Dure maand

dan is ding voor ook leeg als het goed is want die afvoerslang zit regelrecht aan de achter kant van de zelfde pomp waar die kleine slang van de filter aan zit.
Nou nee zeker weten van niet, dat zit wel aan diezelfde pomp, maar die afvoerslag zit aan de achterkant van de wasmachine ongeveer op de helft.
Die filters van de waterpomp zitten bijna altijd helemaal rechts beneden aan de wasmachine. Dus dat water onderin de machine krijg je er dan via de afvoerslang niet uit.
Dat is echt een kwestie van dat kleine miniatuur slangetje gebruiken wat daarbij zit. Daarna met een dweil voorzichtig de schroef los draaien en weer snel dicht als er teveel water uit komt. Dan heb jij nog geluk als er bij jou zo weinig uit komt, bij ons is dat echt wel een stuk meer.
Althans bij deze machine, bij een andere die we hadden was dat weer minder. Dus dat zal ook aan merk/model liggen denkelijk.
Bij een van onze vorige wasmachines pastte daar niet een laag afwasbakje onder, maar dat kunnen we bij deze wel vergeten. Dus dat blijft een crime als je daar weer eens bij moet zijn. Gelukkig hoeft dat maar zeer weinig.

Als je wasmachine 8 of 10 jaar mee gaat is dat zeker mooi. Maar dat zal ook afhangen van merk en prijs vermoedelijk.
Zoals gezegd, die van ons liggen meestal rond 350 a 400 euro als we een nieuwe moeten hebben. Wasmachines van 600 en 800 euro zijn voor ons te duur.
 
maar die afvoerslag zit aan de achterkant van de wasmachine ongeveer op de helft.
was da voor een raar ding?
ik ken ze niet anders dan dat ze onder in zitten.
heb je ding nog in transport klem zitten?
of zit er echt een gat in het blik in het midden...
die van ons liggen meestal rond 350 a 400 euro als we een nieuwe moeten hebben. Wasmachines van 600 en 800 euro zijn voor ons te duur.
yes hier bijna zelfde
zit meestal tegen de 600 aan maar dan moet ie ook minimaal 6 jaar mee
eigenlijk heb ik dat met meerdere dingen
alleen met de vrouw lukt me dat niet.. die gaat steeds langer mee als je er minder geld in probeert te stoppen..
 
alleen met de vrouw lukt me dat niet.. die gaat steeds langer mee als je er minder geld in probeert te stoppen..
Ja die ervaring heb ik ook. Op den duur zijn die dingen best prijzig hoor.

ik ken ze niet anders dan dat ze onder in zitten.
Ik kan me er maar 1 herinneren die het onder had. De anderen allemaal iets onder het midden. Bij deze Beko is het inderdaad wel apart, ben speciaal even gaan kijken, die heeft hem zelfs boven het midden zitten. Dat is wel echt afwijkend te noemen.
En niks transportklem, die gaat echt boven het midden de wasmachine in.
Zal dan ook wel de reden zijn dat er meer water uit komt dan bij anderen als we het filter open doen.
 
En niks transportklem, die gaat echt boven het midden de wasmachine in.
zeer apart
heb ik nog nooit gezien maar is dat de reden dat ie goedkoper was?
gevalletje "stage loper"?

lol
maar dan gaat die truuk met de slang naar beneden idd niet werken :oops:
 
heb ik nog nooit gezien maar is dat de reden dat ie goedkoper was?
Nee, de reden was dat de Mediamarkt toen 20 jaar bestond en je daardoor op de meeste dingen 20% echte korting kreeg. Niet zo van die korting die je ook wel eens bij de "zonder btw dagen" ziet, maar echte 20%. Heb toen die prijzen in de gaten gehouden en van de gelegenheid gebruik gemaakt om toen zowel een koel/vriescombinatie van Samsung te kopen alsook deze wasmachine.
Heeft me behoorlijk geld gescheeld. ;)
 
Heeft me behoorlijk geld gescheeld. ;)
geloof je gelijk
alleen had je geen was dan? of op voorhand ding vervangen.
ik vervang normaal alleen als het echt niet meer normaal te repareren is dit soort dingen
 
Dat was op het moment dat we die tweedehands Miele hadden. Die wilden we ofwel houden, ofwel een andere kopen als er te veel onkosten aan kwamen.
Zoals gezegd al een aantal dingen moeten vervangen en het lag dus al in de planning om een nieuwe te kopen. Maar doordat we deze nog hadden konden we nog wel even wachten.
Vanaf het moment dat we wisten dat die korting er vrijwel zeker ging komen, totdat het moment dat het zeker was en we echt gingen komen lag slechts een periode van een maand of 2.
Als we hem niet nodig hadden gehad, dan hadden we alleen de ijskast gekocht. Want wij kopen ook niets als het niet aan vervanging toe is wat dure aankopen betreft.
 
BT waar je het eerder hier over had die brede wasmachine was een half automaat.
Ik heb van die machine gezien van 30 jaar en werden dan nog gewoon gerepareerd.
Ze werden ook wel langzaam draaiers genoemd.
Leuke techniek toen. Om ze van links naar rechts te laten draaien werden ze mechanisch gestopt.
Later werd het geschakeld.
 
Leuke techniek toen
alles moet kleiner, sneller, goedkoper
maar of het allemaal beter wordt?

net weer voorbeeldje gezien
zorg alarmering..
eerder via kpn lijn met accu pack er achter
nu via internet...
vul zelf maar in
 
Klein verslag van de reparatie.
Je haalt de stekker van de machine uit het stopcontact om het ook nog na te kunnen vertellen.:LOL:
En de aan en afvoer van het water afkoppelen. (Om de vrouw uit de gordijnen te houden.)

20221209-164140.jpg

Achterkant demonteren en na de herstel werkzaamheden weer terug plaatsen.
 
20221209-163958.jpg


Stator demonteren
 
20221209-163744.jpg


Rotor demonteren
 
20221209-163417.jpg
Dit onderdeel is gemonteerd op de rotor en die heb ik vervangen.

Probleeem was na het starten zag je te trommel 2x heen en weer bewegen (hele kleine beweging) en de de melding LE.
Volgens het boekje motor overbelast en wacht een 1/2 uur en probeer het opnieuw.
In mijn gedachten kon dit niet als de machine net wordt gestart.
Toen in het wiegelen zag ben ik verder gaan zoeken en heb ik dit onderdeel vervangen.
En 20 minuten weer een werkende wasmachine.
 
Dat zal het werkt via een app Dr.z
 
De sensor ziet beweging en als die stuk is wordt de motor niet meer aangestuurd.
 
20221213-134509.jpg


Tag On daar hou je de mobiel voor en dan maakt hij contakt via de NFC antenne van je mobiel.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan