's gedachtengoed verder gedragen wordt, maar ik heb het vertrouwen in de partij verloren door diverse oorzaken.

Als ik dan nu weer hoor dat ze bepaalde standpunten van Pim al weer terugdraaien of dat willen terugdraaien, waar blijft dan het voortzetten van Pim's gedachtengoed?

Als ik dus was gaan stemmen, dan had ik toch helaas niet voldoende vertrouwen gehad in de LPF zoals ik al aangaf en dan was mijn stem naar Leefbaar Nederland of de SP gegaan hoogstwaarschijnlijk maar niet naar LPF.

Ze hebben nu 4 jaar de kans om te bewijzen wat ze waard zijn, als ze dat lukt en ze lijken inderdaad Pim's gedachtengoed verder te ontplooiien en uit te dragen, weet ik waar mijn stem over 4 jaar techt zal komen, maar op dit moment heeft de partij bij mij gewoon teveel wantrouwen gekweekt.

 
Als je de zocht naar een partij om op te stemmen uit protest, dan was volgens mij de Partij van de Toekomst wel een goeie geweest.

Dat trekt nooit genoeg stemmen om echt iets te doen, en dan is Stem niet verloren gegaan.

Ook het programma van die partij is volslagen onzin.

Het is namelijk de partij van Johan Vlemmix, je weet wel mister te land ter zee en in de lucht himself.

(en ook die oranjegek).

Programma was: iedere dag een feestdag.

Raakt kant noch wal dus.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan