Dood van P. Fortuijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat er aan politiek gedaan wordt op een tof sat forum (snif). Laten we het nu eens over Israel en de Palestijnen hebben...

 
Daar gaat het nu toch ook deels om!

En om nu daarover te spreken is niet echt iets voor dit TOFFE forum.

 
Wat een onzin lees ik hier nu toch weer allemaal..

""

Wat betrefd achterlijke cultuur heb ik zondag jl een interview met Pim Fortuyn gezien met een islamitishe turkse vrouw die in nederland is geboren, en daar legde Pim op een heldere manier uit wat hij met achterlijke cultuur bedoelde.

""

En de andere keren dat hij dit verkondigd zijn dan niet sterk racistish getind????

""

Omdat Willem Alexander verliefd is geworden en graag met Maxima verder wil, maar dat hij dan wel eerst toestemming moet vragen aan 125 mensen van de politiek en dergelijke.

Dat is toch eigenlijk ook een schande

""

Wel nee, volgens mij is dat jullie kroon prins ? .. die jongen gaat onder elke wet die er gestemd moet worden (zo is het toch in belgie) zijn handtekeningetje motte zetten...., als zo iemand dan wil trouwen met de dochter van een vader die op zijn zachts gezegd niet erg katoliek is, Dan is het jullie volste recht om daar over te debateren... Die man trouwt met wie hij wilt, maar moet verantwoording alfleggen aan jullie.

""

En nu we het daar over hebben..... Waarom moeten hier in Nederland opeens overal ayatollah torens gebouwd worden?

Laatst mocht een kerk hier zelfs zijn klokken op bepaalde tijden niet meer luiden omdat dit storend was voor de Islamieten die dan in gebed zaten, nou vraag ik je!

""

Luid die stomme klokken dan gewoon 5 minuten later, iedereen tevreden , probleem opgelost... waar jullie je kunnen aan storen sech

""

Dat ie voor Extreem rechtse persoon word uitgemaakt is zoals je in mijn andere posts kunt zien, niet waar.

Hij had een paar dingen niet moeten zeggen,...maar hij was zeker GEEN EXTREEM RECHTSE, je hoort me niet zeggen dat ie links is, of dat ie in het midden zit, hij was gewoon rechts, maar EXTREEM RECHTS is wel een te "groot" woord voor deze man!

""

Man,man, man ... in belgie zetten ze je al af :als je aanwezig bent op verkeerde feestjes, met de verkeerde mensen spagettie eet, een topman maar 1 maand op zijn positie kan houden, een fax een dag te laat verzend, enz...

Die man slaagt er in racistisch taal uit te slaan, op 1 debat iedereen te kakken te zetten, en alle andere debatten gewoon te gaan lopen, verder vooral geen mening te hebben over belangerijke zaken , en jullie maken er een held van...

""

Maar als de gevestigde order meer blauw op straat wil hebben zie je ze alleen maar langs de snelwegen en autowegen staan om euro's te incasseren zodat ze hunzelf kunnen financieren en dus de burgers leegzuigen.

En dan maar af en toe een belastingverlaging of zalmsnip invoeren, want ja dat houd het gepeupel wel rustig.

Maar het is gewoon een sigaar uit eigen doos.

""

Mischien moet je gewoon maar eens wat trager gaan rijden....

Weet jij hoeveel doden er vallen in het verkeer per jaar???

Na zelfmoord is het verkeer de grootste oorzaak van alle dodelijke slachtoffers die er vallen bij mensen tussen de 25 & 50

Maar ja over "verkeer" had Pim natuurlijk niet echt een mening

""

'Ja die islam, die zondert mensen af. Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden. En ik natuurlijk nog dubbel, want ik ben niet alleen een christenhond, maar ook nog minder dan een varken. Nou die kun je pakken. Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen! Maar dat kan ik niet rond krijgen. De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur.

""

Mischien valt er bij die marokanen niks te stelen ?????

waarom zijn er geen satkaartjes met marokkaanse zender hacks ?? Zou het kunnen omdat er geen marokkaanse betaalzender is ???

Trouwens studies in Belgie tonen aan dat de meer helft van de georganiseerd misdaad in handen is van Belgische bendes.. de rest word verdeeld onder de russische/chinese/ latino... bendes

Het is echt niet zo dat je enkel besteeld word door buitenlanders......

over zwaardere straffen voor kriminele feiten...

Sinds wanneer zouden er minder misdaden worden gepleegd omdat de straffen hoger liggen ???? Verhoog gewoon de pakkans

Rij jij trager met de wagen als ze de boetes verdubbelen ??

Rij jij trager met de wagen als ze op elke hoek van de straat staan te flitsen

Hogere straffen zijn regelrechte bullshit, geef kriminelen een specifiekere straf, geef ze een opleiding , integreer ze terug in de gewone maatschappij, want ze 10 jaar opsluiten en dan terug buiten gooien helpt echt niet veel hoor...

In Mechelen (een kleine stad met nogal veel marokkaanse immigranten) had men nogal veel te kampen met kleine kriminaliteit, het was zover gekomen dat de mensen 's avonds niet meer op straat durfden te komen .... Wel, de nieuwe burgemeester heeft het politie korps verdubbeld en al zijn mensen op straat gezet ipv op een bureau stoel, sindsdien is de kriminaleit spectaculair gezakt, blijkbaar help meer blauw op straat erg goed..... Verder heeft de marokkaanse gemeenshap naar Nederlands model een soortement burgerwacht opgericht , elke avond wandelen een paar marokkaanse vaders rond in de buurt en houden een oogje in het zeil...

 
Laatst bewerkt:
Onze Belgische mening zal misschien niet volmaakt zijn maar ik wil toch één en ander kwijt.

6 maand geleden had nog niemand van Pim Fortuyn gehoord. Nu is hij er niet meer en het lijkt er op alsof de Nederlanders rondlopen als kippen zonder kop. "Wat moeten we nou doen?" hoor ik in intervieuws met de gewone man. Een dame (van vreemde origine) kwam met haar klein kind in beeld vertellen "Wat voor toekomst heeft mijn kind nou?"

Kijk, dit snap ik dus met de beste wil van de wereld niet ... Is het echt zo slecht gesteld in Nederland ???

"Het is een aanslag op de democratie meneer !"

Nee, het is een aanslag op Pim Fortuyn.

"De andere politieke partijen hebben hier schuld aan"

Hallo !!!! Een of andere halve gare groene jongen kan niet verdragen dat iemand anders voor zijn mening uitkomt en beslist om die man om het leven te brengen ... dat is een individualistische daad, van die man en van niemand anders hoor. Niet de schuld van iemand anders, buiten van de dader. Omdat één persoon compleet gestoord is wil dat toch niet zeggen dat men zich aangevallen voelt te worden door andere politieke partijen ...

Het zal wel aan onze Belgische mentaliteit liggen, maar ik snap echt niet waar al die heisa over gaat ...

België is het tweede meest corrupte land ter wereld, na Italië. Hier gebeurt er van alles. De moord op Cools, kopman van de PS, acht jaar geleden, van de daders nog steeds geen spoor en alle getuigen zijn heel toevallig in verdachte omstandigheden om het leven gekomen.

De bende van Nijvel, pleegt aanslagen en er worden 26 onschuldige mensen om het leven gebracht. We zijn 15 jaar verder, nog steeds geen verdachten ! Er wordt gefluisterd dat het de politie zelf geweest is in een maneuver om meer macht en mensen te krijgen ...

Mileuboxen affaire, een minister vult zijn eigen zakken door dozen te laten maken (die niemand open krijgt) en aan ieder huis te laten bedelen. De dozen zijn gemaakt in onafbreekbaar PVC en kosten massa's geld en worden door niemand gebruikt.

Het ene omkoopschandaal na het andere. Augusta, Dassault, postbodes die een villa gaan bouwen in Frankrijk.

Een prinselijk huwelijk waar het overduidelijk is dat Filip Mathilde nog nooit had gezien, tenzij een paar dagen voor de aankondiging voor een debriefing.

Een andere prins die een onwettig kind heeft met een zangeres. Mensen worden na 50 jaar uit hun huis gezet en hun huis wordt met de grond gelijk gemaakt omdat er indertijd een vergunning door de burgemeester werd afgeleverd, en nu blijkt dat dat niet mocht. Een klooster wordt illegaal neergepoot in een groene zone maar mag wel blijven staan terwijl 99% van de bevolking wil dat het afgebroken wordt.

België kent geen democratie, dat is al jaren zo ... de politiekers zijn hier aan de macht, en hun wil is wet. Wat de bevolking wil zal hun worst wezen ... dat mocht reeds meerdere malen blijken.

Eerlijk gezegd denk ik dat het in Nederland toch zo slecht nog niet is ...

CU

Red

 
@Bullet, dat is nu -exact- wat ik bedoelde.

Laten we eens nadenken over wat wij te zeggen zouden hebben, laat staan zouden krijgen, als we in dat soort landen gingen wonen.

Maar nogmaals, ik geef daar de buitenlanders de schuld niet van, zij vragen alleen maar, het is de regering die het hun steeds geeft en bang als een haas op hun achterste tenen begint te lopen als iemand "discriminatie" roept.

Zeg nu zelf, als jij in Turkije zou wonen, en kon krijgen wat je wilde en kerken met klokken kon bouwen, het woordje R.K. van een schoolnaam afgehaald kunnen krijgen omdat er nog veel Nederlanders op die school zitten en de school daardoor subsidie krijgt (wat je als drukmiddel kunt gebruiken) alleen maar door het te vragen, je wat armer voor te doen dat je bent, een paar keer "iek nieks begrijp" en "discriminatie" te roepen, zou je het ook niet doen? Ik wel.

Dus derhalve dat ik buitenlanders ook niet de schuld geef, de regering moet meer "Neen" zeggen en ze wat meer achter de vodden zitten wat betreft samensmelting en gedegen kennis van Nederlandse taal, wetgeving en cultuur. That's all.

Criminaliteit is een geval apart, en Pim kan veel roepen maar die roep is al eerder door de regering gehoord, je moet er echter wel het geld voor vinden. Dat blijft echter nu speculatie.

En wat ik het jammerst vind aan Pims dood is niet zozeer de aanslag op de democratie, maar het feit dat we nu niet meer kunnen waarnemen of hij een deel van die beloftes had waar kunnen maken en we nu met dezelfde gezapige regering verder moeten waarmee we al xx jaar bezig zijn.

Spijtig!

 
Waar het hier om gaat is niet dat er iemand is verdwenen (en de manier waarop) die "niemand" een ruim half jaar geleden kende.

Het gaat erom dat het in ONS land niet normaal was als een politicus bedreigd werd.

Bij onze zuiderburen is dat een risico van het vak.

Mensen als Fortuyn zijn niet te beschermen tegen gestoorde mensen OF MENSEN DIE GOED VOORBEREIDEN.

Als politici tegen dat soort beschermd moeten worden, kunnen ze niet meer openbaar optreden en dus hun vak niet doen.

Het is dus absoluut begrijpelijk voor ons dat we (in paniek) afvragen hoe we nu in 's hemelsnaam verder moeten met dit land.

Overigens heb ik net de hele thread nog es doorgelezen (pffff) en gezien dat er veel mensen blijken die denken dat Fortuyn ineens gedacht heeft dat ie maar es iets in de politiek moest gaan doen, een paar maandjes geleden.

Niets is echter minder waar.

Als je de verschillende bijdragen hebt gevolgd, dan zou je kunnen weten dat ie een heel aantal partijen geadviseerd heeft over politieke onderwerpen.

Dat betekent dus dat ie achter de schermen al heel veel gedaan zou kunnen hebben (niemand zal ooit te weten komen hoeveel) in die tijd.

Mensen die op een dergelijke plaats zitten zijn vaak machtiger dan een "algemeen" politicus die kandidaat premier is.

Tijdens de diverse confrontaties afgelopenb tijd was te zien dat zo'n persoon een oog voor "detail" heeft waar een politicus in hart en nieren niet eens weet waar het over gaat.

Die politicus heeft namelijk betrouwbare adviseurs die tot op het bot uitzoeken hoe bepaalde zaken in mekaar zitten.

Laat Fortuyn nou net zo'n persoon zijn!

En wat dat betreft vond ik (en ik denk ook vele anderen) het fenomeen Fortuyn uitermate interessant.

Dat is voor mij zeker niet genoeg reden om op zijn lijst te stemmen, maar ik had liever gezien dat hij gekozen zou worden en dan hard op z'n bek zou gaan dan wat er maandag om 18:11 gebeurde.

Dat was dan namelijk echt het uur der waarheid geweest, nu zullen we het nooit weten.

En niemand die dan had kunnen klagen, want alles was democratisch verlopen.

Hoe je het wendt of keert, de democratie is deze week in nederland door groot onrecht tot stilstand gekomen, en zal niet eenvoudig tot gang gebracht kunnen worden.

 
"""

En wat ik het jammerst vind aan Pims dood is niet zozeer de aanslag op de democratie, maar het feit dat we nu niet meer kunnen waarnemen of hij een deel van die beloftes had waar kunnen maken en we nu met dezelfde gezapige regering verder moeten waarmee we al xx jaar bezig zijn.

Spijtig!

"""

Werkt jullie regering dan niet goed ??

Wat zijn de pijnpunten eigelijk in Nederland ??

 
De pijnpunten zijn nu juist die punten die Pim Fortuyn aanhaalde.

Paars sluit alleen maar compromissen en doet verder niks. Ze schermen met het feit dat onder paars de werkloosheid gedaald is. Dat gebeurde juist in een periode waarin de wereld econmie groeide. Ook werden veel mesen aan een zogenaamde Melkertbaan geholpen, mensen die al rondliepen, maar dat nu in een uniform doen o.a. stadswachten, parkeergarage-opzichters noem maar op. Dat idee had iedereen kunnen bedenken.

Ook de veiligheid: paars zou er alles aan doen, maar deed niks. Dat kan opgelost worden met een paar simpele maatregelen: hogere straffen en veel meer celruimte. Een dief loopt 2 uur na z'n arrestatie al weer rond. Ook een "Pim" punt.

Dan de immigratie. Laatst was er een camaraploeg in Rotterdam aan het filmen over hoe de laatste autochtonen in een volksbuurt woonden. Die ploeg werd meerdere malen bedreigd, voel jij je dan veilig? Je mag er alleen niks over zegge hier NL, want dan ben je gelijk een rascist, en komen er heel veel instanties die een aanklacht tegen jou indienen zonder te weten waar het nou echt om draait.

Dat is Nederland Iceke, en dat is waar het bij Pim Fortuyn om draait, alleen werd de beste man te vaak afgeschilderd als ultra rechts, terwijl hij alleen de mening van de gemiddelde Nederlander deelt en hij degene was die er nu eens wat aan zou doen.

Ik heb gehoord dat ze bezig zijn om Joep van de Nieuwenhuizen naar de LPF te halen. Als dat lukt, voorspel ik een zeker een toekomst voor de LPF.

Grtz Bullet

 
Ik wil er nog een ding bij zeggen: De asielzoeker die ze verdachten van de moord op Marianne Vaatstra was hier alleen maar om medische redenen. Zoals je weet heeft iedereen hier NL recht op medische hulp dus ook asielzoekers. Die man was een hart patient en moest geopereerd worden omdat ie anders niet lang meer te leven had. Die operatie heeft ie hier (gratis) gehad en een tijdje later was de man alweer op weg naar Irak toen ze hem in Turkije arresteerden.

Hier zijn lange wachtlijsten, die minister Borst breekt alles af hier en wij moeten steeds meer betalen voor de zorg, terwijl zulke lieden zich hier even "gratis" laten opereren. Ik gun die man z'n operatie, maar de manier waarop is NIET juist. Ook daar wringt de schoen Iceke, maar misschien is het bij jullie in Belgie niet anders.....

En Wim Kok? die heeft het allang zien aankomen en zegt dat ie stopt na zo'n "lange" regeer periode. Handig hoor, hij gaat de boeken in als een respectababel man, maar hij heeft uiteindelijk weinig bereikt met z'n doofpotten en compromissen bestuur.

Ik heb zin in 15 mei :)

Grtz Bullet

 
@Kirech

Ik vind het goed dat hier over dit soort dingen in een forum als kletspraat over gesproken kan worden. Men kan er beter over spreken dan het in zich verkroppen zodat het daarna met alle gevolgen van dien on vrij willig tot uiting komt. En eigenlijk is het forum Kletspraat daar ook voor. Dingen die zich afspelen en die niet direct met onze hobby te maken hebben maar toch een belangrijk stempel drukken op het doen en laten van onze leden. Kan me voorstellen dat sommige mensen hier geen behoefte aan hebben maar ook dan hebben we het hier weer zo gemaakt dat je het niet HOEFT te lezen, je KAN het lezen. En zo te zien gaat de sathobby in de andere groepen van dit forum onverminderd door.

 
Dat is exact de bedoeling Satwatcher, over alles en nogwat eens stoom kunnen afblazen, daarom mogen hier vragen gesteld worden over regels, over welke autoracer je het best vind, maar ook dit, velen van ons zit het hoog en men kan makkelijk genoeg de thread niet openen als men er geen interesse in heeft.

@MAS: Ik ben het volledig met jouw en Bullet's standpunten eens, vooral het feit dat je aankaartte van adviseur en zijn verdere jarenlange interesse in de politiek, en net die voeling met de mensen op straat geeft hem dat oog voor detail.

Alleen dit viel me op:

"Het gaat erom dat het in ONS land niet normaal was als een politicus bedreigd werd."

Wat ik daarop wil zeggen is: Ik vind het niet normaal dat men er met de demoralisatie en stijging van criminaliteit in dit land net dacht dat dit niet normaal zou zijn of niet zou kunnen gebeuren in dit land. Hoe langer die stijgende lijn van onverdraagzaamheid en criminaliteit zich in ons land voortzet, hoe meer men maar hoefde te wachten tot dit zou gebeuren.

Het was geen kwestie van "of" maar eerder van "wanneer".

En net dat punt is ook een van die punten die Pim ook duidelijk heeft willen maken en die de regering net zoals een hoop mensen niet heeft willen inzien want "zo zijn wij Nederlanders niet" wat onzin is om dit in deze bovengenoemde stijgende lijn nog te denken.

Het is alleen bijzonder jammer dat net de man die dit soort dingen, details en argumenten aan het licht bracht nu ook hierdoor gestorven is.

Als je nu veel kiezers ziet, is er zelfs een verhoogde kans tot nog meer zetels omdat nu ook zwevende kiezers en een aantal niet-kiezers postuum op hem gaat stemmen en dat kan gevaarlijk zijn.

Het was inderdaad beter geweest als hij gewoon gewonnen had, en dan vierkantig op zijn bek had gegaan, of net niet op zijn bek was gegaan en daadwerkelijke verbeteringen had kunnen doorvoeren.

Hoe dan ook, dan had niemand wat kunnen zeggen erover omdat het democratisch verlopen was, en als hij verkeerde dingen ging doen dan was het binnen 4 jaar weer afgelopen want dan had die partij nauwelijks nog stemmen gekregen bij de volgende verkiezingen.

De gezapigheid waar ik op doelde is net dat punt wat jij ook aanhaalde, geen oog voor detail, niet in contact staan met de mensen, en denken dat mensen anders voelen, terwijl ze geen weet er van hebben hoe mensen daadwerkelijk voelen en schijnbaar daar ook niet genoeg in geinteresseerd zijn.

Dat is er mis met de huidige regering(en) in dit land.

 
@BT

De gezapigheid waar ik op doelde is net dat punt wat jij ook aanhaalde, geen oog voor detail, niet in contact staan met de mensen, en denken dat mensen anders voelen, terwijl ze geen weet er van hebben hoe mensen daadwerkelijk voelen en schijnbaar daar ook niet genoeg in geinteresseerd zijn.

Dat is er mis met de huidige regering(en) in dit land.

------------------------------------------------------------------------------------

Maar dan is het toch logisch dat men massaal op de LPF gaat stemmen, want wat Pim verkondigde was en is de roep van het volk. Bovendien staat het programma van Pim beschreven in de puinhopen van paars dus in grote lijnen wat zijn bedoeling was.

Ik zie nog niet direct wat daar gevaarlijk aan is, het is door de kiezers allemaal in grote lijnen te controleren, bovendien die 40 mensen die nu overblijven daar zijn volgens Pim 20 mensen bij die wel enige ervaring hebben en waar hij het wel mee zag zitten.

Bovendien zal er toch wel een coalitie gevormd worden met de LPF en zal er ook wel enige concessies gedaan moeten worden, maar dat had ook zo geweest als Pim Fortuyn nog geleefd had.

Het gaat er om of er nu met zijn ideeen wat gedaan word of moet het maar weer naar de vergeteligheid worden verbannen.

Dat zou de gevestigde politiek wel zien zitten, maar ik vind dus van niet, want dan heeft Pim Fortuyn alles voor niets aangewakkerd en heeft het met de dood moeten bekopen.

En het volk slaapt weer rustig verder. Nee dat zou toch te gek zijn.

Nee mi moet zijn missie worden voortgezet, er is A gezegd en op A volgt B.

En dan zul je wel weer horen discriminatie en ultra rechts,

Maar het is gewoon zo dat als ik dakloos ben of word en iemand neemt mij in huis en ik ga vervolgens de huisregels aan mijn laars lappen, dan word ik daar natuurlijk op aangesproken en zal me moeten aanpassen, en doe ik dat niet word ik vervolgens op straat, dus uit het huis gezet.

Nu zou ik wel eens willen weten wat dit met discriminatie te maken heeft. Volgens mij niks het is gewoon een kwestie van aanpassen aan de regels van de gastheer. En dat verkondigde

Pim nu ook en sprak de mensen dus wel aan.

Trouwens reciever doet het nog goed geprogde irdeto IC en het

5-1 funkaartje doet het ook nog steeds zeer goed.

Het is per slot ook nog een satboard vandaar.

fredje

 
Nou, 15 mei duurt niet lang meer

Heb heerlijk zin in als die dag wordt aangebroken.

Zal mij niet verbazen of LPF de grootste zo niet de grote partij van Nederland wordt. Alleen heb ik mijn twijfels op die serieuze bedoeling van LPF.

De Achterban is onervaren, ze kunnen niet de taal overbrengen waarmee Pim groot is geworden.

Is mij nog niet bekend wie de opvolger is van Pim binnen de LPF.

Compromissen sluiten is een normaal gebruik binnen de partijen, maar daar zal wel snel een einde aan komen. Er zal een wrik ontstaan, en daar zullen we 4 jaren mee moeten leven.

Ja, wacht de wel af hoe het zal lopen.

Greetings Zakloamp

 
Ze zullen toch met een van de andere partijen een coalitie moeten vormen om een meerderheid te krijgen, dus ik denk dat de die "gevestigde" partij de LPF met raad en daad terzijde staat.

Iedereen moet worden ingewerkt bij een nieuwe baan :)

Grtz Bullet

 
Dat is nu het grote dillema van dit moment. Heeft het begrijpelijk postuum stemmen op onze Pim niet hele grote gevolgen voor onze economie en democratie.

Als je dan al die mensen hoort zeggen dat Pim ze LES gaf elke zaterdagmiddag in hoe ze politiek moesten bedrijven en hoe ze zich naar buiten moesten uitstralen dan begin me toch een vreemd gevoel van binnen op te dringen. Het postuum stemmen op Pim, dat ik zeker ter nagedachtenis aan deze man en zijn ideeen best wel zou kunnen doen, heeft dus al direct gevolg dat deze mensen op de lijst Fortuyn met de credits van Pim gaan strijken. Op zich dan ook nog niets verkeerds mee maar steeds meer bekruip me het gevoel dat sommigen, zeker niet allemaal, personen het op die lijst meer voor eigen gewin doen dan voor het collectieve. Om die reden denk ik ook dat gevestigde partijen best wel zullen uitkijken om een samenwerking aan te gaan met de Lijst Pim Fortuyn want immers is deze lijst wel een betrouwbare partner in de coalitie en zal de partij misschien niet na sommige interne strubbelingen, die zeker te verwachten zijn denk maar aan de opvolgingsvraag van Fortuyn, niet helemaal uit elkaar spatten met alle gevolgen van dien als men deze partij als coalitiepartner heeft.

Denk persoonlijk dat de hele verkiezing van 15 mei een landelijk tekenen wordt van een condeleanceregister ter nagedachtenis van Pim Fortuyn en die lijst misschien daardoor wel 50 zetels zou kunnen gaan behalen maar ofdat dit voor Nederland een goede wending is lijkt me zeer te bevragen. Als je alles bij elkaar afweegt is het misschien het beste om je stem uit te brengen op een andere protestpartij zoals de SP of Leefbaar Nederland welke beter georganiseerd zijn op dit moment dan Lijst Pim Fortuyn. Alleen neigt je gevoel altijd maar weer naar het stemmen op Pim als eer aan een man die niet mocht laten zien wat hij echt waard was in de wereld van de politiek. Dat wordt dan nog eens keer op keer verscherpt door de uitspraken van leden van de lijst Pim Fortuyn die aanmoedigen op het stemmen op Pim. Overigens leden waar ik van denk dat ze een beetje aan kiezersbedrog doen door niet voor de verkiezing aan de kiezer duidelijk te maken wie nu de nieuwe leider wordt.

15 mei een dag vol emoties met een waarschijnlijke zege voor een man die ons ontgaan is. De politiek was al soms niet te doorgronden maar dit slaat echt alles.

 
@Fredje, de reply van Satwatcher legt precies uit waar ik het gevaar zie.

Ik vind ook dat men door moet gaan, wie A zegt moet ook B zeggen, maar postuum stemmen (wat ik heel goed begrijp) betekent wel dat die partij de grootste partij wordt.

De onervarenheid spreekt boekdelen en we hebben eigenlijk niemand anders dan Pim horen spreken. Het is onduidelijk of het die anderen wel lukt om te doen wat Pim wilde, of dat ze na de verkiezingen daadwerkelijk dezelfde richting uit gaan, dat is het gevaar wat ik er in zie.

Condoleanceregisters zijn er overal te vinden, het lijkt mij persoonlijk onverstandig een kieslijst daarvoor te gebruiken aangezien dit ook grote gevolgen voor ons mee kan brengen wat betreft de situatie waarin wij moeten leven de komende 4 jaar.

Natuurlijk moet er een coalitie komen en ik verwacht dat een coalitie met de VVD (desnoods zonder cda) de grootste kans heeft en daarin schuilt het gevaar dat er weer teveel naar de middenstander gekeken wordt en te weinig naar de laagste inkomens, ook wel genoemd de sociale minima en dat zou een slechte zaak zijn.

Het probleem is dat het nu met de dood van Pim en geen verdere campagneacties (waarin dus ook de partij van Pim van zich zou kunnen laten horen) het nogal koffiedik kijken is, en men dan ook mijns inziens beter een andere partij kan kiezen, in mijn ogen zou dan Leefbaar Nederland een van de betere keuzes zijn aangezien Pim daar eerst als lijsttrekker gekozen is.

Ook daar leven een hele hoop ideeen van Pim, alleen bepaalde uitspraken werden daar niet gewaardeert, en politiek kun je je nu eenmaal niet alle uitspraken veroorloven (achterlijke culturen etc.).

Nogmaals persoonlijk waardeer ik ieders beslissing, en er zijn een hele hoop emoties, maar ik hoop dat die emoties de komende dagen toch iets zakken, zodat men ook heel goed beseft dat men op 15 mei zijn eigen toekomst bepaald voor de komende 4 jaar.

Het zou uitstekend kunnen zijn, maar persoonlijk heb ik het gevoel dat er nu teveel onduidelijk is, temeer daar er pas na de verkiezingen weer een lijsttrekker voor LPF wordt verkozen die wellicht momenteel nog niet eens op de lijst staat.

Wie weet.. zoals ik al zei, het blijft koffiedik kijken en afwachten, maar als ik zo de beelden op tv zie vandaag tijdens de begrafenis en gisteren tijdens de opbaring dan kunnen we er in elk geval van uit gaan dat LPF de grootste partij wordt dit jaar.

 
Alhoewel ik niet achter de standpunten van Pim Fortuyn sta (toch niet van allemaal) plaats ik hem niet in de extreem rechtse hoek. In Vlaanderen zijn er een aantal politici die daar duidelijk wel toe behoren. Waar ik een beetje voor vrees is dat er nu in Nederland door het jammerlijke wegvalen van P F plaats komt voor een politieker of volksdemagoog die wel duidelijk extreemrechts is en die gaat profiteren van de protestsfeer die er heerst.

In Vlaanderen stemmen vele mensen op het Vlaams Blok omdat ze eigenlijk geen alternatieve protestpartij hebben.

 
Ben ik zelf niet zo bang voor.

Het zou natuurlijk kunnen, daarom is het ook van belang dat de lijsttrekker voor LPF net -voor- de verkiezingen bekend wordt en niet pas erna.

Kijk, we hebben hier zo'n extreem rechtse gehad, dat was Janmaat. Die trok in het begin ook veel aanhangers, maar verloor ze even snel weer toen hij dus duidelijker liet blijken in de extreem rechtse hoek thuis te horen.

Men is in Nederland wel wat rechtser geworden door het aanhoudende niet-luisteren-naar-de-bevolking van de zittende regering, maar extreem rechts is het overgrote deel van Nederland gelukkig niet zodat dit soort partijen weinig kans hebben.

Pim heeft net zoveel aanhang getrokken omdat hij dus net datgene wilde wat enorm veel Nederlands ook willen, maar ook omdat hij net niet datgene wilde wat extreem rechts wil.

Je zou dus kunnen stellen dat Pim ergens tussen midden en extreem rechts zat. Mijns inziens gewoon rechts, maar wel iemand die het met duidelijke woorden aan het volk overbracht en niet met al die (voor veel mensen moeilijke) politieke uitspraken die je eerst moet analyseren en ontcijferen voordat je weet wat ze eigenlijk bedoelen en dan zijn ze nog zo uitgesproken dat ze er later nog van kunnen zeggen "nee u ziet dat verkeert, zo hebben wij dat niet bedoelt" etc.

Pim was duidelijk en helder.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben weer een weekje weg en wat er gebeurt..... dit is in politiek- en menselijk opzicht TE IDIOOT voor woorden!!

Zoals BT zich ook al afvraagt: Waar moet dit naar toe?

Zie ik op de verkiezingsborden het pamflet verdwenen van Pim Fortuyn, op zich kan ik dit wel begrijpen maar wat me dan opvalt maakt het zaakje nog zieker dan het al is: ALLEMAAL VVD pamfletten over lijst LPF. Ik weet niet of dit overal zo is maar het viel me vananvond gewoon op.

Grtz Mike

 
Ik heb er niet op gelet of er ergens iets overheen geplakt was, maar het viel me wel op dat er hier in de buurt wel opeens wat meer cda en vvd posters hingen.

Overigens is het niet gerechtigt om dan maar posters van Pim er af te halen of te overplakken.

Of we het er mee eens zijn of niet, de partij bestaat namelijk nog en gaat verder en in die zin mogen Pim's posters dus best blijven hangen.

Hoedanook, ik moet dat zootje van de vvd niet, vanavond nog Bolkestein horen praten op tv.... naah... lammazittuh. Ik ga wel stemmen maar de grotere partijen en de milieuverenigingen hoeven niet op een stem van mij te rekenen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan