Ebay.

Nee hoor BT zegt het goed!

Verzendkosten zijn 5 US dollar.
Oftewel 25 HKD 10c.

Grtz.

Exact zo is het Kilroy. Verzendkosten waren 5 US dollar (in Hongkong) en die werden (in Hongkong) omgerekend naar 25 HK$ en 10C, hetgeen er ook op zat aan postzegels.

En nu gaan we lachen op wisselkoersen.nl waar naar verwezen wordt.
25,10 HK$ omrekenen naar euro wordt € 2,19.
Origineel was het 5 US$, als we die omrekenen naar euro wordt het opeens € 3,38.
En als je 5 US $ omrekenen naar HK$ wordt het 38,75 en geen 25,10.

Conclusie: In Hongkong krijg je minder terug voor je US dollar dan in Nederland.:)

Maar de verzendkosten zijn in elk geval bij lange na geen 8 euro. Dus ze verdienen er leuk op, want ik moest 12,49 of zoiets in Australische dollars betalen. En dat is € 7,39 volgens wisselkoersen punt nl. Echt cheapo.

kan het niet zijn dat dingen door elkaar gegooid worden?
ik dacht dat de value van de goederen 5 US $ bedragen gezien de foto en dit heeft niks te maken met zegeltjes

Je hebt volledig gelijk Matrix. Ik kreeg vandaag mijn tweede pakje binnen. Toen ben ik nog eens goed naar dat papiertje gaan kijken.
En dat blijkt een douane declaratie voor Hongkong te zijn, daar staat inderdaad de waarde op. Deze keer stond er "pc accessories" t.w.v. 18 US dollar, terwijl de hele inhoud niet eens een waarde heeft van 18 dollar maar oke.

Staat dus inderdaad los van de zegeltjes. Ik dacht dat het papiertje van de post was, maar dat blijkt dus niet het geval.

en nu maar weer aan het rekenen.

Dus een pakketje versturen vanuit hong kong naar Nederland kost de chinees in BT zijn voorbeeld slechts 25 Hk$ en dit is dus 2.2 euro een schijntje wat je kwijt bent als je dit andersom doet.

Dan betaal je van NL naar Hong Kong
Buiten Europa Priority Standard
0-500 g. € 10,45 € 7,40
:

Moraal van het verhaal iets versturen vanuit hong kong naar nederland kost de chinees geen reet. (dat je soms meer mag betalen heeft te maken met de opbouw van de verzendkosten wat niet alleen zegeltjes is maar ook verpakking ,administratie, de tijd die nodig is om het pakketje naar postkantoor te brengen etc)

Dus een simpel pakketje wat door de brievenbus past (in mijn geval) kostte de chinees omgerekend naar euro 44 ct aan postzegels, nou is dit bedrag mi net zo makkelijk toe te voegen aan het product zodat de chinees kan pronken met free shipment.)

En als het nu allemaal nog niet geloofd wordt dat verzenden vanuit Hong Kong spotgoedkoop is ivg met wat we hier gewend zijn dan is het tjakka ............

Euh... ik zal het nog even spannender maken... Het pakje van mij voor HK$ 25,10 was een doosje, pastte niet door de brievenbus, werd dus door een busje van TNT afgeleverd. Overigens moest ik ook nog voor ontvangst tekenen, dus voor die omgerekende 2,25 was het ook nog eens een verzending met op zijn minst ontvangstbevestiging. Maar als ik het goed begrepen had van de TNT bestuurster was het ofwel aangetekend ofwel een verzekerde verzending.

Helaas weet ik dat niet meer want de TNT bus bestuurster hier is een genot voor het oog en dan let je niet meer zo op of je nu tekent voor een aangetekend stuk of een verzekerd stuk.:biggrin:

the matrix;204529 zei:
Dus een pakketje versturen vanuit hong kong naar Nederland kost de chinees in BT zijn voorbeeld slechts 25 Hk$ en dit is dus 2.2 euro een schijntje wat je kwijt bent als je dit andersom doet.

Ja volgens mij met dit rekenvoorbeeld weet je nog helemaal niets, ik zie op BT zijn pakje dus duidelijk ook een trackingnummer geplakt en ook dat kost geld.
Dus zonder het bonnetje van het postkantoor weet je niet wat er op die bon aangevink staat en ook betaald moet worden het moet hier ook afgeleverd worden en misschien moet dat ook op de bon aangevinkt worden anders moet je het zelf op Schiphol ophalen net als aangetekend aangevinkt kan staan.
Zo geeft BT aan ? 12.49 verzendkosten betaald te hebben en dat is aan de hoge kant een euro of 7-8 is volgens mij het normale tarief voor een klein pakje.

De reden dat ik de ? 2.20 niet geloof is hoeveel zou de vervoerder dan vangen van Hongkongpost de vliegtuigen vliegen ook niet op water en de aanschaf van een toestel kost ettelijke miljoenen en maakt niet uit of het nu DHL,TNT,EMS of nog een ander is die gaan echt niet voor 1 euro een pakje van Hongkong hierheen vervoeren doen de douane inklaring en leveren het hier aan huis af dan zouden de vervoerders ook snel failliet zijn.
Ook al omdat Hongkong gewoon een rijk land is zal het geen ontwikkelingshulp zijn die de kosten voor zijn rekening neemt.

Black Tiger;204534 zei:
de TNT bus bestuurster hier is een genot voor het oog :biggrin:

Hier is het een Marokkaanse man van een jaar of 40. :oeps:

Maar nu is het plaatje rond verzenden kost een 7-8 euro en aangetekend zul je dan op ? 12.49 uit kunnen komen dus aan de verzendkosten zal niet of niet veel verdiend worden.:biggrin:

Tjakka.......................................................

aart1944 zei:
Zo geeft BT aan € 12.49 verzendkosten betaald te hebben en dat is aan de hoge kant een euro of 7-8 is volgens mij het normale tarief voor een klein pakje.
Nee hoor... ik schreef dit:
Black Tiger zei:
want ik moest 12,49 of zoiets in Australische dollars betalen.
En dat is omgerekend nog geen 8 euro.
Jammer genoeg kan ik van het tweede pakje niets zeggen, want daar staat weliswaar een douanewaarde op van 18 US$, maar daar zaten geen postzegels op, alleen maar het reeds bekende AIR MAIL en een kwung chung afzender op de achterkant.:)

En het verhaal gaat volgens mij verder niet op. Want ik weet zeker dat de Chinezen op de verzendkosten nog verdienen. Ga maar eens kijken, exact hetzelfde artikel, voor 10 verschillende verkoopprijzen in dezelfde ebay winkel, maar dan ook met 10 verschillende verzendkosten zodat de totaalprijs toch hetzelfde biljft.

Koop je spullen toch gewoon in Nederland bij Nedis bijv.
Al die chinese kinderarbeid :) gewoon eigen spullen ! ook volgende dag in huis.
(dat die firma de spullen ook uit China haalt doet even niets ter zake) hahahahah.
Je moet wel een Kvk nr. hebben maar er is altijd wel een kennis of zo die dat heeft.
Voorbeeld muurbeugel Vogel 42" .. normaal 100? of zo bij die knakkers 19? hangt al meer dan twee jaar heel fijn :)
Om even on topic te gaan dat hele Ebay gebeuren daar heb ik het ook niet op ,vraag me niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel over.
Veel te veel louche zaken kom je tegen vind ik.
Toch een fijne discussie gewenst.
Cya ..

Die ouwe Tiger is ook weer als vanouds bezig zie ik ... :)

Long time no see Green one.:)
Ja soms is zo'n discussietje gewoon te leuk om te laten liggen he. Ouwerwets gezellig.:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan