Ebay.

Aart1944 Die chinezen die kunnen echt voor een habbekrats iets versturen in vergelijk wat wij hier kwijt zijn. Dit was zomaar een voorbeeldje.

Snuffel maar eens op ebay.com naar klein grut.
Iedereen daar verkoopt met free shippment. en houden dat al jaren vol.

Ik verbaas me telkens weer, heb net een esata esata kabeltje uit china besteld totaal incl verzenden 2$79 = 1euro90 .

en wil je een knaller hebben

Ik heb vorig jaar ook via ebay.com een siliconen beschermingsmapje gekocht voor mijn ipod nano. ook inclusief verzenden en wat denk je dat me dat heeft gekost 4 eurocent.

Dit pakketje kon door de brievenbus en dat scheelt weer.

Echt het is best de moeite waard om rechtstreeks uit china te kopen, douane en btw
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw

Dit betreft dan geen EU landen , in EU landen iets kopen kost je niets extra's

en nu heb je chinezen die heel slim zijn die leveren via engeland.

Dus je besteld iets uit Hong Kong en de bestelling loopt dan via een andere chinees in Engeland is iets langer onder weg maar wel lachuh.

Jaja, ik zie het weer, jullie zijn echte Hollanders!

Maar dat moet toch wel kloon spul zijn voor zo'n prijzen.
Weet niet hoe het hier gaat.
Maar in Duitsland wordt dat China/Hongkong spul helemaal uitgevlooid door de douane.
Vooral op copy/merken-right, buiten de rest dan.

Maar ik wil jullie je supply geenszins ontzeggen!

Grtz.

Moet ik nu overal "just kidding" bij zetten??
Nee maar in een discussie willen smileys wel graag helpen om te kunnen bepalen wat er nu gemeend is of niet.;)

Maar oke maakt verder niet uit, we zijn inderdaad echte Nederlanders (nee geen Hollanders, dat zijn slechts 2 provincies van het geheel).

Overigens hoef je geenszins voor 20 euro of dollar te bestellen voordat je het thuis krijgt. Helicoptertjes op infrarood krijg je voor 15 euro incl. verzendkosten thuisgestuurd.
Laatst een setje kabels met een cd besteld om de (echte) radiografische afstandsbediening aan de flightsimulator van de pc te koppelen, kosten incl. verzending... schrik niet... 8,95. LoL.:biggrin:

De douane... ach... ik heb eens wat materiaal voor de Playstation gekocht jaren geleden. Dat waren een paar savegame cartridges. Deze werden bij toeval onderschept door de douane. Met de b.t.w. en invoerrechten er bovenop zaten we per stuk nog steeds 7,50 (per stuk) goedkoper dan bij psxshop in Nederland.

Er zijn er inderdaad die ook via Engeland versturen. Maar met regelmaat maken ze eens een pakje open bij de douane als ze zich weer eens vervelen.:)

Snuffelen voor china spul doe je niet op ebay.nl maar op ebay.com of ebay.co.uk
Kan maar is helemaal niet nodig hoor. Je kunt ook via ebay.nl gaan, dan klik je links in de kolom aan "wereldwijd" en dan zit China er echt wel bij.
Eventueel kun je ook nog "zoek ook in omschrijving" aanvinken en dan bij de zoekopdracht nog china of hongkong zetten, werkt als een tierelier.

Nadeel als je via ebay.co.uk gaat, is dat je ook in Engelse ponden kunt betalen hetgeen ongunstig is. In dollars betalen is nu lachen.
Ik zie dingen die in dollars prijsgunstiger zijn dan dat je ze middels ponden of euro's betaald. Dus soms helpt een kleine omweg nog wel eens aan wat extra korting i.v.m. de koers.;)

the matrix;204434 zei:
Aart1944 Die chinezen die kunnen echt voor een habbekrats iets versturen in vergelijk wat wij hier kwijt zijn. Dit was zomaar een voorbeeldje.

Dan zou ik wel eens willen weten hoe, drie jaar geleden vier keer een DVB-T ontvanger als usb stick bestelt bij twee verschillende verkopers op ebay van het vasteland China kreeg het steeds als briefpost met postzegels er op in vele kleuren maar prijs was altijd ongeveer 7-8 euro heb ik toen nagerekend.
Of ze maken gewoon verlies er op of er bestaat een andere regeling.
Bestel al een jaar of 3-4 regelmatig in China via ebay maar ben verschillende keren afgehaakt wegens de verzendkosten.

Nu zit ik niet veel meer op Ebay bestel het nu altijd in Hongkong boven 20 dollar Free schipping en die is 100% betrouwbaar volgens de klanten op de site.

mijn laatst gezonden pci wirelessnetwerkkaart afgelikt met 4 postzegels . pakketpost By airmail.
Totaal likzegels 5$30

1 hong kong $ ~ 9eurocent.

Totale likpartij dus ca 50 eurocent

Ja zo wordt het een welles nietes spelletje maar post uit Hongkong zit hier geen postzegel op er staat "Postage Paid Hongkong" helaas rekenen ze in $ en niet in HKD en ja dan wordt het toch een ander verhaal.
Je kunt het gewoon uitrekenen wat een brief of pakje kost en reken er op dat als je er honderden of duizenden verzend dat je korting krijgt net zo als hier bij TNT.

http://app1.hongkongpost.com/calc/eng/overseas/step1.php

Maar zelfs een boer moet op zijn klompen aanvoelen dat China goedkoop is maar niet zo goedkoop als je het doet voorstellen als je flutdingen gratis gaat verzenden houden ze het niet lang vol volgens mij.

Welles ;-))

Zijn wel HK$ ze betalen daar niet met amerikaanse dollars , ze hebben de koppeling US $ sinds de val van deze munt in de ban gedaan en de hk$ gekoppeld aan de euro.

Een pakje van 250 gram verzenden kost dus 11 HK$ en is dus 1 euro.

een habbekrats dus .
Moet je eens andersom doen dan ben je het 10 voudige kwijt.

Mocht er ipv zegeltjes een stamp gebruikt zijn dan kun je de donder erop zeggen dat deze verzender een abootje heeft en dan maakt de verzendkosten niet meer uit.

Hij heeft zijn verzendkosten al voldaan en mag zoveel stempelen als tie wilt.

En als je van mening bent dat het een kort leven beschoren is ,dan moet je toch eens rondkijken op ebay en je zult verbaasd zijn hoeveel aanbieders van uit Hong Kong gratis verzenden. (natuurlijk zal het item iets duurder zijn zo zie je bv artikelen met free shipment 2$ (amerikaanse dollars) of 1 $ en shipment 1$ (dus ook 2 $)

Eg waar !!!!!!!!

Maar goed je mag je mening hebben ik denk eer dus anders over en ik heb gelijk........

Niet dat het voor mij van belang is, want mijn mening over ebay/paypal is wel duidelijk!

Maar je betaalt in (echte) dollars voor het item, oftewel $.
Voor zover mij bekend het symbool voor de US dollar.
En in bij shipment wordt de $ ineens hongkong dollar?
Volgens mij staat het teken inderdaad internationaal voor de US dollar.
Het wordt nog een spannend verhaal, haha.

Gr$$tz.

helaas rekenen ze in $ en niet in HKD en ja dan wordt het toch een ander verhaal.
Er zijn echt verschillen. Let er maar eens op mensen. Ik heb namelijk bij 2 handelaren in China betaald in Australische dollars. Ja die bestaan ook, en ze zijn nog minder waard dan de Euro net als de US dollar.
Maar ik ben te lui om op te zoeken wat het verschil in waarde is tussen AU dollar en US dollar.

Het $ teken is alleen een dollarteken, niet specifiek voor de US dollar, althans niet op Ebay. Want daar wordt dus geschreven in US $ en AU $ en Hongkong dollar ben ik nog niet tegen gekomen op ebay, maarja ik ga nooit op bezoek via ebay.cn ofzo.:biggrin:

De postzegels zullen best Hongkong dollars zijn, immers... als wij een pakketje naar de US of naar China versturen, betalen we ook gewoon met euro en niet met dollars of yen.

Aangezien je wel de verzending in AU of US dollars of Euro betaald, verdienen ze zich daar wat mee. Het moet links of rechts ergens vandaan komen.
Daarom wisselen die verzendkosten ook zo, soms zie je een artikel met gratis verzendkosten voor 31 dollar. Bij dezelfde handelaar worden artikelen vaker meermaals aangeboden, en zo zie je het verderop in zijn ebay winkel voor bijv. 16 dollar met 16,40 verzendkosten of voor 2,50 met 30 dollar verzendkosten.
Het komt allemaal op hetzelfde neer, maar het is sowiezo goedkoper dan hier.
En af en toe heb je er een aanbieding tussen en ben je een paar dollar goedkoper uit dan de normale prijs.

Nu geeft @Kilroy al het juiste antwoordt als $ dit teken gebruikt wordt is het toch echt de Amerikaanse dollar je zou alles om te kopen in Hongkong betalen met US$ alleen het verzenden gaat in HK$.
Dan een warrig verhaal dat de koppeling met de US$ in de ban is gedaan sinds 1983 is hij gewoon gekoppeld.
Kijk naar het teken dat Hongkongpost gebruikt en zie de Wiki,

[ame]http://nl.wikipedia.org/wiki/Hongkongse_dollar[/ame]

Eg waar.

Sukkels ;-)))

Je koopt op ebay.com dat is amerikaanse ebay je betaald alles in $ dit is US $ uiteraard.
De shipment costs zijn dus uiteraard ook in US $

De chinees kees ontvangt dat niet hij wordt door paypal betaald in HK$

De chinees kees plakt de postzegeltjes en kan in HONG KONG geen US zegeltjeskopen en laat staan plakken en plakt dus HK zegeltjes en hij betaald HK$.

Pfff wat een moeizaam topic wordt dit.

en de koppeling van de chinese $ is sinds de waarde vermindering niet meer gekoppeld aande US$ die chinezen zijn echt niet gek dan wordt de hk$ helemaal geen flikker meer waard.

Dat de wisselkoers nog bestaat natuurlijk. dat blijft zo.

$ dit teken gebruikt wordt is het toch echt de Amerikaanse dollar
Wiki's geven niet altijd de juistheid van gegevens weer.
Doch dat maakt niet uit, ik schreef er ook duidelijk bij dat dit op Ebay niet het geval was en heb daar ook voorbeelden van gegeven, zelfs met iets wat ik zelf ook nog gekocht heb. Dit aangezien er meerdere soorten dollars zijn.
Dit had je vroeger ook met de frank. Dat was gewoon de F net als de $ voor de dollar staat (niet specifiek us dollar, daar wordt hij wel het meest voor gebruikt).
Daarom werd er ook vaak Bfr en Ffr betiteld, aangezien je anders niet wist of het om Belgische of Franse franks ging. Althans zo herinner ik het me. Maar ik kan het mis hebben, op Ebay is het echter duidelijk en staat het ook apart vermeld en daar gaat het in dit topic om.;)

Terug naar mijn twee pakketjes. Een en ander is met Australische dollars (weergegeven als AU $) betaald in elk geval en de postzegels bestonden logischerwijze uit Hongkong dollars.:)
Pakje is vandaag binnen gekomen.
Werd overigens via luchtpost verstuurd en is 15 dagen onderweg geweest.

Nu is het wachten op een pakje wat dezelfde dag besteld werd, dat is nog niet binnen.

the matrix;204470 zei:
en de koppeling van de chinese $ is sinds de waarde vermindering niet meer gekoppeld aande US$ die chinezen zijn echt niet gek dan wordt de hk$ helemaal geen flikker meer waard.

Dat de wisselkoers nog bestaat natuurlijk. dat blijft zo.

De Chinezen hebben geen dollar maar gebruiken de Yuan heeft niets met de HK$ te maken.
Maar het verhaal wordt steeds warriger je betaalt Paypal in US$ en de Chinees die is gek en neemt HK$ dollars aan.
Helaas heb je geen link waar we dat kunnen checken zeker?
Ben je ooit wel eens zelf in Hongkong geweest uit je verhaal kan ik dat niet opmaken je denkt dat ze daar nog met een riskja rondrijden en voor een kom rijst werken.

Maar dit was mijn laatste bijdrage als er geen ander is die het beamen kan dat verhaal over de goedkope verzendkosten dan laat ik het er bij.

Matrix, sukkels zeggen hoeft nou ook echt niet!

Zover ik weet hebben de Amerikanen de dollar uitgevonden en wordt het $ ervoor gebruikt.
Dat teken kwam ook voor op de oude type machines en de latere computers.
Dat andere landen hun munt ook zo gingen noemen doet daar niets aan af.
Je hebt daarom nog de Canadese dollar, de Australische, de Nieuw Zeelandse, Singapore e.d.
In de internationale handel is het daarom handig om daar universiteit over te hebben.
Zo deed Amerika veel handel met Australie of Canada.
En dan moet je weten over welke dollar je het hebt.
Het is daarom goed gebruik om dat goed te doen zoals BT opmerkt.
Men geeft dan niet aan $, maar AU$ of NZ$ of C$ enzovoort.
Dan weet men tenminste waar men het over heeft.

Grtz.

Killroy en Aart1944 jullie hebben allebei volkomen gelijk

Sorry dat ik jullie op het verkeerde been heb gezet,

Ik ga nog even shoppen naar een media player free shipment vanuit HK.

The Matrix zei:
Maar dit was mijn laatste bijdrage als er geen ander is die het beamen kan dat verhaal over de goedkope verzendkosten dan laat ik het er bij.
Heb ik toch net in mijn reply bevestigd, tocht? Nou bij deze dan iets duidelijker...

Als eerste is hier het gewicht te zien en de verzendkosten in US dollars:
Bekijk bijlage 269

En hier zie je (witte papiertje) dat de 5 US dollars omgerekend worden in 25 HK dollars, waarbij je aan de postzegels kunt zien dat er in HK dollars is geplakt.
Bekijk bijlage 270

Als je weet hoeveel 5 US dollar is weet je ook wat er aan verzendkosten is betaald, nog geen 2 euro dus... de aan mij gerekende verzendkosten waren 12,49 AU dollar zijnde 7,39 euro ongeveer.
En ook dat is nog niet eens 8 euro verzendkosten dus. Een en ander is verzonden per air mail.

[attachment deleted]

BT Als je weet hoeveel 5 US dollar is weet je ook wat er aan verzendkosten is betaald

Je bedoeld natuurlijk 25 HK$ en dat is 25 * 0.09 eurocent is 2.25 euro

1 Hong Kong dollar = 0.0872348049 Euros

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan